ΑΠΟΦΑΣΗ 72/2003
ΦEK B
997/18.7.2003
Κανονισμός Λειτουργίας του
Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.).
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΑΝΩΤΑΤΟΥ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (Α.Σ.Ε.Π.)
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.
7 του Ν. 3051/2002 (ΦΕΚ 220 Α'), σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 12
παρ. 4 (εδάφιο πέμπτο) και 13 αυτού, καθώς και των άρθρων 4-8 του Ν, 2190/1994,
όπως ισχύουν.
2. Την 16/25.6.2003 απόφαση της
Ολομέλειας του ΑΣΕΠ με την οποία εγκρίθηκε ο Κανονισμός Λειτουργίας του
Α.Σ.Ε.Π.
3. Το γεγονός ότι από την
απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζει:
1. Εκδίδει τον εγκεκριμένο από
την Ολομέλεια του Α.Σ.Ε.Π. Κανονισμό Λειτουργίας που έχει ως εξής:
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ
ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
’ρθρο 1
Νομική μορφή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α'
Νομική μορφή και αποστολή του
Α.Σ.Ε.Π.
1. Το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής
Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) αποτελεί ανεξάρτητη αρχή διεπόμενη από τις διατάξεις των
άρθρων 101 Α και 103 παρ, 7 του Συντάγματος, του Ν. 2190/1994 όπως ισχύει και
του Ν. 3051/2002.
2. Το Α.Σ.Ε.Π. απολαύει
λειτουργικής ανεξαρτησίας και δεν υπόκειται σε εποπτεία και έλεγχο από
κυβερνητικά όργανα ή άλλες διοικητικές αρχές. Το Α.Σ.Ε.Π. υπόκειται σε κοινοβουλευτικό
έλεγχο σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής.
3. Το Α.Σ.Ε.Π. έχει την
ικανότητα να παρίσταται αυτοτελώς σε κάθε είδους δίκες που έχουν ως αντικείμενο
πράξεις ή παραλείψεις του.
’ρθρο 2
Αποστολή
Το Α.Σ.Ε.Π. έχει ως κύρια αποστολή
τη διαχείριση του συστήματος των προσλήψεων στο δημόσιο τομέα με τη διεξαγωγή
των διαγωνισμών ή επιλογών και την άσκηση ελέγχων και ειδικότερα:
α. Την εφαρμογή των διατάξεων
και κανονισμών που διέπουν την επιλογή τακτικού προσωπικού ή προσωπικού με
σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στις υπαγόμενες σε αυτό,
κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 του Ν. 2190/1994, δημόσιες υπηρεσίες, νομικά
πρόσωπα και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού.
β. Τον έλεγχο της τήρησης των
αυτών ως άνω διατάξεων από τους φορείς που διεξάγουν οι ίδιοι τις διαδικασίες
επιλογής τακτικού προσωπικού τους ή προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού
δικαίου αορίστου χρόνου, βάσει των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν.
2527/1997 ή βάσει άλλων ειδικών διατάξεων.
γ. Τον έλεγχο της τήρησης από
τους οικείους φορείς των διατάξεων πρόσληψης προσωπικού για κάλυψη παροδικών
αναγκών, κατά τις διατάξεις του άρθρου 21 του Ν. 2190/1994 ή κατ' άλλες ειδικές
διατάξεις.
δ. Τη διενέργεια επιθεωρήσεων
κατά το άρθρο 8 του Ν. 2190/1994 ή κατ' άλλες ειδικές διατάξεις.
ε. Την εφαρμογή των διατάξεων
που προβλέπουν κυρώσεις σε βάρος των οργάνων που ευθύνονται για την παραβίαση
των διατάξεων που διέπουν τους διορισμούς ή προσλήψεις προσωπικού.
’ρθρο 3
Επιλογή - Διορισμός - Ορκωμοσία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β'
Υπηρεσιακή κατάσταση μελών
1. Τα μέλη του Ανωτάτου
Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) επιλέγονται από τη Διάσκεψη των
Προέδρων της Βουλής, σύμφωνα με το άρθρο 101Α παρ. 2 του Συντάγματος, το άρθρο
3 του Ν. 3051/2002 και τη διαδικασία που προβλέπεται στον Κανονισμό της Βουλής.
2. Ο διορισμός των μελών του
Α.Σ.Ε.Π. γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης.
3. Τα μέλη του Α.Σ.Ε.Π., πριν
αναλάβουν τα καθήκοντα τους, δίνουν τον όρκο υπηρεσίας ενώπιον του Υπουργού
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Πα την ορκωμοσία και την
ανάληψη των καθηκόντων των μελών του Α.Σ.Ε.Π. συντάσσονται αντίστοιχα πρακτικά.
’ρθρο 4
Ιδιότητα - Θητεία μελών
1. Τα μέλη του Α.Σ.Ε.Π. είναι ανώτατοι
κρατικοί λειτουργοί και απολαύουν προσωπικής ανεξαρτησίας.
2. Η θητεία των μελών του
Α.Σ.Ε.Π. είναι τετραετής, με επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου 5 του Ν. 3051/2002
για το διορισμό των πρώτων μελών κατ' εφαρμογή του νόμου αυτού.
3. Η θητεία των μελών του
Α.Σ.Ε.Π. παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι την τυχόν επανεπιλογή τους ή το
διορισμό νέων μελών.
’ρθρο 5
Απασχόληση μελών -Αναστολή
άσκησης δημοσίου λειτουργήματος
1. Τα μέλη του Α.Σ.Ε. Π. είναι
πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.
2. Κατά τη διάρκεια της θητείας
τους αναστέλλεται η άσκηση οποιουδήποτε δημοσίου λειτουργήματος,
περιλαμβανομένης και της άσκησης δικηγορίας, καθώς και η άσκηση καθηκόντων σε
οποιαδήποτε θέση στο Δημόσιο ή σε νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα.
’ρθρο 6
Κωλύματα
1. Τα μέλη του Α.Σ.Ε.Π. δεν
επιτρέπεται να ασκήσουν καθήκοντα, είτε ατομικώς είτε ως μέλη συλλογικού
οργάνου, σε υπόθεση για την οποία έχουν οπωσδήποτε συμφέροντα ίδια ή σύζυγοι
τους ή συγγενείς τους εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έως και τέταρτου βαθμού.
2. Μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που είναι
μεταξύ τους σύζυγοι ή συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έως και τέταρτου
βαθμού δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στο ίδιο συλλογικό όργανο του Α.Σ.Ε.Π. με
εξαίρεση την Ολομέλεια αυτού.
3. Μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που μετέχουν
με οποιαδήποτε ιδιότητα στην Κεντρική Επιτροπή των άρθρων 17 ή 18 του Ν.
2190/1994 ή σε επιτροπές του άρθρου 19 του ίδιου νόμου ή σε οποιαδήποτε άλλη
Επιτροπή προσλήψεως προσωπικού, κωλύονται να μετάσχουν σε συλλογικό όργανο του
ΑΣΕΠ ή να ενεργήσουν ως μονομελή όργανα, όταν ελέγχεται αυτεπαγγέλτως ή κατ'
ένσταση πράξη ή ενέργεια της επιτροπής της οποίας είναι ή έχουν διατελέσει
μέλη.
’ρθρο 7
Αρχαιότητα μελών
Η αρχαιότητα μεταξύ των ομοιοβάθμων
μελών του Α.Σ.Ε.Π., σύμφωνα με την παρ. 6 εδάφιο τρίτο του άρθρου 4 του Ν.
2190/1994 σε συνδυασμό με το άρθρο 34 παρ. 1 του Ν. 3086/2002, καθορίζεται με
βάση τη χρονολογία διορισμού, προηγουμένου εκείνου που έχει διορισθεί νωρίτερα.
Μεταξύ των διοριζομένων με την αυτή πράξη, η σειρά αρχαιότητας καθορίζεται με
βάση τη σειρά με την οποία τα μέλη αναφέρονται στην πράξη διορισμού.
’ρθρο 8
Ατομικοί Φάκελοι
1. Για κάθε μέλος του Α.Σ.Ε.Π.
τηρείται στο Γραφείο του Προέδρου ατομικός φάκελος στον οποίο περιλαμβάνονται
όλα τα έγγραφα και στοιχεία που αναφέρονται στο διορισμό, την προσωπική και
υπηρεσιακή κατάσταση του, τυχόν πειθαρχικές ή ποινικές διώξεις που έχουν
ασκηθεί εναντίον του, καθώς και οι αντίστοιχες αποφάσεις.
2. Δικαίωμα να λάβουν γνώση του
ατομικού φακέλου έχουν: α) Ο Πρόεδρος της Βουλής, β) Ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π.,
γ) Τα μέλη του Πειθαρχικού Συμβουλίου και δ) Το ίδιο το μέλος.
’ρθρο 9
’δειες - Μετακινήσεις -
Υγειονομική περίθαλψη
1. Στα μέλη του Α.Σ.Ε.Π. μπορεί
να χορηγηθεί, εφόσον επιτρέπουν οι ανάγκες της υπηρεσίας, κανονική άδεια
απουσίας μέχρι δεκαπέντε ημέρες κάθε έτος, με απόφαση του Προέδρου.
2. Πα τις αναρρωτικές άδειες,
τις μετακινήσεις και τα οδοιπορικά έξοδα, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις
που ισχύουν για τον Πρόεδρο, Αντιπροέδρους και Νομικούς Συμβούλους του Νομικού
Συμβουλίου του Κράτους, αντιστοίχως, πλην των περιπτώσεων για τις οποίες
υπάρχουν ειδικές για τα μέλη του Α.Σ.Ε.Π. ρυθμίσεις.
3. Η εκτός έδρας μετακίνηση των
μελών του Α.Σ.Ε.Π. για εκτέλεση υπηρεσίας, η συμμετοχή σε συνέδρια, ημερίδες ή
ενημερωτικές αποστολές στο εσωτερικό ή το εξωτερικό γίνεται με απόφαση του
Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π.
4. Για την υγειονομική περίθαλψη
των μελών του ΑΣΕΠ εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 1 του Ν.
2703/1999 (ΦΕΚ 72 Α').
’ρθρο 10
Διακοπές
1. Κατά το χρονικό διάστημα από
1ης Ιουλίου μέχρι 15 Σεπτεμβρίου κάθε έτους τα μέλη του Α.Σ.Ε.Π. τελούν σε
διακοπές που καθορίζονται χρονικώς με απόφαση του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π. με βάση
τη λειτουργία των Τμημάτων Διακοπών που προβλέπονται στο άρθρο 24 του παρόντος.
2. Εάν κατά τη διάρκεια των
διακοπών προκύψει ανάγκη επείγουσας σύγκλησης μιας από τις κατά το άρθρο 15
Ολομέλειες του Α.Σ.Ε.Π., ανακαλούνται από τις διακοπές τα συγκροτούν τα αυτές
μέλη, με πράξη του Προέδρου ή Αντιπροέδρου, αντιστοίχως.
’ρθρο 11
Πειθαρχικά παραπτώματα
-Πειθαρχικές ποινές - Παραγραφή
1. Κάθε παράβαση των γενικών ή
ιδιαίτερων καθηκόντων που επιβάλλονται από τις ισχύουσες διατάξεις ή απορρέουν
από την αποστολή και την ιδιότητα του μέλους του Α.Σ.Ε.Π. ως ανώτατου κρατικού
λειτουργού, εφόσον οφείλεται σε υπαιτιότητα, συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα.
2. Πειθαρχικές ποινές είναι: α)
Η έγγραφη επίπληξη, β) Το πρόστιμο έως τις αποδοχές ενός μηνός, γ) Η προσωρινή
παύση έως τρεις μήνες και δ) Η οριστική παύση.
3. Τα πειθαρχικά παραπτώματα των
μελών του Α.Σ.Ε.Π. παραγράφονται με τη συμπλήρωση τετραετίας από τότε που
διαπράχθηκαν.
4. Η πειθαρχική ευθύνη των μελών
του ΑΣΕΠ λήγει με την κατά οποιοδήποτε τρόπο λήξη της υπηρεσιακής τους σχέσης
με το ΑΣΕΠ.
’ρθρο 12
Πειθαρχική διαδικασία
1. Η πειθαρχική αγωγή κατά
μέλους ασκείται από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π.
2. Η πειθαρχική αγωγή κατά του
Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π. ασκείται από τον Πρόεδρο της Βουλής. Ο Πρόεδρος της
Βουλής μπορεί να ασκήσει πειθαρχική αγωγή κατά οποιουδήποτε μέλους του Α.Σ.Ε.Π.
3. Οι πειθαρχικές ποινές κατά
μελών του Α.Σ.Ε.Π. επιβάλλονται με απόφαση:
α) Για τους Αντιπροέδρους:
Συμβουλίου που αποτελείται από τον
Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π., ένα των Αντιπροέδρων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
και τον αρχαιότερο από τους καθηγητές νομικών μαθημάτων της Νομικής Σχολής του
Πανεπιστημίου Αθηνών και προεδρεύεται από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. Τον Πρόεδρο
του Α.Σ.Ε.Π. όταν απουσιάζει ή κωλύεται αναπληρώνει ο μη εγκαλούμενος
Αντιπρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π., τον Αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
ένας από τους λοιπούς Αντιπροέδρους αυτού και τον καθηγητή της Νομικής Σχολής
του Πανεπιστημίου Αθηνών ο αμέσως μετά από αυτόν αρχαιότερος καθηγητής νομικού
μαθήματος.
β) Πάτους Συμβούλους:
Συμβουλίου που αποτελείται από
τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π., τους Αντιπροέδρους αυτού και τους τέσσερις
αρχαιότερους συμβούλους, με τέσσερα αναπληρωματικά μέλη από τους επόμενους κατά
σειρά αρχαιότητας συμβούλους.
Τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. όταν
απουσιάζει ή κωλύεται αναπληρώνει ο αρχαιότερος Αντιπρόεδρος και όταν αυτός
απουσιάζει ή κωλύεται, ο άλλος Αντιπρόεδρος. Στην περίπτωση αυτή μετέχουν στη
σύνθεση του συμβουλίου ένα ή δύο αντιστοίχως από τα αναπληρωματικά μέλη.
Σύμβουλοι νεότεροι του πειθαρχικώς εγκαλουμένου δεν μετέχουν στο συμβούλιο.
Στην περίπτωση αυτή το Συμβούλιο συγκροτείται νομίμως με τα υπόλοιπα μέλη και
επί ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου.
4. Οι πειθαρχικές ποινές κατά
του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π. επιβάλλονται με απόφαση συμβουλίου που αποτελείται
από τον Πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και τους Πρυτάνεις του
Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και προεδρεύεται
από τον Πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Αναπληρωτής του Προέδρου
του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ορίζεται ο αρχαιότερος Αντιπρόεδρος αυτού.
Αναπληρωτές των Πρυτάνεων του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Μετσόβιου
Πολυτεχνείου ορίζονται αντιστοίχως οι αρχαιότεροι Αντιπρυτάνεις.
5. Η συγκρότηση των συμβουλίων
της παρ. 3 γίνεται με απόφαση του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π.. Η συγκρότηση του
συμβουλίου της παρ. 4 γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
6. Οι πειθαρχικές ποινές που
επιβάλλονται σύμφωνα με την παρ. 3 εκτελούνται με απόφαση του Προέδρου του
ΑΣΕΠ, εκτός από την ποινή της οριστικής παύσεως. Οι πειθαρχικές ποινές που
επιβάλλονται σύμφωνα με την παρ. 4 εκτελούνται με απόφαση του Υπουργού
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
7. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται
αναλόγως οι περί πειθαρχικού δικαίου διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν.
2683/1999).
’ρθρο 13
Παραίτηση - Έκπτωση
1. Η παραίτηση μέλους του
Α.Σ.Ε.Π. γίνεται αποδεκτή με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης
και Αποκέντρωσης ύστερα από απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής. Η
υπηρεσιακή σχέση λύεται την επομένη της δημοσίευσης της απόφασης αποδοχής της
παραίτησης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ή αυτοδικαίως με τη συμπλήρωση εξήντα
(60) ημερών από την υποβολή της αίτησης παραίτησης.
2. Τα μέλη του Α.Σ.Ε.Π.
εκπίπτουν από το αξίωμα τους αν καταδικασθούν τελεσιδίκως σε αδίκημα από τα
προβλεπόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 του Ν. 3051/2002. Η έκπτωση
αποφασίζεται από τη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής και εκτελείται με απόφαση
του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης που εκδίδεται
εντός δεκαπέντε ημερών από την κοινοποίηση σ' αυτόν της απόφασης της Διάσκεψης
των Προέδρων της Βουλής. Η υπηρεσιακή σχέση λύεται αυτοδικαίως με τη δημοσίευση
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
’ρθρο 14
Απόλυση
1. Τα μέλη του Α.Σ.Ε.Π.
απολύονται:
α) Λόγω λήξεως της θητείας τους,
σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν. 3051/2002.
β) Λόγω επιβολής της πειθαρχικής
ποινής της οριστικής παύσεως, σύμφωνα με τα άρθρα 11 και 12 του παρόντος.
γ) Λόγω κατάργησης θέσεως.
δ) Λόγω σωματικής ή πνευματικής
ανικανότητας.
ε) Λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας.
2. Η απόλυση λόγω λήξεως της
θητείας επέρχεται αυτοδικαίως με τη λήξη της θητείας, σύμφωνα με την παρ. 3 του
άρθρου 4 του παρόντος. Η διαπίστωση της απόλυσης λόγω λήξεως της θητείας
γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης.
3. Η απόλυση λόγω επιβολής της
πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσεως γίνεται με απόφαση του Υπουργού
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
4. Η απόλυση λόγω κατάργησης
θέσεων χωρεί μετά από κρίση των οικείων κατά το άρθρο 12 παρ. 3 του παρόντος
Συμβουλίων και περιλαμβάνει εκείνους που κρίνεται ότι, συγκέντρωνα υ ν τα
ολιγότερα ουσιαστικά προσόντα. Εκτελείται δε με απόφαση του Υπουργού
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
5. Η απόλυση λόγω σωματικής ή
πνευματικής ανικανότητας γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης, ύστερα από γνωμάτευση της δευτεροβάθμιας
υγειονομικής επιτροπής του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 2683/1999).
6. Η απόλυση λόγω υπηρεσιακής
ανεπάρκειας γίνεται με πράξη του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης, ύστερα από απόφαση των οικείων, κατά το άρθρο 12 του παρόντος,
Συμβουλίων, τα οποία κρίνουν βάσει εκθέσεως του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π. ή του
Προέδρου της Βουλής, προκειμένου για τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π.
7. Η πράξη ή απόφαση απόλυσης
δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
’ρθρο 15
Όργανα λειτουργίας του Α.Σ.Ε.Π.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ
Όργανα λειτουργίας του ΑΣΕΠ -
Αρμοδιότητες
Για τη λειτουργία του Α.Σ.Ε.Π.
ορίζονται τα ακόλουθα συλλογικά και μονομελή όργανα: α) Συλλογικά όργανα:
1) Ολομέλεια
2) Ελάσσων Ολομέλεια
3) Τμήματα
β) Μονομελή όργανα:
1) Πρόεδρος
2) Αντιπρόεδροι
3) Σύμβουλοι
’ρθρο 16
Ολομέλεια
1. Η Ολομέλεια συγκροτείται από
όλα τα μέλη του Α.Σ.Ε.Π.
2. Στην Ολομέλεια προεδρεύει ο
Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π., ο οποίος αναπληρώνεται σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος
του από Αντιπρόεδρο κατά την οριζόμενη στο άρθρο 7 σειρά αρχαιότητας. Σε
περίπτωση απουσίας ή κωλύματος και των Αντιπροέδρων, τον Πρόεδρο αναπληρώνει ο
αρχαιότερος Σύμβουλος.
Γραμματέας της Ολομέλειας
ορίζεται από τον Πρόεδρο υπάλληλος του Α.Σ.Ε.Π.
3. Η Ολομέλεια βρίσκεται σε
απαρτία όταν παρίσταται το ήμισυ πλέον ενός τουλάχιστον των μελών, μεταξύ των
οποίων ο Πρόεδρος ή ένας τουλάχιστον των Αντιπροέδρων.
4. Στην αρμοδιότητα της
Ολομέλειας υπάγονται:
α) Η πρόταση για έκδοση
κανονιστικής απόφασης διεξαγωγής διαγωνισμών και λοιπών διαδικασιών επιλογής
προσωπικού (Ν. 2190/1994, άρθρο 17 παρ. 2 και 18 παρ. 1).
β) Η πρόταση για σύσταση θέσεων
και οργάνωση των υπηρεσιών του Α.Σ.Ε.Π. (Ν. 3051/2002, άρθρο 2 παρ. 5).
γ) Ο κανονισμός λειτουργίας του
Α.Σ.Ε.Π. (Ν. 3051/ 2002, άρθρο 2 παρ. 7).
δ) Ο κανονισμός οικονομικής
διαχείρισης (Ν. 3051/ 2002, άρθρο 2 παρ. 3).
ε) Η διατύπωση γνώμης για τον
καθορισμό των αποδοχών των μελών (Ν. 3051/2002, άρθρο 3 παρ. 7).
στ) Η εισήγηση για έκδοση κοινής
υπουργικής απόφασης αποζημίωσης μελών επιτροπών κ.λπ. που μετέχουν σε
διαδικασίες διαγωνισμών και επιλογών προσωπικού (Ν. 2190/1994, άρθρο 17 παρ.
6).
ζ) Ο καθορισμός των παγίων μερών
του περιεχομένου των προκηρύξεων (Ν. 3051/2002, άρθρο 10 παρ. 1).
η) Η ετήσια έκθεση (Ν.
2190/1994, άρθρο 10).
θ) Η διαβάθμιση των θέσεων του
ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. (Ν. 3051/2002, άρθρο 12 παρ.
4).
ι) Η συγκρότηση της Κεντρικής
Επιτροπής Γραπτών Διαγωνισμών (Ν. 2190/1994, άρθρο 17 παρ. 1).
ία) Ο έλεγχος των εγκρίσεων ή
αποφάσεων για προσλήψεις προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ως προς τη
συμφωνία τους με το άρθρο 103 παρ. 2 και 3 του Συντάγματος (Ν. 2190/1994, άρθρο
3 παρ. 3).
ιβ) Η επιλογή (προαγωγή) Γενικού
Διευθυντή της Γραμματείας του Α.Σ.Ε.Π.
ιγ) Θέματα υπηρεσιακής
κατάστασης του ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. για τα οποία
απαιτείται γνώμη ή απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου (Ν. 3051/2002, άρθρο 12 παρ.
4).
ιδ) Η γνωμοδότηση για θέματα που
εισάγονται από τον Πρόεδρο ή κατά τη διαδικασία του άρθρου 21 παρ. 3 του
παρόντος.
ιε) Η συζήτηση θεμάτων
ενδιαφέροντος του ΑΣΕΠ που εισάγονται από τον Πρόεδρο.
5. Η Ολομέλεια αποφασίζει επίσης
σε θέματα που εισάγονται σ' αυτήν με παραπεμπτική πράξη του Προέδρου στις
ακόλουθες περιπτώσεις:
α) Όταν ανακύπτει ζήτημα
γενικότερου ενδιαφέροντος ή τήρησης της ενότητας στις αποφάσεις των οργάνων του
Α.Σ.Ε.Π.
β) Όταν ανακύπτει αμφιβολία για
την ερμηνεία συγκεκριμένης διάταξης.
γ) Όταν ανακύπτει θέμα ανάκλησης
ή τροποποίησης απόφασης της Ελάσσονος Ολομέλειας ή Τμήματος.
’ρθρο 17
Ελάσσων Ολομέλεια
1. Η Ελάσσων Ολομέλεια είναι
επταμελής και συγκροτείται από τους Αντιπροέδρους και τους Προέδρους των
Τμημάτων.
2. Στην Ελάσσονα Ολομέλεια
προεδρεύει ο αρχαιότερος Αντιπρόεδρος, ο οποίος σε περίπτωση απουσίας ή
κωλύματος αναπληρώνεται από τον άλλο Αντιπρόεδρο και αν και αυτός απουσιάζει ή
κωλύεται, από τον αρχαιότερο Σύμβουλο που μετέχει στη σύνθεση. Αναπληρωτές
μελών ορίζονται μέλη νεότερα των αναπληρούμενων. Σε περίπτωση αδυναμίας
λειτουργίας της Ελάσσονος Ολομέλειας λόγω έλλειψης απαρτίας, ο Πρόεδρος του
Α.Σ.Ε.Π. ορίζει προσωρινούς αναπληρωτές από τους λοιπούς Συμβούλους.
3. Στην αρμοδιότητα της Ελάσσονος
Ολομέλειας υπάγονται:
α) Ο έλεγχος οποιασδήποτε
προκήρυξης πλήρωσης θέσεων πριν τη δημοσίευση της, όταν ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π.
κρίνει αναγκαία την παραπομπή της προς εξέταση συγκεκριμένων θεμάτων, όπως
ιδίως της εξέτασης των υποψηφίων σε συγκεκριμένη πρόσθετη ειδική ύλη ή της
απόδειξης της γνώσης ξένης γλώσσας με τίτλους σπουδών αντί εξέτασης (Ν.
2190/1994, άρθρο 17 παρ. 3) ή της προσθήκης πρόσθετων προσόντων ή διενέργειας
πρακτικής δοκιμασίας ή εξέτασης των υποψηφίων με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή
ή άλλων συσκευών ή και των δύο (Ν. 2190/1994, άρθρο 18 παρ. 7) ή διενέργειας
ειδικής εξέτασης των υποψηφίων βάσει της παρ. 3 του άρθρου 15 του Ν. 2190/1994.
β) Ο έλεγχος της προκηρύξεως που
περιλαμβάνει σύντμηση της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων κατ'
εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 16 του Ν. 2190/1994, όταν ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ
κρίνει αναγκαία την παραπομπή για το θέμα αυτό.
γ) Η επίλυση τυχόν
αμφισβητήσεως, αν οι προς πλήρωση θέσεις υπάγονται στη διαδικασία του γραπτού
διαγωνισμού ή των κριτηρίων (άρθρο 18 παρ. 1 Ν. 2190/1994).
δ) Ο ορισμός βαθμολογητών και
αναβαθμολογητών κατά την παρ. 1 του άρθρου 17 του Ν. 2190/1994 μετά από
εισήγηση του Προέδρου της Κεντρικής Επιτροπής του γραπτού διαγωνισμού.
ε) Η εξέταση ερωτημάτων δημοσίων
υπηρεσιών και λοιπών φορέων, όταν ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π. κρίνει αναγκαία την
παραπομπή.
στ) Οι υποθέσεις που
παραπέμπονται από τα Τμήματα όταν η απόφαση τους δεν είναι ομόφωνη.
ζ) Η αποδοχή ή μη αιτήματος
φορέα, κατά την παρ. 6 του άρθρου 10 του Ν. 3051/2002, για διενέργεια από το
Α.Σ.Ε.Π. των διαδικασιών διορισμού ή πρόσληψης προσωπικού τους, όταν ο Πρόεδρος
του ΑΣΕΠ κρίνει αναγκαία την παραπομπή για το θέμα αυτό.
’ρθρο 18 Σύσταση και συγκρότηση
τμημάτων
1. Συνιστώνται πέντε Τμήματα υπό
στοιχεία Α', Β', Γ, Δ' και Ε', καθένα από τα οποία συγκροτείται από τρεις
Συμβούλους.
2. Τα μέλη κάθε Τμήματος
ορίζονται εντός του Δεκεμβρίου κάθε έτους για το επόμενο έτος, με πράξη του
Προέδρου του ΑΣΕΠ που μπορεί να μεταβληθεί κατά τη διάρκεια του έτους, ανάλογα
με τις υπηρεσιακές ανάγκες.
3. Σε κάθε Τμήμα προεδρεύει ο
αρχαιότερος Σύμβουλος που μετέχει σ' αυτό. Ο Πρόεδρος κάθε Τμήματος, όταν
απουσιάζει ή κωλύεται αναπληρώνεται από τον αρχαιότερο Σύμβουλο που μετέχει στο
Τμήμα. Τα μέλη κάθε Τμήματος, όταν απουσιάζουν ή κωλύονται αναπληρώνονται από
άλλους Συμβούλους. Σε περίπτωση αδυναμίας λειτουργίας Τμήματος λόγω ελλείψεως
απαρτίας, ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π. ορίζει προσωρινό αναπληρωτή από άλλο Τμήμα ή
από Συμβούλους που δεν μετέχουν σε Τμήμα.
4. Ορισμένα Τμήματα μπορεί, με απόφαση του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π., να
λειτουργούν, όταν υπάρχει ανάγκη και με δεύτερη τριμελή σύνθεση, η οποία
καθορίζεται με την ίδια απόφαση.
Αρθρο 19
Αρμοδιότητες Τμημάτων
1. Στην αρμοδιότητα των Τμημάτων
υπάγονται:
α. Η άσκηση αυτεπαγγέλτου
ελέγχου, η εξέταση των ενστάσεων ή αιτήσεων θεραπείας, η κύρωση των πινάκων
κατάταξης των υποψηφίων και των πινάκων διοριστέων, καθώς και η διάθεση των
διοριστέων στους οικείους φορείς για διορισμό, σύμφωνα μετά άρθρα 17 (γραπτός
διαγωνισμός), 18 (διαδικασία κριτηρίων) και 19 (διαδικασία επιλογής ειδικού
επιστημονικού προσωπικού) του Ν. 2190/1994.
β. Η άσκηση αυτεπαγγέλτου
ελέγχου και η εξέταση των ενστάσεων ή αιτήσεων θεραπείας στις διαδικασίες
πλήρωσης θέσεων ή πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου
αορίστου χρόνου από φορείς του άρθρου 1 παρ. 3 του Ν. 2527/1997, του άρθρου 18
παρ. 8 του Ν. 2539/1997 και του άρθρου 24 παρ. 2 του Ν. 2716/1999 ή σε
αντίστοιχες διαδικασίες που διεξάγονται βάσει άλλων ειδικών διατάξεων από τους
ίδιους τους φορείς και ελέγχονται από το Α.Σ.Ε.Π., με εξαίρεση τις διαδικασίες
που υπάγονται στην αρμοδιότητα των αποκεντρωμένων Τμημάτων ή των μονομελών
οργάνων.
γ. Η άσκηση των ανωτέρω υπό
στοιχείο α' αρμοδιοτήτων στις διαδικασίες που διεξάγει το Α.Σ.Ε.Π. για λογαριασμό
τρίτων φορέων, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 10 του Ν. 3051/2002.
2. Η κατανομή των ανωτέρω
υποθέσεων στα Τμήματα γίνεται με πράξη του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π.
3. Ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π. μπορεί,
για την ταχύτερη ολοκλήρωση των διαδικασιών, να μεταφέρει υποθέσεις σε Τμήμα
άλλο από εκείνο στο οποίο κατανεμήθηκαν.
’ρθρο 20
Μονομελή Όργανα
1.0 Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π.:
α. Εκπροσωπεί το Α.Σ.Ε.Π.
δικαστικώς και εξωδίκως.
β. Συντονίζει και κατευθύνει τα
όργανα και τις υπηρεσίες του Α.Σ.Ε.Π.
γ. Παρακολουθεί την εκτέλεση των
αποφάσεων ή άλλων πράξεων ή οδηγιών του Α.Σ.Ε.Π.
δ. Είναι ο διοικητικός
προϊστάμενος του προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. και ασκεί την επ' αυτού πειθαρχική
εξουσία.
ε. Υποβάλλει στον Πρωθυπουργό
και τον Πρόεδρο της Βουλής την ετήσια έκθεση του Α.Σ.Ε.Π.
στ. Αποφασίζει για τη διενέργεια
γραπτού διαγωνισμού κατ' εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 15 του Ν. 2190/1994.
ζ. Συγκροτεί την Κεντρική
Επιτροπή για τη διεξαγωγή των διαδικασιών επιλογής με κριτήρια κατά το άρθρο 18
του Ν. 2190/1994.
η. Συγκροτεί τις επιτροπές
επιλογής ειδικού επιστημονικού προσωπικού κατά το άρθρο 19 του Ν. 2190/1994.
θ. Συγκροτεί την επιτροπή για τη
διεξαγωγή ειδικής γραπτής δοκιμασίας κατά το άρθρο 18 παρ. 3 του Ν. 2190/1994.
ι. Συγκροτεί την επιτροπή
επιλογής του προσωπικού, καθώς και του ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού
του Α.Σ.Ε.Π.
ια. Συγκροτεί ομάδες εργασίας,
σύμφωνα με το άρθρο 29 του παρόντος.
ιβ. Εκδίδει τις προκηρύξεις του
Α.Σ.Ε.Π. για την πλήρωση θέσεων ή την πρόσληψη προσωπικού των φορέων της παρ. 1
του άρθρου 14 του Ν. 2190/1994.
ιγ. Εκδίδει τις προκηρύξεις
πλήρωσης θέσεων προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π.
ιδ. Μπορεί με απόφαση του να
εξουσιοδοτεί μέλη του Α.Σ.Ε.Π. ή προϊσταμένους υπηρεσιών του να υπογράφουν «με εντολή
Προέδρου» έγγραφα ή άλλες πράξεις.
ιε. Μπορεί να αναθέτει σε μέλη
του Α.Σ.Ε.Π. ειδικά καθήκοντα ή την εποπτεία συγκεκριμένων θεμάτων ή
δραστηριοτήτων που δεν ανάγονται στην αρμοδιότητα άλλου οργάνου του Α.Σ.Ε.Π.
ιστ. Ενημερώνει την Ολομέλεια
για κάθε σημαντικό ζήτημα που αφορά το Α.Σ.Ε.Π.
ιζ. Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα
που ανατίθεται σ' αυτόν από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις και τον παρόντα
Κανονισμό.
ιη. Αποφασίζει για κάθε άλλο
θέμα, το οποίο κατά τις ισχύουσες διατάξεις, ρυθμίζεται με απόφαση του Α.Σ.Ε.Π.
και δεν υπάγεται στην αρμοδιότητα άλλου οργάνου του Α.Σ.Ε.Π., σύμφωνα με τον
παρόντα Κανονισμό.
2. Οι Αντιπρόεδροι του Α.Σ.Ε.Π.:
α. Εποπτεύουν και συντονίζουν τη
λειτουργία των αποκεντρωμένων Τμημάτων του Α.Σ.Ε.Π., σύμφωνα με κατανομή που γίνεται
με πράξη του Προέδρου.
β. Εποπτεύουν και συντονίζουν
τομείς λειτουργίας του Α.Σ.Ε.Π. που καθορίζονται από τον Πρόεδρο αυτού.
γ. Ασκούν όλες τις απαιτούμενες
για το ανωτέρω έργο τους αρμοδιότητες και υπογράφουν τα σχετικά έγγραφα ή άλλες
πράξεις.
δ. Ασκούν τον έλεγχο των
προκηρύξεων που εκδίδει το Α.Σ.Ε.Π. πριν την υπογραφή τους, σύμφωνα με πράξη
ανάθεσης του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π.
ε. Ασκούν κάθε άλλο έργο που
ανατίθεται σ' αυτούς με πράξη του Προέδρου ή με τον παρόντα Κανονισμό.
3. Οι Σύμβουλοι του Α.Σ.Ε.Π.
ασκούν:
α. Τον έλεγχο των προκηρύξεων
που εκδίδονται από τους οικείους φορείς, βάσει των διατάξεων της παρ. 1 του
άρθρου 3 του Ν. 2527/1997 ή βάσει άλλων ειδικών διατάξεων.
β. Τον έλεγχο των ανακοινώσεων
των οικείων φορέων για την πρόσληψη προσωπικού πρόσκαιρων αναγκών, βάσει του
άρθρου 21 του Ν. 2190/1994 ή βάσει άλλων ειδικών διατάξεων, καθώς και τον
έλεγχο των πινάκων κατάταξης των υποψηφίων.
γ. Τις υπό στοιχεία β' και γ'
της παρ. 1 του άρθρου 19 του παρόντος αρμοδιότητες, εφόσον πρόκειται για διαδικασίες
στις οποίες ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων δεν υπερβαίνει τους εκατό (100).
Η άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών γίνεται ύστερα από πράξη ανάθεσης του Προέδρου
του Α.Σ.Ε.Π.
δ. Κάθε άλλο έργο που ανατίθεται
σ' αυτούς με πράξη του Προέδρου ή με τον παρόντα Κανονισμό.
ε. Διεξάγουν την απαιτούμενη
αλληλογραφία για την άσκηση των υπό στοιχεία α' και β' αρμοδιοτήτων και
υπογράφουν τα σχετικά έγγραφα.
4. Από τις κατά την προηγούμενη
παράγραφο αρμοδιότητες των Συμβούλων του Α.Σ.Ε.Π., εξαιρούνται εκείνες που
ανήκουν στα αποκεντρωμένα Τμήματα του Α.Σ.Ε.Π.
5. Η κατανομή των υποθέσεων της παρ. 3 στους Συμβούλους του Α.Σ.Ε.Π.
μπορεί να γίνεται και με απευθείας χρέωση τους από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π.
’ρθρο 21
Συνεδριάσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ'
Λειτουργία Συλλογικών Οργάνων
1. Οι Ολομέλειες και τα Τμήματα
συνεδριάζουν κατά το χρονικό διάστημα από 15 Σεπτεμβρίου κάθε έτους μέχρι 30
Ιουνίου του επόμενου έτους.
2. Η Ολομέλεια συνεδριάζει
τακτικώς μία φορά το μήνα και εκτάκτως όταν υπάρχει ανάγκη, σε ημερομηνίες που
καθορίζονται από τον Πρόεδρο αυτής.
3. Η σύγκληση της Ολομέλειας
προς συνεδρίαση είναι υποχρεωτική αν το ένα τρίτο (1/3) τουλάχιστον του συνόλου
των μελών της το ζητήσει εγγράφως από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π., προσδιορίζοντας
και το προς συζήτηση θέμα.
4. Η Ελάσσων Ολομέλεια
συνεδριάζει τακτικώς δύο φορές το μήνα και εκτάκτως όταν υπάρχει ανάγκη, σε
ημερομηνίες που καθορίζονται από τον προεδρεύοντα αυτής.
5. Τα Τμήματα συνεδριάζουν
τακτικώς τέσσερις φορές το μήνα και εκτάκτως όταν υπάρχει ανάγκη, σε ημερομηνίες
που καθορίζονται από τον προεδρεύοντα κάθε Τμήματος.
’ρθρο 22
Εισήγηση
1. Για κάθε υπόθεση που
εισάγεται στις Ολομέλειες και στα Τμήματα ορίζεται εισηγητής από τον Πρόεδρο ή
τον οικείο προεδρεύοντα αντιστοίχως.
2. Αμέσως μόλις ορισθεί εισηγητής
παραδίδεται σ' αυτόν από τον οικείο γραμματέα ο φάκελος της υπόθεσης.
3. Η εισήγηση γίνεται γραπτώς ή
προφορικώς. Σε υποθέσεις γενικότερου ενδιαφέροντος ή με σοβαρές επιπτώσεις ο
εισηγητής υποβάλλει γραπτή έκθεση για την υπόθεση δύο τουλάχιστον ημέρες πριν
την ημέρα της συζητήσεως. Αντίγραφο της εκθέσεως διανέμεται από τον γραμματέα
στα υπόλοιπα μέλη που μετέχουν στη σύνθεση του οικείου οργάνου.
’ρθρο 23
Συζήτηση - απόφαση - πρακτικά
1. Κατά τη συζήτηση μπορεί να
παρίστανται εκπρόσωποι των ενδιαφερομένων υπηρεσιών ή νομικών προσώπων ή
ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι αν έχουν προσκληθεί από το Τμήμα ή αυτό έχει αποδεχθεί
αντίστοιχο αίτημα τους.
2. Η συζήτηση αρχίζει με την
προφορική παρουσίαση της εισηγήσεως. Στη συνέχεια δίνεται ο λόγος στους τυχόν
παριστάμενους εκπροσώπους υπηρεσιών ή νομικών
προσώπων ή ενδιαφερομένους
υποψηφίους, για την ανάπτυξη των απόψεών τους ή την παροχή διευκρινίσεων επί
της υποθέσεως, μετά την οποία αποχωρούν.
3. Αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η
συζήτηση λαμβάνεται και η απόφαση, εκτός αν η λήψη της αποφάσεως μετατεθεί σε
άλλη ημέρα. Η απόφαση λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία των μελών που μετέχουν
στη σύνθεση. Αν διατυπωθούν περισσότερες από δύο γνώμες, εφόσον δεν
σχηματίζεται πλειοψηφία, εκείνοι που αποτελούν την ασθενέστερη μειοψηφία
οφείλουν να προσχωρήσουν σε μία από τις επικρατέστερες γνώμες. Σε περίπτωση
ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου.
4. Το Τμήμα, αν η απόφαση του
δεν είναι ομόφωνη, υποχρεούται να παραπέμψει την υπόθεση στην Ελάσσονα
Ολομέλεια.
5. Η Ελάσσων Ολομέλεια ή το
Τμήμα, όταν ανακύπτει θέμα από αυτά που προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 16
του παρόντος, εισηγούνται στον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. την παραπομπή της υπόθεσης
στην Ολομέλεια.
6. Για κάθε συνεδρίαση
συντάσσεται από τον οικείο γραμματέα πρακτικό, στο οποίο καταχωρίζονται τα
θέματα που συζητήθηκαν οι αποφάσεις που λήφθηκαν, καθώς και η γνώμη των μελών
που τυχόν μειοψήφησαν. Τα πρακτικά των συνεδριάσεων υπογράφονται από τον
Προεδρεύοντα και το Γραμματέα και τηρούνται στο Α.Σ.Ε.Π. σε πρωτότυπο.
7. Για την απόφαση ενημερώνονται
οι ενδιαφερόμενοι με έγγραφο της γραμματείας.
’ρθρο 24
Τμήματα Διακοπών
1. Κατά το διάστημα των διακοπών
από 1 Ιουλίου έως 15 Σεπτεμβρίου κάθε έτους λειτουργούν Τμήματα Διακοπών, που
ορίζονται από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π.
2. Στα Τμήματα Διακοπών
εισάγονται οι απολύτως επείγουσες υποθέσεις αρμοδιότητας οποιουδήποτε Τμήματος.
Το απολύτως επείγον της υποθέσεως κρίνεται από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. ή τον
αναπληρωτή του, αν εκείνος απουσιάζει, ή από τον προεδρεύοντα του οικείου
Τμήματος Διακοπών.
3. Αν προκύψει απολύτως
επείγουσα ανάγκη συγκλήσεως μιας των Ολομελειών, εφαρμόζεται η παρ. 2 του
άρθρου 10 του παρόντος.
’ρθρο 25
Ορισμός Επιθεωρητών -
αρμοδιότητες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε'
Επιθεώρηση
1. Εντός του Δεκεμβρίου κάθε
έτους ορίζονται με απόφαση του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π. για το επόμενο έτος τρεις
(3) τουλάχιστον Σύμβουλοι ως Επιθεωρητές για την άσκηση των κατά το άρθρο 8 του
Ν. 2190/1994 ή κατ' άλλες ειδικές διατάξεις ελέγχων, όταν δίδεται σχετική
εντολή είτε και αυτεπαγγέλτως.
2. Η αρμοδιότητα των επιθεωρητών
καθορίζεται με την απόφαση ορισμού τους είτε κατά Περιφέρειες είτε κατ'
αντικείμενο.
3. Ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π.
μπορεί να δίνει εντολή διενέργειας επιθεώρησης για συγκεκριμένη υπόθεση οποτεδήποτε
το κρίνει αναγκαίο.
4. Σε κάθε επιθεωρητή μπορεί να
τοποθετείται και ένας βοηθός είτε από το ειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό
είτε από το διοικητικό προσωπικό.
5. Ανάλογα με τις υπηρεσιακές
ανάγκες, ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π. μπορεί να ορίζει επιθεωρητές και οποιουσδήποτε
άλλους συμβούλους για τη διενέργεια συγκεκριμένων επιθεωρήσεων.
6. Οι Επιθεωρητές, κατά την
άσκηση του έργου τους, έχουν την ιδιότητα του ανακριτικού υπαλλήλου του άρθρου
33 παρ. 1 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Προβαίνουν σε οποιαδήποτε ενέργεια
κρίνουν πρόσφορη για την έρευνα που διεξάγουν και υπογράφουν όλα τα απαιτούμενα
έγγραφα.
’ρθρο 26
Ίδρυση - Αρμοδιότητες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΓ
Αποκεντρωμένα Τμήματα
1. Ιδρύονται αποκεντρωμένα
Τμήματα του Α.Σ.Ε.Π. στις Περιφέρειες του Κράτους, πλην της Περιφέρειας
Αττικής. Τα αποκεντρωμένα Τμήματα αποτελούν υπηρεσίες του Α.Σ.Ε.Π. υπαγόμενες
απ' ευθείας σ' αυτό.
2. Τα αποκεντρωμένα Τμήματα του
Α.Σ.Ε.Π. ορίζονται ως ακολούθως:
α. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με έδρα την Κομοτηνή και χωρική αρμοδιότητα
την περιοχή της Περιφέρειας, ήτοι των νομών Δράμας, Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης και
Ροδόπης.
β. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Κεντρικής Μακεδονίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή
της Περιφέρειας, ήτοι των νομών Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας,
Σερρών και Χαλκιδικής.
γ. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Κοζάνη και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της
Περιφέρειας, ήτοι των νομών Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας.
δ. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Ηπείρου με έδρα τα Ιωάννινα και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της Περιφέρειας,
ήτοι των νομών ’ρτας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων και Πρέβεζας.
ε. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Θεσσαλίας με έδρα τη Λάρισα και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της Περιφέρειας,
ήτοι των νομών Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας και Τρικάλων.
στ. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Ιονίων Νησιών με έδρα την Κέρκυρα και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της
Περιφέρειας, ήτοι των νομών Ζακύνθου, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας και Λευκάδας.
ζ. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Δυτικής Ελλάδος με έδρα την Πάτρα και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της
Περιφέρειας, ήτοι των νομών Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας.
η. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας Στερεάς
Ελλάδος με έδρα τη Λαμία και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της Περιφέρειας,
ήτοι των νομών Βοιωτίας, Ευβοίας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδος και Φωκίδας.
θ. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Πελοποννήσου με έδρα την Τρίπολη και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της Περιφέρειας,
ήτοι των νομών Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας.
ι. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Βορείου Αιγαίου με έδρα τη Μυτιλήνη και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της
Περιφέρειας, ήτοι των νομών Λέσβου, Σάμου και Χίου.
ία. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. Περιφέρειας
Νοτίου Αιγαίου με έδρα την Ερμούπολη και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της
Περιφέρειας, ήτοι των νομών Δωδεκανήσου και Κυκλάδων, ιβ. Τμήμα Α.Σ.Ε.Π.
Περιφέρειας Κρήτης με έδρα το Ηράκλειο και χωρική αρμοδιότητα την περιοχή της
Περιφέρειας, ήτοι των νομών Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνης και Χανίων.
3. Στην αρμοδιότητα των ανωτέρω
Τμημάτων ανήκει ο έλεγχος των προσλήψεων προσωπικού με σύμβαση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν. 2190/1994 ή
κατ' άλλες ειδικές διατάξεις, που διενεργούνται από φορείς, οι οποίοι εδρεύουν
στην περιοχή της χωρικής αρμοδιότητας κάθε Τμήματος και υπάγονται για τις
ανωτέρω προσλήψεις στον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π. Ο έλεγχος αυτός περιλαμβάνει την
εξέταση και έγκριση των ανακοινώσεων (προκηρύξεων), τον αυτεπάγγελτο έλεγχο των
πινάκων κατάταξης των υποψηφίων, την εξέταση των ενστάσεων ή αιτήσεων θεραπείας
και τη νομιμότητα γενικώς της όλης διαδικασίας.
4. Στις περιπτώσεις προκηρύξεων
του Α.Σ.Ε.Π. για πλήρωση θέσεων σε διάφορες περιοχές της χώρας, κάθε Τμήμα
διευκολύνει και διεκπεραιώνει με εντολή του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π. μέρος της
κοινής διαδικασίας που αφορά την περιοχή της αρμοδιότητας του ή και ευρύτερη
περιοχή.
5. Υπεύθυνος κάθε αποκεντρωμένου
Τμήματος ορίζεται με απόφαση του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π. ένας από τους Συμβούλους
του Α.Σ.Ε.Π., ο οποίος μεταβαίνει στην έδρα του Τμήματος οσάκις παρίσταται
ανάγκη. Η υπογραφή πράξεων και λοιπών εγγράφων αρμοδιότητας του Τμήματος από
τον Σύμβουλο που έχει ορισθεί υπεύθυνος αυτού μπορεί να γίνεται στην έδρα του
Α.Σ.Ε.Π., εφόσον δεν συντρέχει ιδιαίτερος λόγος μετάβασης του Συμβούλου στην
έδρα του Τμήματος. 'Οταν ο υπεύθυνος του Τμήματος εκτιμά ότι συγκεκριμένη
υπόθεση πρέπει λόγω της σοβαρότητας των ανακυπτόντων προβλημάτων να κριθεί από
συλλογικό όργανο του Α.Σ.Ε.Π. εισηγείται σχετικώς στον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π., ο
οποίος εφόσον συμφωνεί παραπέμπει την υπόθεση στο κατά την κρίση του
καταλληλότερο συλλογικό όργανο.
6. Για τη λειτουργία των
αποκεντρωμένων Τμημάτων τοποθετούνται:
α. Στο Τμήμα Α.Σ.Ε.Π. της
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δύο (2) τουλάχιστον μέλη του ειδικευμένου
επιστημονικού προσωπικού, δύο (2) τουλάχιστον υπάλληλοι του κλάδου Π Ε
Διοικητικού - Οικονομικού και δύο (2) τουλάχιστον υπάλληλοι κλάδου ΤΕ
Πληροφορικής ή ΤΕ Διοικητικού - Λογιστικού ή Κλάδου ΔΕ Προγραμματιστών Η/Υ ή ΔΕ
Χειριστών Η/Υ ή ΔΕ Διοικητικού ή ΔΕ Δακτυλογράφων.
β. Στα Τμήματα Α.Σ.Ε.Π. των
λοιπών Περιφερειών ένα (1) τουλάχιστον μέλος του ειδικευμένου επιστημονικού
προσωπικού και ένας (1) τουλάχιστον υπάλληλος κλάδου ΠΕ Διοικητικού -
Οικονομικού ή ΤΕ Διοικητικού - Λογιστικού ή ΤΕ Πληροφορικής ή κλάδου ΔΕ
Προγραμματιστών Η/Υ ή ΔΕ Χειριστών Η/Υ ή ΔΕ Διοικητικού ή ΔΕ Δακτυλογράφων, με
εξαίρεση τα Τμήματα Α.Σ.Ε.Π. των Περιφερειών Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και
Πελοποννήσου στα οποία, εκτός του μέλους του ειδικευμένου επιστημονικού
προσωπικού, τοποθετούνται δύο (2) τουλάχιστον υπάλληλοι κλάδου ΠΕ Διοικητικού -
Οικονομικού ή ΤΕ Διοικητικού - Λογιστικού ή ΤΕ Πληροφορικής ή κλάδου ΔΕ
Προγραμματιστών Η/Υ ή ΔΕ Χειριστών Η/Υ ή ΔΕ Διοικητικού ή ΔΕ Δακτυλογράφων.
’ρθρο 27
Αλληλογραφία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ'
Λοιπά θέματα
Τα απαιτούμενα για τις ενέργειες
του Α.Σ.Ε. Π. έγγραφα υπογράφονται σε πρωτότυπο από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε. Π. ή
τα εξουσιοδοτημένα από αυτόν όργανα ή άλλα αρμόδια κατά τον παρόντα Κανονισμό
όργανα. Οι προεδρεύοντες της Ελάσσονος Ολομέλειας και των Τμημάτων, οι
αποτελούντες μονομελή όργανα, καθώς και οι υπεύθυνοι των αποκεντρωμένων
Τμημάτων υπογράφουν όλα τα έγγραφα που αφορούν θέματα της αρμοδιότητας τους. Τα
πρωτότυπα των εγγράφων τηρούνται στους οικείους φακέλους. Αντίγραφα αυτών
επικυρωμένα αποστέλλονται στους παραλήπτες.
’ρθρο 28
Συμμετοχή μελών σε Επιτροπές
Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες
προβλέπεται από διάταξη νόμου η συμμετοχή μελών του Α.Σ.Ε.Π., ή πρώην μελών του
Α.Σ.Ε.Π., σε επιτροπές επιλογής προσωπικού ή σε συλλογικά όργανα φορέων του
δημόσιου τομέα, ο ορισμός τους γίνεται από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε. Π., εφόσον
στην οικεία διάταξη δεν προβλέπεται ειδικώς ο ορισμός τους από άλλο όργανο του
Α.Σ.Ε.Π. ή κατά διαφορετικό τρόπο.
’ρθρο 29
Συγκρότηση ομάδων εργασίας
Με απόφαση του Προέδρου του
Α.Σ.Ε.Π. μπορεί να συγκροτούνται ομάδες εργασίας από μέλη και προσωπικό του
Α.Σ.Ε.Π., λειτουργούς ή υπαλλήλους του δημόσιου τομέα ή και ιδιώτες με ειδικές
γνώσεις για την εξέταση ειδικών θεμάτων αρμοδιότητας ή ενδιαφέροντος του
Α.Σ.Ε.Π. και τη διατύπωση προτάσεων για την αντιμετώπιση τους. Η αμοιβή των
μελών των ομάδων εργασίας καθορίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
’ρθρο 30
Αξιολόγηση ειδικευμένου
επιστημονικού προσωπικού
1. Η αξιολόγηση του ειδικευμένου
επιστημονικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. γίνεται κατά το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους
για το προηγούμενο έτος.
2. Η αξιολόγηση γίνεται από τον
Πρόεδρο του Τμήματος ή τον υπεύθυνο του αποκεντρωμένου Τμήματος στο οποίο έχει
τοποθετηθεί μέλος του ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού ή από τον Πρόεδρο
της Ελάσσονος Ολομέλειας αν έχει τοποθετηθεί σ' αυτήν ή από τον Σύμβουλο ή
Επιθεωρητή ή τον Πρόεδρο ή Αντιπρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. αν έχει τοποθετηθεί σ'
αυτόν ή η εργασία του ελέγχεται από αυτόν. Σε κάθε περίπτωση ο Πρόεδρος ή
Αντιπρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π. αξιολογεί ως δεύτερος αξιολογητής, εφόσον ως εκ των
καθηκόντων του, έχει σαφή γνώση της εργασίας του αξιολογουμένου.
3. Η έκθεση αξιολόγησης
περιλαμβάνει την κρίση του αξιολογητή ιδίως για την επαγγελματική επάρκεια του
αξιολογουμένου, την απόδοση του, την ικανότητα συνεργασίας, την
αντικειμενικότητα του και την αφοσίωση στην αποστολή του. Στην έκθεση
αξιολόγησης επισημαίνονται ιδιαιτέρως τυχόν σημαντικές δραστηριότητες που
ανέπτυξε ο αξιολογούμενος κατά την εκτέλεση του έργου του που υποδηλώνουν
πρωτοβουλία, αποτελεσματικότητα, καινοτόμες ιδέες ή απλούστευση διαδικασιών. Η
έκθεση αξιολόγησης καταλήγει σε γενικό συμπέρασμα για τον αξιολογούμενο που
αποδίδεται με ένα από τους χαρακτηρισμούς «άριστος» ή «πολύ καλός' ή «καλός» ή
«μέτριος» (που επιδέχεται βελτίωση) ή «ανεπαρκής», με ταυτόχρονη βαθμολόγηση
του χαρακτηρισμού «άριστος» με τους βαθμούς 9 έως και 10, του χαρακτηρισμού
«πολύ καλός» με τους βαθμούς 7 έως και 8, του χαρακτηρισμού «καλός» με τους
βαθμούς 5 έως και 6, του χαρακτηρισμού «μέτριος» με βαθμό 3 έως και 4 και του
χαρακτηρισμού «ανεπαρκής» με τους βαθμούς 1 έως και 2.
4. Όταν ο αξιολογούμενος
χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, η έκθεση αξιολόγησης γνωστοποιείται σ' αυτόν
υποχρεωτικώς από την αρμόδια υπηρεσία του Α.Σ.Ε.Π. εντός δεκαπέντε (15) ημερών
από την κατάθεση της σ' αυτήν. Ο αξιολογούμενος ως ανεπαρκής έχει δικαίωμα
ενστάσεως εντός δέκα (10) ημερών αφότου λάβει γνώση της έκθεσης αξιολόγησης
του. Σε κάθε περίπτωση δεν γίνεται δεκτή η ένσταση μετά την πάροδο έτους από
τότε που η έκθεση αξιολόγησης κατατέθηκε στην αρμόδια υπηρεσία του Α.Σ.Ε.Π. Η
ένσταση πρέπει να περιλαμβάνει πραγματικά στοιχεία τα οποία είναι ικανά να
οδηγήσουν σε κρίση διαφορετική από εκείνη του αξιολογητή. Η ένσταση εξετάζεται
από την Ελάσσονα Ολομέλεια του Α.Σ.Ε.Π., στην οποία κωλύεται να μετάσχει, αν
είναι μέλος αυτής, ο αξιολογητής του οποίου την έκθεση αξιολόγησης αφορά η
εξεταζόμενη ένσταση. Σε κάθε περίπτωση η Ελάσσων Ολομέλεια μπορεί να καλεί τον
αξιολογητή για να παράσχει διευκρινίσεις επί των ισχυρισμών της ενστάσεως. Αν η
Ελάσσων Ολομέλεια κάνει δεκτή την ένσταση, διαγράφει τον χαρακτηρισμό
«ανεπαρκής» και δίνει τον κατά την κρίση της προσήκοντα χαρακτηρισμό.
5. Με απόφαση του Προέδρου του
Α.Σ.Ε.Π. μπορεί να καθορίζεται ενιαίο έντυπο αξιολόγησης του ειδικευμένου
επιστημονικού προσωπικού.
’ρθρο 31
Έναρξη λειτουργίας
αποκεντρωμένων Τμημάτων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η'
Μεταβατικές διατάξεις
1. Η έναρξη λειτουργίας των αποκεντρωμένων
Τμημάτων ορίζεται με απόφαση του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π. και πάντως μετά την
πλήρωση των θέσεων του ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. Η
έναρξη λειτουργίας των αποκεντρωμένων Τμημάτων μπορεί να γίνεται σταδιακά ανά
Τμήμα.
2. Έως την κατά την προηγούμενη
παράγραφο έναρξη λειτουργίας των αποκεντρωμένων Τμημάτων, τις αρμοδιότητες τους
ασκούντα κατά το άρθρο 20 παρ. 3 του παρόντος μονομελή όργανα του Α.Σ.Ε.Π.
3. Με την έναρξη λειτουργίας του
αποκεντρωμένου Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας το προσωπικό που υπηρετεί στο
Τμήμα Α' του Α.Σ.Ε.Π. στη Θεσσαλονίκη τοποθετείται αυτοδικαίως σ' αυτό.
4.Ο κατά τη δημοσίευση του
παρόντος υφιστάμενος Κανονισμός Λειτουργίας (Απόφαση Υπουργού Προεδρίας της
Κυβέρνησης ΔΙΔΑΔ/Φ12/179/οικ. 15969/
3.6.1994, ΦΕΚ419/Β/3.6.1994, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την απόφαση
του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης ΔΙΠΠ/
Φ.Α.Σ.Ε.Π./1/19785/24.9.1999, ΦΕΚ 1786/Β/27.9.1999, καταργείται.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.