ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 8.8766/ΦΕΚ Β 4221/26.9.2018

 

Πρόγραμμα κοινωφελούς χαρακτήρα σε Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ΤΟΣΚΕΔΠ και δομές προσωρινής υποδοχής ή φιλοξενίας μέσω Δήμων, Περιφερειών και της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής - Γ' κύκλος/

 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ -ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ

 

   Έχοντας υπόψη:

 

   1. Την υποπαρ. ΙΔ.1 της παραγράφου ΙΔ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των ν. 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013» (Α' 107).

 

   2. Το άρθρο 90 του «Κώδικα για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98).

 

   3. Το π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών' (Α' 116),

 

   4. Το π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α' 208).

 

   5. Το π.δ. 122/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής» (Β' 149).

 

   6. Το π.δ. 22/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Α' 37).

 

   7. Τη με αριθ. Φ.000/8/245258/Σ.37/2016 κοινή υπουργική απόφαση «Ρύθμιση θεμάτων Κεντρικού Συντονιστικού Οργάνου Διαχείρισης Προσφυγικής Κρίσης (ΚΕ.Σ.Ο.Δ.Π.) και Τοπικών Συντονιστικών Κέντρων Διαχείρισης Προσφυγικής Κρίσης (ΤΟ.Σ.ΚΕ.Δ.Π.)» (Β' 630).

 

   8. Τη με αριθ. Υ6/2018 απόφαση του Πρωθυπουργού «Σύσταση μίας (1) θέσης Υφυπουργού στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Β' 695).

 

   9. Τη με αριθ. οικ. 13471/4878/2018 (Β' 814) απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την με αριθμ. οικ. 25086/ Δ1.8717/2018 (Β' 1545) απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αθανάσιο Ηλιόπουλο.

 

   10. Τη με αριθ. Υ29/2015 απόφαση του Πρωθυπουργού περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Γεώργιο Χουλιαράκη (Β' 2168).

 

   11. Το π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 160).

 

   12. Τη με αριθ. Υ 91589/2018 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης [(Περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Ευστάθιο Γιαννακίδη (Β' 3814/4.9.2018)].

 

   13. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Δεκεμβρίου 2013, περί καθορισμού κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/2006 (ΕΕ L 347 της 20.12.2013, σ. 320 έως 469).

 

   14. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1304/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1081/2006 του Συμβουλίου (ΕΕ L 347 της 20.12.2013, σ. 470 έως 486).

 

   15. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων) (EE L 119/4.5.2016, σελ. 1-88), ως τέθηκε σε εφαρμογή την 25η Μαΐου 2018.

 

   16. Τη με αριθμ. 32732/21-03-2018 «Εγκύκλιο Οδηγιών για την έγκριση και χρηματοδότηση του ΠΔΕ 2018 και τον Προγραμματισμό Δαπανών ΠΔΕ 2019-2021» και ιδίως το άρθρο 5.12 «Έργα προς ένταξη σε προγράμματα της προγραμματικής περιόδου 2014-2020».

 

   17. Το με αριθμ. 42372/8631/3-8-2018 έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης προς το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για την προέγκριση του έργου στη ΣΑΕ 034.

 

   18. Το με αριθμ. οικ. 45529/500/27-08-2018 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

   19. Την ανάγκη καθορισμού των προϋποθέσεων για την επιλογή, παρακολούθηση, εκτέλεση, έλεγχο και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την υλοποίηση της πράξης που αφορά τη δράση «Πρόγραμμα κοινωφελούς χαρακτήρα σε Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ΤΟΣΚΕΔΠ και δομές προσωρινής υποδοχής ή φιλοξενίας μέσω Δήμων, Περιφερειών και της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής - Γ' κύκλος» και

 

   20. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας προκαλείται δαπάνη ύψους περίπου 16.000.000 ευρώ σε βάρος του ΠΔΕ ΣΑΕ 034 του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία κατανέμεται ως εξής:

   για το έτος 2018: 7.000.000 ευρώ

   για το έτος 2019: 9.000.000 ευρώ αποφασίζουμε:

 

’ρθρο 1

Πλαίσιο ένταξης

 

   Η Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και ’λλων Πόρων (ΓΓΔΚΑΠ) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΥΠΕΚΑΑ) καταρτίζει τη δράση «Πρόγραμμα κοινωφελούς χαρακτήρα σε Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ΤΟΣΚΕΔΠ και δομές προσωρινής υποδοχής ή φιλοξενίας μέσω Δήμων, Περιφερειών και της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής - Γ' κύκλος», η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της υποπαρ. ΙΔ.1 της παρ. ΙΔ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α' 107).

 

’ρθρο 2

Στόχος της δράσης - Αντικείμενο - Διάρκεια

 

   1. Η δράση έχει ως στόχο την άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας πληθυσμιακών ομάδων που συνεχίζουν να πλήττονται από την παρατεταμένη οικονομική κρίση και τη μακρά ύφεση που έχει υποστεί η ελληνική οικονομία, βάσει των στοιχείων της εγγεγραμμένης ανεργίας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Αποβλέπει στην ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων, στην ένταξη/επανένταξή τους στην αγορά εργασίας και ταυτόχρονα στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υποδοχής, ασύλου και διαχείρισης προσφυγικών ροών δεδομένης της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης που έχει προκαλέσει η εισροή προσφύγων στη χώρα κατά τα τελευταία έτη.

 

   2. Αντικείμενο της δράσης είναι η προώθηση της απασχόλησης ανέργων - εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ (ωφελούμενοι) - μέσω της τοποθέτησής τους, για συνολικό χρονικό διάστημα οκτώ (8) μηνών, σε περιφερειακές υπηρεσίες της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης της Γενικής Γραμματείας Υποδοχής του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, συμπεριλαμβανομένων των Τοπικών Συντονιστικών Κέντρων Διαχείρισης Προσφυγικής Κρίσης (ΤΟΣΚΕΔΠ), όπως η δημόσια πρόσκληση θα εξειδικεύσει. Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνονται οι ενέργειες ορισμού των επιβλεπόντων φορέων και των θέσεων απασχόλησης ανά φορέα και ειδικότητα, η κατάταξη και η σύζευξη των ανέργων με τις θέσεις εργασίας των επιβλεπόντων φορέων.

 

   3. Η διάρκεια της δράσης είναι οκτάμηνη και αντιστοιχεί στο διάστημα απασχόλησης των ωφελουμένων.

 

   4. Εάν τα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, τα ΤΟΣΚΕΔΠ και οι δομές προσωρινής υποδοχής ή φιλοξενίας, στα οποία/στις οποίες έχουν τοποθετηθεί οι ωφελούμενοι, αναστείλουν προσωρινά τη λειτουργία τους, το χρονικό διάστημα απασχόλησης των ωφελουμένων δύναται να παραταθεί έως ένα (1) μήνα και δεκαπέντε (15) ημέρες, πέραν της προβλεπόμενης από την πρόσκληση συνολικής διάρκειας έκαστου προγράμματος και μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου προβλεπόμενου από την πρόσκληση αριθμού ημερομισθίων.

 

   5. Στις περιπτώσεις αυτές η απασχόληση των ωφελουμένων αναστέλλεται το διάστημα κατά το οποίο τα ανωτέρω κέντρα ή δομές δεν λειτουργούν και συνεχίζεται με την έναρξη λειτουργίας. Σε περίπτωση παύσης της λειτουργίας τους, οι ωφελούμενοι που είχαν τοποθετηθεί σε αυτά/σε αυτές τοποθετούνται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) του ΟΑΕΔ σε αντίστοιχη θέση άλλου επιβλέποντος φορέα που περιλαμβάνεται στο σχετικό παράρτημα της πρόσκλησης και κατόπιν σύμφωνης γνώμης του φορέα αυτού, βάσει της αίτησης ή άλλης επιλογής του ωφελουμένου, καθ' υπέρβαση του εγκεκριμένου, στο νέο επιβλέποντα φορέα τοποθέτησης, αριθμού θέσεων.

 

’ρθρο 3

Ορισμοί

 

   1. Υπεύθυνος φορέας για τη διαχείριση και παρακολούθηση της παρούσας δράσης, ορίζεται ο ΟΑΕΔ.

 

   2. Δικαιούχος ορίζεται η Ειδική Υπηρεσία «Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Τομέας Απασχόλησης και Κοινωνικής Οικονομίας» (ΕΔ ΕΣΠΑ ΥΠΕΚΑΑ ΑπΚΟ). Η Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και ’λλων Πόρων (ΓΓΔΚΑΠ) ορίζεται αρμόδια για τον προσδιορισμό των επιβλεπόντων φορέων, στους οποίους θα απασχοληθούν οι άνεργοι, και των διατιθέμενων θέσεων απασχόλησης ανά ειδικότητα.

 

   3. Ο ΟΑΕΔ καταρτίζει τη δημόσια πρόσκληση και ορίζεται αρμόδιος για την υποδοχή των ηλεκτρονικών αιτήσεων των ωφελουμένων και την κατάρτιση των πινάκων κατάταξης των ανέργων, τη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις απασχόλησης των επιβλεπόντων φορέων, όπως θα έχουν προσδιοριστεί από τη ΓΓΔΚΑΠ, τη διενέργεια δειγματοληπτικών επιτόπιων επαληθεύσεων για την πιστοποίηση της απασχόλησης και καθολικών διοικητικών επαληθεύσεων για την έγκαιρη καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών στους επιβλέποντες φορείς, τις δράσεις συμβουλευτικών υπηρεσιών στους ωφελουμένους, συμπεριλαμβανομένης της επικαιροποίησης του Ατομικού Σχεδίου Δράσης (ΑΣΔ) τους, και την καταβολή των αμοιβών στους ωφελουμένους και των ασφαλιστικών εισφορών στους επιβλέποντες φορείς.

 

   4. Επιβλέποντες φορείς ορίζονται οι Δήμοι, οι Περιφέρειες και η Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης της Γενικής Γραμματείας Υποδοχής του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής οι οποίοι θα προσλάβουν και θα απασχολήσουν τους ανέργους και θα πιστοποιούν την απασχόλησή τους στον ΟΑΕΔ προκειμένου να καταβληθεί το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος.

 

   5. Υπεύθυνος επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ειδικότερα των απογραφικών δελτίων ΕΙΣΟΔΟΥ/ΕΞΟΔΟΥ (microdata) των ωφελουμένων, σύμφωνα με το Ενιαίο Σύστημα Παρακολούθησης Δεικτών ΕΣΠΑ, ορίζεται η ΓΓΔΚΑΠ.

 

   6. Τρίτοι ορίζονται, σύμφωνα με το άρθρο 4 (περ. 10) του ΓΚΠΔ, οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, δημόσια αρχή, υπηρεσία ή φορέας, με εξαίρεση το υποκείμενο των δεδομένων, τον υπεύθυνο επεξεργασίας, τον εκτελούντα την επεξεργασία και τα πρόσωπα τα οποία, υπό την άμεση εποπτεία του υπευθύνου επεξεργασίας ή του εκτελούντος την επεξεργασία, είναι εξουσιοδοτημένα να επεξεργάζονται τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.

 

’ρθρο 4

Ένταξη

 

   Ο δικαιούχος της δράσης υποβάλλει αίτηση χρηματοδότησης για την ένταξη της δράσης στο εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), συνοδευόμενη από τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και στοιχεία.

 

’ρθρο 5

Ωφελούμενοι - Κριτήρια και σύστημα επιλογής

 

   1. O ΟΑΕΔ υποδέχεται τις ηλεκτρονικές αιτήσεις ωφελουμένων, καταρτίζει πίνακα κατάταξης ανέργων, προβαίνει στη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις απασχόλησης των επιβλεπόντων φορέων, καταβάλλει το μισθολογικό και το μη μισθολογικό κόστος στους ωφελουμένους και τους επιβλέποντες φορείς αντιστοίχως και διενεργεί δειγματοληπτικούς επιτόπιους ελέγχους στους χώρους απασχόλησης των ωφελουμένων.

 

   2. Ωφελούμενοι της δράσης είναι Έλληνες πολίτες, πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Βορειοηπειρώτες, ομογενείς και ομογενείς αλλοδαποί που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο, ή ομογενείς εξ Αιγύπτου, χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας ούτε η συμπλήρωση ενός (1) έτους από την απόκτηση αυτής, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητά τους ως Ελλήνων κατά το γένος και τη συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (ν.δ. 3832/1958), οι οποίοι δεν έχουν συμμετάσχει σε αντίστοιχη δράση και ανήκουν σε τουλάχιστον μία από τις παρακάτω κατηγορίες:

   α) άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,

   β) άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς,

γ) μακροχρόνια άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

   δ) άνεργοι ηλικίας άνω των 29 ετών, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ

   ε) άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ

   στ) άνεργοι πτυχιούχοι πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, για την κάλυψη θέσεων με βάση τα τυπικά προσόντα τους και

   ζ) άνεργοι δικαιούχοι του «Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)», εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

 

   3. Για την εφαρμογή της παρούσας, ως μέλη οικογενειών των περιπτ. α' και β' νοούνται οι εγγεγραμμένοι άνεργοι σύζυγοι της περίπτ. α' και ο εγγεγραμμένος άνεργος αρχηγός μονογονεϊκής οικογένειας της περίπτ. β'

 

   4. Ωφελούμενος είναι ένας εκ των δύο εγγεγραμμένων ανέργων συζύγων, εκτός εάν εμπίπτει στις περιπτ. γ' (για τους μακροχρόνια ανέργους 12 μηνών και άνω) ε' και ζ.

 

   5. Οι ωφελούμενοι κατατάσσονται σε πίνακες ανά κλάδο και ειδικότητα με βάση τα ακόλουθα κριτήρια επιλογής και κατάταξης:

   α) χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας ωφελούμενου, με ανώτατο όριο τους εξήντα (60) μήνες: ένα (1) μόριο ανά πλήρη μήνα, το οποίο διπλασιάζεται για τους ανέργους αρχηγούς μονογονεϊκών οικογενειών,

   β) χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/ης συζύγου των ανέργων της ανωτέρω κατηγορίας, με ανώτατο όριο τους εξήντα μήνες (60): ένα (1) μόριο ανά πλήρη μήνα,

 

 

 

 

 

   γ) ετήσιο εισόδημα φορολογικού έτους 2017, ατομικό ή οικογενειακό, ως εξής:

 

Α) Ατομικό 0-3.500 ευρώ

Τριάντα (30) μόρια

Β) Οικογενειακό 0-7.000 ευρώ

Α) Ατομικό

 

3.501-5.000 ευρώ

Είκοσι πέντε (25) μόρια

Β) Οικογενειακό

7.001-10.000 ευρώ

 

Α) Ατομικό 5.001-8.000

 

ευρώ

Είκοσι (20) μόρια

Β) Οικογενειακό

10.001-16.000 ευρώ

 

Α) Ατομικό 8.001- 12.000

 

ευρώ

Δέκα (10) μόρια

Β) Οικογενειακό

16.001-26.000 ευρώ

 

Α) Ατομικό άνω των 12.000 ευρώ

Μηδέν (0) μόρια

Β) Οικογενειακό άνω των 26.000 ευρώ

 

   δ) Ηλικία

 

18 έως 29 ετών

Δέκα (10) μόρια

30 έως 44 ετών

Είκοσι πέντε (25) μόρια

45 έως 54 ετών

Τριάντα πέντε (35) μόρια

55 ετών και άνω

Σαράντα πέντε (45) μόρια

 

   ε) αριθμός ανηλίκων τέκνων: δέκα (10) μόρια για κάθε ανήλικο τέκνο,

   στ) αναπηρία ωφελουμένου σε ποσοστό 50% και άνω: δεκαπέντε (15) μόρια

   ζ) γονέας προστατευόμενου ή προστατευόμενων τέκνων ΑΜΕΑ, ανηλίκων ή και ενηλίκων, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω: δέκα (10) μόρια, ανεξαρτήτως συνολικού αριθμού τέκνων,

   η) δικαιούχοι του ΚΕΑ: τριάντα πέντε (35) μόρια και

   θ) ωφελούμενοι που είχαν επιλεγεί και δεν είχαν τοποθετηθεί σε ολοκληρωμένες ή υπό υλοποίηση εθνικές και συγχρηματοδοτούμενες δράσεις προώθησης της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα της προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 20142020: δέκα (10) μόρια

 

   6. Για την περίπτωση των κριτηρίων στ' και ζ', απαιτείται σχετική γνωμάτευση του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) με την οποία πιστοποιούνται τα ποσοστά αναπηρίας.

 

   7. Το σύστημα επιλογής βασίζεται στη μοριοδότηση των παραπάνω κριτηρίων, στον καθορισμό τυχόν δικαιολογητικών που απαιτείται να υποβληθούν από τους δυνητικά ωφελουμένους, στον ορισμό μηχανισμού ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών και στη βαθμολόγηση, κατάταξη και τοποθέτηση των δυνητικά ωφελουμένων σε αντίστοιχες θέσεις με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού. Όλα τα παραπάνω εξειδικεύονται στην πρόσκληση του ΟΑΕΔ, η οποία εκδίδεται κατόπιν έγκρισης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ). Το ΑΣΕΠ εγκρίνει ή τροποποιεί τη σχετική πρόσκληση μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την περιέλευση του αντίστοιχου σχεδίου σε αυτό.

 

’ρθρο 6

Διαδικασία υποβολής αιτήσεων και κατάρτιση πίνακα κατάταξης ανέργων

 

   1. Οι δυνητικά ωφελούμενοι, κατόπιν πρόσκλησης του ΟΑΕΔ, καλούνται να υποβάλουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο στον ΟΑΕΔ, μία αίτηση συμμετοχής για την τοποθέτησή τους στις προκηρυσσόμενες θέσεις για μία ειδικότητα, επιλέγοντας από μία (1) μέχρι τρεις (3) υπηρεσίες τοποθέτησης ή/και επιβλέποντες φορείς, όπως προβλέπει η πρόσκληση.

 

   2. Η αίτηση αναρτάται στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr) και μετά τη συμπλήρωσή της οι δυνητικά ωφελούμενοι την αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων (http://ait.oaed.gr/).

 

   3. Σε περίπτωση υποβολής της αίτησης με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που ορίζεται ρητά στην πρόσκληση, ο δυνητικά ωφελούμενος αποκλείεται από τη διαδικασία κατάρτισης του πίνακα κατάταξης ανέργων και, κατά συνέπεια, από τη διαδικασία τοποθετήσεων βάσει αυτού.

 

   4. Η αίτηση υποβάλλεται μέσα στην προθεσμία που θα οριστεί στην πρόσκληση. Το εμπρόθεσμο αυτής κρίνεται με βάση την ημερομηνία της αποστολής της. Μετά τη λήξη της προθεσμίας δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων.

 

   5. Η αίτηση του δυνητικά ωφελούμενου επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986, ως προς τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτήν. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από τον δυνητικό ωφελούμενο επισύρει τον αποκλεισμό του από τη διαδικασία και τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

 

   6. Η αίτηση συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του αιτούντος για τους σκοπούς της πρόσκλησης. Επιπλέον, ο ΟΑΕΔ δικαιούται να διενεργεί τις επεξεργασίες των προσωπικών δεδομένων του αιτούντος υπό τις προϋποθέσεις που προβλέπονται, αντίστοιχα, από τις διατάξεις των άρθρων 6 και 9 παρ. 2 του ΓΚΠΔ, στις περιπτώσεις όπου υφίσταται άλλη, πέραν της συγκατάθεσης του αιτούντος, νόμιμη βάση επεξεργασίας αυτών.

 

   7. Επιτρέπεται η περαιτέρω επεξεργασία, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑΑ, προσωπικών δεδομένων που τηρούνται για τις ανάγκες υλοποίησης των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα, για το σκοπό εξαγωγής στατιστικών δεδομένων στο πλαίσιο της διενέργειας ερευνών και της εκπόνησης μελετών για την αξιολόγηση του εν λόγω προγράμματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 89 παρ. 2 ΓΚΠΔ. Σε κάθε περίπτωση, ο ωφελούμενος έχει τα δικαιώματα που κατοχυρώνουν για το υποκείμενο των δεδομένων οι διατάξεις του ΓΚΠΔ (άρθρα 12επ.) και συγκεκριμένα: δικαίωμα πρόσβασης και ενημέρωσης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας, φορητότητας και εναντίωσης, υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις του νόμου και τις νομικές και συμβατικές υποχρεώσεις του υπευθύνου επεξεργασίας.

 

   8. Ο δυνητικά ωφελούμενος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της αίτησής του. Ειδικότερα υποχρεούται να συμπληρώνει τα σχετικά πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που θα οριστούν στην οικεία πρόσκληση και αντιστοιχούν σε προτιμήσεις φορέων και κριτήρια κατάταξης σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 5 της παρούσας.

 

   9. Διόρθωση ή τροποποίηση ή συμπλήρωση των αιτήσεων για ελλιπή στοιχεία - δικαιολογητικά, έστω και συμπληρωματικά ή διευκρινιστικά, επιτρέπεται με νέες αιτήσεις μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων. Οι νέες αιτήσεις αντικαθιστούν τις προηγούμενες οι οποίες ακυρώνονται.

 

   10. Μετά τη λήξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων ο υποψήφιος μπορεί να εκτυπώσει την ηλεκτρονική αίτησή του, στην οποία περιλαμβάνονται ο αριθμός και η ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής.

 

   11. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής των προϋποθέσεων συμμετοχής στη διαδικασία και των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη για την κατάταξη των υποψηφίων στους επιβλέποντες φορείς ή/και υπηρεσίες τοποθέτησης είναι ο χρόνος λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στην πρόσκληση για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης ανέργων.

 

   12. Ο ΟΑΕΔ επεξεργάζεται ηλεκτρονικά τις αιτήσεις των ανέργων υποψηφίων για την απασχόλησή τους ανά ειδικότητα στο πλαίσιο της παρούσας δράσης και κατατάσσει με μηχανογραφικό τρόπο τους υποψηφίους σε προσωρινό πίνακα κατάταξης ανέργων που περιλαμβάνει τον προσωρινό πίνακα επιτυχόντων και τον προσωρινό πίνακα επιλαχόντων, καθώς και τον προσωρινό πίνακα αποκλειομένων στον οποίο αναφέρεται συγκεκριμένος λόγος αποκλεισμού. Στον πίνακα αυτόν αναγράφονται υποχρεωτικά ο κωδικός αριθμός, η συνολική βαθμολογία των υποψηφίων, οι μονάδες που αντιστοιχούν σε καθένα από τα κριτήρια κατάταξης της παρ. 5 του άρθρου 5 της παρούσας, η σειρά κατάταξης με βάση τη συνολική βαθμολόγηση των κριτηρίων, η ειδικότητα των υποψηφίων, οι δηλωθείσες προτιμήσεις και η υπηρεσία τοποθέτησης ή/και ο επιβλέπων φορέας.

 

   13. Ο προσωρινός πίνακας κατάταξης ανέργων καταρτίζεται από τον ΟΑΕΔ και υπογράφεται από τον Διοικητή ή από άλλο όργανο που ορίζεται με απόφαση του Διοικητή. Ο προσωρινός πίνακας αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ και ανακοινώνεται η έκδοσή του στον πίνακα ανακοινώσεων του αρμόδιου Κέντρου Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ) 2.

 

   14. Κατά των ανωτέρω πινάκων επιτρέπεται η υποβολή, με ηλεκτρονικό μόνο τρόπο, ένστασης μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) εργάσιμων ημερών προς το ΔΣ του ΟΑΕΔ η οποία αρχίζει από την επόμενη ημέρα της ανάρτησης των πινάκων. Μετά τη λήξη της προθεσμίας δεν είναι δυνατή η υποβολή ενστάσεων. Οι λεπτομέρειες για την υποβολή και την εξέταση των ενστάσεων καθορίζονται στην πρόσκληση του ΟΑΕΔ.

 

   15. Κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων από το ΔΣ του ΟΑΕΔ εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών, ο οριστικός πίνακας κατάταξης ανέργων, ο οποίος περιλαμβάνει τον οριστικό πίνακα επιτυχόντων, τον οριστικό πίνακα επιλαχόντων και τον οριστικό πίνακα αποκλειομένων, εγκρίνεται από το Διοικητή ή από άλλο όργανο που ορίζεται με απόφασή του. Ο οριστικός πίνακας κατάταξης ανέργων αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ και η έκδοσή του ανακοινώνεται στον πίνακα ανακοινώσεων του αρμόδιου ΚΠΑ2 και στον πίνακα ανακοινώσεων εκάστου επιβλέποντος φορέα.

 

   16. Οι άνεργοι που περιλαμβάνονται στον οριστικό πίνακα κατάταξης ανέργων θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ κατά την ημερομηνία υπόδειξής τους στους επιβλέποντες φορείς.

 

   17. Όσοι από την επόμενη ημέρα της προθεσμίας λήξης υποβολής των αιτήσεών τους απώλεσαν προσωρινά την ιδιότητα του ανέργου λόγω απασχόλησης ή ασθένειας και την επανακτούν μέχρι την ημερομηνία υπόδειξής τους στους επιβλέποντες φορείς παραμένουν στον οριστικό πίνακα κατάταξης ανέργων με τα ίδια αρχικά κριτήρια κατάταξης.

 

   18. Τα ανωτέρω δεν ισχύουν για όσους απώλεσαν προσωρινά την ιδιότητα του ανέργου λόγω μη ανανέωσης του δελτίου ανεργίας τους.

 

’ρθρο 7

Υπόδειξη - Τοποθέτηση ωφελουμένων

 

   1. Δικαίωμα τοποθέτησης σε θέσεις απασχόλησής στους επιβλέποντες φορείς έχουν οι δυνητικά ωφελούμενοι που περιλαμβάνονται στον οριστικό πίνακα κατάταξης ανέργων και μόνο εφόσον διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ, τόσο κατά την υπόδειξή τους από το ΚΠΑ2, όσο και κατά την πρόσληψή τους από τον επιβλέποντα φορέα, και υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν τα τυπικά προσόντα που προβλέπονται στην πρόσκληση.

 

   2. Η υπόδειξη στον δυνητικά ωφελούμενο της θέσης απασχόλησης πραγματοποιείται από τον ΟΑΕΔ, σύμφωνα με τον οριστικό πίνακα κατάταξης ανέργων, ανά ειδικότητα, με βάση τη συνολική βαθμολογία των υποψηφίων και τις προτιμήσεις τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην πρόσκληση. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στη συνολική βαθμολογία, προηγείται ο άνεργος που συγκεντρώνει τις περισσότερες μονάδες από το πρώτο κριτήριο κατάταξης και αν αυτές συμπίπτουν, από το δεύτερο κριτήριο και ούτω καθεξής από τα επιμέρους κριτήρια της παρ. 5 του άρθρου 5. Αν και πάλι δεν καταστεί δυνατός ο καθορισμός της σειράς κατάταξης βάσει όλων των ανωτέρω, αυτή καθορίζεται σύμφωνα με το χρόνο υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης.

 

   3. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλουν αυτοπροσώπως, μετά την επιλογή τους, στον επιβλέποντα φορέα / ή υπηρεσία τοποθέτησης όπου θα απασχοληθούν, όλα τα προβλεπόμενα από την πρόσκληση δικαιολογητικά. Η μη υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών επιφέρει τον αποκλεισμό τους.

 

   4. Ο επιβλέπων φορέας υποβάλλει στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) ΕΡΓΑΝΗ το έντυπο Ε3.1 της αναγγελίας απασχόλησης των επιλεγέντων, σύμφωνα με τον οριστικό πίνακα κατάταξης, εντός εξήντα (60) ημερών από την προσκόμιση στο φορέα του συστατικού σημειώματος από τον ωφελούμενο.

 

   5. Στη συνέχεια ο επιβλέπων φορέας ενημερώνει τον ΟΑΕΔ για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ώστε οι τοποθετημένοι ωφελούμενοι να διαγραφούν από τον οριστικό πίνακα κατάταξης. Οι τοποθετημένοι ωφελούμενοι αναγράφονται σε πίνακα που αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του επιβλέποντα φορέα.

 

   6. Ο επιβλέπων φορέας, στις περιπτώσεις υπόδειξης δυνητικά ωφελουμένων οι οποίοι δεν αποδέχονται την τοποθέτηση τους ή δεν προσκομίζουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ενημερώνει σχετικά το ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ και δύναται να ζητήσει την αντικατάστασή τους. Οι δυνητικά ωφελούμενοι οι οποίοι δεν αποδέχονται την το-ποθέτησή τους στη θέση απασχόλησης διαγράφονται οριστικά από τον ισχύοντα οριστικό πίνακα κατάταξης ανέργων.

 

   7. Οποιαδήποτε διαφορά προκύπτει από την συμμετοχή του ωφελούμενου στο πρόγραμμα, επιλύεται με απόφαση του ΔΣ του ΟΑΕΔ ή από άλλο όργανο που ορίζεται με απόφασή του.

 

   8. Ο επιβλέπων φορέας δικαιούται μόνο για λόγους ανωτέρας βίας να μην αποδεχθεί τον υποδειχθέντα από το ΚΠΑ2 άνεργο. Στην περίπτωση αυτή η συγκεκριμένη θέση δεν καλύπτεται και ο υποδειχθείς άνεργος που δεν τοποθετήθηκε, τοποθετείται με απόφαση του ΔΣ του ΟΑΕΔ, σε αντίστοιχη θέση άλλου επιβλέποντος φορέα που περιλαμβάνεται στο σχετικό παράρτημα της πρόσκλησης και κατόπιν σύμφωνης γνώμης του φορέα αυτού, βάσει της αίτησης ή άλλης επιλογής του ωφελουμένου, καθ' υπέρβαση του εγκεκριμένου στο νέο επιβλέποντα φορέα τοποθέτησης, αριθμού θέσεων.

 

   9. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και όταν ο ωφελούμενος για σπουδαίο λόγο, ο οποίος δύναται να αποδειχθεί εγγράφως, αιτείται να τοποθετηθεί σε διαφορετική θέση υπό την προϋπόθεση ότι η αίτηση υποβάλλεται μετά την τοποθέτησή του στον επιβλέποντα φορέα.

 

   10. Πρόωρη διακοπή του προγράμματος ωφελουμένου δύναται, με αιτιολογημένη έκθεση του επιβλέποντος φορέα, να πραγματοποιηθεί σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας ή σπουδαίου υπηρεσιακού λόγου (ενδεικτικά: απιστία στην υπηρεσία, ανάρμοστη συμπεριφορά), κοινοποιούμενη στο δικαιούχο και στον ΟΑΕΔ. Σε περιπτώσεις σπουδαίου υπηρεσιακού λόγου, ο ωφελούμενος δύναται να διαγραφεί από το μητρώο ωφελουμένων του προγράμματος κατόπιν απόφασης του ΔΣ του ΟΑΕΔ ή άλλου οργάνου που ορίζεται με απόφαση του Διοικητή.

 

   11. Σε περίπτωση διακοπής της συμμετοχής ωφελουμένου σε πρόγραμμα κατά παρέκκλιση της ανωτέρω διαδικασίας, η θέση αυτή δεν καλύπτεται από έτερο ωφελούμενο. Ο ωφελούμενος τοποθετείται, με απόφαση του ΔΣ του ΟΑΕΔ, σε αντίστοιχη θέση άλλου επιβλέποντος φορέα, βάσει της αίτησής του ή άλλης επιλογής του, καθ' υπέρβαση του εγκεκριμένου σε αυτόν αριθμού θέσεων και με τη σύμφωνη γνώμη του νέου επιβλέποντος φορέα.

 

   12. Με την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου του προγράμματος, η σύμβαση εκάστου ωφελουμένου λύεται αυτοδικαίως, χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση και χωρίς να απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης, Οι επιβλέποντες φορείς χορηγούν, με τη λήξη του προγράμματος, στους ωφελουμένους βεβαίωση χρόνου απασχόλησης σε κοινωφελές πρόγραμμα.

 

   13. Οι ωφελούμενοι απασχολούνται στη θέση της ειδικότητας για την οποία έχουν προσληφθεί, σύμφωνα με το πλαίσιο λειτουργίας των κέντρων ή των δομών, όπως αυτό διαμορφώνεται από τον εκάστοτε υπεύθυνο για τη διοίκηση αυτών.

 

   14. Το ΑΣΕΠ ελέγχει τη νομιμότητα της διαδικασίας επιλογής από τον επιβλέποντα φορέα, επιλαμβανόμενο αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας ή αιτήματος της Ειδικής Υπηρεσίας ΕΔ ΕΣΠΑ ΥΠΕΚΑΑ ΑπΚΟ.

 

   15. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις τοποθέτησης ή δεν αποδεικνύονται τα κριτήρια βάσει των οποίων ο υποψήφιος κατατάχθηκε στον οριστικό πίνακα κατάταξης ανέργων ή τα απαιτούμενα κατά περίπτωση προσόντα, η τοποθέτηση ανακαλείται υποχρεωτικά, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του επιβλέποντος φορέα, και ενημερώνεται σχετικά ο ΟΑΕΔ.

 

   16. Για τυχόν διαφορές μεταξύ ωφελουμένων και επιβλεπόντων φορέων σχετικά με αμφισβήτηση τυπικών προσόντων, αρμόδιο είναι το ΑΣΕΠ. Ο ΟΑΕΔ και οι επιβλέποντες φορείς κοινοποιούν αμελλητί στο ΑΣΕΠ τα σχετικά δικαιολογητικά/έγγραφα που απαιτούνται για να προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες.

 

’ρθρο 8

Χρηματοδότηση δράσης

 

   1. Η δράση θα καλυφθεί από το εθνικό ή συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

 

   2. Η υλοποίηση της δράσης καθώς και όλα τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από τα εγκριτικά έγγραφα δεν μεταβιβάζονται ούτε εκχωρούνται σε οποιονδήποτε τρίτο. Για την υλοποίηση της δράσης δύναται να εφαρμοσθεί μεθοδολογία μοναδιαίου κόστους.

 

   3. Η ΕΔ ΕΣΠΑ ΥΠΕΚΑΑ ΑπΚΟ, ως δικαιούχος, θα πραγματοποιήσει τις πληρωμές προς τον ΟΑΕΔ, ο οποίος θα υλοποιήσει τη δράση, από κοινού με την ΓΓΔΚΑΠ του ΥΠΕΚΑΑ, όπως ορίζεται στο άρθρο 3.

 

’ρθρο 9

Αμοιβές ωφελουμένων

 

   1. Ο ΟΑΕΔ καλύπτει το μισθολογικό κόστος των ωφελουμένων που θα απασχοληθούν στους επιβλέποντες φορείς, καθώς και τις ασφαλιστικές εισφορές (φορέα - ωφελουμένου).

 

   2. Η βραδινή απασχόληση επιτρέπεται με τη σύμφωνη γνώμη των ωφελουμένων και με την προϋπόθεση ότι οι ειδικότητές τους σχετίζονται με την 24ωρη λειτουργία των κέντρων/δομών όπου απασχολούνται.

 

   3. Συγκεκριμένα, για κάθε ωφελούμενο που θα τοποθετηθεί σε θέση απασχόλησης από τον επιβλέποντα φορέα το μισθολογικό κόστος αντιστοιχεί α) σε 19,81 ευρώ ημερησίως και όχι περισσότερα από 495,25 ευρώ μηνιαίως και σε 24,76 ευρώ ημερησίως για βραδινή απασχόληση και όχι υψηλότερες από 619 ευρώ μηνιαίως για ωφελουμένους ηλικίας 25 ετών και άνω και β) σε 17,27 ευρώ ημερησίως και όχι περισσότερα από 431,75 ευρώ μηνιαίως και σε 21,59 ευρώ ημερησίως για βραδινή απασχόληση και όχι υψηλότερες από 539,75 ευρώ μηνιαίως για ωφελουμένους ηλικίας κάτω των 25 ετών.

 

   4. Ο ΟΑΕΔ και οι επιβλέποντες φορείς, εκτός από τα οριζόμενα ποσά στην παρούσα, δεν καταβάλλει καμία άλλη παροχή, ενίσχυση ή αμοιβή στους ωφελουμένους.

 

   5. Οι ωφελούμενοι ασφαλίζονται και λαμβάνουν τα προβλεπόμενα στις παρ. 7 και 8 ανώτατα μηνιαία ποσά για είκοσι πέντε (25) ημέρες. Οι ωφελούμενοι δεν επιτρέπεται να απασχολούνται σε ημέρες ή ώρες που δημιουργούν πρόσθετο μισθολογικό κόστος, εκτός των οριζομένων ρητά στην παρούσα.

 

   6. Το μη μισθολογικό κόστος αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές ωφελουμένου και επιβλέποντος φορέα της μικτής ασφαλιστικής κάλυψης, όπως κάθε φορά ισχύει, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς που προβλέπεται στις παρ. 1 και 5 του άρθρου 89Γ του ν. 3996/2011 (Α' 170).

 

   7. Για ωφελουμένους που θα απασχοληθούν σε βαριές και ανθυγιεινές εργασίες, όπως αυτές περιγράφονται στη με αριθ. Φ10221/οικ.26816/929/2-12-2011 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (Β' 2778), η αντίστοιχη εισφορά του κλάδου βαρέων καταβάλλεται στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).

 

   8. Οι ωφελούμενοι απολαμβάνουν πλήρους ιατροφαρμακευτικής κάλυψης, υπαγόμενοι στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ.

 

   9. Οι ωφελούμενοι διατηρούν την ασφάλιση για παροχές ασθένειας, ή αλλιώς την ασφαλιστική κάλυψη για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που απολάμβαναν ως μακροχρόνια άνεργοι, μέχρι τη λήξη διάρκειας των προγραμμάτων.

 

’ρθρο 10

Απουσίες ωφελουμένων

 

   1. Σε περιπτώσεις επιτρεπόμενης απουσίας ωφελουμένων από το πρόγραμμα, άνευ περικοπής της αμοιβής τους, προηγείται έγγραφη αίτηση του ωφελουμένου προς τον επιβλέποντα φορέα ο οποίος την εγκρίνει ή την απορρίπτει, με επισυναπτόμενα όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Οι περιπτώσεις και τα χρονικά διαστήματα της επιτρεπόμενης απουσίας των ωφελουμένων ορίζονται ως ακολούθως:

   α) Δύο (2) ημέρες απασχόλησης μηνιαίως. Το δικαίωμα δύναται να ασκείται κατά τη διάρκεια και πριν την ολοκλήρωση του κάθε μήνα (δηλαδή και του πρώτου μήνα απασχόλησης). Επίσης, σε περίπτωση μη άσκησης του δικαιώματος διήμερης ανά μήνα απουσίας, ο ωφελούμενος δικαιούται να μεταφέρει το δικαίωμά του αυτό στον επόμενο ή τους επόμενους μήνες απασχόλησής του.

   β) Οι ωφελούμενοι δικαιούνται κατά τη διάρκεια του προγράμματος να κάνουν χρήση αναρρωτικής άδειας έως δεκατρείς (13) ημέρες. Εξαιρετικά, σε περιπτώσεις που ωφελούμενοι κάνουν χρήση αναρρωτικής άδειας πέραν των δεκατριών (13) ημερών συνολικά, παρατείνεται η δυνατότητα απασχόλησής τους έως το όριο των 200 ημερομισθίων. Η ανάγκη για τη λήψη αναρρωτικής άδειας βεβαιώνεται με τα απαραίτητα εκ του ν. 3528/2007 δικαιολογητικά. Κατά την ως άνω χρονική περίοδο καταβάλλονται αμοιβές στους ωφελουμένους καθώς και ασφαλιστικές εισφορές στους επιβλέποντες φορείς.

   γ) Στις περιπτώσεις απουσίας λόγω επαπειλούμενης κύησης ή κύησης και λοχείας, οι οποίες βεβαιώνονται με τα απαραίτητα εκ του ν. 3528/2007 δικαιολογητικά, η απασχόληση αναστέλλεται και συνεχίζει εντός δέκα (10) μηνών μετά την άρση του λόγου αναστολής, μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου προβλεπόμενου από την πρόσκληση αριθμού ημερομισθίων. Οι ωφελούμενες σε κατάσταση κυοφορίας δύναται να απουσιάζουν για να υποβληθούν σε εξετάσεις προγεννητικού ελέγχου, εφόσον οι εξετάσεις αυτές δύνανται να γίνουν μόνο σε ώρες απασχόλησης.

   δ) Οι ωφελούμενοι που έχουν παιδιά με πνευματική, ψυχική ή σωματική αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ή παιδιά έως 15 ετών που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ινσουλινοεξαρτώμενο ή τύπου 1 με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω ή έχουν σύζυγο με αναπηρία 80% και άνω, τον/την οποίο/α συντηρούν, έχουν δικαίωμα απασχόλησης με μειωμένο ωράριο κατά μία (1) ώρα την ημέρα.

   ε) Οι γονείς ωφελούμενοι δικαιούνται είτε να προσέρχονται αργότερα είτε να αποχωρούν νωρίτερα από την εργασία τους κατά μία (1) ώρα την ημέρα και μέχρι το τέκνο να φτάσει στην ηλικία των τριάντα (30) μηνών. Το δικαίωμα καθυστερημένης προσέλευσης ή πρόωρης αποχώρησης των γονέων για τη φροντίδα του παιδιού παρέχεται και στους θετούς γονείς παιδιού ηλικίας έως έξι (6) ετών, υπό τους ίδιους όρους των φυσικών γονέων και με χρονική αφετηρία την υιοθεσία του παιδιού. Το δικαίωμα αυτό αποδίδεται στον έναν εκ των δύο γονέων, και όχι σωρευτικά, προσκομίζοντας τα απαραίτητα εκ του νόμου δικαιολογητικά.

   στ) Εάν ο ωφελούμενος υποστεί εργατικό ατύχημα κατά τη διάρκεια της απασχόλησής του και προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, δεν εκπίπτει του προγράμματος.

   ζ) Κάθε ωφελούμενος γονέας τέκνου ηλικίας 4 έως 16 ετών δικαιούται να απουσιάζει δύο (2) ημέρες, για κάποιες ώρες ή ολόκληρη την ημέρα κάθε φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί στην παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης των τέκνων του.

   η) Πέντε (5) ημέρες απασχόλησης λόγω γάμου.

   θ) Δύο (2) ημέρες λόγω θανάτου συζύγου, τέκνων, γονέων και αδελφών, αλλά και εξ αγχιστείας συγγενών στην ίδια γραμμή και στον ίδιο βαθμό.

   ι) ’δεια προκειμένου να παραστεί ενώπιον δικαστικών λειτουργών κατόπιν νόμιμης κλήτευσης.

 

’ρθρο 11

Επίδομα μετεγκατάστασης ωφελουμένων

 

   1. Επίδομα μετεγκατάστασης δικαιούνται οι ωφελούμενοι του προγράμματος οι οποίοι μετακινούνται από τον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους και εγκαθίστανται σε περιοχές όπου λειτουργούν Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ΤΟΣΚΕΔΠ ή δομές προσωρινής υποδοχής ή φιλοξενίας, εκτός των κέντρων/δομών που βρίσκονται στο Λεκανοπέδιο Αττικής (πλην των δήμων Λαυρεωτικής, Κυθήρων και Τροιζηνίας-Μεθάνων) και στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.

 

   2. Το επίδομα μετεγκατάστασης καταβάλλεται στις περιπτώσεις ωφελουμένων των οποίων ο τόπος μετεγκατάστασης απέχει τουλάχιστον τριάντα (30) χιλιόμετρα από τον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους εντός της ηπειρωτικής χώρας, προϋπόθεση που ισχύει και για μετεγκατάσταση ωφελουμένων εντός των νησιών. Ο τόπος της μόνιμης κατοικίας προκύπτει από τη διεύθυνση κατοικίας την οποία ο ωφελούμενος έχει δηλώσει ως εγγεγραμμένος άνεργος στο ΚΠΑ2 και ισχύει κατά τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

   3. Στην περίπτωση μετεγκατάστασης ωφελουμένου από ή προς τη νησιωτική χώρα, η απόσταση θα πρέπει να είναι τουλάχιστον είκοσι (20) ναυτικά μίλια ενώ από νησί προς νησί δεν τίθεται όριο απόστασης.

 

   4. Δικαιούχοι είναι ωφελούμενοι οι οποίοι τοποθετούνται στα ανωτέρω κέντρα/δομές και καταθέτουν σχετική αίτηση στα ΚΠΑ2. Το επίδομα καταβάλλεται για όσο χρονικό διάστημα τοποθετούνται στα κέντρα και όχι πέραν του οχταμήνου που προβλέπεται ως διάρκεια του προγράμματος. Τα σχετικά δικαιολογητικά για την καταβολή του επιδόματος προσδιορίζονται στην πρόσκληση.

 

   5. Το ποσό του επιδόματος ανέρχεται στα διακόσια (200) ευρώ το μήνα για είκοσι πέντε (25) ημέρες ασφάλισης. Το ποσό αυτό περικόπτεται σε περίπτωση αδικαιολόγητης απουσίας κατά το 1/25 ανάλογα με τις ημέρες απουσίας. Αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) καταβολής του επιδόματος ορίζεται η Υπηρεσία (ΚΠΑ2) υποδοχής.

 

’ρθρο 12

Διαδικασία καταβολής μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους σε ωφελούμενους και επιβλέποντες φορείς

 

   1. Αρμόδιος φορέας για την πιστοποίηση της απασχόλησης και της ασφάλισης των ωφελουμένων είναι ο επιβλέπων φορέας ή/και η υπηρεσία τοποθέτησης.

 

   2. Μετά τη λήξη κάθε μήνα απασχόλησης, οι επιβλέποντες φορείς υποβάλλουν στο αρμόδιο ΚΠΑ2 τα παρακάτω δικαιολογητικά:

   α) βεβαίωση υπογεγραμμένη από το νόμιμο εκπρόσωπο του φορέα στην οποία δηλώνεται ότι το πρόγραμμα υλοποιείται σύμφωνα με τους όρους της παρούσας και της πρόσκλησης,

   β) μηνιαία κατάσταση, υπογεγραμμένη από το νόμιμο εκπρόσωπο του φορέα στην οποία αναφέρονται τα ακόλουθα στοιχεία του ωφελούμενου:

- ονοματεπώνυμο και όνομα πατέρα και μητέρας,

- Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ),

- Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ),

- ΑΜ ΕΦΚΑ,

- κωδικός πακέτου κάλυψης ωφελουμένου/ασφαλισμένου,

- χρονολογία γέννησης,

- ημερομηνία αναγγελίας πρόσληψης,

- αριθμός καταθετικού λογαριασμού σε μορφή IBAN,

- αριθμός ημερών ασφάλισης,

- καθαρά ημερήσια ποσά αμοιβής,

- καθαρές μηνιαίες αμοιβές,

- μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές ωφελουμένου/ ασφαλισμένου

- μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές επιβλέποντος φορέα και

- συνολικές μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές (ωφελουμένου και επιβλέποντος φορέα),

   γ) μηνιαίες ηλεκτρονικές Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ) για κάθε ωφελούμενο ξεχωριστά, οι οποίες συντάσσονται ειδικά για τις ανάγκες του προγράμματος και

   δ) αριθμός λογαριασμού σε μορφή IBAN του επιβλέποντος φορέα.

 

   3. Απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή των αμοιβών των ωφελουμένων για τον τελευταίο μήνα απασχόλησής τους είναι η συλλογή από τον επιβλέποντα φορέα των απογραφικών δελτίων (microdata) ΕΞΟΔΟΥ τους.

 

   4. Ο τρόπος υποβολής των ως άνω δικαιολογητικών καθορίζεται από τον ΟΑΕΔ και εξειδικεύεται στην πρόσκληση.

 

   5. Μετά τη διαδικασία της έγκρισης της πληρωμής, όπως αυτή εξειδικεύεται στην πρόσκληση, ο ΟΑΕΔ πιστώνει άμεσα τους λογαριασμούς των ωφελουμένων με τα ποσά που αντιστοιχούν στις καθαρές αμοιβές τους, βάσει της μηνιαίας κατάστασης, και τους λογαριασμούς των επιβλεπόντων φορέων με το ποσό που αντιστοιχεί στις συνολικές ασφαλιστικές εισφορές (ωφελουμένων και επιβλεπόντων φορέων).

 

   6. Η πίστωση των λογαριασμών των επιβλεπόντων φορέων γίνεται μετά την προσκόμιση των αποδεικτικών ηλεκτρονικής υποβολής στον ΕΦΚΑ.

 

   7. Οι επιβλέποντες φορείς υποβάλλουν στο αρμόδιο ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ παραστατικά καταβολής ασφαλιστικών εισφορών μετά την καταβολή τους στον ΕΦΚΑ.

 

   8. Ο τρόπος υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών εξειδικεύεται στην πρόσκληση.

 

’ρθρο 13

Υποχρεώσεις επιβλέποντος φορέα

 

   1. Ο επιβλέπων φορέας τηρεί τις απαιτήσεις της πρόσκλησης.

 

   2. Ο υπεύθυνος φορέας, ο δικαιούχος και οι επιβλέποντες φορείς συμμορφώνονται με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων - ΓΚΠΔ) αναφορικά με τη νόμιμη επεξεργασία δηλ. τη συλλογή, τήρηση και φύλαξη των απογραφικών δελτίων ΕΙΣΟΔΟΥ/ΕΞΟΔΟΥ (microdata) των ωφελουμένων, τα οποία προστατεύονται ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τα οποία διαβιβάζουν προς τη ΓΓΔΚΚΑΠ του ΥΠΕΚΑΑ. Ο επιβλέπων φορέας οφείλει να συλλέγει νομίμως στοιχεία αναφορικά με τα απογραφικά δελτία ΕΙΣΟΔΟΥ/ΕΞΟΔΟΥ (microdata) των ωφελουμένων τους οποίους απασχολεί και να τα καταχωρεί στο ΠΣ του δικαιούχου, σύμφωνα με το ΓΚΠΔ και ειδικότερα όπως προβλέπεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 και στην πρόσκληση.

 

   3. Ο επιβλέπων φορέας, με πλήρη ευθύνη του, διασφαλίζει την ασφάλεια και υγεία των ωφελουμένων στον τόπο απασχόλησής τους ως προς όλες τις πτυχές και στο ίδιο επίπεδο προστασίας που παρέχεται και στους άλλους εργαζομένους του, σύμφωνα με τον κώδικα νόμων για την Υγεία και την Ασφάλεια των Εργαζομένων (ΚΝΥ-ΑΕ), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3850/2010 (Α' 84) καθώς και ειδικότερες σχετικές διατάξεις.

 

   4. Ο επιβλέπων φορέας απασχολεί τους ωφελουμένους στις ειδικότητες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί και εφόσον εξασφαλίσει ότι είναι κατάλληλοι για τη θέση στην οποία θα απασχοληθούν. Ειδικότερα όσον αφορά ωφελουμένους που απασχολούνται στην καθαριότητα, απαγορεύεται να τους αναθέτει καθήκοντα στην αποκομιδή απορριμμάτων με απορριμματοφόρα οχήματα.

 

   5. Ο επιβλέπων φορέας παρέχει στους ωφελουμένους επαρκή και κατάλληλη εκπαίδευση για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, καθώς και τις κατάλληλες οδηγίες όσον αφορά τους κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία τους.

 

   6. Ο επιβλέπων φορέας παραδίδει στον ωφελούμενο εκτύπωση του εντύπου Ε3.1 το οποίο έχει υποβληθεί στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

 

   7. Όταν ως τόπος απασχόλησης ορίζεται θέση σε επιβλέποντα φορέα ή σε υπηρεσία τοποθέτησης με έδρα διάφορη της έδρας του οικείου Δήμου, η οποία βρίσκεται σε δυσπρόσιτη περιοχή, ο επιβλέπων φορέας εξασφαλίζει τη μετάβαση του ωφελουμένου στον τόπο απασχόλησής του, τηρουμένης της αρχής της καλής πίστης.

 

’ρθρο 14

Έλεγχος και παρακολούθηση

 

   1. Ο έλεγχος και η παρακολούθηση του προγράμματος από την ΕΔ ΕΣΠΑ ΥΠΕΚΑΑ ΑπΚΟ εξασφαλίζεται με την εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων και λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα με σκοπό τη χρηστή και αποτελεσματική διαχείριση των πόρων, την τήρηση των εθνικών και ενωσιακών διατάξεων, την ορθή υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου, σύμφωνα με την πρόσκληση, την αιτιολόγηση των δαπανών για το πρόγραμμα, την πρόληψη ή τη διαπίστωση τυχόν παραβάσεων και την επιβολή κυρώσεων και την εξασφάλιση επαρκούς διαδρομής ελέγχου.

 

   2. Ειδικότερα α) εξετάζεται η ποιότητα του παρεχόμενου έργου, σύμφωνα με τις ισχύουσες εθνικές και ενωσιακές διατάξεις, β) ελέγχεται η ορθή δημοσιονομική διαχείριση η οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την αιτιολόγηση και τη λογιστική καταγραφή των δαπανών και την τήρηση της ισχύουσας φορολογικής νομοθεσίας, γ) διενεργούνται επιτόπιες επαληθεύσεις οι οποίες συνίστανται στην επαλήθευση της παράδοσης των υπηρεσιών και της πραγματοποίησης των δαπανών που δηλώνουν οι επιβλέποντες φορείς, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης, καθώς και της συμμόρφωσής τους με τους εθνικούς και ενωσιακούς κανόνες καθ' όλη την περίοδο υλοποίησης. Επιτόπιες επαληθεύσεις διενεργούνται από τον ΟΑΕΔ στους επιβλέποντες φορείς προκειμένου να πιστοποιηθεί η απασχόληση των ωφελουμένων και η έγκαιρη απόδοση των ασφαλιστικών τους εισφορών.

δ) Σε όλα τα επίπεδα, από τον ΟΑΕΔ έως τους επιβλέποντες φορείς, πρέπει να ελέγχονται, να τηρούνται παραστατικά στοιχεία και να καταχωρίζονται λογιστικές εγγραφές της δράσης.

 

   3. Για κάθε χρηματοδοτούμενη από εθνικούς πόρους δράση ή σκέλος, απαιτείται ο καθορισμός διαδικασιών για τη διασφάλιση της τήρησης όλων των σχετικών με τις δαπάνες και τους λογιστικούς ελέγχους εγγράφων που απαιτούνται για τη διασφάλιση επαρκούς διαδρομής ελέγχου. Η διαδρομή ελέγχου θεωρείται επαρκής εφόσον πληρούνται τα ακόλουθα κριτήρια:

   α) Η συμφωνία μεταξύ των συνολικών ποσών και των αναλυτικών λογιστικών εγγράφων και δικαιολογητικών που τηρούνται από τους επιβλέποντες φορείς. Οι λογιστικές καταχωρίσεις πρέπει να παρέχουν αναλυτικές πληροφορίες για τις δαπάνες που πραγματοποίησαν οι επιβλέποντες φορείς. Προς τούτο, πρέπει να περιλαμβάνουν την ημερομηνία καταχώρισης, το ποσό κάθε κονδυλίου της δαπάνης, τον προσδιορισμό των δικαιολογητικών εγγράφων, την ημερομηνία και τη μέθοδο της πληρωμής και να αποδεικνύονται από τα αναγκαία παραστατικά τα οποία θα επισυνάπτονται.

  β) Η επαλήθευση της καταβολής του κονδυλίου στους επιβλέποντες φορείς.

   γ) Η επαλήθευση της εφαρμογής των κριτηρίων επιλογής που καθορίζονται από την παρούσα και την πρόσκληση.

   δ) Η ύπαρξη, για κάθε δράση, κατά περίπτωση, των τεχνικών προδιαγραφών και του σχεδίου χρηματοδότησης, εγγράφων σχετικά με την έγκριση επιχορήγησης, εγγράφων για τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων, εκθέσεων προόδου και εκθέσεων σχετικά με τις επαληθεύσεις και τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν.

 

’ρθρο 15

Κυρώσεις σύμφωνα με ν. 4152/2013

 

   1. Στον επιβλέποντα φορέα που δεν τηρεί τις υποχρεώσεις των παρ. 4, 8 (στην περίπτωση αναιτιολόγητης μη αποδοχής ωφελουμένου) και 10 (στην περίπτωση μη επαρκούς αιτιολόγησης για πρόωρη διακοπή του προγράμματος ωφελουμένου) του άρθρου 7 και των παρ. 4 και 5 του άρθρου 12, ο δικαιούχος δύναται να επιβάλει την περικοπή κατά το ήμισυ τού συνολικού αριθμού των ωφελουμένων που μπορεί να δηλώσει ο επιβλέπων φορέας σε μελλοντική δράση κοινωφελούς χαρακτήρα που θα υλοποιηθεί από το ΥΠΕΚΑΑ.

 

   2. Σε περίπτωση μη διεξαγωγής ενδελεχούς ελέγχου των δικαιολογητικών επιλογής των ωφελουμένων, ο δικαιούχος δύναται να επιβάλει την επιβάρυνση του επιβλέποντος φορέα με την καταβολή του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του ωφελουμένου. Σε περιπτώσεις επαναλαμβανόμενων παρατυπιών του επιβλέποντος φορέα, ο δικαιούχος δύναται να επιβάλει τον αποκλεισμό του από μελλοντική δράση κοινωφελούς χαρακτήρα που θα υλοποιηθεί από το ΥΠΕΚΑΑ.

 

   3. Η μη τήρηση των παραπάνω υποχρεώσεων διαπιστώνεται είτε κατόπιν διερεύνησης σχετικών καταγγελιών είτε κατόπιν διοικητικής/επιτόπιας επαλήθευσης ή ελέγχου των αρμοδίων οργάνων. Ο δικαιούχος εκδίδει τη σχετική απόφαση επιβολής κυρώσεων.

 

   4. Ένσταση κατά της απόφασης επιβολής κυρώσεων υποβάλλεται στο Γενικό Γραμματέα της ΓΓΔΚΑΠ, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) εργάσιμων ημερών από της κοινοποίησης της σχετικής απόφασης. Ο Γενικός Γραμματέας της ΓΓΔΚΚΑΠ αποφαίνεται, μετά από εισήγηση του δικαιούχου, εντός επτά (7) εργάσιμων ημερών από την ημέρα κατάθεσης της ένστασης.

 

   5. Μετά την εξέταση των αντιρρήσεων του ελεγχόμενου φορέα, η απόφαση οριστικοποιείται και η ΕΥ ΕΔ ΕΣΠΑ ΑΠΚΟ προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες.

 

’ρθρο 16

Τήρηση κανόνων πληροφόρησης και δημοσιότητας

 

   Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς αποτελούν ουσιαστικούς συντελεστές διάχυσης της πληροφόρησης και, υπό την έννοια αυτή, δύνανται να χρησιμοποιούν, ορθολογικά, κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που θα συμβάλλει στη διαφάνεια και στη διάχυση λεπτομερών πληροφοριών.

 

’ρθρο 17

Τελικές διατάξεις

 

   1. Στην πρόσκληση που θα εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύεται ή/και ορίζεται οτιδήποτε δεν αναφέρεται στους όρους της παρούσας, στο πλαίσιο της ελληνικής και ενωσιακής νομοθεσίας.

 

   2. Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσής της. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.