ΥΑ 35359/4508/10/ΦΕΚ 40/Β/20.1.2012

 

Τροποποίηση της Φ2/55009/4626/00/2002 κοινής υπουργικής απόφασης «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2000/30/ΕΚ της 6ης Ιουνίου 2000 σχετικά με τον οδικό τεχνικό έλεγχο των οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορούν στην Κοινότητα» (1028 Β').

 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ -ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

 

   Έχοντας υπόψη:

   1. Τις διατάξεις:

   α. Των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1 και της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (34Α'), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του ν. 1440/1984 (70Α') και το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 «Για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη και άλλες διατάξεις» (101Α') και του άρθρου 86 του ν. 2696/1999 (57Α') ως ισχύει σε συνδυασμό με την παράγραφο 4δ του άρθρου 17 του ν. 3534/2007 (40Α').

   β. Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (98Α').

   γ. Την ανάγκη εναρμόνισης της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2010/47/ΕΕ της Επιτροπής της 5ης Ιουλίου 2010 (ΕΕ L 173 της 8-7-2010, σ. 33-46) για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 2000/30/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τον οδικό τεχνικό έλεγχο των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης που κυκλοφορούν στην Κοινότητα.

 

   2. Το γεγονός ότι από την εφαρμογή της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

’ρθρο 1

 

   Τροποποιούμε την αριθμ. Φ2/55009/4626/00/2002 απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2000/30/ΕΚ της 6ης Ιουνίου 2000 σχετικά με τον οδικό τεχνικό έλεγχο των οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορούν στην Κοινότητα» (1028Β'), όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις αριθμ. Φ2/32397/3517/2004 (303Β'), 23418/1787/2007 (699Β') και Γ6/οικ.15288/1248/2009 (603Β') όμοιες, αντικαθιστώντας τα άρθρα 8 και 9 ως εξής:

 

«’ρθρο 8

   1. Στους ιδιοκτήτες των επαγγελματικών οχημάτων για τα οποία, από τους ελέγχους των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου (ΜΚΕ), διαπιστώνεται ότι δεν τηρούνται οι τεχνικές απαιτήσεις ελέγχου που προβλέπονται από τα Παραρτήματα Ι και ΙΙ της παρούσας, επιβάλλονται οι κυρώσεις της επόμενης παραγράφου. Η διαδικασία επιβολής και είσπραξης των προστίμων που επιβάλλονται με την επόμενη παράγραφο, γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 1 του ν. 3446/2006 (49Α') και 17 του ν. 3534/2007 (40Α'), όπως κάθε φορά ισχύουν.

 

   2. Οι ελλείψεις που διαπιστώνονται από την επιθεώρηση των σημείων ελέγχου του Παραρτήματος Ι, σημείο 10, χαρακτηρίζονται ως δευτερεύουσες, σοβαρές ή επικίνδυνες σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αριθμ. 44800/123/1985 (781Β') απόφαση του Υφυπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως κάθε φορά ισχύει. Ο χαρακτηρισμός των διαπιστούμενων ελλείψεων καταγράφεται στο σημείο 12 (Διάφορα/Παρατηρήσεις) της έκθεσης του Παραρτήματος Ι.

   α. Σε περίπτωση διαπίστωσης μιας ή περισσοτέρων σοβαρών ελλείψεων επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο διακοσίων (200) ευρώ για κάθε έλλειψη. Επιπρόσθετα, επιβάλλεται και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος, τα οποία επιστρέφονται όταν ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει βεβαίωση ΚΤΕΟ για τη σωστή λειτουργία των αντιστοίχων συστημάτων.

   Ειδικά για το σημείο 10(0) του Παραρτήματος Ι (Αναγνώριση Οχήματος) δεν απαιτείται βεβαίωση ΚΤΕΟ και τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος επιστρέφονται από την αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών, τηρούμενης της κατά περίπτωση σχετικής προβλεπόμενης διαδικασίας και μόνο εφόσον διαπιστωθεί ή αποκατασταθεί η ταυτότητα του οχήματος.

   β. Σε περίπτωση διαπίστωσης μιας ή περισσοτέρων επικίνδυνων ελλείψεων επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο τετρακοσίων (400) ευρώ για κάθε έλλειψη. Επιπρόσθετα, επιβάλλεται και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος, τα οποία επιστρέφονται όταν ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει βεβαίωση ΚΤΕΟ για τη σωστή λειτουργία των αντιστοίχων συστημάτων. Στην περίπτωση αυτή επιτρέπεται μόνο η μετακίνηση του οχήματος με γερανοφόρο όχημα προς συνεργείο επισκευής αυτοκινήτων.

   Ειδικά για το σημείο 10(0) του Παραρτήματος Ι (Αναγνώριση Οχήματος) δεν απαιτείται βεβαίωση ΚΤΕΟ και μετακίνηση του οχήματος με γερανοφόρο όχημα. Τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος επιστρέφονται από την αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών, τηρούμενης της κατά περίπτωση σχετικής προβλεπόμενης διαδικασίας και μόνο εφόσον διαπιστωθεί ή αποκατασταθεί η ταυτότητα του οχήματος.

   γ. Ειδικά στην περίπτωση διαπίστωσης παραποίησης ή εξαφάνισης του αριθμού πλαισίου φορτηγού οχήματος επιβάλλεται, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 3446/2006, πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ στον ιδιοκτήτη ή τον μισθωτή και οριστική αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος, επιφυλασσομένων των διατάξεων του τελευταίου εδαφίου των παραπάνω περιπτώσεων (α) και (β).

   Επίσης, στην περίπτωση διαπίστωσης κυκλοφορίας φορτηγού οχήματος χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας ή παραποίησης αυτών με οποιαδήποτε μορφή ή μετάθεσής τους από ένα όχημα σε άλλο ή χρήσης πινακίδων προέλευσης διαφορετικής από τη νομίμως οριζόμενη επιβάλλεται, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 3446/2006, πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ στον ιδιοκτήτη ή τον μισθωτή του οχήματος και επιπλέον αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων, μέχρι τη χορήγηση νέων πινακίδων. Ειδικά στην περίπτωση μετάθεσης πινακίδων, η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας επιβάλλεται για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών.

   Τα παραπάνω εφαρμόζονται και σε περίπτωση διαπίστωσης των συγκεκριμένων παραβάσεων σε λεωφορεία, τα δε επιβαλλόμενα πρόστιμα διαμορφώνονται αντίστοιχα σε χίλια (1.000) και τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ.

   δ. Το άθροισμα των επιβαλλόμενων προστίμων στον ιδιοκτήτη του οχήματος δεν μπορεί να υπερβαίνει για κάθε έλεγχο του οχήματος συνολικά το ποσό των χιλίων (1.000) ευρώ.

   ε. Στις παραπάνω περιπτώσεις (α) και (β) το ΜΚΕ που διαπίστωσε την παράβαση μπορεί, εφόσον είναι εφικτό, μετά την ιδία επιβεβαίωση αποκατάστασης των ελλείψεων να επιστρέψει αυθημερόν τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, εξαιρουμένων αυτών που αφορούν στην αναγνώριση του οχήματος.

   στ. Η προβλεπόμενη στις παραπάνω περιπτώσεις (α) και (β) βεβαίωση εκδίδεται από δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ, μετά από σχετική αίτηση του κατόχου του οχήματος. Για τη διενέργεια του ελέγχου στα δημόσια ΚΤΕΟ καταβάλλεται το προβλεπόμενο τέλος ειδικού ελέγχου μετά από αίτηση του κατόχου του οχήματος, της αριθμ. Φ23/51193/5992/2007 (786Β') απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών για τον καθορισμό των τελών διενέργειας των τεχνικών ελέγχων από τα δημόσια ΚΤΕΟ, όπως κάθε φορά ισχύει.

 

’ρθρο 9

 

   Προσαρτώνται τα Παραρτήματα Ι και ΙΙ που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

 

’ρθρο 2

Έναρξη ισχύος

 

   Η παρούσα απόφαση ισχύει είκοσι (20) ημέρες μετά την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

   Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.