ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠ’ ΑΡΙΘ./ Α3/15664/2548 / ΦΕΚ Β 2008 / 14.8.2013

 

Τροποποίηση των Παραρτημάτων Ι, II και ΙΙΙ του π.δ. 51/2012 (Α' 101).

 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

 

   Έχοντας υπόψη:

 

   1. Τις διατάξεις:

 

   α) των άρθρων 1, παρ. 2 του άρθρου 3 και 4 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου» (Α' 34), όπως το άρθρο 1, και η παρ. 5 αυτού, τροποποιήθηκαν με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 6 του ν. 1440/1984 «Συμμετοχή της Ελλάδος στο κεφάλαιο, στα αποθεματικά και στις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, στο Κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας ’νθρακος και Χάλυβος και του Οργανισμού Εφοδιασμού ΕΥΡΑΤΟΜ» (Α' 70) και όπως η παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 1338/83 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 «Για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη και άλλες διατάξεις» (Α' 101) και το άρθρο 4 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 6 παρ. 4 του ν. 1440/1984 και τροποποιήθηκε διαδοχικά, με τα άρθρα 7 του ν. 1775/1988 (Α' 101), 31 του ν. 2076/1992 (Α'130), 19 του ν. 2367/1995 (Α' 261), 22 του ν. 2789/2000 (Α' 21), 48 του ν. 3427/2005 (Α' 312) και 91 του ν. 3862/2010 (Α' 113).

 

   β) του άρθρου δευτέρου του ν. 2077/1992 «Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνονται στην Τελική Πράξη» (Α'136).

 

   γ) της παραγράφου 8 του άρθρου 94 του ν. 2696/1999 (Α' 57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως ισχύει.

 

    δ) του π.δ. 51/2012 (Α' 101) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Δεκεμβρίου 2006, όπως τροποποιήθηκε με τις Οδηγίες 2008/65/ΕΚ της Επιτροπής της 27ης Ιουνίου 2008, 2009/113/ΕΚ της Επιτροπής της 25ης Αυγούστου 2009 και 2011/94/ΕΕ της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2011», όπως ισχύει.

 

   ε) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98).

 

   στ) του άρθρου 2, του ν. 3897/2010 (Α' 208) «Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις».

 

   ζ) του π.δ. 85/2012 (Α' 141) «Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστοίχως.», όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 1 του π.δ. 118/2013 (Α' 152).

 

   η) του π.δ. 119/2013 (Α' 153) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

 

   θ) της υπ' αριθμ. 1135/2013 (Υ.Ο.Δ.Δ. 324) απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Διορισμός Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».

 

   ι) της υπ' αριθμ. 329/3.7.2013 (Β' 1655) απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχαήλ Παπαδόπουλου.».

 

   ια) την οδηγία 2012/36/ΕΕ της Επιτροπής της 19ης Νοεμβρίου 2012 για την τροποποίηση της οδηγίας 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης.

 

   ιβ) την οδηγία 2013/22/ΕΕ του Συμβουλίου της 13ης Μαΐου 2013 για την προσαρμογή ορισμένων οδηγιών στον τομέα της πολιτικής μεταφορών, λόγω της προσχώρησης της Δημοκρατίας της Κροατίας.

 

   ιγ) του ν. 3919/2011 (Α' 32) «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων»

 

   ιδ) της υπ' αριθμ. Υ3β/Γ.Π./οικ. 24948 (Β' 713) απόφασης του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Καθορισμός δικαιολογητικών, διαδικασίας, όρων και προϋποθέσεων για τη χορήγηση βεβαίωσης λειτουργίας των ιατρείων, πολυϊατρείων, οδοντιατρείων και πολυοδοντιατρείων».

 

   2. Την ανάγκη τροποποίησης των Παραρτημάτων του π.δ. 51/2012 (Α' 101) λόγω των τροποποιήσεων που έχουν επέλθει στα Παραρτήματα της οδηγίας 2006/126/ΕΚ, καθώς και των αλλαγών στη ισχύουσα νομοθεσία έκδοσης των αδειών οδήγησης.

 

   3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

ΑΡΘΡΟ 1

 

   Τα Παραρτήματα I, II και III του π.δ. 51/2012 (Α' 101) τροποποιούνται ως εξής:

 

   1. Η παράγραφος 3 του παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α' 101) τροποποιείται ως εξής:

 

   α) Στο σημείο (γ) κάτω από την πρόταση «Η σελίδα 1 περιλαμβάνει», παρεμβάλλεται στον κατάλογο μετά την καταχώριση για τη Γαλλία «F: Γαλλία» η καταχώριση:

 

   «HR: Κροατία»·

 

   β) Στο σημείο (ε) κάτω από την πρόταση «Η σελίδα 1 περιλαμβάνει», παρεμβάλλεται στον κατάλογο μετά την καταχώριση «Ceaduas Tiomana» η καταχώρηση:

 

   «Vozacka dozvola»'

 

   2. Το σημείο 12 του στοιχείου α) της παραγράφου 3 του παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α' 101) και κάτω από την πρόταση «Η σελίδα 2 περιλαμβάνει:» τροποποιείται ως εξής:

 

   α) Παρεμβάλλεται κωδικός 46 ως εξής:

 

   «46. Τρίκυκλα μόνο».

 

   β) Ο κωδικός 72 απαλείφεται.

 

   γ) Ο κωδικός 73 αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «73. Ισχύει για τα οχήματα της κατηγορίας Β μηχανοκίνητου τετράκυκλου τύπου (Β1)».

 

   δ) Οι κωδικοί 74 έως και 77 απαλείφονται.

 

   ε) Ο κωδικός 79 αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «79. [...] Ισχύει για τα οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές εντός αγκύλης, για την εφαρμογή των άρθρων 18 και 19 του διατάγματος αυτού.

 

   79.01 Ισχύει για δίτροχα οχήματα με ή χωρίς κάνιστρο.

 

   79.02 Ισχύει για τα τρίτροχα ή ελαφρού τετράκυκλου τύπου οχήματα της κατηγορίας AM.

 

   79.03 Ισχύει για τα τρίκυκλα.

 

   79.04 Ισχύει για τα τρίκυκλα που είναι συνδυασμένα με ρυμουλκούμενο μέγιστης επιτρεπόμενης μάζας έως 750 kg.

 

   79.05 Μοτοσικλέτα της κατηγορίας A1 με λόγο ισχύος/ βάρους άνω του 0,1 kW/kg.

 

   79.06 Όχημα της κατηγορίας BE, εφόσον η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του ρυμουλκούμενου υπερβαίνει τα 3 500 kg.».

 

   στ) Παρεμβάλλονται κωδικοί 80 και 81 ως εξής: «80. Ισχύει για τους κατόχους άδειας οδήγησης οχήματος μηχανοκίνητου τρίκυκλου τύπου της κατηγορίας A, οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει το 24ο έτος ηλικίας.

 

   81. Ισχύει για τους κατόχους άδειας οδήγησης οχήματος δίτροχου τύπου μοτοσικλέτας της κατηγορίας A, οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει το 22ο έτος ηλικίας».

 

   ζ) Παρεμβάλλεται κωδικός 90 ως εξής:

 

   «90. Κωδικοί χρησιμοποιούμενοι σε συνδυασμό με κωδικούς που ορίζουν τροποποιήσεις του οχήματος».

 

   η) Ο κωδικός 96 αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «96. Οχήματα της κατηγορίας B, που συνδυάζονται με οποιοδήποτε ρυμουλκούμενο μέγιστης επιτρεπόμενης μάζας που υπερβαίνει τα 750 kg και υπό τον όρο ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του συνδυασμού αυτού υπερβαίνει τα 3.500 kg αλλά δεν υπερβαίνει τα 4.250 kg».

 

   θ) Παρεμβάλλεται κωδικός 97 ως εξής:

 

   «97. Δεν επιτρέπεται να οδηγεί όχημα της κατηγορίας C1 το οποίο εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85 του Συμβουλίου, της 20ής Δεκεμβρίου 1985, σχετικά με τη συσκευή ελέγχου στον τομέα των οδικών μεταφορών.

 

   ι) Ο κωδικός 107 αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «107.1 Υπάρχει χρονικός περιορισμός στη διοικητική ισχύ των κατηγοριών της άδειας, για ιατρικούς λόγους από ιατρό πρωτοβάθμιας ιατρικής εξέτασης.

 

   107.2 Υπάρχει χρονικός περιορισμός στη διοικητική ισχύ των κατηγοριών της άδειας, για ιατρικούς λόγους από Δ.Ι.Ε.»

 

   ια) Ο κωδικός 116 αντικαθίσταται ως εξής: «116.1 Η άδεια χορηγείται με περιορισμό του αριθμού των κατηγοριών προηγούμενης άδειας, για λόγους συνταξιοδότησης.

 

   116.2 Η άδεια χορηγείται με περιορισμό του αριθμού των κατηγοριών προηγούμενης άδειας, για ιατρικούς λόγους»

 

   ιβ) Οι κωδικοί 171, 271, 371 κ.λπ. καταργούνται.

 

   3. Το παράρτημα II του π.δ. 51/2012 (Α' 101) τροποποιείται ως εξής:

 

   α) Το σημείο 4.1.1 αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «4.1.1. τους κανόνες των ωρών οδήγησης και του χρόνου ανάπαυσης, όπως ορίζονται από τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 561/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 15ης Μαρτίου 2006, για την εναρμόνιση ορισμένων κοινωνικών διατάξεων στον τομέα των οδικών μεταφορών χρήση της συσκευής ελέγχου όπως ορίζεται από τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85 σχετικά με τη συσκευή ελέγχου στον τομέα των οδικών μεταφορών.»

 

   β) Το σημείο 5.1 αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «5.1. Μετάδοση της κίνησης οχήματος

 

   5.1.1. Η οδήγηση οχήματος με χειροκίνητη μετάδοση της κίνησης υπόκειται στην επιτυχή εξέταση προσόντων και συμπεριφοράς σε όχημα με χειροκίνητη μετάδοση της κίνησης.

 

   Ως όχημα με χειροκίνητη μετάδοση της κίνησης νοείται όχημα στο οποίο υπάρχει ποδόπληκτρος συμπλέκτης (ή χειροκίνητος μοχλός για τις κατηγορίες A, A2, A1 και ΑΜ) και το οποίο πρέπει να χειρίζεται ο οδηγός κατά την εκκίνηση ή τη στάση του οχήματος ή κατά την εναλλαγή ταχυτήτων.

 

   5.1.2. Τα οχήματα που δεν πληρούν τα κριτήρια του σημείου 5.1.1 θεωρείται ότι έχουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

 

   Με την επιφύλαξη του σημείου 5.1.3, εφόσον ο υποψήφιος υποβάλλεται σε εξέταση προσόντων και συμπεριφοράς σε όχημα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καταγράφεται το γεγονός σε κάθε άδεια που θα εκδοθεί με βάση την εν λόγω εξέταση. Οι άδειες που φέρουν τη σχετική μνεία χρησιμοποιούνται μόνο για την οδήγηση οχημάτων με αυτόματη μετάδοση της κίνησης.

 

   5.1.3. Ειδικές διατάξεις για τα οχήματα των κατηγοριών C, CE, D και DE. Δεν σημειώνεται περιορισμός στην άδεια οδήγησης των κατηγοριών C, CE, D ή DE που διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κατά το σημείο 5.1.2, εφόσον ο υποψήφιος είναι ήδη κάτοχος άδειας οδήγησης οχήματος με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων τουλάχιστον σε μία από τις κατηγορίες: B, BE, C, CE, C1, C1E, D, D1 ή D1E, και έχει εκτελέσει τις ενέργειες που περιγράφονται στο σημείο 8.4 κατά τη διάρκεια της εξέτασης προσόντων και συμπεριφοράς.».

 

   γ) Το σημείο 5.2 τροποποιείται ως εξής:

 

   γα) Τα εδάφια που αφορούν στα ελάχιστα κριτήρια των κατηγοριών Α1, Α2 και Α αντικαθίστανται ως εξής:

 

   «Κατηγορία Α1

 

   Μοτοσικλέτα της κατηγορίας A1 χωρίς κάνιστρο, ονομαστικής ισχύος έως 11 kW και ισχύος ανά μονάδα βάρους έως 0,1 kW/kg και ικανή να αναπτύσσει ταχύτητα τουλάχιστον 90 km/h.

 

   Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα πρέπει να είναι τουλάχιστον 115 cm3 .

 

   Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρικό κινητήρα, η ισχύς ανά μονάδα βάρους του οχήματος πρέπει να είναι τουλάχιστον 0,08 kW/kg.

 

   Κατηγορία Α2

 

   Μοτοσικλέτα χωρίς κάνιστρο, ονομαστικής ισχύος τουλάχιστον 20 kW και έως 35 kW και με ισχύ ανά μονάδα βάρους έως 0,2 kW/kg.

 

   Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα πρέπει να είναι τουλάχιστον 395 cm3 .

 

   Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρικό κινητήρα, η ισχύς ανά μονάδα βάρους του οχήματος πρέπει να είναι τουλάχιστον 0,15 kW/kg.

 

   Κατηγορία Α

 

   Μοτοσικλέτα χωρίς κάνιστρο, της οποίας η μάζα άνευ φορτίου είναι μεγαλύτερη των 175 kg, ονομαστικής ισχύος τουλάχιστον 50 kW.

 

   Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα πρέπει να είναι τουλάχιστον 595 cm3 .

 

   Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρικό κινητήρα, η ισχύς ανά μονάδα βάρους του οχήματος πρέπει να είναι τουλάχιστον 0,25 kW/kg.».

 

   γβ) Τα εδάφια που αφορούν στα ελάχιστα κριτήρια των κατηγοριών C και CE αντικαθίστανται ως εξής:

 

   «Κατηγορία C:

 

   Όχημα της κατηγορίας C μέγιστης επιτρεπόμενης μάζας τουλάχιστον 12.000 kg, μήκους τουλάχιστον 8m, πλάτους τουλάχιστον 2,40m και ικανό να αναπτύσσει ταχύτητα τουλάχιστον 80 km/h' εξοπλισμένο με σύστημα αντιεμπλοκής των τροχών, με σύστημα μετάδοσης της κίνησης με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και με συσκευή ελέγχου όπως ορίζει ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85. Επιπλέον, για το όχημα αυτό απαιτείται:

 

   - να έχει θάλαμο οδήγησης τριών (3) τουλάχιστον, θέσεων, συμπεριλαμβανομένης της θέσης του οδηγού,

 

   - να φέρει δεύτερο ποδόπληκτρο φρένου και συμπλέκτη στη θέση του συνοδηγού και προαιρετικά επιτα-χυντήρα,

 

   - το διαμέρισμα φορτίου να συνίσταται σε κλειστό αμάξωμα το οποίο έχει τουλάχιστον το πλάτος και το ύψος του θαλάμου. Η απαίτηση αυτή καλύπτεται και με την τοποθέτηση τέντας,

 

   - να φέρει μια πινακίδα, τοποθετημένη στο πίσω μέρος του αμαξώματος, με το διεθνές διακριτικό σήμα «L» χρώματος ερυθρού, μαζί με την επωνυμία και τον αριθμό αδείας της σχολής οδηγών.

 

   - σε περίπτωση που ο θάλαμος οδήγησης είναι διπλός (μέχρι πέντε θέσεων, συμπεριλαμβανομένης της θέσης του οδηγού), τότε το όχημα φέρει ενδεικτική λυχνία τοποθετημένη σε εμφανές σημείο, η οποία ανάβει στην περίπτωση χρησιμοποίησης από το συνοδηγό εκπαιδευτή, του φρένου, του συμπλέκτη ή του επιταχυντήρα ή ανάλογο ηχητικό σύστημα,

 

   - κατά την πρακτική εξέταση να έχει συνολική πραγματική μάζα, τουλάχιστον 10.000 kg.

 

   Κατηγορία CE:

 

   Είτε αρθρωτό όχημα, είτε συνδυασμός οχήματος δοκιμασίας στην κατηγορία C και ρυμουλκούμενου τουλάχιστον 7,5 m μήκους' τόσο το αρθρωτό όχημα όσο και ο συνδυασμός έχουν μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα τουλάχιστον 20.000 kg, μήκος τουλάχιστον 14 m και πλάτος τουλάχιστον 2,40 m, είναι δε ικανό να αναπτύσσει ταχύτητα τουλάχιστον 80 km/h και είναι εξοπλισμένο με σύστημα αντιεμπλοκής των τροχών, με σύστημα μετάδοσης της κίνησης με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και με συσκευή ελέγχου όπως ορίζει ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85. Επιπλέον, για το όχημα αυτό απαιτείται :

 

   - να έχει θάλαμο οδήγησης τριών (3) τουλάχιστον θέσεων, συμπεριλαμβανομένης της θέσης του οδηγού,

 

   - να φέρει δεύτερο ποδόπληκτρο φρένου και συμπλέκτη στη θέση του συνοδηγού και προαιρετικά επιταχυντήρα.

 

   - το διαμέρισμα φορτίου να συνίσταται σε κλειστό αμάξωμα το οποίο έχει τουλάχιστον το πλάτος και το ύψος του θαλάμου. Η απαίτηση αυτή καλύπτεται και με την τοποθέτηση τέντας.

 

   - να φέρει μια πινακίδα, τοποθετημένη στο πίσω μέρος του ρυμουλκούμενου οχήματος με το διεθνές διακριτικό σήμα «L» χρώματος ερυθρού, μαζί με την επωνυμία και τον αριθμό αδείας της σχολής οδηγών.

 

   - σε περίπτωση που ο θάλαμος οδήγησης είναι διπλός (μέχρι πέντε θέσεων, συμπεριλαμβανομένης της θέσης του οδηγού), τότε το όχημα φέρει ενδεικτική λυχνία τοποθετημένη σε εμφανές σημείο, η οποία ανάβει στην περίπτωση χρησιμοποίησης από το συνοδηγό εκπαιδευτή, του φρένου, του συμπλέκτη ή του επιταχυντήρα ή ανάλογο ηχητικό σύστημα,

 

   - κατά την πρακτική εξέταση να έχει συνολική πραγματική μάζα, τουλάχιστον 15.000 kg

 

   δ) Το σημείο 8.1.4 αντικαθίσταται ως εξής: «8.1.4. έλεγχος του σερβομηχανισμού των συστημάτων πέδησης, προσαρμογής προσκεφάλων εφόσον υπάρχουν και μετάδοσης της κίνησης· έλεγχος της κατάστασης των τροχών, των κοχλιών, των λασπωτήρων, του εμπρόσθιου ανεμοθώρακα, των παραθύρων και των υαλοκαθαριστήρων, των υγρών (π.χ. λάδι μηχανής, ψυκτικό, υγρό υαλοκαθαριστήρων)· έλεγχος και χρήση των χειριστηρίων, καθώς και της συσκευής ελέγχου όπως ορίζει ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85.». ε) Μετά το σημείο 8.3.9. προστίθεται σημείο 8.4. ως εξής:

 

   «8.4. Ασφαλής και ενεργειακά αποδοτική οδήγηση 8.4.1. οδηγεί κατά τρόπο ασφαλή που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών κατά την επιτάχυνση, την επιβράδυνση, σε ανωφέρεια και κατωφέρεια, εφόσον χρειάζεται με χειροκίνητη επιλογή ταχύτητας.». στ) Το σημείο 9.3.2 αντικαθίσταται ως εξής: «9.3.2. οδηγεί οικονομικά και με ασφαλή και φιλικό τρόπο προς το περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη τις στροφές ανά λεπτό, την εναλλαγή ταχυτήτων, την πέδηση και την επιτάχυνση (κατηγορίες Β, ΒΕ, C, CΕ, C1, ΟΙΕ, D, DΕ, D1,      μόνο)'».

 

   4. Το παράρτημα ΝΙ του π.δ. 51/2012 (Α' 101) τροποποιείται ως εξής:

 

   α) Στην παράγραφο 1.1 του Κεφαλαίου Α' μετά την πρόταση «Πιστοποιητικά υγείας της πρωτοβάθμιας ιατρικής εξέτασης δεν γίνονται δεκτά από την αρμόδια Υπηρεσία αν κατατεθούν μετά την πάροδο εξαμήνου από την έκδοσή τους.» προστίθεται εδάφιο ως εξής:

 

   «Σε περίπτωση που στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα λειτουργούν περισσότερες από μία Υπηρεσίες, αυτές οφείλουν να κάνουν δεκτά τα πιστοποιητικά υγείας της πρωτοβάθμιας ιατρικής εξέτασης όλων των γιατρών της Περιφερειακής Ενότητας, ανεξάρτητα από την υπηρεσία με την οποία αυτοί έχουν συμβληθεί. Ειδικότερα στις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Αττικής, τα πιστοποιητικά υγείας πρωτοβάθμιας ιατρικής εξέτασης γίνονται αποδεκτά από όλες τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών, ανεξάρτητα με τη Διεύθυνση που έχει συμβληθεί ο γιατρός.» β) Η παράγραφος 1.4 αντικαθίσταται ως εξής: «1.4. ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΙΑΤΡΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

 

   Γιατροί που λειτουργούν νόμιμα ιατρείο και διαθέτουν σχετική βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας του από τους κατά τόπους ιατρικούς συλλόγους, για να έχουν δικαίωμα να διενεργούν πρωτοβάθμια ιατρική εξέταση υποψηφίων οδηγών και οδηγών, θα πρέπει να συμβληθούν με την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών του τόπου λειτουργίας του ιατρείου.

 

   Η σύμβαση των ανωτέρω γιατρών με τις κατά τόπους Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών είναι ετήσιας διάρκειας και ανανεώνεται αυτόματα κάθε έτος. Τόσο για την αρχική σύμβαση όσο και για την ανανέωση, είναι υποχρεωτική η κατάθεση στην Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, της σχετικής βεβαίωσης νόμιμης λειτουργίας ιατρείου από τον οικείο ιατρικό σύλλογο.

 

   Σε περίπτωση που σε Περιφερειακή Ενότητα δεν υφίστανται συμβεβλημένοι γιατροί πρωτοβάθμιας ιατρικής εξέτασης με τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών, η ιατρική εξέταση των υποψηφίων οδηγών και οδηγών, γίνεται από κρατικά νοσηλευτικά ιδρύματα ή κρατικά κέντρα υγείας ή από συμβεβλημένους γιατρούς γειτονικών Περιφερειακών Ενοτήτων.»

 

   γ) Τα εδάφια 4, 5 και 6 της παραγράφου 2.1. αντικαθίστανται ως εξής:

 

   «Αν είναι αδύνατη η συγκρότηση της Δ.Ι.Ε. με τις παραπάνω πέντε ειδικότητες, έτσι ώστε να είναι υποχρεωμένοι οι ενδιαφερόμενοι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής να μεταβούν σε Δ.Ι.Ε. άλλης Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών, τότε είναι επιτρεπτή η συγκρότηση της Δ.Ι.Ε. με λιγότερους γιατρούς, αλλά οπωσδήποτε με αυτούς των ειδικοτήτων παθολόγου και οφθαλμιάτρου.

 

   Στην περίπτωση αυτή, εάν εκτιμηθεί από τον παθολόγο γιατρό της Δ.Ι.Ε. ότι ο ενδιαφερόμενος χρήζει νευρολογικής ή ψυχιατρικής ή ωτορυνολαρυγγολογι-κής ή ορθοπεδικής εξέτασης και δεν μετέχει γιατρός αντίστοιχης ειδικότητας, τότε ο ενδιαφερόμενος παραπέμπεται με έγγραφο της οικείας Υπηρεσίας, στην πλησιέστερη Δ.Ι.Ε., εφόσον υφίσταται γιατρός της αιτούμενης ειδικότητας.

 

   Σε περίπτωση έλλειψης αντίστοιχης ειδικότητας στις ανωτέρω Δ.Ι.Ε., ο ενδιαφερόμενος προσκομίζει, βάσει παραπεμπτικού της οικείας Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών, αντίστοιχη γνωμάτευση από Κρατικό Νοσοκομείο ή από ιδιώτη γιατρό. Στο παραπεμπτικό θα πρέπει να αναγράφεται επακριβώς η Ομάδα στην οποία θα πρέπει να εξεταστεί ο ενδιαφερόμενος, βάσει του Κεφαλαίου Β' του Παραρτήματος ΙΙΙ

 

   «Ελάχιστες Απαιτούμενες Προδιαγραφές για τη Σωματική και Διανοητική Ικανότητα Οδήγησης Μηχανοκίνητου Οχήματος».

 

   Η συγκρότηση της Δ.Ι.Ε. πραγματοποιείται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, κατόπιν προτάσεως του οικείου Ιατρικού Συλλόγου. Σε περίπτωση έλλειψης γιατρών ή μη σχετικής πρότασης από τον οικείο Ιατρικό Σύλλογο, η Δ.Ι.Ε. δύναται να συγκροτείται και από γιατρούς Κρατικών ή Στρατιωτικών Νοσοκομείων. Η θητεία των μελών και του γραμματέα της Δ.Ι.Ε. είναι τριετής και δύναται να ανανεώνεται. Παρά ταύτα είναι δυνατή η συγκρότηση έκτακτων Δ.Ι.Ε., για την εξυπηρέτηση αυξημένου αριθμού ενδιαφερομένων σε μία Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών για τις οποίες ισχύουν και οι διατάξεις των παραπάνω 4, 5 και 6 εδαφίων, όπου η θητεία των μελών είναι ετήσια. Η θητεία των μελών των Δ.Ι.Ε. που λειτουργούν ήδη δεν θίγεται από τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος.»

 

ΑΡΘΡΟ 2

 

   Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της, εκτός της υποπερίπτωσης (γα) της περίπτωσης γ της παραγράφου 3 του άρθρου 1, όπου ισχύει από 1-1-2014.

 

   Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.