ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Φ.800/246/139965 Σ.3310/ΦΕΚ Β 3675/31.12.2014

 

Προμήθειες Στρατιωτικών Νοσοκομείων (ΣΝ) και ’λλων Φορέων που Δραστηριοποιούνται στον Χώρο της Υγείας Εποπτευόμενοι από το Υπουργείο Εθνικής ’μυνας (ΥΠΕΘΑ).

 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ -ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ - ΥΓΕΙΑΣ

 

   Έχοντας υπόψη:

   α. Τον Α.Ν. 1137/1946 (ΦΕΚ Α' 113) περί ίδρυσης Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ).

   β. Τις διατάξεις του Ν. 2286/95 «Προμήθειες του Δημοσίου Τομέα και Ρυθμίσεις Συναφών Θεμάτων» (ΦΕΚ Α' 19), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

   γ. Τις διατάξεις του Ν. 3580/2007 «Προμήθεια Φορέων Εποπτευομένων απ ό το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ’λλες Διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 134), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

   δ. Τις διατάξεις του Ν. 3883/2010 «Υπηρεσιακή Εξέλιξη και Ιεραρχία των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων -Θέματα Διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας και Συναφείς Διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 167).

   ε. Τις διατάξεις του Ν. 3918/2011 «Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα Υγείας και ’λλες Διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 31), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

   στ. Τις διατάξεις του Ν. 4155/2013 «Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 120), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

   ζ. Το Π.Δ. 73/06 «Διάρθρωση και Αρμοδιότητες και των Γενικών Διευθύνσεων του ΥΠΕΘΑ» (ΦΕΚ 76 Α'), όπως τροποποιήθηκε από το Π.δ. 70/2007 «Διάρθρωση και Αρμοδιότητες και των Γενικών Διευθύνσεων του ΥΠΕΘΑ» (ΦΕΚ Α' 85).

   η. Το Π.δ. 89/2014 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α' 134).

   θ. Την υπ' αριθμ. Υ304/01 Ιουλ 13 απόφαση ανάθεσης αρμοδιοτήτων του Πρωθυπουργού στην Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής ’μυνας (ΦΕΚ Β' 1635).

   ι. Την υπ' αριθμ. 54169/31 Οκτ 14 απόφαση ανάθεσης αρμοδιοτήτων του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας στους Υφυπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (ΦΕΚ Β' 2944)

   ια. Την ανάγκη συγκεντροποίησης των προμηθειών υγείας.

   ιβ. Την ανάγκη απρόσκοπτου και επισταμένου προγραμματισμού και υλοποίησης των προμηθειών υγείας, αποφασίζουμε:

 

   1. Επεκτείνουμε την εφαρμογή του Ν. 3918/2011 στις συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών και σε συμφωνίες πλαίσια που αφορούν στην κάλυψη των αναγκών των ΣΝ και των άλλων φορέων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της υγείας εποπτευόμενοι από το ΥΠΕΘΑ, με προβολή των αναγκών τους στο Πρόγραμμα Προμηθειών και Υπηρεσιών (ΠΠΥ) Υγείας του Υπουργείου Υγείας.

 

   2. Για τον απαιτούμενο συντονισμό προς εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν εκ των διατάξεων του Κεφαλαίου Α' του Ν. 3918/2011 μεριμνά το Γενικό Επιτελείο Εθνικής ’μυνας (ΓΕΕΘΑ).

 

   3. Το ΓΕΕΘΑ:

   α. Έως 31 Ιανουαρίου εκάστου έτους, συγκεντρώνει τις σχετικές απαιτήσεις των φορέων του ΥΠΕΘΑ μέσω των Γενικών Επιτελείων (ΓΕ), οι οποίες πρέπει να περιέχουν κατ' ελάχιστον τα στοιχεία του προγράμματος της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του Ν. 3918/2011. Οι απαιτήσεις του ΝΙΜΤΣ περιέρχονται όπως διαμορφώνονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) του στο ΓΕΕΘΑ προς έγκριση από τον ΥΕΘΑ ή το υπ' αυτόν εξουσιοδοτημένο όργανο δια του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ).

   β. Έως την πρώτη εβδομάδα μηνός Απριλίου εκάστου έτους:

   (1) Συντάσσει σχέδιο προμηθειών υγείας Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) καθοριζομένων τουλάχιστον των στοιχείων της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του Ν. 3918/2011 και συνεκτιμώμενης της εξαίρεσης της παραγράφου 6 του ίδιου άρθρου.

   (2) Προωθεί το σχέδιο του εν λόγω προγράμματος για έγκριση στον Υπουργό Εθνικής ’μυνας (ΥΕΘΑ) ή το υπ' αυτόν εξουσιοδοτημένο όργανο σε συντονισμό με τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικού Σχεδιασμού και Υποστήριξης (ΓΔΟΣΥ), με βάση τις πραγματικές και αιτιολογημένες ανάγκες κάθε φορέα, καθώς και τον ετήσιο προϋπολογισμό του.

   (3) Διαβιβάζει το πρόγραμμα στη Συντονιστική Επιτροπή Προμηθειών (ΣΕΠ) του άρθρου 6 του Ν. 3918/2011.

   (4) Ορίζει δύο (2) εκπροσώπους των ΕΔ για συμμετοχή στη ΣΕΠ, συμπεριλαμβανόμενου στελέχους που μπορεί να προέρχεται και από το ΝΙΜΤΣ, πλην της περίπτωσης κατά την οποία αυτό αξιώνει συμμετοχή οπωσδήποτε δύο (2) εκπροσώπων του με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) του, οπότε οι οριζόμενοι δύο (2) εκπρόσωποι από το ΓΕΕΘΑ θα προέρχονται από το ίδιο ή/και τους Κλάδους των ΕΔ.

   γ. Σε περίπτωση ανάγκης συμπλήρωσης του προγράμματος προμηθειών λόγω απρόβλεπτων και εκτάκτων αναγκών, καθώς και λόγων ανωτέρας βίας, προωθεί ομοίως για έγκριση στον ΥΕΘΑ ή το υπ' αυτόν εξουσιοδοτημένο όργανο πρόταση τροποποίησης, την οποία στη συνέχεια διαβιβάζει στη ΣΕΠ.

 

   4. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που προκαλούν δυσμενείς συνθήκες μη δυνάμενες να προβλεφθούν ή να αντιμετωπισθούν έγκαιρα, με απόφαση του ΥΕΘΑ ή του υπ' αυτόν εξουσιοδοτημένου οργάνου, η παραπάνω διαδικασία μπορεί να αντικαθίσταται με την ακόλουθη:

   α. Έως το τέλος μηνός Ιανουαρίου εκάστου έτους:

   (1) Οι φορείς του ΥΠΕΘΑ που διενεργούν τις προμήθειες υποβάλλουν τα σχέδια προγράμματος προμηθειών στα ΓΕ όπου υπάγονται.

   (2) Τα ΓΕ προεγκρίνουν και προωθούν τα σχέδια στον ΥΕΘΑ ή το υπ' αυτόν εξουσιοδοτημένο όργανο για τελική έγκριση.

   (3) Το ΝΙΜΤΣ προωθεί το δικό του σχέδιο για έγκριση στον ΥΕΘΑ ή το υπ' αυτόν εξουσιοδοτημένο όργανο δια του ΓΕΣ.

   (4) Τα ΓΕ κοινοποιούν την τελική έγκριση σε όλους τους πιο πάνω φορείς.

   (5) Οι εν λόγω φορείς διαβιβάζουν τα προγράμματα στις Υγειονομικές Περιφέρειες του Υπουργείου Υγείας όπου αντιστοιχούν χωροταξικά, με κοινοποίηση στο

ΓΕΕΘΑ και τη ΓΔΟΣΥ.

   β. Οι εκπρόσωποι των φορέων πλην ΝΙΜΤΣ προς συμμετοχή στη ΣΕΠ ορίζονται με μέριμνα των ΓΕ και εκείνοι του ΝΙΜΤΣ από το ΔΣ του.

 

   5. Ανεξαρτήτως διαδικασίας:

   α. Μέσα στις σαράντα (40) πρώτες ημέρες κάθε έτους:

   (1) Κάθε ΓΕ Κλάδου των ΕΔ μεριμνά για τον έλεγχο και την απογραφή των προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών των φορέων ευθύνης του, που διενεργήθηκαν το προηγούμενο έτος, ως προς τις διαδικασίες που εφαρμόσθηκαν και την εκτέλεση εν γένει του ΠΠΥ. Το ΝΙΜΤΣ μεριμνά ομοίως για τα παραπάνω αντικείμενα και προωθεί τα αποτελέσματα στο ΓΕΣ.

   (2) Τα ΓΕ υποβάλουν στο ΓΕΕΘΑ έκθεση με πλήρη απολογιστικά στοιχεία ως προς το ύψος της συνολικής δαπάνης των συμβάσεων προμηθειών προϊόντων και παροχής υπηρεσιών, τις τυχόν υπερβάσεις της προϋπολογισθείσας αξίας αυτών και την αιτιολόγηση τους, τη μεταβολή των αποθεμάτων ή τις τυχόν ελλείψεις που σημειώθηκαν κατά φορέα, καθώς και τις διαδικασίες που εφαρμόσθηκαν κατά περίπτωση για την εκτέλεση των συμβάσεων.

   β. Μέχρι το τέλος μηνός Φεβρουαρίου κάθε έτους, το ΓΕΕΘΑ σε συντονισμό με τη ΓΔΟΣΥ:

   (1) Υποβάλει κατ' αναλογία έκθεση στον ΥΕΘΑ ή το υπ' αυτόν εξουσιοδοτημένο όργανο προς υπογραφή.

   (2) Διαβιβάζει την έκθεση στους Υπουργούς Υγείας και Ανάπτυξης. Η έκθεση αυτή αποτελεί υποχρεωτικά τη βάση για την κατάρτιση του Σχεδίου Προμηθειών και Υπηρεσιών του επόμενου έτους κάθε επί μέρους φορέα.

 

   6. Η ΣΕΠ δύναται να εξουσιοδοτεί τους φορείς της παραγράφου 1 της παρούσας για να διενεργούν διαγωνισμούς ή/και να εκτελούν συμβάσεις, υπό την αίρεση έγκρισης της διενεργηθείσας διαδικασίας και των κατακυρωτικών αποφάσεων από τις αναθέτουσες Αρχές της παραγράφου 9 του άρθρου 1 του Ν. 3918/2011.

 

   7. Ο έλεγχος των οργάνων των φορέων του ΥΠΕΘΑ, κατ' αντιστοιχία με τις παραγράφους 3 και 9 του άρθρου 5 του Ν. 3918/2011 ή όχι, διενεργείται από τα αρμόδια όργανα ελέγχου του ΥΠΕΘΑ κατά τις συναφώς κείμενες για τις Υπηρεσίες και τα ΝΠΔΔ του ΥΠΕΘΑ διατάξεις, ενώ τυχόν κυρώσεις επιβάλλονται με απόφαση του ΥΕΘΑ ή του υπ' αυτόν εξουσιοδοτημένου οργάνου κατόπιν γνώμης τριμελούς επιτροπής που θα αποτελείται από δύο (2) στελέχη των ΕΔ και ένα (1) του Υπουργείου Υγείας και θα συγκροτείται με μέριμνα του ΓΕΕΘΑ.

 

   8. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή των άρθρων 1-16 του Ν. 3918/2011 και ιδιαίτερα των άρθρων 8, 9 και 10, οι προμήθειες των ΣΝ και των άλλων φορέων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της Υγείας και εποπτεύονται από το ΥΠΕΘΑ, διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3580/2007 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

 

   9. Οι προμήθειες των φορέων του ΥΠΕΘΑ που ρυθμίζονται με την παρούσα δύνανται να εξαιρούνται από το ΠΠΥ με απόφαση του Υπουργού Υγείας ή του υπ' αυτόν εξουσιοδοτημένου οργάνου κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος του φορέα, ιδίως όσον αφορά:

   α. Στην αντιμετώπιση άμεσων πάγιων λειτουργικών αναγκών.

   β. Στις προμήθειες υλικών καθαριότητας, ιατρικών αερίων, καυσίμων, τροφίμων, ποτών, γραφικής ύλης, εντύπων, καθώς και υπηρεσίες εστίασης και καθαριότητας με ιδιαιτερότητες στρατιωτικής φύσεως.

   γ. Σε ζητήματα μη κοινών προδιαγραφών για τις υπόλοιπες προμήθειες υγείας.

 

   10. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή της παρούσας, όλα τα σχέδια διακηρύξεων των φορέων του Υπουργείου Υγείας περί διαγωνιστικών διαδικασιών αναφορικά με απαιτούμενες ποσότητες πρέπει να κοινοποιούνται στο ΓΕΕΘΑ προς εξέταση κάλυψης εκτάκτων αναγκών των ΕΔ με συμπερίληψη ειδών που τυχόν θα προβληθούν από τα ΓΕ συμπεριλαμβανομένου του ΝΙΜΤΣ δια του ΓΕΣ και εφ' όσον δεν πρόκειται για συμφωνίες πλαίσια, υπό την προϋπόθεση έκδοσης απόφασης ανάληψης υποχρέωσης από τους αρμόδιους φορείς του ΥΠΕΘΑ για πιστώσεις χρηματοδότησης της σχετικής δαπάνης.

 

   11. Οι φορείς της παραγράφου 1 της παρούσας υποχρεούνται να ανταποκρίνονται ταχέως σε απαιτήσεις των φορέων του Υπουργείου Υγείας επί του αντικειμένου της παρούσας και οι τελευταίοι να απαντούν ταχέως σε αιτήματα των φορέων που εποπτεύονται από το ΥΠΕΘΑ.

 

   Η ισχύς της παρούσας άρχεται από δημοσιεύσεως της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

   Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.