ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Α3/39325/5725/ΦΕΚ Β 2991/31.12.2015

 

Τροποποίηση της υπ' αριθμ. 50984/7947/22-11-2013(Β'3056) απόφασης «’δεια οδήγησης, εκπαίδευση και εξέταση υποψηφίων οδηγών μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και αυτοκινήτων».

 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

 

   Έχοντας υπόψη:

 

   1. Τις διατάξεις:

   α) του Ν. 2696/1999 (Α' 57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως ισχύει και ιδίως της παρ. 7 του άρθρου 94.

   β) του Π.δ. 51/2012 (Α' 101) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Δεκεμβρίου 2006, όπως τροποποιήθηκε με τις Οδηγίες 2008/65/ΕΚ της Επιτροπής της 27ης Ιουνίου 2008,

2009/113/ΕΚ της Επιτροπής της 25ης Αυγούστου 2009 και 2011/94/ΕΕ της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2011», όπως ισχύει,

   γ) του Π.δ. 74/2008 (Α' 112) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2003/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 15ης Ιουλίου 2003, «σχετικά με την αρχική επιμόρφωση και την περιοδική κατάρτιση των οδηγών ορισμένων οδικών οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών, για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθμ. 3820/1985 του Συμβουλίου και της οδηγίας 91/439/ΕΟΚ του Συμβουλίου και για την κατάργηση της οδηγίας 76/914/ΕΟΚ του Συμβουλίου», όπως η οδηγία αυτή τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 2004/66/ΕΚ του Συμβουλίου της 26ης Απριλίου 2004 και 2006/103/ΕΚ της 20ής Νοεμβρίου 2006», όπως ισχύει,

   δ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α' 98),

   ε) του άρθρο 1 του Ν. 4250/2014 (Α' 74) «Διοικητικές Απλουστεύσεις - Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα - Τροποποίηση Διατάξεων του Π.δ. 318/1992 (Α' 161) και λοιπές ρυθμίσεις»,

   στ) του Π.δ. 109/2014 (Α' 176) «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων»,

   ζ) Του άρθρου 3 του Π.δ. 70/2015 (Α' 114) «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού»,

   η) Του Π.δ. 73/2015 (Α' 116) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών», θ) Του Π.δ. 75/2015 (Α' 117) «Διορισμός Υφυπουργών»,

   ι) Της υπ' αριθμ. οικ. 68225/1135/9-11-2015 (Β' 2405) απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Παναγιώτη Σγουρίδη».

 

   2. Την ανάγκη για προσαρμογή στο νόμο περί Διοικητικών Απλουστεύσεων, καθώς και για τη συμπλήρωση και επικαιροποίηση των διαδικασιών χορήγησης άδειας οδήγησης.

 

   3. Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

’ρθρο 1

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α

 

   1. Η παράγραφος 5 του άρθρου 1 αντικαθίσταται, ως εξής:

 

   «5. Στις περιπτώσεις που ο ενδιαφερόμενος αιτείται την ίδια ημέρα περισσότερες της μίας από τις διαδικασίες που περιγράφονται στη παρούσα, τότε υποβάλλει μία φορά την αίτηση και το παράβολο εκτύπωσης της άδειας οδήγησης, πριν την διεκπεραίωση των αιτημάτων του».

 

   2. Διαγράφεται η τελευταία υποπερίπτωση:

   «-Ότι τα κατατεθέντα δικαιολογητικά είναι γνήσια.» από:

   α) τις παραγράφους 1α, 2α και 3α του άρθρου 2

   β) την παράγραφο α του άρθρου 4

   γ) την παράγραφο 2α του άρθρου 5

   δ) την παράγραφο 2α του άρθρου 6

   ε) την παράγραφο 2α του άρθρου 7

   στ) την παράγραφο 3α του άρθρου 8

   ζ) την παράγραφο 2α του άρθρου 9

   η) την περίπτωση αα της παραγράφου 2α του άρθρου 10

   θ) την παράγραφο 2α του άρθρου 11

   ι) την παράγραφο 1α του άρθρου 12

   ια) την παράγραφο 1α του άρθρου 13 και

   ιβ) την παράγραφο 3α του άρθρου 14.

 

   3. Στο τέλος της παραγράφου (η) του άρθρου 4 προστίθεται περίπτωση (iν) ως εξής: «iν) Αριθμός κυκλοφορίας του εκπαιδευτικού οχήματος κατηγορίας BE».

 

   4. Στο τέλος του άρθρου 7, προστίθεται παράγραφος (10) ως εξής:

 

   «10. Επιτρέπεται η επιστροφή ελληνικής άδειας οδήγησης, η οποία έχει μετατραπεί σε αντίστοιχης κατηγορίας κράτους έκτος της Ε.Ε., εφόσον υποβάλλει:

   α) Αίτηση-Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του N. 1599/1986 όπως ισχύει, με την οποία να δηλώνει:

   Ότι έχει την κανονική του διαμονή στην Ελλάδα ή ότι έχει την ιδιότητα του σπουδαστή ή του μαθητή, επί έξι (6) μήνες τουλάχιστον στην Ελλάδα, πριν από την ημέρα κατάθεσης της αίτησης και των δικαιολογητικών.

   Τα πλήρη στοιχεία της διεύθυνσης κατοικίας του, η οποία πρέπει να βρίσκεται στην περιοχή της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών στην οποία υποβάλλεται η αίτηση.

   Τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

    Ότι δεν είναι κάτοχος άλλης άδειας οδήγησης ελληνικής ή κράτους-μέλους της Ε.Ε. εκτός αυτής που αιτείται την επιστροφή.

   β) Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή ισχύοντος ελληνικού διαβατηρίου ή ατομικού βιβλιαρίου υγείας, κατά τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 β του άρθρου 2 του παρόντος.

   γ) Οποιοδήποτε ισχύον δημόσιο έγγραφο βάσει των κείμενων διατάξεων, κατά τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1γ του άρθρου 2 του παρόντος.

   δ) Την ισχύουσα ξένη άδεια οδήγησης».

 

   5. Στην περίπτωση (ια) της παραγράφου 1 του άρθρου 13 διαγράφεται η φράση «ανά κατηγορία».

 

   6. Η παράγραφος 3 του άρθρου 17 αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «3. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος είναι ήδη κάτοχος οποιασδήποτε άδειας οδήγησης, την παραδίδει υποχρεωτικά κατά την παραλαβή της νέας άδειας οδήγησης. Η ελληνική άδεια οδήγησης ακυρώνεται και φυλάσσεται στον φάκελο του υποψηφίου ενώ η ξένη άδεια οδήγησης, είτε προέρχεται από χώρα της Ε.Ε. είτε εκτός, αποστέλλεται στην αρμόδια αρχή της χώρας έκδοσης της με σχετική ενημέρωση».

 

’ρθρο 2

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Γ

 

   1. Το προτελευταίο εδάφιο της παραγράφου 8 του άρθρου 21:

   «Από τη δημοσίευση της παρούσας, το συνολικό ποσοστό των συμμετεχόντων υπαλλήλων στο βοηθητικό έργο εξέτασης υποψηφίων οδηγών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% των ενεργών υπαλλήλων εξεταστών που συμμετέχουν στη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.», αντικαθίσταται ως εξής:

   «Από τη δημοσίευση της παρούσας, ανά Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας, μπορούν να απασχολούνται στο βοηθητικό έργο εξέτασης υποψηφίων οδηγών, υπάλληλοι σε ποσοστό μέχρι το πενήντα τοις εκατό (50%) των υπαλλήλων εξεταστών που συμμετέχουν στη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς. Για τους υπαλλήλους που απασχολούνται στο έργο αυτό στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το παραπάνω αναφερόμενο ποσοστό εφαρμόζεται επί του συνόλου των υπαλλήλων εξεταστών του Υπουργείου».

 

   2. Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης (δ) της παραγράφου 9 του άρθρου 21 διαγράφεται.

 

   3. Στο τέλος της παραγράφου 5 του άρθρου 23 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

 

   «Ο υποψήφιος υποβάλλει στην αρμόδια Υπηρεσία μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που προβλέπονται και σχετική γνωμάτευση από δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή».

 

   4. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 24 προστίθεται περίπτωση (δ) ως εξής:

   «δ) Αριθμός κυκλοφορίας του εκπαιδευτικού οχήματος».

 

   5. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 24, αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «5. Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς πραγματοποιείται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία που προσκομίζεται το Δ.Ε.Ε. για προγραμματισμό στην αρμόδια Υπηρεσία. Με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη δύναται η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς να πραγματοποιείται και πέρα των δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεση του Δ.Ε.Ε. για προγραμματισμό».

 

   6. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 11 του άρθρου 24 αντικαθίσταται ως εξής: «Είναι επίσης επιθυμητή η πρακτική εκπαίδευση και η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υπό διαφορετικές συνθήκες πυκνότητας κυκλοφορίας και κατά τη διάρκεια της νύχτας».

 

   7. Το εδάφιο (στ) της παραγράφου 1 του άρθρου 29 αντικαθίσταται, ως εξής:

 

   «στ) Ελέγχει τη «Βεβαίωση Ειδικού Ελέγχου (Κ.Τ.Ε.Ο) για τη συμμόρφωση των εκπαιδευτικών οχημάτων με τις προδιαγραφές του Π.δ. 51/2012 (Α' 101)» του Παρατήματος IX για τις κατηγορίες BE, C1, C1E, C, CE, D1E, DE, σύμφωνα με τον Πίνακα Τεχνικών Χαρακτηριστικών και Βαρών Εκπαιδευτικών Οχημάτων του Παρατήματος VIII».

 

   8. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 29 προστίθεται εδάφιο (ζ), ως εξής:

 

   «ζ) Κατά τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών Οπισθοπορείας με στροφή, Στάθμευσης δεξιά ή αριστερά και Εκκίνηση σε ανήφορο κλίσης περίπου 10%, αποτρέπει, εφόσον είναι δυνατόν, τη χρησιμοποίηση των μηχανισμών υποβοήθησης οδηγού (όπως κάμερες, βομβητές)».

 

   9. Στο τέλος της παραγράφου 8 του άρθρου 29 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

 

   «Η ως άνω απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, συντάσσεται από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού του Υπουργείου».

 

   10. Η παράγραφος 5 του άρθρου 30 αντικαθίσταται, ως εξής:

 

   «5. Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη ορίζεται σε κάθε Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών, ο ανώτατος ημερήσιος αριθμός επιτροπών για κάθε μήνα του έτους, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των εξεταστών και σε κάθε περίπτωση τις ανάγκες που υπάρχουν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, έχοντας σαν αναφορά το συνολικό αριθμό επιτροπών τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

   Ο αριθμός επιτροπών κατανέμεται ισόποσα στις ημέρες του μήνα. Επιτρέπεται η υπέρβαση του ανώτατου ημερήσιου αριθμού επιτροπών, μέχρι 20% ανά ημέρα, σε έκτακτες περιπτώσεις λόγω αυξημένων αναγκών».

 

’ρθρο 3

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ

 

   1. Το πρώτο εδάφιο της «ΟΜΑΔΑΣ Α - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ» του Παραρτήματος Ι: «Για όλες .....του υποψηφίου», αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «Σε περίπτωση ανατροπής του δίκυκλου ή πρόκλησης ατυχήματος, εντός των ειδικά διαμορφωμένων χώρων που πραγματοποιούνται οι ειδικές δοκιμασίες, αποτελούν λόγο απόρριψης του υποψηφίου και σημειώνονται ως «Πρόκληση ατυχήματος» της Ομάδας Β. Σφάλματα κατά την εκτέλεση των δοκιμασιών της Ομάδας Α που εμπίπτουν στις διατάξεις του Κ.Ο.Κ. δεν σημειώνονται ως σφάλματα στην Ομάδα Γ και δεν αποτελούν λόγο απόρριψης του υποψηφίου. Η μη ορθή εκτέλεση οποιασδήποτε από τις παρακάτω δοκιμασίες συνεπάγεται την απόρριψη του υποψηφίου».

 

   2. Τα δύο πρώτα εδάφια της «ΟΜΑΔΑΣ Α - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ» του Παραρτήματος II, αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «Σφάλματα κατά την εκτέλεση των δοκιμασιών της Ομάδας Α που εμπίπτουν στις διατάξεις του Κ.Ο.Κ. δεν σημειώνονται ως σφάλματα στην Ομάδα Γ και δεν αποτελούν λόγο απόρριψης του υποψηφίου. Η μη ορθή εκτέλεση οποιασδήποτε από τις παρακάτω δοκιμασίες συνεπάγεται την απόρριψη του υποψηφίου. Οι παρακάτω δοκιμασίες μπορούν να πραγματοποιούνται και μέσα σε ειδικά εξεταστικά κέντρα (πίστες)».

 

   3. Η περίπτωση (β) της παραγράφου 1 της Ομάδας Α του Παραρτήματος III αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «β) Απαραίτητα έγγραφα του οδηγού και του οχήματος Έλεγχος των απαραίτητων εγγράφων κατά περίπτωση,

   βα) Του οδηγού [Κατάλληλη και ισχύουσα άδεια οδήγησης, Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (κωδικός 95), Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Κατάρτισης Οδηγού Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR), αν ο οδηγός είναι ιδιοκτήτης οχήματος Δημόσιας Χρήσης πρέπει να κατέχει και την άδεια οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων ή επιβατών κατά περίπτωση (χωρίς να απαιτείται να τη φέρει μαζί του), αν ο οδηγός είναι υπάλληλος πρέπει να έχει και έγγραφα που αποδεικνύουν την υπαλληλική σχέση του οδηγού με τον εργοδότη (βεβαίωση σχέσης εργασίας), τα φύλλα καταγραφής του αναλογικού ταχογράφου ή/και τα εκτυπώματα του ψηφιακού των τελευταίων 28 ημερών και δικαιολογητικά για ενδεχόμενες ημέρες απουσίας του, τουλάχιστον τρία εφεδρικά φύλλα καταγραφής ή την κάρτα οδηγού και δύο εφεδρικά ρολά χαρτιού εκτύπωσης για τον ψηφιακό ταχογράφο] και

   ββ) Του οχήματος [’δεια κυκλοφορίας, το βιβλιάριο μεταβολών (χωρίς να απαιτείται να το έχει μαζί του), Ασφαλιστήριο συμβόλαιο, Αποδεικτικό πληρωμής τελών κυκλοφορίας, Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, Κάρτα ελέγχου καυσαερίων, τα έγγραφα που απαιτούνται για τη μεταφορά (δελτίο αποστολής ή δελτίο αποστολής - τιμολόγιο και φορτωτική, λίστα επιβατών κ.λπ.), Βεβαίωση ορθής τοποθέτησης και σωστής λειτουργίας της συσκευής του ταχογράφου, Βεβαίωση ορθής τοποθέτησης και σωστής λειτουργίας του συστήματος περιορισμού ταχύτητας (κόφτης) και σήμα επικολλημένο στον ανεμοθώρακα (μόνο για τα φορτηγά), Πιστοποιητικό ADR για το όχημα στην περίπτωση μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων, Πιστοποιητικό ΑΤΡ για το όχημα στην περίπτωση διεθνούς μεταφοράς ευπαθών τροφίμων, έγγραφα που απαιτούνται για τις διεθνείς μεταφορές (κοινοτική άδεια, άδεια ΕΔΥΜ, CMR κ.λπ.)]».

 

   4. Το εδάφιο (θ) της περίπτωσης Ι. (Ενέργειες για την απόζευξη αρθρωτού οχήματος) της παραγράφου 8 της Ομάδας Α του Παραρτήματος III αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «θ) Αποβιβάζεται ο υποψήφιος οδηγός από το ρυμουλκό και ελέγχει αν το επικαθήμενο είναι ασφαλισμένο (τάκοι, χειρόφρενο) και σημασμένο (προειδοποιητικό τρίγωνο ασφαλείας). Σε περίπτωση που οι κύλινδροι πέδησης του επικαθήμενου δεν είναι διπλής ενέργειας, ο υποψήφιος οδηγός οφείλει να σφίξει και το μηχανόφρενο, δεδομένου ότι οι μικρές μετακινήσεις μπορεί να έχουν προκαλέσει κάποια χαλάρωση στην πέδη στάθμευσης».

 

   5. Το εδάφιο (ι) της περίπτωσης II. (Ενέργειες απόζευξης συρμού) της παραγράφου 8 της Ομάδας Α του Παραρτήματος III αντικαθίσταται και αναριθμείται ως εξής:

 

   «θ) Αποβιβάζεται ο υποψήφιος οδηγός από το φορτηγό και ελέγχει αν το ρυμουλκούμενο είναι ασφαλισμένο (τάκοι, χειρόφρενο) και σημασμένο (προειδοποιητικό τρίγωνο ασφαλείας). Σε περίπτωση που οι κύλινδροι πέδησης του ρυμουλκούμενου δεν είναι διπλής ενέργειας, ο υποψήφιος οδηγός οφείλει να σφίξει και το μηχανόφρενο δεδομένου ότι οι μικρές μετακινήσεις μπορεί να έχουν προκαλέσει κάποια χαλάρωση στην πέδη στάθμευσης».

 

   6. Το εδάφιο (ια) της περίπτωσης II. (Ενέργειες απόζευξης συρμού) της παραγράφου 8 της Ομάδας Α του Παραρτήματος III αναριθμείται σε: (ι).

 

   7. Στην τέταρτη στήλη (Μήκος τουλάχιστον) του Παραρτήματος VIII αντικαθίσταται η φράση: «(Κωδικός 25 ή 27)» με τη φράση «[Βεβαίωση Ειδικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ)]».

 

   8. Προστίθεται Παράρτημα IX ως εξής:

 

«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IX

Καταλληλότητα εκπαιδευτικών οχημάτων κατηγοριών BE, C1E, C, CE, D1E και DE

 

   1. Τα εκπαιδευτικά οχήματα των κατηγοριών BE, C1E, C, CE, D1E και DE, για τη συμμετοχή τους στη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών, υποχρεούνται να πληρούν τις απαιτήσεις που προβλέπονται στο Παράρτημα II του Π.δ. 51/2012 (Α' 101) και συγκεκριμένα τις απαιτήσεις που αφορούν στην ελάχιστη συνολική πραγματική μάζα του οχήματος.

 

   2. Στο πλαίσιο διενέργειας του ειδικού και περιοδικού ελέγχου εκπαιδευτικού οχήματος, όπως αυτός προβλέπεται από την υπ' αριθμ. υπουργική απόφαση 35364/4046/2006 (Β' 813) και συγκεκριμένα στα σημεία ελέγχου με κωδικό αριθμό ΕΚΠ.07, ΕΚΠ.08 και ΕΚΠ.09 απαιτείται από τα Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, μαζί με την έκδοση του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου και η έκδοση βεβαίωσης της μορφής του Υποδείγματος που ακολουθεί και βεβαιώνει ότι το εκπαιδευτικό όχημα πληροί τις προϋποθέσεις του Παραρτήματος II του Π.δ. 51/2012 (Α' 101). Ο έλεγχος του σημείου με κωδικό αριθμό ΕΚΠ.09 συνίσταται στη διαπίστωση της συνολικής μάζας του έμφορτου κατά τον έλεγχο, εκπαιδευτικού οχήματος. Στην περίπτωση αυτή η εκδιδόμενη βεβαίωση έχει την ίδια διάρκεια ισχύος με το ΔΤΕ.

 

   3. Για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών οχημάτων που διαθέτουν ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου, η έκδοση της ως άνω βεβαίωσης, εντάσσεται στο πλαίσιο έκτακτου ειδικού ελέγχου του εκπαιδευτικού οχήματος που διενεργείται από Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ και στην περίπτωση αυτή η εκδιδόμενη βεβαίωση ισχύει έως και τη λήξη του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ).

 

   4. Ειδικότερα και όσον αφορά την πλήρωση των προδιαγραφών του Παραρτήματος II του Π.δ. 51/2012 (Α' 101) αναφορικά με τη φόρτωση και ανάλογα με τον τρόπο φόρτωσης και τον τύπο του φορτίου που χρησιμοποιείται, διακρίνεται σε τρεις κατηγορίες. Οι κατηγορίες αυτές και οι προδιαγραφές που πρέπει να τηρούνται είναι:

   i) Δεξαμενές υγρών

θα πρέπει κατ' ελάχιστον να πληρούνται οι κάτωθι προδιαγραφές:

   Διαφανείς δεξαμενές όπου είναι εύκολα ορατή η στάθμη του υγρού

   Εκ κατασκευής αναγραφή της μέγιστης χωρητικότητας της δεξαμενής

   Η δεξαμενή να είναι βαθμονομημένη

   Πλήρωση των δεξαμενών υποχρεωτικά με νερό

   Πλήρωση των δεξαμενών σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% της συνολικής χωρητικότητας της δεξαμενής

   ii) Συμπαγή φορτία

Θα πρέπει κατ' ελάχιστον να πληρούνται οι κάτωθι προδιαγραφές:

   Περιγραφόμενα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (διαστάσεις)

   Περιγραφή του υλικού το οποίο θα πρέπει να είναι τετραγωνικής ή ορθογώνιας διατομής

   Ελάχιστη μάζα ανά μονάδα φορτίου 500 κιλά. Επιτρέπεται και μόνο για την εκπλήρωση της ελάχιστης συνολικής μάζας η χρήση μίας μονάδας φορτίου μάζας μικρότερης των 500 κιλών.

iii) Φορτίο κυβισμένο

Θα πρέπει κατ' ελάχιστον να πληρούνται οι κάτωθι προδιαγραφές:

   Φορτίο χύδην από το ίδιο υλικό ή

   Φορτίο σε συσκευασίες με το ίδιο περιεχόμενο ή

   Κομμάτια από το ίδιο υλικό

   Σε κάθε περίπτωση απαιτείται περιγραφή του υλικού, αριθμητική καταγραφή των συσκευασιών και διαστάσεις του φορτίου.

 

   5. Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις το φορτίο θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμο και μετρήσιμο από τους εξεταστές και για το λόγο αυτό με ευθύνη του εκπαιδευτή το εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει να διαθέτει σκάλα για την πρόσβαση στην καρότσα και μέτρο (5μετρο), για την επιβεβαίωση των διαστάσεων του φορτίου.

 

   6. Στην περίπτωση που εξεταστής υποψηφίων οδηγών εγείρει αμφιβολίες σχετικά με τη συνολική μάζα του έμφορτου οχήματος, δύναται να ζητήσει πριν ή κατά τη διάρκεια της εξέτασης τη ζύγιση του οχήματος στο πλησιέστερο ΚΤΕΟ ή σε οποιαδήποτε λειτουργούσα γεφυροπλάστιγγα.

 

   7. Σημειώνεται δε ότι, εφόσον το απόβαρο (για παλαιοτέρου τύπου άδειες κυκλοφορίας) ή η μάζα του οχήματος εν κυκλοφορία με το αμάξωμα και με το σύστημα ζεύξης στην περίπτωση ρυμουλκού οχήματος (σημείο G στις νεωτέρου τύπου άδειες κυκλοφορίας) που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας, είναι μεγαλύτερο ή ίσο από την ελάχιστη επιτρεπόμενη μάζα που προβλέπεται από τις διατάξεις του Παραρτήματος II του Π.δ. 51/2012 (Α' 101) για την κατηγορία του οχήματος, τότε δεν απαιτείται φόρτωση στο όχημα ούτε η ζύγισή του. Στη βεβαίωση που εκδίδεται από το Δημόσιο ή Ιδιωτικό ΚΤΕΟ και στο σημείο Γ του πίνακα αυτής αντί της αναγραφής «Μάζα έμφορτου οχήματος κατά τον έλεγχο» θα αναγράφεται «Μάζα οχήματος (απόβαρο) όπως λαμβάνεται από την άδεια κυκλοφορίας», στο δε σημείο Δ «Περιγραφή φορτίου και διαστάσεις κατά τον έλεγχο» θα αναγράφεται: «Δεν απαιτείται η τοποθέτηση φορτίου».

 

   8. Η ορθή φόρτωση του οχήματος γίνεται με ευθύνη του εκπαιδευτή, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα μέσα πρόσδεσης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ (Κ.Τ.Ε.Ο) ΓΙΑ ΤΗΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥ Π.Δ.51/2012 (Α'101)

ΤΙΤΛΟΣ ΚΤΕΟ.......................................................................

 

1) (Τόπος..............................), σήμερα την (ημερομηνία .............), κατόπιν ελέγχου των σημείων ΕΚΠ. 07, ΕΚΠ. 08 και ΕΚΠ. 09 στο όχημα με τα ακόλουθα στοιχεία:

α. Εργοστασίου κατασκευής (Μάρκας)………………………………….

β. Αριθμός πλαισίου (VIN)………………………………………………..

γ. Είδος οχήματος..................................................[αναγράφεται κατά περίπτωση:

φορτηγό, ρυμουλκούμενο με τρίγωνο ζεύξης κεντροαξονικό ρυμουλκούμενο, ημιρυμουλκούμενο (επικαθήμενο)]

δ. Αριθμός κυκλοφορίας.......................................

2) Διενεργήθηκε τεχνικός έλεγχος στα σημεία ΕΚΠ. 07, ΕΚΠ. 08 και ΕΚΠ. 09 της υπ. αριθμ. υ.α.35364/4046/2006 (Β'813) όπως ισχύει, κατά τον οποίο διαπιστώθηκαν:

 

Α.  Μέγιστο Μήκος Οχήματος:

Β.  Μέγιστο Μήκος Οχήματος:

Γ.  Μάζα Εμφόρτου Οχήματος κατά τον Ελεγχο:

Δ.  Περιγραφή Φορτίου και διαστάσεις κατά τον

έλεγχο:                                           Περίπτωση Φορτίου i, ii:

                                                      Αριθμός δεξαμενών ή συμπαγών φορτίων

                                                      Διαστάσεις δεξαμενών ή συμπαγών

                                                      φορτίων

                                                      Υλικό δεξαμενής ή συμπαγούς φορτίου

                                                      Περίπτωση Φορτίου iii:

                                                      Διαστάσεις κυβισμένου φορτίου

                                                      Είδος φορτίου

                                                      Υλικό

 

3) Το όχημα αποτελεί μέρος συνδυασμού οχημάτων (συρμού) με ενιαία άδεια

κυκλοφορίας και συνδυάζεται με βάσει της 1.γ).

(αναγράφεται το είδος του οχήματος

 

ΟΙ ΒΕΒΑΙΟΥΝΤΕΣ

 

Ο Ελεγκτής                               Ο Προϊστάμενος

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΚΤΕΟ                        Ημερομηνία ισχύος

 

’ρθρο 4

Ισχύς

 

   Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

   Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.