ΝΟΜΟΣ 4683 / ΦΕΚ Α 83/10.4.2020

 

Κύρωση της από 20.3.2020 Π.Ν.Π. «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης» (Α' 68) και άλλες διατάξεις.

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

 

’ρθρο 1

Κύρωση της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης»

 

   Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η από 20.3.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης», που δημοσιεύθηκε στο υπ' αριθμ. 68 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Τεύχος Α').

 

(ΒΛΕΠΕ ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ 20.3.2020)

 

’ρθρο 2

Θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και Πυροσβεστικού Σώματος

 

   1. Το εδάφιο α' της παραγράφου 1 του άρθρου 91 του ν. 4623/2019 (Α'134) αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «1. Συστήνεται Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας, εφεξής Συντονιστικό Όργανο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και αποτελείται από τα εξής μέλη:».

 

   2. Για την εφαρμογή των διατάξεων του εδαφίου α' της παραγράφου 1 του άρθρου 3, της παραγράφου 3 του άρθρου 7, του εδαφίου α' της παραγράφου 1 του άρθρου 12, της παραγράφου 2 του άρθρου 17, της παραγράφου 3 του άρθρου 26, του εδαφίου α' της παραγράφου 3 και της παραγράφου 14 του άρθρου 38, της περίπτωσης β' της παραγράφου 3 του άρθρου 39, του εδαφίου α' του άρθρου 50 και των παραγράφων 4, 9 και 10 του άρθρου 53 του ν. 4662/2020 (Α'27), όπου αναφέρεται ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, νοείται ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

 

   3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 32 του ν. 4662/2020 αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «3. Με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κατόπιν εισήγησης του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, το προσωπικό της παραγράφου 2 δύναται να διατίθεται για τη στελέχωση των δομών του Εθνικού Μηχανισμού.»

 

’ρθρο 3

Λοιπές παροχές ΕΚΑΒ

 

   Στους υπαλλήλους του ΕΚΑΒ με τις κάτωθι ειδικότητες:

1. Διασώστη - Πληρώματος ασθενοφόρου, 2. Νοσηλευτή, 3. Τεχνικού Συνεργείου και 4. Καθαριστή - Καθαρίστριας χορηγείται ετήσια ειδική αποζημίωση για την αγορά ή αντικατάσταση της προβλεπόμενης υπηρεσιακής στολής, η οποία είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη. Το ύψος, ο τρόπος καταβολής της ειδικής αποζημίωσης, οι δικαιούχοι, η διαδικασία τήρησης των προϋποθέσεων χορήγησης της ειδικής αποζημίωσης και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας. Με όμοια απόφαση μπορεί να αναπροσαρμόζεται το ύψος της αποζημίωσης ανά διετία.

 

’ρθρο 4

Θέματα οργάνωσης και λειτουργίας του Ε.Σ.Υ.

 

   Στην παράγραφο 2 του άρθρου 21 του ν. 3580/2007 (Α'134), προστίθεται περίπτωση ιδ', η οποία έχει ως εξής: «ιδ. Για την κάλυψη έκτακτων και άμεσων αναγκών στελέχωσης των δομών της Α.Ε.Μ.Υ. Α.Ε., ήτοι στην Πολυκλινική του Ολυμπιακού Χωριού, στο Κέντρο Υγείας - Αποκατάστασης -Αποθεραπείας Κερατέας - Κ. Πρίφτης, στο Γενικό Νοσοκομείο της Θήρας, καθώς και στα Προαναχωρησιακά Κέντρα Κράτησης Αλλοδαπών είναι δυνατή η τοποθέτηση επικουρικών ιατρών, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στους ηλεκτρονικούς καταλόγους επικουρικών ιατρών που τηρούνται στις Υγειονομικές Περιφέρειες (Υ.Πε.), εντός της γεωγραφικής αρμοδιότητας της οποίας λειτουργεί καθεμία από αυτές. Οι επικουρικοί αυτοί ιατροί είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, λαμβάνουν τις αποδοχές του Επιμελητή Β' του Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4472/2017 (Α'74), όπως εκάστοτε ισχύουν, και η δαπάνη για την αμοιβή τους βαρύνει τον προϋπολογισμό της Α.Ε.Μ.Υ. Α.Ε.. Η διάρκεια της σύμβασής τους μπορεί να είναι έως ένα (1) έτος, εκτός αν το κόστος μισθοδοσίας τους εντάσσεται σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, οπότε η διάρκεια της σύμβασης μπορεί να είναι έως δύο (2) έτη. Η τοποθέτησή τους γίνεται με απόφαση του Διοικητή της Υ.Πε., εντός της γεωγραφικής αρμοδιότητας της οποίας λειτουργεί καθεμία από τις εν λόγω δομές. Η τοποθέτηση εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται ύστερα από αιτιολογημένο αίτημα από το Διοικητικό Συμβούλιο της Α.Ε.Μ.Υ. Α.Ε., συνοδευόμενο με τις αντίστοιχες βεβαιώσεις πίστωσης και εισήγησης του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την περίπτωση ε' της παραγράφου 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α' 143). Κατά τα λοιπά, ισχύουν και για τους ιατρούς της περίπτωσης αυτής οι διατάξεις που ισχύουν για τους επικουρικούς ιατρούς των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ.. »

 

’ρθρο 5

Ρυθμίσεις για τη συνεργασία του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) με τον Ενιαίο Δημοσιογραφικό Οργανισμό Επικουρικής Ασφάλισης Περίθαλψης (ΕΔΟΕΑΠ)

 

   1. Οι συμβεβλημένοι με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) πάροχοι υγείας δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες και στους ασφαλισμένους του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφάλισης Περίθαλψης (ΕΔΟΕΑΠ) μετά από τη σύναψη σχετικής σύμβασης μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και του ΕΔΟΕΑΠ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 36 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ (κοινή απόφαση Αναπληρωτών Υπουργών Οικονομικών και Υγείας με αρ. ΕΑ- ΛΕ/Γ.Π. 80157/31-10-2018, Β' 4898) και των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 90 του ν. 4368/2016 (Α'21), σχέδιο της οποίας υποβάλλεται στους Υπουργούς Υγείας και Οικονομικών προς έγκριση. Οι δαπάνες της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων του ΕΔΟΕΑΠ δεν προσαυξάνουν τον λογαριασμό των παρόχων για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ και ως εκ τούτου δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 100 του ν. 4172/2013 (Α'167) σχετικά με την εφαρμογή του μηχανισμού της αυτόματης επιστροφής.

 

   2. Η παροχή φαρμάκων υψηλού κόστους και φαρμάκων εξωσωματικής γονιμοποίησης σε δικαιούχους του ΕΔΟΕΑΠ δύναται να πραγματοποιείται από τα φαρμακεία του ΕΟ- ΠΥΥ στο πλαίσιο της σύμβασης της παραγράφου 1 μεταξύ ΕΟΠΥΥ και ΕΔΟΕΑΠ.

 

   3. Κάθε ειδικότερο ζήτημα ή ζήτημα με χαρακτήρα τεχνικό ή λεπτομερειακό που αφορά στην υλοποίηση των προβλεπομένων στις παραγράφους 1 και 2 ρυθμίζεται με κοινές αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων του ΕΟΠΥΥ και του ΕΔΟΕΑΠ.

 

’ρθρο 6

Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4332/2015

 

   Η παράγραφος 2 του άρθρου 17 του ν. 4332/2015 (Α'76) αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «2. Θεωρούνται νόμιμες οι δαπάνες για την εξόφληση υποχρεώσεων των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και των Υ.Πε. που απορρέουν από προμήθειες υλικών-αγαθών και παροχή υπηρεσιών που διενεργήθηκαν μέχρι τις 31 Μαρτίου 2020, χωρίς την υπογραφή σύμβασης, δεν αναφέρονται στο Παρατηρητήριο Τιμών που τηρεί η Ε.Π.Υ. (άρθρο 24 του ν. 3846/2010, Α' 66) και δεν υφίστανται προηγούμενες συμβάσεις, με την προϋπόθεση ότι είναι εντός των εγκεκριμένων πιστώσεων των προϋπολογισμών τους, των αντίστοιχων ετών αναφοράς.»

 

’ρθρο 7

Πιστοποιητικό εξειδίκευσης στην Κλινική Μικροβιολογία

 

   Στην υποπερίπτωση αα' της περίπτωσης γ' της παραγράφου 2 του άρθρου 99 του ν. 4461/2017 (A' 38), η φράση «ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος» αντικαθίσταται με τη φράση «15η Απριλίου 2020».

 

’ρθρο 8

Ιατρικές εξειδικεύσεις

 

   Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 83 του ν. 2071/1992 (Α' 123), προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

 

   «Για τις οργανικές θέσεις των ιατρικών εξειδικεύσεων έχουν εφαρμογή τα ισχύοντα για τις οργανικές θέσεις των ειδικευόμενων ιατρών, ήτοι η παράγραφος 1 του άρθρου 38 του ν. 1397/1983 (Α' 143). Οι ανωτέρω θέσεις δύνανται να προέρχονται από μεταφορά/μετατροπή οργανικών θέσεων ειδικευόμενων ιατρών και το αντίστροφο. Οι ιατροί που ήδη υπηρετούν σε νοσοκομεία που αποτελούν Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. δεσμεύουν τις συγκεκριμένες οργανικές θέσεις μέχρι την ολοκλήρωση της εξειδίκευσής τους. Από την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4613/2019 (Α'78) και μέχρι να συσταθούν οι εν λόγω θέσεις, τυχόν υπηρετούντες ιατροί, οι οποίοι δεν ασκούν άλλη επαγγελματική δραστηριότητα, λαμβάνουν κανονικά τις προβλεπόμενες αποδοχές τους από τις 24 Μαΐου 2019 και έως τη σύσταση των ως άνω θέσεων.»

 

’ρθρο 9

Ένταξη του Διδυμότειχου στις άγονες περιοχές

 

   1. Προστίθεται στην περίπτωση α' της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του π.δ. 131/1987 (Α' 73), υποπερίπτωση α35, η οποία έχει ως ακολούθως: «α35. Νομός Έβρου: Διδυμότειχο.»

 

   2. Τροποποιείται η υποπερίπτωση β10' της περίπτωσης β' της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του π.δ. 131/1987 ως ακολούθως: «β10. Νομός Έβρου: Σουφλί, Ορεστιάδα.»

 

’ρθρο 10

Επίδομα θέσης ευθύνης

 

   Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α' 176) η φράση «διακόσια πενήντα (250) ευρώ» αντικαθίσταται από τη φράση «διακόσια ενενήντα (290) ευρώ».

 

’ρθρο 11

Παράταση θητείας Συμβουλίων Κρίσης και Επιλογής Ιατρών Ε.Σ.Υ.

 

   Στο άρθρο 8 του ν. 4498/2017 (Α' 172) προστίθεται παράγραφος 12, η οποία έχει ως εξής: «12. Η θητεία των Συμβουλίων Κρίσης και Επιλογής Ιατρών Ε.Σ.Υ. τα οποία έχουν συγκροτηθεί έως τη 16η Δεκεμβρίου 2019, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 4498/2017 (Α' 172) σε συνδυασμό με την παράγραφο 11 του άρθρου 4 του ν. 4647/2019 (Α' 204), παρατείνεται και μετά την πάροδο της προβλεπόμενης διετίας και μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών κρίσης/τοποθέτησης Ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. που εκκρεμούν στα εν λόγω Συμβούλια.»

 

’ρθρο 12

Κριτήρια και μεθοδολογία Αξιολόγησης

 

   Τροποποιείται η παράγραφος 4 του άρθρου 249 του ν. 4512/2018 (Α' 5) ως εξής:

 

   «4. Τα μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης και οι εξωτερικοί εμπειρογνώμονες - αξιολογητές έχουν πρόσβαση σε κάθε πληροφορία που διαθέτουν ο Ε.Ο.Φ., ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και η Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. σχετικά με το υπό αξιολόγηση και ένταξη φάρμακο, και γενικώς, σχετικά με κάθε φάρμακο. O αιτών Κάτοχος Αδείας Κυκλοφορίας έχει πρόσβαση στα δεδομένα του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης, τηρουμένων των διατάξεων της νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού, σχετικά με φάρμακα για τα οποία έχει ήδη καταθέσει αίτηση αξιολόγησης.»

 

’ρθρο 13

Διαδικασία αξιολόγησης

 

   1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 250 του ν. 4512/2018 (Α' 5) τροποποιείται ως εξής:

 

   «1. Για την αξιολόγηση ενός φαρμάκου από την Επιτροπή Αξιολόγησης και την ένταξή του στον κατάλογο του άρθρου 12 του ν. 3816/2010 (Α'6), ή την απένταξή του από αυτόν ο Κάτοχος ’δειας Κυκλοφορίας (Κ.Α.Κ.): α) υποβάλλει στην Επιτροπή Αξιολόγησης σχετική αίτηση, συνοδευόμενη από πλήρη φάκελο με τα πληροφοριακά στοιχεία και τα έγγραφα και β) καταβάλλει εφάπαξ τέλος αξιολόγησης, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας εξειδικεύονται ο τύπος της αίτησης, τα πληροφοριακά στοιχεία και τα έγγραφα που υποβάλλονται από τους Κ.Α.Κ.. Το καταβαλλόμενο ως άνω τέλος αποτελεί δημόσιο έσοδο, που αποδίδεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Οικονομικών στο Υπουργείο Υγείας, οι πιστώσεις του οποίου βαρύνονται με τις δαπάνες της αποζημίωσης των μελών, των εξωτερικών αξιολογητών, των υπαλλήλων της γραμματείας και εν γένει των εξόδων λειτουργίας της Επιτροπής Αξιολόγησης και της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης του παρόντος νόμου.

 

   Τα γενόσημα που έχουν ίδιες δραστικές ουσίες και ενδείξεις με ήδη αποζημιούμενα, δεν υπόκεινται σε αξιολόγηση από την Επιτροπή Αξιολόγησης. Επίσης, δεν υπόκεινται σε αξιολόγηση τα φαρμακευτικά προϊόντα που εγκρίνονται με τη νομική βάση του άρθρου 10 (β) της Οδηγίας 2001/83/ΕΚ. Τα βιο-ομοειδή φαρμακευτικά προϊόντα υπόκεινται σε συνοπτική διαδικασία αξιολόγησης εντός μηνός από την υποβολή της αίτησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο παρόν. Τα βιο-ομοειδή δεν παραπέμπονται σε εξωτερικούς αξιολογητές. Κατά τη συνοπτική διαδικασία αξιολόγησης εκτιμώνται τα διαθέσιμα κλινικά και επιδημιολογικά δεδομένα και η επίπτωση της νέας θεραπείας στον Προϋπολογισμό. Τα εμβόλια υπόκεινται σε συνοπτική διαδικασία αξιολόγησης εντός μηνός από την υποβολή της αίτησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο παρόν. Επίσης δεν υπόκεινται σε αξιολόγηση η αλλαγή περιέκτη, οι αλλαγές στη συσκευασία, η μετονομασία και αλλαγές σε φαρμακοτεχνική μορφή, που αφορούν στην ίδια οδό χορήγησης και τη διαδικασία αποδέσμευσης φαρμάκων, ήδη ενταγμένων στον θετικό κατάλογο και δεν επιφέρουν επίπτωση στη δαπάνη.»

 

   2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 250 του ν. 4512/2018 (Α' 5) τροποποιείται ως εξής:

 

   «2. Για την εκτίμηση της επίπτωσης στον Προϋπολογισμό από την ένταξη ενός φαρμάκου στον Κατάλογο Αποζημιούμενων Φαρμάκων, η Επιτροπή Αξιολόγησης παραπέμπει υποχρεωτικά προς την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του άρθρου 254 όλες τις αιτήσεις, οι οποίες: α) έχουν λάβει καταρχάς θετική αξιολόγηση βάσει των κριτηρίων α' έως γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 249, β) έχουν λάβει καταρχάς θετική αξιολόγηση βάσει συνοπτικής διαδικασίας αξιολόγησης. Η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης εκκινεί και ολοκληρώνει τη διαδικασία διαπραγμάτευσης του φαρμάκου και γνωμοδοτεί αιτιολογημένα, βάσει του αποτελέσματος της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, σχετικά με την επίπτωση στον προϋπολογισμό από την ένταξη ή τη διατήρηση ενός φαρμάκου στον Κατάλογο Αποζημιούμενων Φαρμάκων. Σε κάθε περίπτωση, η Επιτροπή Αξιολόγησης λαμβάνει υπόψη την αιτιολογημένη εισήγηση της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης, ως προς την επίπτωση στον Προϋπολογισμό της αποζημίωσης των φαρμάκων είτε βάσει επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαπραγμάτευσης είτε βάσει της μη έναρξης ή της μη ολοκλήρωσης της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, για την τελική αιτιολογημένη γνώμη της προς το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Υγείας, σχετικά με την ένταξη ή απένταξη φαρμάκων και την αναθεώρηση του Καταλόγου Αποζημιούμενων Φαρμάκων. Κατ' εξαίρεση των ανωτέρω, ειδικά ως προς τα γενόσημα προϊόντα τα οποία δεν υπόκεινται σε αξιολόγηση, καθώς έχουν ίδιες δραστικές ουσίες και ενδείξεις με ήδη αποζημιούμενα κατά το παρόν άρθρο, η Επιτροπή Αξιολόγησης παραπέμπει τα γενόσημα αυτά στην Επιτροπή Διαπραγμάτευσης, προκειμένου η τελευταία να κρίνει εάν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εξαίρεσής τους από τη διαπραγμάτευση κατ' εφαρμογή της παραγράφου 1 του άρθρου 51 του ν. 4633/2019 (Α'161). Σε περίπτωση που η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης διαπιστώνει ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις εξαίρεσης των γενοσήμων από τη διαπραγμάτευση, εκδίδει η ίδια αιτιολογημένη γνωμοδότηση για την ένταξη τους ή μη στον Κατάλογο Αποζημιούμενων Φαρμάκων απευθυνόμενη απευθείας προς το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Υγείας για τη λήψη της σχετικής απόφασης. Σε διαφορετική περίπτωση, δηλαδή εφόσον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 51 του ν. 4633/2019, η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης διενεργεί τη διαπραγμάτευση και μετά την ολοκλήρωσή της, αποστέλλει ως προς τα συγκεκριμένα γενόσημα αιτιολογημένη γνωμοδότηση για την ένταξή τους ή μη στον Κατάλογο Αποζημιούμενων Φαρμάκων απευθυνόμενη άμεσα προς το όργανο του Υπουργείου Υγείας που έχει την αρμοδιότητα για τη λήψη της σχετικής απόφασης. Η ρύθμιση των τριών προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τα προϊόντα της παραγράφου 1 του άρθρου 51 του ν. 4633/2019, που κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας έχουν ήδη παραπεμφθεί από την Επιτροπή Αξιολόγησης στην Επιτροπή Διαπραγμάτευσης.

 

’ρθρο 14

Επιτροπή Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων

 

   Η παράγραφος 2 του άρθρου 254 του ν. 4512/2018 (Α' 5) τροποποιείται ως εξής:

 

   «2. Η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης έχει την αρμοδιότητα να διαπραγματεύεται τις τιμές ή τις εκπτώσεις των φαρμάκων, τα οποία αποζημιώνονται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ή προμηθεύονται τα δημόσια νοσοκομεία, να συνάπτει συμφωνίες με τους Κ.Α.Κ. που συμμετέχουν στη σχετική διαδικασία διαπραγμάτευσης ως προς το ανωτέρω αντικείμενο της διαπραγμάτευσης, να εισηγείται στην Επιτροπή Αξιολόγησης σχετικά με την επίπτωση στον προϋπολογισμό της αποζημίωσης των φαρμάκων και στις περιοριστικά προβλεπόμενες περιπτώσεις που ορίζονται ρητά από το νόμο να γνωμοδοτεί απευθείας στο αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Υγείας ως προς την ένταξη προϊόντων στον Κατάλογο Αποζημιούμενων Φαρμάκων. Οι συμφωνίες που συνάπτονται μεταξύ της Επιτροπής και των Κ.Α.Κ. καθίστανται δεσμευτικές για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., τους Κ.Α.Κ. και τα δημόσια νοσοκομεία μετά την έναρξη ισχύος της απόφασης του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Υγείας περί ένταξης ή απένταξης ή αναθεώρησης του Καταλόγου Αποζημιούμενων Φαρμάκων, εφόσον στη σχετική απόφαση το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Υγείας αποδέχεται την γνώμη της Επιτροπής Αξιολόγησης που ενσωματώνει την ανωτέρω εισήγηση της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης ή αποδέχεται τη γνώμη της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης, όπου κατά το νόμο αυτή προβλέπεται.»

 

’ρθρο 15

Σύσταση Ειδικής Υποεπιτροπής Αξιολόγησης για την εξέταση των κατ' εξαίρεση χορηγουμένων φαρμάκων της παραγράφου 1δ του άρθρου 265 του ν. 4512/2018

 

   Συστήνεται στο Υπουργείο Υγείας Ειδική Υποεπιτροπή Αξιολόγησης με αποκλειστικό έργο τη γνωμοδότηση για χορήγηση κατ' εξαίρεση φαρμάκων που δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο αποζημιούμενων φαρμάκων (θετικό κατάλογο), τα οποία δεν έχουν αξιολογηθεί και ζητείται να χορηγηθούν για νόσους ή παθολογικές καταστάσεις, άμεσα απειλητικές για τη ζωή ή ικανές να προκαλέσουν ανήκε- στο βλάβη στην υγεία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 265 του ν. 4512/2018 (Α'5). Έργο της Ειδικής Υποεπιτροπής Αξιολόγησης είναι η αξιολόγηση και η έκδοση απευθείας γνωμοδότησης προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για όσα αιτήματα κατ' εξαίρεση χορήγησης φαρμάκων διαβιβάζονται σε αυτήν από τον Πρόεδρο της επιτροπής του άρθρου 247 του ν. 4512/2018 και δεν διακρατώνται προς εξέταση και παροχή γνώμης από την Επιτροπή Αξιολόγησης κατά τη διαδικασία της παραγράφου 6 του άρθρου 268 του ν. 4512/2018. Η Ειδική Υποεπιτροπή Αξιολόγησης αποτελείται από πέντε (5) μέλη, με αποδεδειγμένη επιστημονική εξειδίκευση και επαγγελματική εμπειρία, συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, μετά από πρόταση του Προέδρου της Επιτροπής Αξιολόγησης του άρθρου 247 του ν. 4512/2018, ο οποίος εισηγείται ως προς τις επιστημονικές ειδικότητες και εξειδικεύσεις των μελών, έχει έδρα το Υπουργείο Υγείας και υπάγεται στον Υπουργό Υγείας. Με την ίδια απόφαση εγκρίνεται ο Κανονισμός Λειτουργίας της Ειδικής Υποεπιτροπής Αξιολόγησης, με τον οποίο ρυθμίζονται τα ειδικότερα ζητήματα της συγκρότησης, τα ασυμβίβαστα και κωλύματα των μελών της, οι τεχνικές λεπτομέρειες της διαδικασίας εξέτασης των αιτημάτων, ο τρόπος λειτουργίας της, η γραμματειακή της υποστήριξη, με τρεις (3) κατ' ανώτατο όριο γραμματείς, οι οποίοι τοποθετούνται ή αποσπώνται σε αυτήν κατά τους όρους και τη διαδικασία της παραγράφου 2 του άρθρου 248 του ν. 4512/2018, καθώς και τα προσόντα αυτών, οι ειδικές υποχρεώσεις των μελών και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την άσκηση του έργου της. Η αποζημίωση των μελών της Ειδικής Υποεπιτροπής καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 4354/2015 (Α' 176) και στις κείμενες διατάξεις για το ενιαίο μισθολόγιο στον δημόσιο τομέα, είναι ανάλογη με αυτή των μελών της Επιτροπής Αξιολόγησης του άρθρου 247 του ν. 4512/2018 και καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τις πιστώσεις του καταβαλλόμενου τέλους αξιολόγησης της παραγράφου 1 του άρθρου 250 του ν. 4512/2018. Μέχρι τη συγκρότηση της ως άνω Ειδικής Υποεπιτροπής τα αιτήματα για την κατ' εξαίρεση χορήγηση φαρμάκων εξετάζονται από την Επιτροπή του άρθρου 247 του ν. 4512/2018.

 

’ρθρο 16

Μετακινήσεις προσωπικού δημόσιων μονάδων υγείας

 

   1. Το άρθρο 129 του ν. 4600/2019 (Α' 43) καταργείται.

 

   2. Όσες μετακινήσεις ιατρών πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του δεύτερου εδαφίου του καταργούμενου άρθρου 129 του ν. 4600/2019 άνευ τεκμηριωμένης αιτιολογίας ως προς την ανάγκη διασφάλισης της λειτουργίας τμημάτων ή μονάδων, καταργούνται αυτοδίκαια. Με απόφαση του διοικητή του ενιαίου Ν.Π.Δ.Δ., η οποία εκδίδεται εντός (30) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος, οι εν λόνω ιατροί επανατοποθετούνται στην οργανική μονάδα προέλευσης, που κατείχαν πριν υπαχθούν στις διατάξεις του δεύτερου εδαφίου του άρθρου 129 του ν. 4600/2019, σε κενή οργανική θέση ή προσωποπαγή θέση της ειδικότητάς τους διατηρώντας τον βαθμό τους.

 

’ρθρο 17

Μη παρεμβατικές μελέτες

 

   Το άρθρο 4 του ν. 4523/2018 (Α' 41) καταργείται.

 

’ρθρο 18

Μηνιαία αποζημίωση οικογενειακών ιατρών

 

   1. Η μηνιαία αποζημίωση των οικογενειακών ιατρών των άρθρων 6 και 11 του ν. 4486/2017 (Α'115), και των ασκούντων καθήκοντα οικογενειακού ιατρού ιδιωτών ιατρών, με ενεργές συμβάσεις κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος, ορίζεται για το χρονικό διάστημα από 1ης Απριλίου 2020 μέχρι την 30ή Ιουνίου 2020 στο ποσό των δύο χιλιάδων (2.000,00) ευρώ.

 

   2. Μετά την παρέλευση του χρονικού διαστήματος της παραγράφου 1 και για τους δικαιούχους του παρόντος που δεν έχουν συμπληρώσει το πρώτο έτος της σύμβασής τους, η αποζημίωση προσδιορίζεται με βάση τα πραγματικά στοιχεία του εγγεγραμμένου πληθυσμού ευθύνης, σε κάθε οικογενειακό ιατρό ή ασκούντα καθήκοντα οικογενειακού ιατρού, με ανώτατο όριο το ποσό των δύο χιλιάδων (2.000,00) ευρώ.

 

’ρθρο 19

Διαδικασία επανέκδοσης γνωματεύσεων στο πληροφορικό σύστημα υποβολής δαπανών του ΕΟΠΥΥ e-dapy

 

   Το άρθρο 53 της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με τίτλο «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού C0VID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης» (Α'68), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

 

   «Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 30 Ιουνίου 2020, μηνιαίες ή επαναλαμβανόμενες γνωματεύσεις χρονίως πασχόντων, που αφορούν περιοδικώς χορηγούμενες παροχές της περίπτωσης γ' της παραγράφου 7 και της παραγράφου 8 του άρθρου 2 της παρούσας, καθώς και των άρθρων 10, 39, 40, 41, 42 και 53 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ), ανανεώνονται μετά από τη λήξη τους με την εξής διαδικασία: Οι θεράποντες ιατροί δύνανται να εκδίδουν ηλεκτρονικά γνωματεύσεις για τις παροχές αυτές, κατόπιν αιτήματος των δικαιούχων που διατυπώνεται μέσω τηλεφώνου, τηλεομοιοτυπίας, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή γραπτού μηνύματος κινητού τηλεφώνου. Για τις εν λόγω γνωματεύσεις, δεν απαιτούνται η έκδοση και η εκτύπωσή τους σε έντυπη μορφή, καθώς και η θεώρηση από ελεγκτή ιατρό. Ο θεράπων ιατρός αναγράφει ότι η ηλεκτρονική γνωμάτευση εκδίδεται δυνάμει της παρούσας και ενημερώνει τον δικαιούχο για τον κωδικό της γνωμάτευσης (barcode) με κάθε δυνατό τρόπο, όπως τηλεφωνικά, μέσω τηλεμοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι δικαιούχοι μπορούν να βλέπουν τους κωδικούς (barcode) των γνωματεύσεων και στον φάκελο υγείας τους. Με την έκδοση της γνωμάτευσης από τον ιατρό, η γνωμάτευση είναι διαθέσιμη ηλεκτρονικά στα συμβεβλημένα φαρμακεία και λοιπούς συμβεβλημένους παρόχους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μέσω του αναγραφόμενου κωδικού γνωμάτευσης (barcode), για υποχρεωτική εκτέλεση μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος εκτέλεσης και υποβολής δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (e-dapy). Μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020 δύνανται να εκδίδονται γνωματεύσεις με την ως άνω διαδικασία, οι οποίες εκτελούνται μέχρι την ημερομηνία λήξης, όπως αυτή ορίζεται επί της εκδοθείσας ηλεκτρονικής γνωμάτευσης. Οι δικαιούχοι περίθαλψης, οι συγγενείς α' και β' βαθμού αυτών ή τρίτα εξουσιοδοτημένα πρόσωπα προσέρχονται με τα απαραίτητα δικαιολογητικά ταυτοποίησής τους, ήτοι ταυτότητα και ΑΦΜ, στα συμβεβλημένα φαρμακεία και λοιπούς συμβεβλημένους με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. παρόχους της επιλογής τους με τον κωδικό (barcode) της γνωμάτευσης. Τα στοιχεία ταυτοποίησης του παραλήπτη αναγράφονται στο φύλλο εκτέλεσης γνωμάτευσης ή στο έντυπο παραλαβής κατά την παραλαβή των συνταγογραφημένων ειδών.

 

’ρθρο 20

Ειδικές ρυθμίσεις θεώρησης παραπεμπτικών κατά την περίοδο διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19

 

   1. Για τις παρακλινικές εξετάσεις του άρθρου 6 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (Ε.Κ.Π.Υ.), ΚΥΑ ΕΑΛΕ/Γ.Π. 80157/2018 (Β'4898), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, χορηγείται παράταση στην προθεσμία εκτέλεσης τόσο των μη εκτελεσμένων παραπεμπτικών, που έχουν εκδοθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, όσο και όσων θα εκδοθούν μέχρι την 30ή Απριλίου 2020, κατά τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες σε σχέση με την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης επί του παραπεμπτικού.

 

   2. Η υποχρέωση θεώρησης γνωματεύσεων από ελεγκτή ιατρό, όπου αυτή ορίζεται από τον Ε.Κ.Π.Υ., ΚΥΑ ΕΑΛΕ/Γ.Π. 80157/2018 δεν ισχύει από τη δημοσίευση του παρόντος

και μέχρι την 30ή Απριλίου 2020.

 

   3. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας οι ρυθμίσεις των παραγράφων 1 και 2 δύνανται να παραταθούν και πέραν της 30ής Απριλίου 2020 και για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν τα κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού, όχι όμως πέραν της 30ής Ιουνίου 2020.

 

’ρθρο 21

Νομιμοποίηση δαπανών για παρασχεθείσες υπηρεσίες της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.

 

   Οι δαπάνες του ΕΟΠΥΥ που πραγματοποιήθηκαν κατά το έτος 2019, συνολικού ποσού ενός εκατομμυρίου εκατόν εξήντα τριών χιλιάδων τριακοσίων τριάντα έξι ευρώ και δύο λεπτών (1.163.336,02€) και αφορούν σε υπηρεσίες που παρασχέθηκαν από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ στον ΕΟΠΥΥ είναι νόμιμες και πληρώνονται στον δικαιούχο με ένταλμα πληρωμής που εκδίδει η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ και με μόνα παραστατικά τα εκδοθέντα κατά το έτος 2019 σχετικά τιμολόγια παροχής υπηρεσιών.

 

’ρθρο 22

Παράταση συμβάσεων με παρόχους του ΕΟΠΥΥ κατά την περίοδο της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19

 

   Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η ισχύς των συμβάσεων που έχουν συναφθεί μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και των κάτωθι κατηγοριών παροχών του και αφορούν:

   α) παροχή υγειονομικού υλικού και ιατροτεχνολογικών προϊόντων,

   β) παροχή ακουστικών βαρηκοΐας, ορθοπεδικών και αναπνευστικών συσκευών/ειδών,

   γ) παροχή διαιτητικών τροφίμων που προορίζονται για ειδικούς ιατρικούς σκοπούς,

   δ) παροχή οπτικών ειδών και

   ε) στέγες υποστηριζόμενης διαβίωσης,

 

   παρατείνεται αυτοδίκαια με τους ίδιους όρους από την ημερομηνία της λήξης τους, εφόσον λήγουν εντός τριμήνου από την έκδοση της παρούσας, και για χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών από την ημερομηνία λήξης τους, και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 10ης Οκτωβρίου 2020.

 

’ρθρο 23

Κάλυψη δαπάνης μεταφοράς προϊόντων ατομικής προστασίας και νοσοκομειακού εξοπλισμού από την ΙΦΕΤ Α.Ε.

 

   Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 30ής Μαΐου 2020, η ΙΦΕΤ Α.Ε. δύναται να αναλαμβάνει, στο πλαίσιο συμβάσεων αγοράς μέσων ατομικής προστασίας και νοσοκομειακού εξοπλισμού, αναγκαίων για την καταπολέμηση της διάδοσης του κορωνοϊού, τις δαπάνες μεταφοράς των προμηθευόμενων προϊόντων από χώρες του εξωτερικού προς την Ελληνική Επικράτεια.

 

’ρθρο 24

Τροποποίηση του άρθρου 68 του ν. 4603/2019 (Α'48)

 

   Το πέμπτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 68 του ν. 4603/2019, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

 

   «Για λόγους διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος, δαπάνες που προκλήθηκαν ή θα προκληθούν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020 και υποβάλλονται με ατομικά αιτήματα στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δύνανται να αποζημιώνονται και απευθείας στους δικαιούχους ασφαλισμένους, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο άρθρο 27 του ν. 4549/2018 (Α'105). Οι δαπάνες του προηγούμενου εδαφίου εκκαθαρίζονται και εξοφλούνται σύμφωνα με την υπ' αρ. ΕΑΛΕ/ΓΠ/80157/2018 (Β' 4898) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας ή την υπ' αρ. ΕΜΠ/5/2012 (Β' 3054) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Προνοίας και Υγείας. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα οριζόμενα στον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας. Οι γενόμενες πληρωμές των ανωτέρω δαπανών, μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, είναι νόμιμες.»

 

’ρθρο 25

Διαδικασία λήψης μέτρων περιορισμού κρουσμάτων ή επαφών κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19 σε επιτασσόμενους χώρους

 

   Εφόσον συντρέχουν οι κατά νόμο προϋποθέσεις για τη λήψη των μέτρων των περιπτώσεων α', β', γ' και ε' της παραγράφου 2 του πρώτου άρθρου της από 25.2.2020 Π.Ν.Π. «Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού» (Α' 42), σε συνδυασμό με το τέταρτο άρθρο της ίδιας Π.Ν.Π., για την επιβολή περιορισμού φυσικών προσώπων σε αναγκαστικά διατιθέμενους χώρους και αποκλειστικά και μόνο προς τον σκοπό της διασφάλισης της δημόσιας υγείας, δύναται να εκδίδεται η κοινή υπουργική απόφαση επιβολής του μέτρου του περιορισμού με αναφορά στον χώρο υλοποίησης του περιορισμού, και να έπεται της απόφασης αυτής, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης του άρθρου τέταρτου της από 25.2.2020 Π.Ν.Π. για την αναγκαστική διάθεση των χώρων, με τον προσδιορισμό της έκτασής τους, του χρόνου διάρκειάς της και του προσδιορισμού της αποζημίωσης για τη δέσμευσή τους. Εφόσον ο περιορισμός των φυσικών προσώπων για την υλοποίηση της διαδικασίας περιορισμού έχει λάβει χώρα από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η ανωτέρω Γενική Γραμματεία μεριμνά για τη διαβίβαση ενημερωτικού εγγράφου για την αναγκαιότητα της διενέργειας επίταξης του χώρου υλοποίησης του περιορισμού των φυσικών προσώπων, προς το Υπουργείο Υγείας ως επισπεύδον τη διαδικασία της αναγκαστικής διάθεσης του τέταρτου άρθρου της από 25.2.2020 Π.Ν.Π.. Στο ανωτέρω έγγραφο αναφέρεται η αναγκαία για την υλοποίηση των δράσεων αυτών έκταση της υπό αναγκαστική δέσμευση εγκατάστασης, ιδίως δωματίων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, ιδιωτικών χώρων παροχής υπηρεσιών στέγασης, κλινών ιδιωτικών θεραπευτηρίων και κλινικών.

 

’ρθρο 26

Επέκταση μείωσης μισθώματος επαγγελματικών μισθώσεων και μισθώσεων κύριας κατοικίας

 

   Η παράγραφος 3 του δεύτερου άρθρου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχόμενου (Α' 68), η οποία προστέθηκε με το ενδέκατο άρθρο της από 30 Μαρτίου 2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 75) αναριθμείται σε παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου και προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής:

 

   «3. Ο μισθωτής επαγγελματικής μίσθωσης προς εγκατάσταση επιχείρησης, η οποία έχει πληγεί δραστικά από την επιδημία του κορωνοϊού COVID-19, δυνάμει των αποφάσεων που έχουν εκδοθεί κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 2 του άρθρου 1, της παραγράφου 2 του άρθρου 2 και των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 3 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α'55), όπως εκάστοτε ισχύουν, απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής του 40% του συνολικού μισθώματος για τον μήνα Απρίλιο 2020, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων περί μισθώσεων, σύμφωνα με τα λοιπά οριζόμενα στην παράγραφο 1. Τα οριζόμενα στο προηγούμενο εδάφιο ισχύουν και για την περίπτωση μισθωτών στους οποίους έχει παραχωρηθεί έναντι μισθώματος η χρήση πράγματος, κινητού ή ακινήτου, ή και των δύο μαζί, που προορίζεται αποκλειστικά για επαγγελματική χρήση, στο πλαίσιο χρηματοδοτικής μίσθωσης, και αφορά σε επιχειρήσεις του πρώτου εδαφίου, καθώς και για τις συμβάσεις μίσθωσης κύριας κατοικίας, στις οποίες μισθωτής είναι εργαζόμενος σε επιχείρηση του πρώτου εδαφίου του οποίου έχει ανασταλεί προσωρινά η σύμβαση εργασίας λόγω των μέτρων αποφυγής της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τηρουμένων των προϋποθέσεων της παραγράφου 2.»

 

’ρθρο 27

Παροχή πρόσθετων στοιχείων στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (Γ.Γ.Π.Π.) για επιχειρησιακούς λόγους

 

   1. Στο πλαίσιο λειτουργίας του Εθνικού Μητρώου Ασθενών από τον κορωνοϊό COVID-19 του άρθρου 29 της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» (Α' 75), πέραν των ανα- φερόμενων στο άρθρο 5 της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID- 19» (A' 64), η οποία κυρώθηκε με το τρίτο άρθρο του ν. 4682/2020 (Α' 76), παρέχεται προς τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (Γ.Γ.Π.Π.) ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) κάθε κρούσματος της ασθένειας. Ο ΑΜΚΑ τηρείται για τον αναγκαίο χρόνο, ήτοι έως την επιδημιολογική υποχώρηση του ιού, σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα.

 

   2. Κάθε πράξη διαβίβασης και επεξεργασίας της παραγράφου 1 διενεργείται τηρουμένων όλων των απαιτούμενων μέτρων για τη διασφάλιση του απορρήτου και της ασφάλειας της επεξεργασίας σύμφωνα με το άρθρο 32 του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων και το άρθρο 29 της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» (Α'75).

 

’ρθρο 28

Έναρξη ισχύος

 

   Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του.

 

   Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

 

Αθήνα, 10 Απριλίου 2020