ΤρΔΠρ Κοζ. 364/2005

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

Γεωτεχνικοί υπάλληλοι Ο.Τ.Α. - Επίδομα ειδικών λογαριασμών - Επίδομα αυξημένης ευθύνης - αποδοτικότητας - Αρχή ισότητας -.

 

Επίδομα ειδικών λογαριασμών άρθρου 8 παρ. 1 του ν. 2430/1996  και ΚΥΑ 50908/31.7.2002 (Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Γεωργίας): Δικαιούχοι αυτού κατά τη συνταγματική αρχή της ισότητας, και οι γεωτεχνικοί υπάλληλοι των Δήμων, που ασχολούνται με την υλοποίηση συγκεκριμένων προγραμμάτων αγροτικής ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα πλαίσια του Γ' Κ.Π.Σ., και συγκεκριμένα, των προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ενώσεως με τίτλους «Επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις» και «Βελτίωση της ηλικιακής σύνθεσης του αγροτικού πληθυσμού», ενώ μέχρι σήμερα το ελάμβαναν μόνο οι συνάδελφοί τους των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των Περιφερειών που ασχολούντο με τα ίδια προγράμματα. Η κρίση αυτή δεν δύναται να αρθεί από το γεγονός και μόνο ότι ο ενάγων είναι υπάλληλος Ο.Τ.Α. α’ και όχι β’ βαθμού, καθόσον τούτο αποτελεί διαφοροποίηση απλώς ως προς την υπηρεσιακή μονάδα και όχι ως προς τα ανειλημμένα από τον υπάλληλο καθήκοντα.

 

 

Αριθμός αποφάσεως 364/2005

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ

ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΜΕΛΕΣ

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΕΔΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

 

      Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριο του Πρωτοδικείου Φλώρινας στις 30 Σεπτεμβρίου 2005, με δικαστές τους: Γεώργιο Βαρούνα, Πρωτοδίκη του Διοικητικού Πρωτοδικείου Σερρών, Προεδρεύοντα δυνάμει της 26/2005 πράξεως του Προϊσταμένου του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτη Συνιόλα (Εισηγητή) και Ελένη Παντελίδου, Πρωτοδίκες Δ.Δ. και γραμματέα τη Στυλιανή Ζορμπά, δικαστική υπάλληλο, για να δικάσει την από 31.1.2004 αγωγή, του Λεωνίδα Πανίδη του Σάββα, κατοίκου Φλώρινας (Βασιλέως Γεωργίου 6), ο οποίος παραστάθηκε διά της πληρεξουσίας δικηγόρου του Ζωής Ταγάρα, που νομιμοποίησε τον δικηγόρο Θεσσαλονίκης Γεώργιο Χατζηγεωργίου.

κατά του Δήμου Μελίτης του Νομού Φλώρινας, που εκπροσωπείται νομίμως και παραστάθηκε διά της πληρεξουσίας δικηγόρου του Βασιλικής Μπούλμπου - Πέσσιου.

      Κατά τη συζήτηση οι διάδικοι ανέπτυξαν τους ισχυρισμούς τους και ζήτησαν όσα διαλαμβάνονται στα πρακτικά.

      Μετά τη συνεδρίαση του Δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη.

 

Η κρίση του είναι η εξής:

 

      1. Επειδή η κρινόμενη καταψηφιστική αγωγή νομίμως εισάγεται προς νέα συζήτηση μετά την 414/2004 προδικαστική απόφαση του Δικαστηρίου και την εκτέλεση των όσων σχετικώς διετάχθησαν. Εξάλλου το Δικαστήριο εμμένει στις οριστικές κρίσεις της εν λόγω αποφάσεως.

     

      2. Επειδή, με την αγωγή αυτή, ο ενάγων, γεωτεχνικός υπάλληλος του Δήμου Μελίτης Φλώρινας ζητεί να υποχρεωθεί ο τελευταίος Δήμος να του καταβάλει, νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής μέχρι την εξόφληση, το συνολικό ποσό των 6.691,06 ευρώ. Τούτο δε, ως διαφορά μεταξύ των αποδοχών που έλαβε κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2002 έως και 31.12.2004 και εκείνων που θα έπρεπε να λάβει κατ’ εφαρμογή του άρθρου 4 παρ. 1 του Συντάγματος, εάν συνυπολογίζετο το προβλεπόμενο από το άρθρο 8 παρ. 1α του ν. 2430/1996 «επίδομα αυξημένης ευθύνης - αποδοτικότητας».

 

      3. Επειδή, με την παρ. 1 του (τιτλοφορούμενου «Επίδομα αυξημένης ευθύνης - αποδοτικότητας») άρθρου 8 του ν. 2430/1996 (φ. 158 Α’) ορίσθηκε αρχικώς ότι: «1.α. Εκ των εγγεγραμμένων, για την υλοποίηση των διαρθρωτικών προγραμμάτων προσανατολισμού και την εφαρμογή του ολοκληρωμένου προγράμματος διαχείρισης και ελέγχου του καθεστώτος των οικονομικών ενισχύσεων, πιστώσεων στον τακτικό προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου Γεωργίας και στον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων του τομέα γεωργίας γενικά, παρακρατείται για κάθε ημερολογιακό έτος ποσοστό τρία τοις εκατό (3%), το οποίο μεταφέρεται σε ειδικό λογαριασμό εκτός προϋπολογισμού, που συστήνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Γεωργίας. Το προϊόν του ανωτέρω λογαριασμού διανέμεται στους υπαλλήλους του Υπουργείου Γεωργίας, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Γεωργίας, για την έγκαιρη υλοποίηση των διαρθρωτικών προγραμμάτων προσανατολισμού και την αύξηση της αποδοτικότητας των υπηρεσιών του Υπουργείου Γεωργίας, πλην των δασικών υπαλλήλων, οι οποίοι λαμβάνουν ανάλογο επίδομα υπό τη μορφή «επίδομα ειδικών συνθηκών». Με την ίδια ή άλλη όμοια απόφαση καθορίζονται ο τρόπος διάθεσης του προϊόντος του ανωτέρω λογαριασμού, το ύψος του ποσού κατά κλάδο υπαλλήλων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία προς τούτο λεπτομέρεια.  β. Ανάλογο επίδομα χορηγείται και στο προσωπικό του Οργανισμού Βάμβακος, του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, του Μπενάκειου Φυτοπαθολογικού Ινστιτούτου, του Κεντρικού Ταμείου Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Δασών και των πρώην Ταμείων Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Δασών, της Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών, του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών, της επιτροπής Δημοσίων Κήπων και Δενδροστοιχιών, της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης, του Εθνικού Οργανισμού Καπνού, του Αρδευτικού Οργανισμού Στυμφαλίας Ασωπού Κορινθίας και του Οργανισμού Κωπαϊδας με παρακράτηση ποσοστού εκ των εγγεγραμμένων πιστώσεων των προϋπολογισμών τους για κάθε ημερολογιακό έτος και μεταφορά του σχετικού ποσού σε ειδικό λογαριασμό εκτός προϋπολογισμού, που συστήνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Γεωργίας. Με όμοια απόφαση καθορίζονται το ποσοστό παρακράτησης εκ των εγγεγραμμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού του οικείου Ν.Π.Δ.Δ., το ύψος του ποσού κατά κλάδο υπαλλήλων, ο τρόπος διάθεσης του προϊόντος του ειδικού λογαριασμού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. γ. Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής έχουν εφαρμογή από 1.1.1996». Όμως, με την παρ. 17α του άρθρου 19 του ν. 3208/2003, τα εδάφια δεύτερο και τρίτο της περιπτώσεως α’, καθώς και η περίπτωση β’ της παραγράφου 1 του αμέσως προεκτεθέντος άρθρου (8 του ν. 2430/1996), καταργήθηκαν και μετά το πρώτο εδάφιο της εν λόγω περιπτώσεως α’ προστέθηκαν τα εξής νέα εδάφια: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Γεωργίας το προϊόν του ανωτέρω λογαριασμού διανέμεται στους μόνιμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλους του Υπουργείου Γεωργίας και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου που εποπτεύονται από αυτό, στους μόνιμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου γεωτεχνικούς και στους αποφοίτους των Σχολών Τεχνολογίας Γεωπονίας, Τεχνολογίας Δασοπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, Τεχνολογίας Δημόσιας Υγείας και Κτηνιατρικών Εργαστηρίων και Τεχνολογίας Ιχθυοκομείας -  Αλιείας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων υπαλλήλους των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των Περιφερειών, οι οποίοι υπηρετούν σε πρώην υπηρεσίες του Υπουργείου Γεωργίας. Με την ίδια ή άλλη όμοια απόφαση καθορίζονται ο τρόπος διάθεσης του προϊόντος του ανωτέρω λογαριασμού, το ύψος του ποσού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία προς τούτο λεπτομέρεια. Σε κάθε περίπτωση από τα καθοριζόμενα με τις αποφάσεις του προηγούμενου εδαφίου ποσά θα αφαιρούνται οι καταβαλλόμενες με οποιαδήποτε μορφή πρόσθετες αμοιβές». Επίσης, με την περ. β’ της ίδιας παραγράφου (17) ορίσθηκε ότι: «Οι διατάξεις αυτής της παραγράφου έχουν εφαρμογή από 1.4.2002». Τέλος, με την 50908/31.7.2002 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Γεωργίας (φ. 992 Β’) και ενόψει των μετατάξεων υπαλλήλων του Υπ. Γεωργίας στις Νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις (δυνάμει του ν. 2910/2001), αποφασίσθηκε μεταξύ άλλων ότι από 1.4.2002 δικαιούχοι των ανωτέρω παροχών (από τη διανομή των προδιαλαμβανομένων ειδικών λογαριασμών) θα πρέπει να είναι (πέραν των υπαλλήλων του Υπουργείου Γεωργίας και των ν.π.δ.δ. που εποπτεύονται από αυτό) και: α)οι πρώην υπάλληλοι του Υπουργείου τούτου και των εποπτευομένων από αυτό ν.π.δ.δ., οι οποίοι μετατάχθηκαν στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και Περιφέρειες της Χώρας, β)οι γεωτεχνικοί υπάλληλοι των Νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και Περιφερειών που υπηρετούν σε πρώην Υπηρεσίες του εν λόγω Υπουργείου και γ)οι δασικοί υπάληλοι του ίδιου Υπουργείου και οι πρώην δασικοί υπάλληλοι του Υπουργείου αυτού που μεταφέρθηκαν κατά το παρελθόν στις Περιφέρειες.

 

      4. Επειδή, περαιτέρω, με το ν. 2470/1997 (φ. 40 Α’), που έχει ως τίτλο «Αναμόρφωση μισθολογίου προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης και άλλες συναφείς διατάξεις» και συγκεκριμένα με το άρθρο 13 χορηγήθηκε στο εν λόγω προσωπικό κίνητρο αποδόσεως. Ειδικότερα, στο άρθρο αυτό ορίσθηκε ότι: «1....6. Το ποσό του Κινήτρου Απόδοσης του άρθρου αυτού συνεντέλλεται με τις μηνιαίες αποδοχές των υπαλλήλων, υπόκειται στις συνήθεις κρατήσεις των επιδομάτων, πλην ασφαλιστικών εισφορών και βαρύνει τους οικείους λογαριασμούς από τους οποίους καταβάλλονται τα καταργούμενα με την παρ. 4 του άρθρου 10 του παρόντος επιδόματα με μορφή κινήτρου παραγωγικότητας ή αποδοτικότητας ή αυξημένης ευθύνης. Οι λεπτομέρειες για τη διαδικασία και τον τρόπο απόδοσης στον Κρατικό Προϋπολογισμό ή στους οικείους προϋπολογισμούς των Ν.Π.Δ.Δ., που επιβαρύνονται εξ ολοκλήρου με τη μισθοδοσία του προσωπικού τους, των ποσών του Κινήτρου Απόδοσης από τους οικείους λογαριασμούς εκτός προϋπολογισμού, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Προκειμένου περί : -Τελωνειακών υπαλλήλων και υπαλλήλων του Γενικού Χημείου του Κράτους, το ανωτέρω Κίνητρο βαρύνει τους Λογαριασμούς Δικαιωμάτων Εκτελέσεως Τελωνειακών και Χημικών Εργασιών (Δ.Ε.Τ.Ε. , Δ.Ε.Χ.Ε.). Όπου στις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 1798/1988 (ΦΕΚ 166 Α’) αναφέρεται «επίδομα εξομάλυνσης», νοείται από 1.1.1997 το Κίνητρο Απόδοσης του παρόντος άρθρου. -Δασικών υπαλλήλων του Υπουργείου Γεωργίας και οδηγών οχημάτων δασικών υπηρεσιών του ίδιου Υπουργείου, το Κίνητρο Απόδοσης του άρθρου αυτού βαρύνει τις πιστώσεις του επιδόματος που προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ν. 2342/1995 (ΦΕΚ 208 Α’). -Υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το αναφερόμενο στο άρθρο αυτό Κίνητρο Απόδοσης βαρύνει τις πιστώσεις των επιδομάτων του άρθρου 4 του ν. 2366/1995 (ΦΕΚ 256 Α’).  7. Τυχόν απομένοντα υπόλοιπα υπέρ των δικαιούχων σε λογαριασμούς της προηγούμενης παραγράφου ρυθμίζονται από 1.1.1997 με πράξεις του Υπουργικού Συμβουλίου, κατόπιν κοινής πρότασης των Υπουργών Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου ή με κοινές αποφάσεις των ίδιων Υπουργών. Μέχρι την έκδοση των πράξεων του Υπουργικού Συμβουλίου ή των κοινών υπουργικών αποφάσεων, οι προβλεπόμενες εκ των λογαριασμών αυτών αμοιβές και λοιπές παροχές ή αποζημιώσεις εξακολουθούν να καταβάλλονται ως διαφορά, σύμφωνα με τις ισχύουσες περί αυτών διατάξεις, μειωμένες κατά το ποσό του Κινήτρου Απόδοσης του άρθρου αυτού. ΄Οπου από τις ισχύουσες διατάξεις έχουν συσταθεί λογαριασμοί περισσότεροι του ενός, μπορεί να ενοποιούνται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, μετά και από έκφραση γνώμης των ενδιαφερομένων. Με τις ίδιες αποφάσεις ή Π.Υ.Σ. ρυθμίζονται και περιπτώσεις συρροής αξιώσεων υπαλλήλων για λήψη παροχών, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής και από λογαριασμούς εκτός του Υπουργείου ή της Υπηρεσίας που ανήκουν οργανικά». Τέλος, με την παράγραφο 8 του ίδιους άρθρου ορίσθηκε ότι στη ρύθμιση της προηγούμενης παραγράφου εμπίπτουν τα ποσά που προβλέπονται από τις διατάξεις, μεταξύ άλλων, του άρθρου 8 του ν. 2430/1996, όπως οι διατάξεις αυτές ισχύουν στις 31.12.1996, καθώς και κάθε άλλη παροχή από οποιονδήποτε ειδικό λογαριασμό, ανεξάρτητα από την πηγή προελεύσεως των εσόδων του.

 

      5. Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, από τα έγγραφα της δικογραφίας προκύπτει ότι στις 28.12.1999 ο Λ.Π. διορίσθηκε ως γεωτεχνικός υπάλληλος (κλάδου ΠΕ 9 Γεωπόνων) του Δήμου Μελίτης -βλ. την 6003/16.9.2004 σχετική βεβαίωση του τελευταίου-. Περαιτέρω, η Διεύθυνση Γεωργικής Αναπτύξεως της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας απέστειλε στον εν λόγω Δήμο το 816/9.4.2002 έγγραφο, με θέμα «Ορισμός υπευθύνου για την εφαρμογή του Προγράμματος Επενδύσεις στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις». Ειδικότερα, με το έγγραφο αυτό, γνωστοποιήθηκε η έναρξη εφαρμογής (δυνάμει των 451 και 549/2001 κοινών αποφάσεων των Υπουργών εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Γεωργίας) του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ενώσεως -ενταγμένου στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης- με τίτλο «Επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις». Περαιτέρω, με το ίδιο έγγραφο, αφού επισημάνθηκε ότι, τόσο για τη διαδικασία ενημερώσεως, όσο και για την ουσιαστική φάση υλοποιήσεως του προγράμματος, προβλέπονται «σημαντικές αρμοδιότητες των Δήμων και Κοινοτήτων», υποδείχθηκε (με τη μορφή παρακλήσεως και «για την ομαλή ροή του προγράμματος και προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων (Δήμοι - Δ/νσεις Αγροτικής Ανάπτυξης Ν.Α. - Περιφέρειας)...»), ο ορισμός (από το Δήμο) υπαλλήλου, που θα είναι υπεύθυνος για το πρόγραμμα των Σχεδίων Βελτίωσης και ο οποίος θα έπρεπε να της γνωστοποιηθεί. Ενόψει του εγγράφου αυτού, ο Δήμος Μελίτης, με την 45/16.4.2002 απόφασή του, όρισε τον ανωτέρω υπάλληλο (Λ. Π.) ως υπεύθυνο για την υλοποίηση των προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ενώσεως με τίτλους «Επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις» και «Βελτίωση της ηλικιακής σύνθεσης του αγροτικού πληθυσμού». Ακολούθως, με την υπό κρίση αγωγή, όπως αναπτύχθηκε με το οικείο υπόμνημα, ο πιο πάνω υπάλληλος επεδίωξε να υποχρεωθεί ο εν λόγω Δήμος να του καταβάλει, νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής μέχρι την εξόφληση, το ποσό των 6.691,06 ευρώ συνολικώς. Ισχυρίσθηκε δε ότι, για το χρονικό διάστημα από 1.1.2002 έως και 31.1.2004 και κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος), συνέτρεξαν και ως προς αυτόν οι λόγοι που επέβαλαν την παροχή του επιδόματος αυξημένης ευθύνης και αποδοτικότητας (κατ’ άρθρο 8 παρ. 1 του ν. 2430/1996, καθώς και βάσει της 50908/31.7.2002 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Γεωργίας) στους διαλαμβανόμενους στις διατάξεις αυτές υπαλλήλους. Ειδικότερα, προέβαλε ότι, αν και ο ίδιος έχει «επιφορτισθεί με τα επιπλέον καθήκοντα που αφορούν στην υλοποίηση των προαναφερθέντων (Κοινοτικών) προγραμμάτων του Υπουργείου Γεωργίας», τα οποία και εκτέλεσε κανονικά από 1.1.2002 και μετά, δεν έλαβε το επίμαχο ειδικό επίδομα παραγωγικότητας που χορηγήθηκε για τα καθήκοντα αυτά στους προαναφερθέντες υπαλλήλους - συγκεκριμένα, δεν έλαβε τη διαφορά (υπόλοιπο) που προέκυπτε από την αφαίρεση του επιδόματος αυτού από το χορηγηθέν με το άρθρο 13 του ν. 2470/1997 κινήτρου αποδόσεως-. Προς απόδειξη δε, επικαλέσθηκε και προσκόμισε σχετικώς την 6003/16.9.2004 έγγραφό του προς το Δικαστήριο τούτο, διευκρίνισε ότι η μη καταβολή στον ενάγοντα του επίμαχου επιδόματος οφείλεται στο γεγονός ότι τούτη δεν προβλέπεται από το νόμο.

      6. Επειδή, κατά την πρώτη συζήτηση της υποθέσεως, και λαμβάνοντας ειδικότερα υπόψη: α)ότι το συγκεκριμένο επίδομα χορηγήθηκε αρχικώς στους υπαλλήλους του Υπουργείου Γεωργίας, δυνάμει του άρθρου 8 παρ. 1 του ν. 2430/1996, με σκοπό την «καλύτερη απορρόφηση των εισροών του αγροτικού τομέα, την έγκαιρη υλοποίηση των διαρθρωτικών προγραμμάτων προσανατολισμού και την εφαρμογή του ολοκληρωμένου προγράμματος διαχείρισης και ελέγχου του καθεστώτος των οικονομικών ενισχύσεων», β)ότι, με την 50908/31.7.2002 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Γεωργίας και ενόψει των μετατάξεων υπαλλήλων του Υπ. Γεωργίας στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, δικαιούχοι της ίδιας παροχής, από 1.4.2002 και μετά, ορίσθηκαν, μεταξύ άλλων και οι γεωτεχνικοί υπάλληλοι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων (Ο.Τ.Α. β’ βαθμού) και Περιφερειών που υπηρετούν σε πρώην Υπηρεσίες του τελευταίου Υπουργείου, γ)ότι, εν προκειμένω, ο ενάγων, καίτοι υπάλληλος του Δήμου Μελίτης (ήτοι Ο.Τ.Α. α’ βαθμού) ορίσθηκε με την 45/16.4.2002 απόφαση του Δήμου αυτού, ως υπεύθυνος για την υλοποίηση προγραμμάτων ίδιας φύσεως με τα προαναφερόμενα (καθόσον τούτα ήταν προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και τιτλοφορούνταν «Επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις» και «Βελτίωση της ηλικιακής σύνθεσης του αγροτικού πληθυσμού»). Μάλιστα, η ανάθεση σε αυτόν από τον εναγόμενο Δήμο των συγκεκριμένων καθηκόντων έγινε κατόπιν σχετικής υποδείξεως από την κατά τόπον αρμόδια Διεύθυνση Γεωργικής Αναπτύξεως της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (με το 816/9.4.2002 έγγραφό της) και «για την ομαλή ροή του προγράμματος και προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων (Δήμοι - Δ/νσεις Αγροτικής Ανάπτυξης Ν.Α. - Περιφέρειας)...»,δ)ότι δεν προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις ο έλεγχος της συνδρομής ιδιαίτερων προϋποθέσεων και ε)ότι ναι μεν εκταμιεύονται κονδύλια από ειδικούς λογαριασμούς που έχουν συσταθεί με την παρακράτηση ποσών από κοινοτικά προγράμματα που υλοποιεί το Υπουργείο Γεωργίας, πλην στην υλοποίηση αυτή συνέπραξε αποδεδειγμένα και ο ενάγων, το Δικαστήριο έκρινε ότι ο τελευταίος δικαιούται να λάβει το επίδομα αυτό [κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ίσης μεταχειρίσεως (άρθρ. 4 παρ. 1) με τους υπαλλήλους που διαλαμβάνονται στην τέταρτη σκέψη της παρούσας και οι οποίοι ήδη το λαμβάνουν]. Τονίσθηκε δε ότι η κρίση αυτή δεν δύνατο να αρθεί από το γεγονός και μόνο ότι ο ενάγων είναι υπάλληλος Ο.Τ.Α. α’ και όχι β’ βαθμού, καθόσον τούτο αποτελεί διαφοροποίηση απλώς ως προς την υπηρεσιακή μονάδα και όχι ως προς τα ανειλημμένα από τον υπάλληλο καθήκοντα. Περαιτέρω όμως, δοθέντος ότι τα καθήκοντα αυτά ανατέθηκαν στον τελευταίο (ενόψει της 816/9.4.2002 αποφάσεως της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας) με την 45/16.4.2002 απόφαση του Δήμου Μελίτης, το Δικαστήριο απεφάνθη ότι οι ένδικες αποδοχές θα πρέπει να του καταβληθούν από την τελευταία αυτήν ημερομηνία και όχι από 1.1.2002 (που ζητείται με την αγωγή -τούτο δε, ανεξαρτήτως της μνείας στο 5848/21.9.2004 έγγραφο του εν λόγω Δήμου περί ουσιαστικής αναλήψεως των καθηκόντων του από τον ενάγοντα ήδη από 1.1.2002). Τέλος, ενόψει του ότι ο ενάγων, για την τεκμηρίωση των αναλυτικών αποδοχών που θα έπρεπε να είχε λάβει κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, προσκόμισε και επικαλέσθηκε μόνο την προαναφερθείσα βεβαίωση αποδοχών του εναγομένου Δήμου (σύμφωνα με την οποία, οι τρέχουσε ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές του ανέρχονται σε συνολικώς 1.297 ευρώ -εκ των οποίων, 150 ευρώ του καταβάλλονται ως κίνητρο αποδόσεως), δίχως να συνυποβάλλει και αναλυτική βεβαίωση του ίδιου Δήμου περί της οφειλόμενης σε αυτόν για το κρίσιμο χρονικό διάστημα (από 16.4.2002 έως και 31.1.2004) διαφοράς αποδοχών -η οποία και πρέπει να του καταβληθεί, ενόψει των παραγράφων 6,7 και 8 του άρθρου 13 του ν. 2470/1997 και δοθέντος ότι ήδη του καταβάλλονταν το προβλεπόμενο από τις τελευταίες διατάξεις κίνητρο αποδόσεως-, το Δικαστήριο, με την πιο πάνω προδικαστική του απόφαση, έκρινε απαραίτητο, προκειμένου να αχθεί σε ασφαλή κρίση σχετικά με το ύψος των αιτουμένων αποδοχών, να αναβάλει την έκδοση οριστικής αποφάσεως και να διατάξει τη συμπλήρωση των αποδείξεων, υποχρεώνοντας τον εκκαθαριστή αποδοχών του εναγομένου να προσκομίσει στη Γραμματεία του Δικαστηρίου εντός τακτής προθεσμίας, έγγραφο, με το οποίο να πιστοποιείται το συνολικό ύψος της διαφοράς αποδοχών που ο ενάγων θα έπρεπε να είχε λάβει, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα. Πράγματι, σε εκτέλεση της αποφάσεως αυτής προσκομίσθηκε στο Δικαστήριο το από 24.1.2005 σχετικό έγγραφο του Δήμου Μελίτης, σύμφωνα με το οποίο η διαφορά των αποδοχών του ενάγοντος, κατά το χρονικό διάστημα από 16.4.2002 έως 31.12.2004 ανέρχεται σε συνολικά 2.796,10 ευρώ.

      7.Επειδή, κατόπιν τούτου, το Δικαστήριο κρίνει, κατά παραδοχή ως εν μέρει βασίμου της αγωγής, ότι ο εναγόμενος Δήμος οφείλει να καταβάλει στον ενάγοντα, ως διαφορά αποδοχών για την τελευταία περίοδο, το αιτούμενο ποσό των 2.796,10 ευρώ. Τούτο δε νομιμοτόκως, από την επίδοση της αγωγής μέχρι την εξόφληση (κατ’ άρθρο 75 παρ. 2 εδ. α’ του Κ.Δ.Δ.). Τέλος συμψηφίζει τα δικαστικά έξοδα, ενόψει της μερικής νίκης και ήττας των διαδίκων (κατ’ άρθρο 275 παρ. 1 εδ. γ’ του ιδίου Κώδικα).

 

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

      Δέχεται εν μέρει την αγωγή.

      Υποχρεώνει τον Δήμο Μελίτης να καταβάλει στον ενάγοντα, νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής μέχρι την εξόφληση, το ποσό των δύο χιλιάδων επτακοσίων ενενήντα έξι ευρώ και δέκα λεπτών (2.796,10) και

      Συμψηφίζει τα δικαστικά έξοδα των διαδίκων.

 

      Κρίθηκε και αποφασίσθηκε στην Κοζάνη στις 24.11.2005 και δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο του Δικαστηρίου τούτου στις 25.11.2005.