ΣτΕ.Ολ 3912/2015

 

Παρέμβαση – Αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων – Αξιολόγηση υπαλλήλων νπδδ - Κατάργηση δίκης -.

 

Ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ έχουν δικαίωμα να ασκήσουν παρέμβαση φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων, όταν τίθεται ζήτημα αν διάταξη τυπικού νόμου είναι σύμφωνη προς το Σύνταγμα ή όχι. Απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση παρεμβάσεως είναι η ύπαρξη εννόμου συμφέροντος σε σχέση με την κρίση του ζητήματος αυτού, έννομο δε συμφέρον θεμελιώνεται μόνον όταν ο παρεμβαίνων είναι διάδικος ενώπιον άλλου δικαστηρίου ή δικαστικού σχηματισμού του αυτού κλάδου δικαιοσύνης όπου εκκρεμεί το αυτό νομικό ζήτημα. Με την ιδιότυπη αυτή παρέμβαση αναπτύσσονται ερμηνευτικές απόψεις και επιχειρήματα τα οποία αναφέρονται αποκλειστικά σε ζητήματα συνταγματικότητας τα οποία έχουν τεθεί, η δε μέλλουσα να εκδοθεί απόφαση δεν επάγεται έννομες συνέπειες για τον παρεμβαίνοντα. Απαράδεκτα προσβάλλεται το έγγραφο (ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/492/ 8501,8326/7.4.2014) του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως στερούμενο εκτελεστότητας διότι είναι ερμηνευτική εγκύκλιος, με την οποία, παρέχονται διευκρινίσεις για το αντικείμενο των σχετικών με την αξιολόγηση του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και των ν.π.δ.δ. ρυθμίσεων του π.δ/τος 318/1992, όπως αυτές τροποποιήθηκαν και ισχύουν. Οι παραταθείσες με την δεύτερη και την τρίτη των προσβαλλόμενων πράξεων προθεσμίες του άρθρου 32 του Ν. 3250/2014 έχουν ήδη λήξει, οι δε αιτούσες δεν επικαλέσθηκαν την ύπαρξη ιδιαίτερου έννομου συμφέροντος που να δικαιολογεί, ως προς την σχετική ρύθμιση, τη συνέχιση των δικών, ενώ, εξάλλου, με τις νεότερες διατάξεις του άρθρου 250 παρ. 5 του Ν. 4281/2014 οι προθεσμίες αυτές επανακαθορίσθηκαν. Οι παρούσες δίκες πρέπει, ως προς τις πράξεις αυτές, να κηρυχθούν καταργημένες (Αντίθετη μειοψηφία).

 

 

Αριθμός 3912/2015

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 10 Οκτωβρίου 2014, με την εξής σύνθεση: Σωτ. Ρίζος, Πρόεδρος, Αθ. Ράντος, Αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Ν. Μαρκουλάκης, Μ. Βηλαράς, Αικ. Σακελλαροπούλου, Δ. Σκαλτσούνης, Γ. Ποταμιάς, Ε. Νίκα, Γ. Τσιμέκας, Αντ. Ντέμσιας, Σπ. Χρυσικοπούλου, Μ. Παπαδοπούλου, Εμμ. Κουσιουρής, Κ. Κουσούλης, Αντ. Χλαμπέα, Π. Μπραΐμη, Π. Χαμάκος, Α.Μ. Παπαδημητρίου, Ελ. Παπαδημητρίου, Σύμβουλοι, Μ. Αθανασοπούλου, Στ. Λαμπροπούλου, Δ. Τομαράς, Πάρεδροι. Από τους ανωτέρω οι Σύμβουλοι Γ. Ποταμιάς και Αντ. Χλαμπέα, καθώς και η Πάρεδρος Μ. Αθανασοπούλου μετέχουν ως αναπληρωματικά μέλη, σύμφωνα με το άρθρο 26 παρ. 2 του ν. 3719/2008. Γραμματέας η Μ. Παπασαράντη.

 

Για να δικάσει:

 

Α. Την από 21 Μαΐου 2014 αίτηση:

 

της Ανώτατης Διοικήσεως Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), που εδρεύει στην Αθήνα (Φιλελλήνων και Ψύλλα 2), η οποία παρέστη με τη δικηγόρο Μαρία-Μαγδαληνή Τσίπρα (Α.Μ. 21969), που την διόρισε με πληρεξούσιο,

 

κατά του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ο οποίος παρέστη με τους: α) Μεταξία Ανδροβιτσανέα, Νομικό Σύμβουλο του Κράτους και β) Γεώργιο Γρυλωνάκη, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους

 

και κατά της παρεμβαίνουσας Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.Ε.Δ.Ν.Ε.), που εδρεύει στον Πειραιά (Α. Φλέμινγκ 43, ʼγιος Ιωάννης Ρέντη), η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Απόστολο Παπακωνσταντίνου (Α.Μ. 25904), που τον διόρισε με πληρεξούσιο.

 

Η πιο πάνω αίτηση εισάγεται στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου, κατόπιν της από 6 Ιουνίου 2014 πράξης του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, λόγω σπουδαιότητάς της, σύμφωνα με τα άρθρα 14 παρ. 2 εδάφ. α, 20 και 21 του Π.Δ. 18/1989.

 

Με την αίτηση αυτή η αιτούσα ΑΔΕΔΥ επιδιώκει να ακυρωθούν οι υπ αριθμ.: 1) ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/492/8501, 8326/7.4.2014 2) ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/ 497/10000/28.4.2014 και 3) ΔΙΔΑΔ/Φ.32.9/507/10766/12.5.2014 αποφάσεις του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και κάθε άλλη σχετική πράξη ή παράλειψη της Διοικήσεως.

 

Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε την πληρεξούσια της αιτούσας, η οποία ανέπτυξε και προφορικά τους προβαλλόμενους λόγους ακυρώσεως και ζήτησε να γίνει δεκτή η αίτηση, τους αντιπροσώπους του Υπουργού και τον πληρεξούσιο της παρεμβαίνουσας ενώσεως, οι οποίοι ζήτησαν την απόρριψή της.

 

Β. Την από 21 Μαΐου 2014 αίτηση:

 

της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ-ΟΤΑ), που εδρεύει στην Αθήνα (Καρόλου 24), η οποία παρέστη με τη δικηγόρο Μαρία-Μαγδαληνή Τσίπρα (Α.Μ. 21969), που την διόρισε με πληρεξούσιο,

 

κατά του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ο οποίος παρέστη με τους: α) Μεταξία Ανδροβιτσανέα, Νομικό Σύμβουλο του Κράτους και β) Γεώργιο Γρυλωνάκη, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

 

Η πιο πάνω αίτηση εισάγεται στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου, κατόπιν της από 28 Αυγούστου 2014 πράξης του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, λόγω σπουδαιότητάς της, σύμφωνα με τα άρθρα 14 παρ. 2 εδάφ. α, 20 και 21 του Π.Δ. 18/1989.

 

Με την αίτηση αυτή η αιτούσα Ομοσπονδία επιδιώκει να ακυρωθούν οι υπ αριθμ.: 1) ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/492/8501,8326/7.4.2014, 2) ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/497/10000/28.4.2014 και 3) ΔΙΔΑΔ/Φ.32.9/507/10766/ 12.5.2014 αποφάσεις του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και κάθε άλλη σχετική πράξη ή παράλειψη της Διοικήσεως.

 

Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της εκθέσεως του εισηγητή, Συμβούλου Μ. Βηλαρά.

 

Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε την πληρεξούσια της αιτούσας Ομοσπονδίας, η οποία ανέπτυξε και προφορικά τους προβαλλόμενους λόγους ακυρώσεως και ζήτησε να γίνει δεκτή η αίτηση και τους αντιπροσώπους του Υπουργού, οι οποίοι ζήτησαν την απόρριψή της.

 

Μετά τη δημόσια συνεδρίαση το δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη σε αίθουσα του δικαστηρίου κ α ι

 

Α φ ο ύ μ ε λ έ τ η σ ε τ α σ χ ε τ ι κ ά έ γ γ ρ α φ α

Σ κ έ φ θ η κ ε κ α τ ά τ ο Ν ό μ ο

 

1. Επειδή, λόγω κωλύματος, κατά την έννοια του άρθρου 26 του Ν. 3719/2008, Α΄ 241 (βλ. Πρακτικό της Ολομέλειας σε Συμβούλιο 2/2009), του Συμβούλου Κωνσταντίνου Κουσούλη, τακτικού μέλους της συνθέσεως που εκδίκασε την παρούσα υπόθεση, λαμβάνει μέρος αντ αυτού στη διάσκεψη ο Σύμβουλος Γεώργιος Ποταμιάς, αναπληρωματικό, μέχρι τώρα, μέλος της συνθέσεως.

 

2. Επειδή, για την άσκηση των υπό κρίση αιτήσεων, έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (ειδικά έντυπα παραβόλου 1340960 και 3845637/2014, για την πρώτη αίτηση και 386779 και 1342680/2014 για τη δεύτερη).

 

3. Επειδή με τις αιτήσεις αυτές, οι οποίες έχουν εισαχθεί στην Ολομέλεια, λόγω σπουδαιότητας, αντίστοιχα, με τις από 6/6/2014 και 28/8/2014 πράξεις του Προέδρου του Δικαστηρίου, ζητείται η ακύρωση: α) της ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/492/8501,8326/7.4.2014 εγκυκλίου του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με θέμα «Τροποποίηση διατάξεων του Π.Δ. 318/1992 (Α΄ 161) περί αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και των ν.π.δ.δ.», β) της ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/497/10000/28.4.2014 εγκυκλίου του ιδίου Υπουργού, με θέμα «Παράταση προθεσμιών για την εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 318/1992, όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του ν. 4250/2014» και γ) της ΔΙΔΑΔ/Φ.32.9/507/10766/12.5.2014 νεότερης εγκυκλίου του αυτού Υπουργού, με την οποία παρατάθηκαν εκ νέου οι προαναφερόμενες προθεσμίες. Οι αιτήσεις αυτές είναι, ως εκ του αντικειμένου τους, συναφείς και, συνεπώς, συνεκδικαστέες.

 

4. Επειδή, στις διατάξεις της παρ. 1, του άρθρου 1, του Ν. 2479/1997 (Α΄ 67), ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι: «1.α. Σε δίκη ενώπιον του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου, της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας ... στην οποία, ενόψει των ισχυρισμών των διαδίκων ... τίθεται ζήτημα αν διάταξη τυπικού νόμου είναι σύμφωνη προς το Σύνταγμα ή όχι, έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν παρέμβαση φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων, τα οποία δικαιολογούν έννομο συμφέρον σε σχέση με την κρίση του ζητήματος αυτού, εφόσον το αυτό ζήτημα εκκρεμεί σε δίκη ενώπιον άλλου δικαστηρίου ή δικαστικού σχηματισμού του αυτού κλάδου δικαιοσύνης στην οποία είναι διάδικοι ... β. Ο παρεμβαίνων με βάση το προηγούμενο εδάφιο νομιμοποιείται να προβάλει απόψεις και επιχειρήματα αναφερόμενα αποκλειστικά σε ζητήματα συνταγματικότητας που έχουν τεθεί. Η εκδιδόμενη απόφαση δεν παράγει έννομα αποτελέσματα για τον παρεμβαίνοντα αυτόν. γ ...». Από τις διατάξεις αυτές συνάγεται ότι ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας έχουν δικαίωμα να ασκήσουν παρέμβαση φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων, όταν τίθεται ζήτημα αν διάταξη τυπικού νόμου είναι σύμφωνη προς το Σύνταγμα ή όχι. Απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση παρεμβάσεως είναι η ύπαρξη εννόμου συμφέροντος σε σχέση με την κρίση του ζητήματος αυτού, έννομο δε συμφέρον κατά τις ως άνω διατάξεις θεμελιώνεται μόνον όταν ο παρεμβαίνων είναι διάδικος ενώπιον άλλου δικαστηρίου ή δικαστικού σχηματισμού του αυτού κλάδου δικαιοσύνης όπου εκκρεμεί το αυτό νομικό ζήτημα (ΣτΕ 3177/2007 Ολομ., 3340/2013 Ολομ., πρβλ. ΑΕΔ 3, 4/2007). Με την ιδιότυπη αυτή παρέμβαση αναπτύσσονται ερμηνευτικές απόψεις και επιχειρήματα τα οποία αναφέρονται αποκλειστικά σε ζητήματα συνταγματικότητας τα οποία έχουν τεθεί, η δε μέλλουσα να εκδοθεί απόφαση δεν επάγεται έννομες συνέπειες για τον παρεμβαίνοντα (ΣτΕ 189/2007 Ολομ., 3340/2013 Ολομ.).

 

5. Επειδή, η πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση εργαζομένων με την επωνυμία «Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης Π.Ε.Ε.Δ.Ν.Ε.», με το από 8.8.2014 δικόγραφο (αριθ. καταθ. 519/8.8.2014), παρεμβαίνει στην ανοιγείσα με την πρώτη από τις κρινόμενες αιτήσεις δίκη ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, προβάλλοντας, αφενός, ότι εκκρεμεί, ενώπιον του Γ΄ Τμήματος του Δικαστηρίου, αίτηση της ίδιας (αριθ. καταθ. 2839/7.8.2014) περί ακυρώσεως αποφάσεως του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα «Επιμερισμός ποσοστών αξιολόγησης ανά κλίμακα βαθμολόγησης στις Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού για το έτος 2013», η οποία εκδόθηκε κατ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 7 του π.δ/τος 318/1992, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 20 του Ν. 4250/2014 και, αφετέρου, ότι στην εκκρεμή αυτή δίκη τίθεται το επίσης τιθέμενο, μεταξύ άλλων, και στην παρούσα δίκη νομικό ζήτημα της συμφωνίας των προαναφερόμενων διατάξεων προς τις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και της αναλογικότητας (άρθρα 4 παρ. 1, 5 παρ. 1, 25 παρ. 1 και 103 παρ. 7 του Συντάγματος). Με τα δεδομένα αυτά, η επίμαχη παρέμβαση ασκείται με έννομο συμφέρον, σύμφωνα με την ως άνω διάταξη του άρθρου 1 παρ. 1 του Ν. 2479/1997 και, κατά τα λοιπά, παραδεκτώς.

 

6. Επειδή, με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ΄ (άρθρα 20 έως 32) του Ν. 4250/2014 (Α΄ 74) τροποποιήθηκε σειρά διατάξεων του π.δ/τος 318/1992 «Αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών πλην των εκπαιδευτικών λειτουργών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» (Α΄ 161), με στόχο, όπως εκτίθεται στην σχετική αιτιολογική έκθεση, αφενός, την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, μέσω ενός νέου, μεταβατικού τρόπου αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, και, αφετέρου, την άρση των στρεβλώσεων και της απαξίωσης του υφιστάμενου συστήματος αξιολόγησης, με την εισαγωγή της συγκριτικής αξιολόγησης στον προσδιορισμό των ανώτατων ποσοστών των υπαλλήλων ανά κλίμακα βαθμολογίας. Ειδικότερα, με το άρθρο 20 του Ν. 4250/2014 αντικαταστάθηκε το άρθρο 7 του π.δ/τος 318/1992 ως εξής: «ʼρθρο 7. Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα βαθμολόγησης. 1. Τα ανώτατα ποσοστά υπαλλήλων που είναι δυνατόν να βαθμολογούνται με την κλίμακα βαθμών του άρθρου 8 καθορίζονται ως εξής: α. Με τους βαθμούς 9 έως 10 βαθμολογείται ποσοστό έως και 25% των υπαλλήλων. β. Με τους βαθμούς 7 έως 8 βαθμολογείται ποσοστό έως και 60% των υπαλλήλων. γ. Με τους βαθμούς 1 έως 6 βαθμολογείται ποσοστό 15% των υπαλλήλων. 2. Στις περιπτώσεις που από την εφαρμογή των ανωτέρω ποσοστών προκύπτει κλάσμα μισής μονάδας και άνω λογίζεται ως ακέραιη μονάδα. 3. Όπου κατά τη βαθμολόγηση δεν έχει εξαντληθεί το ανώτατο επιτρεπόμενο κατά κλίμακα ποσοστό, το υπολειπόμενο μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε, προσαυξάνει το ποσοστό της αμέσως κατώτερης κλίμακας βαθμολόγησης. 4. Τα ποσοστά της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου υπολογίζονται επί του συνόλου των υπαλλήλων που υπηρετούν στην ίδια Γενική Διεύθυνση. 5. Ο επιμερισμός των ποσοστών ανά κλίμακα βαθμολόγησης σε κάθε Γενική Διεύθυνση γίνεται με απόφαση του οικείου Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης στο σύνολο των υποκείμενων οργανικών μονάδων μέχρι και επιπέδου Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας. Για τον επιμερισμό αυτόν λαμβάνονται υπόψη κριτήρια, ιδίως: α. η αποτελεσματικότητα και η αποδοτικότητα των μονάδων, β. οι αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων σε σχέση με τις προτεραιότητες της ασκούμενης πολιτικής, γ. η κατανομή των υπαλλήλων ανά οργανική μονάδα. 6. Η απόφαση της παραγράφου 5 εκδίδεται αποκλειστικά εντός του Ιανουαρίου κάθε έτους και αποστέλλεται στους Προϊσταμένους Διεύθυνσης πριν από τη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης. Η μη τήρηση των ποσοστών αυτών από τους αξιολογητές συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος κατά τα οριζόμενα στην παρ. 1 περίπτωση β του άρθρου 107 του Υπαλληλικού Κώδικα και ελέγχεται με ευθύνη του αρμόδιου οργάνου έκδοσης της σχετικής απόφασης. 7. Για την αξιολόγηση των Προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικών μονάδων, το ανώτατο ποσοστό βαθμολόγησης με τους βαθμούς 9 ή 10 ανέρχεται σε ποσοστό έως και 70%, το οποίο υπολογίζεται επί του συνόλου των προϊσταμένων του ιδίου επιπέδου της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης. 8 [ όπως η παρ. αυτή τροποποιήθηκε, αφ ης ίσχυσε, με το άρθρο 7 παρ. 4 του Ν. 4275/2014, Α΄ 149]. Τα ποσοστά των παραγράφων 1 και 7 του παρόντος άρθρου ισχύουν και για την αξιολόγηση των υπηρετούντων σε γραφεία Υπουργών, Υφυπουργών, στους Γενικούς ή Ειδικούς Γραμματείς, στα μονομελή όργανα Διοίκησης, καθώς και για τους υπαλλήλους που υπηρετούν σε οργανικές μονάδες που υπάγονται απευθείας στον Υπουργό, τον Υφυπουργό, τον Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα και το μονομελές όργανο Διοίκησης. Στην περίπτωση αυτή αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης της παρ. 5 του άρθρου αυτού είναι αντίστοιχα ο Διευθυντής του οικείου Γραφείου, όπου προβλέπεται, και όταν δεν υπάρχει, ο Υπουργός ή ο Υφυπουργός, ο Γενικός/Ειδικός Γραμματέας ή το μονομελές όργανο Διοίκησης. 9. Στις περιπτώσεις όπου δεν προβλέπεται στον φορέα οργανική μονάδα επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης της παραγράφου 5 του άρθρου αυτού είναι ο Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας, το μονομελές όργανο Διοίκησης και, αν δεν υπάρχει, ο πρόεδρος του συλλογικού οργάνου διοίκησης του φορέα. 10 [όπως η παρ. αυτή προστέθηκε με το άρθρο 250 παρ. 1 του Ν. 4281/2014, Α΄ 160]. Σε περίπτωση που το αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης επιμερισμού δεν άσκησε τα καθήκοντά του στην αντίστοιχη θέση κατά το έτος της αξιολόγησης, η απόφαση επιμερισμού εκδίδεται από το όργανο που υπηρετεί κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης κατόπιν πρότασης των προϊσταμένων, οι οποίοι κατά το έτος της αξιολόγησης ενεργούν ως αξιολογητές». Περαιτέρω, με το άρθρο 31 παρ. 5 του ίδιου Ν. 4250/2014 τροποποιήθηκε το άρθρο 8 παρ. 1 του Π.Δ. 318/1992 ως εξής: «Κάθε επί μέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τον αξιολογητή με ένα ακέραιο ή δεκαδικό με προσέγγιση δεκάτου βαθμού, που κατά την αντικειμενική κρίση αρμόζει στο αντίστοιχο κριτήριο για τον αξιολογούμενο. Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από 1 έως το 10, με ανώτατο βαθμό τον αριθμό 10 και κατώτατο τον αριθμό 1». Τέλος, στις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 32 του Ν. 4250/2014 ορίζονται τα ακόλουθα: «1. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 7 του π.δ. 318/1992 ... εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος. 2. Οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται σε αποκλειστική προθεσμία δύο μηνών από την έκδοση της απόφασης της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. 3. ... 4. Οι διατάξεις του π.δ. 318/1992, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, έχουν εφαρμογή και για τις εκθέσεις που αφορούν στο έτος 2013. Εκθέσεις αξιολόγησης που έχουν ήδη συνταχθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος, επανασυντάσσονται κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του παρόντος. Κατ εξαίρεση, δεν επηρεάζεται το κύρος των εκθέσεων, οι οποίες έχουν ήδη συνταχθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος από τους αξιολογητές της παρ. 3 του άρθρου 18 του π.δ. 318/1992. 5. Οι εκθέσεις αξιολόγησης έτους 2013, οι οποίες έχουν συνταχθεί κατά τις διατάξεις του παρόντος ή κατά τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου δεν θα ληφθούν υπόψη κατά τη διαδικασία αποτίμησης των προσόντων των υπαλλήλων για τη θέση τους σε διαθεσιμότητα και κινητικότητα κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 90 και 91 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167)». Ακολούθως, στις διατάξεις των παρ. 4 και 5 του άρθρου 250, με τον τίτλο «Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 318/1992, του ν. 4250/2014 και άλλες διατάξεις», του Ν. 4281/2014 (Α΄ 160), ορίσθηκαν τα εξής: «4. Η παρ. 5 του άρθρου 32 του ν. 4250/2014 αντικαθίσταται ως εξής: 5.α) Οι εκθέσεις αξιολόγησης έτους 2013 δεν λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαδικασία αποτίμησης των προσόντων των υπαλλήλων για τη θέση τους σε διαθεσιμότητα και κινητικότητα κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 90 και 91 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167) και δεν θα επιφέρουν καμία άλλη δυσμενή έννομη συνέπεια μισθολογικού, υπηρεσιακού ή άλλου χαρακτήρα για τους αξιολογούμενους υπαλλήλους. β) Το σύστημα αξιολόγησης υπαλλήλων του π.δ. 318/1992, όπως ισχύει, εφαρμόζεται αποκλειστικά για το έτος αξιολόγησης 2013. γ) Εφόσον η αξιολόγηση του έτους κατά το πάγιο σύστημα που θα ισχύσει είναι καλύτερη της αξιολόγησης του έτους 2013 με το μεταβατικό σύστημα αξιολόγησης, η καλύτερη αξιολόγηση του έτους 2014 ισχύει και για το 2013. Η δυσμενέστερη αξιολόγηση στην περίπτωση αυτή αφαιρείται από τον υπηρεσιακό φάκελο του υπαλλήλου. 5. Οι προθεσμίες που τίθενται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 32 του ν. 4250/2014 επανακαθορίζονται ως εξής: Έως την 1η Σεπτεμβρίου 2014 εκδίδεται η απόφαση επιμερισμού ποσοστών. Εντός του επόμενου δεκαπενθήμερου συντάσσεται η αυτοαξιολόγηση, μετά το πέρας του οποίου συντάσσονται εντός δεκαπέντε ημερών οι εισηγήσεις, εφόσον απαιτούνται, και εντός μηνός από το πέρας της προθεσμίας συμπλήρωσης της αυτοαξιολόγησης ή της εισήγησης, εφόσον απαιτείται, συντάσσονται οι εκθέσεις αξιολόγησης από τους αξιολογητές».

 

7. Επειδή, εξάλλου, αναφορικά με την αξιολόγηση του προσωπικού των οργανισμών τοπικής αυτοδιοικήσεως, το άρθρο 130 του Ν. 1188/1981 «Περί κυρώσεως του Κώδικος περί καταστάσεως προσωπικού οργανισμών τοπικής αυτοδιοικήσεως» (Α΄ 204) όριζε ότι: «1. Τα περί ουσιαστικών προσόντων των υπαλλήλων στοιχεία καταχωρούνται εις την έκθεσιν ουσιαστικών προσόντων συντασσομένην κατ έτος και μέχρι τέλους Ιανουαρίου το αργότερον, βάσει ενιαίου υποδείγματος κατά κλάδους τακτικών υπαλλήλων, ως και μη τακτικών τοιούτων, κατά τα εκάστοτε ισχύοντα επί δημοσίων υπαλλήλων. Δι αποφάσεως του Υπουργού Εσωτερικών, καθορίζεται η διαδικασία γνωστοποιήσεως του περιεχομένου των εκθέσεων. 2. Αι κατά την παρ. 1 εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων χρησιμοποιούνται δια την κατά το άρθρον 139 παρ. 3 του παρόντος συναγωγήν της κρίσεως των προακτέων και μη, ως και δια πάσαν ετέραν περίπτωσιν υπηρεσιακής αξιολογήσεως των ικανοτήτων του υπαλλήλου. 3. ...». Περαιτέρω, στο άρθρο 84 του νεότερου Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων που κυρώθηκε με το Ν. 3584/2007 (Α΄ 143) ορίζονται τα εξής: «Αξιολόγηση 1. Τα ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων αξιολογούνται βάσει συστήματος Αξιολόγησης, το οποίο διέπεται από τις αρχές της αμεροληψίας, της επαγγελματικής ικανότητας του υπαλλήλου και της αποδοτικότητάς του. 2. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, μετά από γνώμη της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και της Π.Ο.Π.-Ο.Τ.Α., η οποία διατυπώνεται μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών, καθορίζονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται Αξιολόγηση, τα κριτήρια Αξιολόγησης, ο χρόνος, η συχνότητα, ο τύπος, η διαδικασία και τα όργανα Αξιολόγησης, καθώς και τα δικαιώματα και οι εγγυήσεις υπέρ των υπαλλήλων σε σχέση με αυτήν». Τέλος, στη μεν μεταβατική διάταξη του άρθρου 226 του εν λόγω Κώδικα, ορίζεται ότι: «Έως την έκδοση των διαταγμάτων ή αποφάσεων που προβλέπονται στον παρόντα νόμο, εφαρμόζονται οι προϊσχύσασες αντίστοιχες διατάξεις, κατά το μέρος που δεν είναι αντίθετες προς τις διατάξεις του», στο δε ακροτελεύτιο άρθρο του ιδίου κώδικα, με τον τίτλο «καταργούμενες διατάξεις», ότι: «καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος Κώδικα ή ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα που διέπονται από αυτόν».

 

8. Επειδή, το πρώτο προσβαλλόμενο με τις υπό κρίση αιτήσεις έγγραφο (ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/492/8501,8326/7.4.2014) του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, το οποίο χαρακτηρίζεται ρητώς ως «εγκύκλιος» (βλ. σελ. 12 του εγγράφου) χωρίς να μνημονεύονται σε αυτό εξουσιοδοτικές, για την έκδοσή του, νομοθετικές διατάξεις και χωρίς να δίδεται εντολή για δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αποτελεί στο σύνολό του ερμηνευτική εγκύκλιο, με την οποία, αφενός, παρέχονται διευκρινίσεις για το αντικείμενο των σχετικών με την αξιολόγηση του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και των ν.π.δ.δ. ρυθμίσεων του π.δ/τος 318/1992, όπως αυτές τροποποιήθηκαν με το Ν. 4250/2014, και, αφετέρου, δίδονται οδηγίες για την ορθή εφαρμογή των σχετικών διατάξεων. Τον χαρακτήρα του επίμαχου εγγράφου ως ερμηνευτικής εγκυκλίου δεν αναιρεί ο προβαλλόμενος με τις κρινόμενες αιτήσεις ισχυρισμός ότι, στο σημείο 1, περιπτ. α) και β), του εν λόγω εγγράφου, τα όρια των βαθμολογικών κλιμάκων ρυθμίζονται κατά διαφορετικό τρόπο από εκείνο που καθιερώνει το άρθρο 7 του π.δ/τος 318/1992, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 20 του Ν. 4250/2014 και, ειδικότερα, ότι οι προβλεπόμενες στο νόμο βαθμολογικές κλίμακες 9-10, 7-8 και 1-6 γίνονται, αντίστοιχα, 9,1-10, 7,1-8,9 και 1-6,9, με αποτέλεσμα να «καταργούνται» επί της ουσίας οι βαθμοί 9 και 7. Και τούτο διότι τα όρια των βαθμολογικών κλιμάκων που παραθέτει το πρώτο προσβαλλόμενο έγγραφο απορρέουν ευθέως από την προαναφερόμενη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 8 του π.δ/τος 318/1992, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 31 παρ. 5 του Ν. 4250/2014, σύμφωνα με την οποία «Κάθε επί μέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τον αξιολογητή με ένα ακέραιο ή δεκαδικό με προσέγγιση δεκάτου βαθμού ...» και στην οποία ρητώς παραπέμπει άλλωστε το σημείο 1, περίπτ. β), δεύτερο εδάφιο, του εν λόγω εγγράφου. Με τα δεδομένα αυτά, ο σχετικός επί του προκειμένου ισχυρισμός των αιτουσών στηρίζεται επί εσφαλμένης ερμηνευτικής εκδοχής και είναι, ως εκ τούτου, απορριπτέος. Εξάλλου, τα προβαλλόμενα με τις υπό κρίση αιτήσεις περί του ότι το πρώτο προσβαλλόμενο έγγραφο εισάγει κανονιστική ρύθμιση κατά το μέρος που «επεκτείνει» την εφαρμογή του επίμαχου συστήματος αξιολόγησης και στο προσωπικό των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), το οποίο, κατά τους ισχυρισμούς των αιτουσών, δεν υπάγεται στο π.δ. 318/1992, είναι αβάσιμα. Και τούτο διότι, όπως συνάγεται από τις παρατιθέμενες στην έβδομη σκέψη της παρούσης αποφάσεως διατάξεις, εφόσον το προβλεπόμενο στο άρθρο 84 του Ν. 3584/2007 προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. δεν έχει εκδοθεί, εξακολουθούν να εφαρμόζονται, σύμφωνα με την μεταβατική διάταξη του άρθρου 226 του ιδίου νόμου, για τους υπαλλήλους αυτούς, οι «προϊσχύσασες» διατάξεις του άρθρου 130 του Ν. 1188/1981 και, ήδη, οι διατάξεις του π.δ/τος 318/1992, όπως ισχύει, τόσο ως προς τις ουσιαστικές όσο και ως προς τις διαδικαστικές του ρυθμίσεις και όχι μόνο, όπως αβασίμως προβάλλεται, ως προς τη χρήση του «υποδείγματος» της έκθεσης αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Κατόπιν των ανωτέρω, το πρώτο προσβαλλόμενο έγγραφο, ως ατελώς ερμηνευτική εγκύκλιος, στερείται εκτελεστότητας και προσβάλλεται απαραδέκτως. Οίκοθεν νοείται ότι αν γεννηθούν διαφορές από την εφαρμογή του επίμαχου συστήματος αξιολόγησης, τα αρμόδια για την επίλυσή τους δικαστήρια θα εξετάσουν τη συμφωνία των σχετικών διατάξεων προς το Σύνταγμα, παράβαση του οποίου προβάλλεται με τις υπό κρίση αιτήσεις (βλ. ΣτΕ 1331-2 Ολομ., 2633/2014 7μ. 844/2013 7μ. κ.ά.).

 

9. Επειδή, το δεύτερο προσβαλλόμενο έγγραφο (ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/ 497/10000/28.4.2014), το οποίο υπογράφεται ομοίως από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με αποδέκτες τις ίδιες υπηρεσίες και φορείς με εκείνους του πρώτου προσβαλλόμενου εγγράφου, έχει ως εξής: «... Σε συνέχεια της αριθ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/492/8501,8326/7.4.2014 (ΑΔΑ: ΒΙΗ3Χ-Γ7Α) εγκυκλίου με θέμα Τροποποίηση διατάξεων του Π.Δ. 318/1992 (Α΄ 161) περί αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και των ν.π.δ.δ. θέτουμε υπόψη σας τα εξής: Με την προαναφερόμενη εγκύκλιο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 32 του ν. 4250/2014 ορίστηκαν οι αποκλειστικές προθεσμίες εντός των οποίων οφείλει να ενεργήσει η Διοίκηση αναφορικά με τη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 10 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999), την ανάγκη αντιμετώπισης ενδεχόμενων ερμηνευτικών προβλημάτων που ανακύπτουν κατά την πρώτη εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης, την επικείμενη διενέργεια των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών καθώς και των ευρωεκλογών, οι σχετικές προθεσμίες για τη σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης έτους 2013 διαμορφώνονται ως εξής: Α. η σχετική Απόφαση επιμερισμού των ως άνω ποσοστών πρέπει να έχει εκδοθεί έως τις 19 Μαΐου 2014 και Β. οι Εκθέσεις αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων πρέπει να έχουν συνταχθεί έως τις 18 Ιουλίου 2014. Κατ εξαίρεση για τους Ο.Τ.Α. Α και Β βαθμού και λαμβάνοντας υπόψη την επικείμενη διεξαγωγή των Περιφερειακών και Δημοτικών Εκλογών: Α. η σχετική Απόφαση επιμερισμού των ως άνω ποσοστών πρέπει να έχει εκδοθεί έως τις 30 Ιουνίου 2014 και Β. οι Εκθέσεις αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων πρέπει να έχουν συνταχθεί έως την 1η Σεπτεμβρίου 2014. Με το πέρας των ως άνω προθεσμιών παρακαλούνται τα Υπουργεία να συγκεντρώσουν για το σύνολο των φορέων που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτά, στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες προέβησαν για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων για την αξιολόγηση του προσωπικού. Ειδικότερα, η Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών παρακαλείται για τη συγκέντρωση των στοιχείων από τους ΟΤΑ α και β βαθμού και η Διεύθυνση Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών να συγκεντρώσει τα στοιχεία για τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Όλα τα ανωτέρω στοιχεία θα σταλούν και ηλεκτρονικά στο email: hrm@ydmed.gov.gr . Οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν αμελλητί σε όλους τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων του φορέα καθώς και σε όλα τα ν.π.δ.δ. και υπηρεσίες που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς ...». Τέλος, το τρίτο προσβαλλόμενο έγγραφο (ΔΙΔΑΔ/Φ.32.9/507/ 10766/12.5.2014), υπογραφόμενο και αυτό από τον καθ ου Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και απευθυνόμενο προς τις ίδιες υπηρεσίες και φορείς, έχει ως εξής: «... Σε συνέχεια των αριθ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/492/8501,8326/7.4.2014 (ΑΔΑ: ΒΙΗ3Χ-Γ7Α) και ΔΙΔΑΔ/ Φ.32.8/497/10000/28.4.2014 (ΑΔΑ: Β109Χ-Σ490 εγκυκλίων μας με αντικείμενο την τροποποίηση των διατάξεων του Π.Δ. 318/1992 (Α΄ 161) περί αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και των ν.π.δ.δ. και την παράταση προθεσμιών περί εφαρμογής των διατάξεων αυτών αντίστοιχα, σας ενημερώνουμε για τα εξής: Κατόπιν αιτημάτων πολλών υπηρεσιών και δεδομένου ότι στους ΟΤΑ α και β βαθμού ήδη είχε δοθεί εκτεταμένη παράταση προθεσμιών λόγω της επικείμενης διενέργειας των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών καθώς και των ευρωεκλογών, για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης των υπηρεσιών που καλούνται να εφαρμόσουν τις σχετικές διατάξεις του συστήματος αξιολόγησης, οι σχετικές προθεσμίες για τη σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης έτους 2013 για όλους τους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Π.Δ. 318/1992, συμπεριλαμβανομένων των ΟΤΑ α και β βαθμού διαμορφώνονται ως εξής: α. η σχετική απόφαση επιμερισμού των ποσοστών ανά κλίμακα βαθμολόγησης θα πρέπει να έχει εκδοθεί έως τις 30 Ιουνίου 2014, β. Η αυτοαξιολόγηση των υπαλλήλων θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί έως τις 15 Ιουλίου 2014, γ. η εισήγηση για την αξιολόγηση των υπαλλήλων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί από τους εισηγητές έως τις 31 Ιουλίου 2014 και τέλος, δ. οι εκθέσεις αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων θα πρέπει να έχουν συνταχθεί από τους αξιολογητές έως την 29η Αυγούστου 2014. Με το πέρας της ως άνω καταληκτικής προθεσμίας σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης και το αργότερο μέχρι 30/9/2014 παρακαλούνται τα Υπουργεία να συγκεντρώσουν για το σύνολο των φορέων που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτά, στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες, στις οποίες προέβησαν για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων για την αξιολόγηση του προσωπικού. Ειδικότερα, η Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας Ο.Τ.Α. του Υπουργείου Εσωτερικών παρακαλείται για τη συγκέντρωση των στοιχείων από τους ΟΤΑ α και β βαθμού και η Διεύθυνση Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών να συγκεντρώσει τα στοιχεία για τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Όλα τα ανωτέρω στοιχεία θα σταλούν και ηλεκτρονικά στο email: hrm@ydmed.gov.gr . Οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν αμελλητί σε όλους τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων του φορέα καθώς και σε όλα τα ν.π.δ.δ. και υπηρεσίες που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς ...».

 

10. Επειδή, οι παραταθείσες με την δεύτερη και την τρίτη των προσβαλλόμενων πράξεων προθεσμίες του άρθρου 32 του Ν. 3250/2014 έχουν ήδη λήξει, οι δε αιτούσες δεν επικαλέσθηκαν την ύπαρξη ιδιαίτερου έννομου συμφέροντος που να δικαιολογεί, ως προς την σχετική ρύθμιση, τη συνέχιση των δικών, ενώ, εξάλλου, με τις νεότερες διατάξεις του προαναφερθέντος άρθρου 250 παρ. 5 του Ν. 4281/2014 οι προθεσμίες αυτές επανακαθορίσθηκαν. Με τα δεδομένα αυτά, οι παρούσες δίκες πρέπει, ως προς τις πράξεις αυτές, να κηρυχθούν κατηργημένες, σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ. 2 του π.δ. 18/1989 (Α΄ 8). Κατά τη γνώμη, όμως, των Συμβούλων Αικ. Σακελλαροπούλου, Δ. Σκαλτσούνη, Γ. Τσιμέκα, Μ. Παπαδοπούλου, Ε. Κουσιουρή και Α.Μ. Παπαδημητρίου, οι υπό κρίση αιτήσεις θα έπρεπε, κατά το μέρος αυτό, εν πάση περιπτώσει, να απορριφθούν ως αλυσιτελείς, ενόψει του επανακαθορισμού των επίμαχων προθεσμιών με την περιεχόμενη στο άρθρο 250 παρ. 5 του Ν. 4281/2014 νομοθετική ρύθμιση.

 

11. Επειδή, σύμφωνα με όσα εκτίθενται στις προηγούμενες σκέψεις, οι υπό κρίση αιτήσεις πρέπει να απορριφθούν ως απαράδεκτες κατά το μέρος που στρέφονται κατά της πρώτης (υπ αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/492/ 8501, 8326/7.4.2014 εγγράφου του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) των προσβαλλόμενων πράξεων και να καταργηθούν οι παρούσες δίκες κατά τα λοιπά. Κατόπιν τούτου, η ασκηθείσα, στην πρώτη από τις συνεκδικαζόμενες αιτήσεις, ιδιότυπη παρέμβαση του άρθρου 1 παρ. 1 του Ν. 2479/1997, από την «Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης Π.Ε.Ε.Δ.Ν.Ε.», της οποίας το αντικείμενο περιορίζεται, κατά τα ήδη εκτεθέντα στην τέταρτη σκέψη της παρούσης αποφάσεως, αποκλειστικά στην επίλυση των προβαλλόμενων με τις κρινόμενες αιτήσεις ζητημάτων συνταγματικότητας σχετικά με την αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων των υπαλλήλων των δημοσίων υπηρεσιών και των ν.π.δ.δ., δυνάμει των επιμάχων ρυθμίσεων του π.δ/τος 318/1992, όπως το διάταγμα αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει, κατέστη άνευ αντικειμένου και, ως εκ τούτου, πρέπει να απορριφθεί.

 

Δ ι ά τ α ύ τ α

 

Συνεκδικάζει τις αιτήσεις και τις απορρίπτει, κατά το μέρος που στρέφονται κατά της ΔΙΔΑΔ/Φ.32.8/492/8501,8326/7.4.2014 εγκυκλίου του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

 

Διατάσσει την κατάπτωση των κατατεθέντων παραβόλων.

 

Καταργεί τις δίκες κατά τα λοιπά.

 

Απορρίπτει την παρέμβαση της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης Π.Ε.Ε.Δ.Ν.Ε., σύμφωνα με το αιτιολογικό.

 

Επιβάλλει σε κάθε μία από τις αιτούσες τη δικαστική δαπάνη του Δημοσίου, η οποία ανέρχεται, αντίστοιχα, στο ποσό των τετρακοσίων εξήντα (460) ευρώ.

 

Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα στις 27 Οκτωβρίου 2014

 

Ο Πρόεδρος     Η Γραμματέας

 

 

Σωτ. Αλ. Ρίζος    Μ. Παπασαράντη

 

και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση της 9ης Νοεμβρίου 2015.

 

 Ο Πρόεδρος  Η Γραμματέας

  

 

 Νικ. Σακελλαρίου  Μ. Παπασαράντη