ΜΠρΑθ 541/2017

 

Συγχώνευση κοινωφελών επιχειρήσεων Δήμου - Απασχόληση ΑΜΕΑ - Μεταφορά σε προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης -.

 

Προϋποθέσεις μεταφοράς προσώπων ΑΜΕΑ, που απασχολούνταν σε κοινωφελή επιχείρηση Δήμου με σύμβαση ορισμένου χρόνου, σε προσωποπαγείς θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στον εν λόγω Δήμο. Βάσιμη αγωγή για τη συνέχιση της απασχολήσεως των εναγομένων ΑΜΕΑ. Κρίθηκε ότι συντρέχουν στα πρόσωπα των εναγόντων οι προβλεπόμενες στον νόμο προϋποθέσεις και ότι ο εναγόμενος Δήμος υποχρεώνεται να αποδέχεται τις προσηκόντως προσφερόμενες υπηρεσίες τους καταβάλλοντάς τους τις νόμιμες αποδοχές τους.

 

 

 

ΤΜΗΜΑ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

 

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ 541/2017

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

 

 

Αποτελούμενο από τη Δικαστή Βασιλική Παράσχου, Πρωτοδίκη την οποία όρισε ο Πρόεδρος του Τριμελούς Συμβουλίου Διεύθυνσης του Πρωτοδικείου Αθηνών και από τον Γραμματέα Μόσσορα Νικόλαο, συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριο στις 21/03/2017, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:

 

Των εναγόντων: 1. ..., και 5. ... οι οποίοι παραστάθηκε δια του πληρεξούσιου δικηγόρου του Νικολάου Μποζιονέλου, και

 

Του εναγόμενου Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία Δήμος Φυλής, που εδρεύει στα ʼνω Λιόσια Αττικής και εκπροσωπείται νόμιμα, το οποίο εκπροσωπήθηκε από την πληρεξούσια δικηγόρο Ειρήνη Ντίνου.

 

Οι ενάγοντες ζήτησαν να γίνει δεκτή η από 7.7.2016 αγωγή τους που κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου αυτού με αριθμό 38901/1224/2016 και προσδιορίστηκε για την παρούσα δικάσιμο και γράφτηκε στο πινάκιο.

 

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων ανέπτυξαν τους ισχυρισμούς τους και ζήτησαν να γίνουν δεκτά όσα αναφέρονται στις προτάσεις τους.

 

 

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

 

 

Οι ενάγοντες με την υπό κρίση αγωγή ισχυρίζονται ότι προσλήφθηκαν και απασχολήθηκαν σε συγχωνευθείσες στην υπό εκκαθάριση πλέον Δημοτική Επιχείρηση με την επωνυμία «Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Φυλής - Κ.Ε.Δ.Η.Φ.», κοινωφελείς επιχειρήσεις, με πρόγραμμα επιχορήγησης από τον Ο.Α.Ε.Δ. ως προστατευόμενα πρόσωπα ειδικής κατηγορίας (ΑΜΕΑ) με τους όρους που αναφέρονται στην αγωγή. Ότι απασχολήθηκαν στα καθήκοντα τους συνεχώς και αδιαλείπτως παρέχοντας τις υπηρεσίες τους στους αρχικούς εργοδότες τους και κατόπιν της συγχώνευσης, στην Κ.Ε.Δ.Η.Φ. άλλοτε με γραπτές συμβάσεις και άλλοτε με προφορικές, χωρίς να έχει μεσολαβήσει κάποιο κενό εργασίας μέχρι και την 18.5.2016 οπότε με την με αριθμό 102/18.5.2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Φυλής αποφασίστηκε ότι δεν θα μεταφερθούν στο Δήμο Φυλής παρόλο που πληρούσαν τις προϋποθέσεις. Και ζητούν να υποχρεωθεί το εναγόμενο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Δήμος Φυλής) να τους μεταφέρει ως προσωπικό από τη λυθείσα και τεθείσα σε εκκαθάριση «Δημοτική Επιχείρηση Δήμου Φυλής» στο Δήμο Φυλής, συστήνοντας προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης με βάση τα προσόντα και την προσωπική κατάσταση κάθε ενάγοντος, διεπόμενες ως προς τους όρους και το ύψος της αμοιβής τους από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και το νόμιμο μισθό που ισχύουν εκάστοτε και να τους απασχολεί στα καθήκοντα τους, καταβάλλοντος το νόμιμο μηνιαίο μισθό τους από την 18.5.2016 και στο μέλλον, λαμβανομένου υπόψη για όλες τις μισθολογικές, βαθμολογικές και ασφαλιστικές συνέπειες του χρόνου προϋπηρεσία τους, ήτοι από 29.7.2004 για τον πρώτο ενάγοντα, από 30.7.2004 για τη δεύτερη ενάγουσα, από 14.2.2008 για την τρίτη ενάγουσα, από 1.12.2009 για την τέταρτη ενάγουσα, και από 29.7.2004 για τον πέμπτο ενάγοντα και να καταδικασθεί το εναγόμενο στη δικαστική τους δαπάνη και στην αμοιβή του πληρεξούσιου δικηγόρου τους.

 

 

Με το περιεχόμενο τούτο και τα αιτήματα, η αγωγή παραδεκτά (βλ. την με αριθμό 42Ζʼ/22.7.2016 έκθεση επίδοσης του Δικαστικού Επιμελητή στο Εφετείο Αθηνών ) και αρμοδίως εισάγεται για να συζητηθεί ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου κατά την ειδική διαδικασία των εργατικών διαφορών (αρ. 7, 9, 10, 14 παρ. 2, 16 παρ. 2 και 25 παρ. 2 ΚΠολΔ). Είναι νόμιμη και στηρίζεται στις διατάξεις των άρθρων 648, 669, 671 ΑΚ και 176 ΚΠολΔ. Πρέπει επομένως η υπό κρίση αγωγή να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα.

 

Από την προσήκουσα εκτίμηση και στάθμιση της ένορκης κατάθεσης της εξετασθείσας στο ακροατήριο μάρτυρος απόδειξης (δεν εξετάστηκε μάρτυρας ανταπόδειξης), η οποία περιέχεται στα ταυτάριθμα με την παρούσα απόφαση πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης του Δικαστηρίου, από τα έγγραφα που οι διάδικοι επικαλούνται και νόμιμα προσκομίζουν καθώς και από τους ισχυρισμούς των πληρεξούσιων δικηγόρων των διαδίκων, τους οποίους ανέπτυξαν προφορικά και με τα έγγραφα σημειώματα τους, και από όλη γενικά την αποδεικτική διαδικασία αποδείχθηκαν κατά την κρίση του Δικαστηρίου τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Ο πρώτος των εναγόντων προσελήφθη στις 29.7.2004 από τη δημοτική επιχείρηση με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης και Τεχνικών Έργων Δήμου Φυλής» με σύμβαση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, μέσω του προγράμματος επιχορήγησης του ΟΑΕΔ Νέων Θέσεων Εργασίας Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ), διάρκειας τεσσάρων ετών, ήτοι από 29.7.2004 έως 29.7.2008, προκειμένου να απασχοληθεί ως υπάλληλος γραφείου με πλήρες ωράριο ήτοι οκτώ ώρες την ημέρα και πέντε ημέρες την εβδομάδα. Κατόπιν μέσω του ίδιου προγράμματος προσλήφθηκε ως υπάλληλος γραφείου στην δημοτική επιχείρηση με την επωνυμία «Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Κοινωνικών και Προνοιακών Προγραμμάτων Φυλής» με σύμβαση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας τεσσάρων ετών, ήτοι από 31.7.2008 έως 30.7.2012. Η δεύτερη των εναγόντων προσελήφθη στις 29.7.2004 από τη δημοτική επιχείρηση με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης και Τεχνικών Έργων Δήμου Φυλής» με σύμβαση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, μέσω του προγράμματος επιχορήγησης του ΟΑΕΔ Νέων Θέσεων Εργασίας Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ), διάρκειας τεσσάρων ετών, ήτοι από 30.7.2004 έως 29.7.2008, προκειμένου να απασχοληθεί ως βοηθός προσωπικού με πλήρες ωράριο ήτοι οκτώ ώρες την ημέρα και πέντε ημέρες την εβδομάδα. Κατόπιν μέσω του ίδιου προγράμματος προσλήφθηκε ως οικογενειακή βοηθός στη δημοτική επιχείρηση με την επωνυμία «Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Κοινωνικών και Προνοιακών Προγραμμάτων Φυλής» με σύμβαση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας τεσσάρων ετών, ήτοι από 31.7.2008 έως 30.7.2012. Η τρίτη των εναγόντων προσελήφθη μέσω του προγράμματος επιχορήγησης του ΟΑΕΔ Νέων Θέσεων Εργασίας Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ), στις 14.2.2008 από τη- κοινωφελή δημοτική επιχείρηση με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης Δήμου ʼνω Λιοσίων» με σύμβαση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας τεσσάρων ετών, ήτοι από 14.2.2008 έως 13.2.2012, προκειμένου να απασχοληθεί ως υπάλληλος γραφείου με πλήρες ωράριο ήτοι οκτώ ώρες την ημέρα και πέντε ημέρες την εβδομάδα. Η τέταρτη των εναγόντων προσελήφθη την 29.12.2009 από τη δημοτική επιχείρηση με την επωνυμία «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Κοινωνικών και Προνοιακών Προγραμμάτων Φυλής», προκειμένου να απασχοληθεί ως υπάλληλος γραφείου με πλήρες ωράριο ήτοι οκτώ ώρες την ημέρα και πέντε ημέρες την εβδομάδα με σύμβαση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου από 29.12.2009 έως 29.12.2013, ομοίως μέσω του προγράμματος επιχορήγησης του ΟΑΕΔ Νέων Θέσεων Εργασίας Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ). Και ο πέμπτος των εναγόντων προσελήφθη στις 29.7.2004 από τη δημοτική επιχείρηση με την επωνυμία «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Ανάπτυξης και Τεχνικών Εργων Δήμου Φυλής» με σύμβαση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας τεσσάρων ετών, ήτοι από 29.7.2004 έως 29.7.2008, προκειμένου να απασχοληθεί ως βοηθός προσωπικού με πλήρες ωράριο ήτοι οκτώ ώρες την ημέρα και πέντε ημέρες την εβδομάδα μέσω του προγράμματος επιχορήγησης του ΟΑΕΔ Νέων Θέσεων Εργασίας Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ). Κατόπιν μέσω του ίδιου προγράμματος προσλήφθηκε ως υπάλληλος γραφείου στην ίδια κοινωφελή επιχείρηση από 29.12.2009 έως 29.12.2013. Η πρόσληψη τους έλαβε χώρα σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις ως άτομα με αναπηρία (βλ. τις γνωστοποιήσεις αποτελέσματος πιστοποίησης αναπηρίας, για τον πρώτο την από 12.3.2015 του Υποκαταστήματος ΙΚΑ - ΕΤΑΜ/ΚΕΠΑ Τοπική Μονάδας Υγείας Περιστερίου, για την δεύτερη την από 24.6.2014 του Υποκαταστήματος ΙΚΑ - ΕΤΑΜ/ΚΕΠΑ Τοπική Μονάδας Υγείας Νέας Φιλαδέλφειας, για την τέταρτη την από 17.12.2014 του Υποκαταστήματος ΙΚΑ - ΕΤΑΜ/ΚΕΠΑ Τοπική Μονάδας Υγείας Ελευσίνας, και για τον πέμπτο την με αριθμό πρωτοκόλλου 1677/29.5.2003 γνωμάτευση της πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής του Υποκαταστήματος ΙΚΑ Αγίων Αναργύρων). Οι ενάγοντες παρείχαν τις συμφωνημένες υπηρεσίες τους στις ως άνω επιχειρήσεις εργαζόμενοι επί πέντε ημέρες εβδομαδιαίως οκτώ ώρες ημερησίως με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας άλλοτε γραπτές (βλ. για τον πρώτο από 29.7.2004 έως 29.7.2008, από 31.7.2008 έως 30.7.2012, από 24.3.2014 έως 30.6.2014 - σύμβαση έργου -, για τη δεύτερη από 30.7.2004 έως 31.7.2012, για την τρίτη από 14.2.2008 έως 13.2.2012, από 1.4.2013 έως 31.7.2013 - σύμβαση έργου -, από 1.4.2014 έως 15.7.2014 - σύμβαση έργου - , και για τον πέμπτο από 29.7.2004 έως 29.7.2008, από 29.12.2009 έως 28.12.2013, από 24.3.2014 έως 30.6.2014 - σύμβαση έργου - ), και άλλοτε προφορικές, που δεν αμφισβητεί το καθ' ου, χωρίς να μεσολαβήσει κενό εργασίας. Στο μεταξύ εκδόθηκε ο ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ Α' 87) στο άρθρο 108 παρ. 1 του οποίου ορίζεται ότι «Οι δήμοι που προκύπτουν από συνένωση υπεισέρχονται αυτοδικαίως από την έναρξη λειτουργίας τους, στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις των συνενούμενων δήμων και κοινοτήτων, ως προς τις επιχειρήσεις αυτών, καθώς και στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις που απορρέουν από συμβάσεις που έχουν υπογράψει, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι συμβάσεις εργασίας ή έργου μέχρι τη λήξη τους». Ειδικά ως προς τις επιχειρήσεις των συνενούμενων Δήμων προβλέφθηκε στην παρ. 1 του αρ. 107 του νόμου αυτού ότι «Οι δήμοι μπορεί να έχουν μόνον: α) μία κοινωφελή επιχείρηση β) μια δημοτική επιχείρηση ύδρευσης αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.), γ) μία επιχείρηση με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού, εφόσον λειτουργούσαν αντίστοιχες στους συνενούμενους δήμους, και δ) μία δημοτική ανώνυμη εταιρία του άρθρου 266 του Κ.Δ.Κ., εφόσον είχαν συσταθεί τέτοιες εταιρίες στους συνενούμενους δήμους» ενώ με το άρθρο 109 ορίζεται ότι «1. Κοινωφελείς επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α., πρώτου βαθμού, που συνενώνονται σε ένα νέο δήμο, συγχωνεύονται υποχρεωτικά σε μία κοινωφελή επιχείρηση. Με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, ορίζεται η επωνυμία, ο σκοπός, η διοίκηση, το κεφάλαιο, οι πόροι, η διάρκεια, η έδρα της κοινωφελούς επιχείρησης και κάθε άλλο στοιχείο αναγκαίο κατά την κρίση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου νομιμότητας.... 2. Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των επιχειρήσεων που συγχωνεύονται μεταφέρεται στη νέα επιχείρηση και κατατάσσεται σε αντίστοιχες θέσεις, με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της.... 4. Με αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου,... μεταφέρεται τυχόν πλεονάζον προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των ανωτέρω επιχειρήσεων σε νομικά πρόσωπα του δήμου με την ίδια σχέση εργασίας..... 5. Το προσωπικό που μεταφέρεται σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου του δήμου κατατάσσεται σε προσωποπαγείς θέσεις της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας και αντίστοιχης ή παρεμφερούς ειδικότητας. Η πράξη κατάταξης του προσωπικού εκδίδεται από το αρμόδιο για το διορισμό όργανο και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.... 7. Σε περίπτωση λύσης κοινωφελούς επιχείρησης ή ΔΕΥΑ και ανάληψης των δραστηριοτήτων της από τον οικείο δήμο ή από νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου αυτού, το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου μεταφέρεται στον αντίστοιχο φορέα με την ίδια σχέση εργασίας, ύστερα από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Συμβάσεις έργου που έχουν συναφθεί από τις επιχειρήσεις που λύονται εκτελούνται από τον αντίστοιχο φορέα άσκησης των σχετικών αρμοδιοτήτων». Σε εκτέλεση των ανωτέρω διατάξεων συγχωνεύθηκαν οι κοινωφελείς επιχειρήσεις «Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης και Τεχνικών Έργων Δήμου Φυλής», «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Κοινωνικών και Προνοιακών Προγραμμάτων Φυλής» και «Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης Δήμου ʼνω Λιοσίων», και περιήλθαν στο ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Φυλής» (Κ.Ε.Δ.Η.Φ.) που συστήθηκε με την υπ' αριθμόν 121/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Φυλής (ΦΕΚ Β' 1327/16-6-2011). Στην παραπάνω «Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Φυλής» (Κ.Ε.Δ.Η.Φ) συνέχισαν οι ενάγοντες να παρέχουν τις υπηρεσίες τους με τους ίδιους όρους και καθήκοντα, συμμορφούμενοι με τις οδηγίες και εντολές των προϊσταμένων της, που ασκούσαν εποπτεία. Μάλιστα στις 21.7.2014, μετά τη λήξη των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, αποφασίστηκε και εγκρίθηκε από την Κοινωφελή Επιχείρησης Δήμου Φυλής - Κ.Ε.Δ.Η.Φ., η συνέχιση της απασχόλησης τους στην επιχείρηση με συμβάσεις πλέον αορίστου χρόνου σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 3227/2004, καθώς κρίθηκε ότι «....είχαν ευδοκίμως ειδικευθεί στην Επιχείρηση καθώς και στις προηγούμενες συγχωνευθείσες Κοινωφελείς Επιχειρήσεις, για χρονικό διάστημα μη αμελητέο, ήταν παραγωγικοί, χρήσιμοι και αποτελεσματικοί στην εργασία τους και ανταποκρίθηκαν πλήρως στις συμβατικές τους υποχρεώσεις, ..... Η συνέχιση δε της απασχόλησης του ανωτέρω προσωπικού είναι αναγκαία για την εύρυθμη λειτουργία της Επιχείρησης, ενώ καλύπτουν θέσεις που προβλέπονται στον κανονισμό λειτουργίας της Κ.Ε.Δ.Η.Φ.» (βλ. την με αριθμό πρακτικού 7, απόφαση 28/21.7.2014 της Κοινωφελής Επιχείρησης Δήμου Φυλής -Κ.Ε.Δ.Η.Φ.). Η «Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Φυλής» (Κ.Ε.Δ.Η.Φ.) όμως, λύθηκε με την με αριθμό πρακτικού 8, απόφαση 20/11.3.2016 του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Φυλής (ΦΕΚ Τεύχος Β', αρ. φύλλου 968/8.4.2016) με την οποία αποφασίστηκε επιπλέον α) η μεταφορά όλων των προγραμμάτων δραστηριοτήτων και δομών στο Δήμο Φυλής και η μεταφορά των δραστηριοτήτων της Μονάδας Φύλαξης Βρεφών στο ν.π. δ. δ. «Δημοτικοί Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Δήμου Ζεφυρίου» του Δήμου Φυλής και β) η μεταφορά στο Δήμο Φυλής και ν.π.δ.δ. όλων των εργαζομένων, οι οποίοι απασχολούνται στις παραπάνω αρμοδιότητες και προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων των πέντε (5) εργαζομένων ΑΜΕΑ με βάση το με αριθμό 130/1.8.2014 έγγραφο της Κ.Ε.Δ.Η.Φ. εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου. Όμως με την με αριθμό πρακτικού 14, απόφαση 102/18-5-2016 του Δημοτικού Συμβουλίου, η μεταφορά των εναγόντων σε προσωποπαγείς θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δήμο Φυλής δεν συντελέσθηκε καθώς όπως αναφέρεται στο εν λόγω πρακτικό «... δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις».

 

 

Ειδικότερα, σχετικά με το «Προσωπικό ΑμεΑ Ν.Π.Ι.Δ. Δήμων» του ν. 4368/2010, που ισχύει από τη δημοσίευση του (21-2-2016), προβλέπεται στο άρθρο 10 αυτού ότι «1. ʼτομα με αναπηρία που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των δήμων που λύονται ή τίθενται σε εκκαθάριση ή κατά τη δημοσίευση του παρόντος βρίσκονται σε διαδικασία λύσης ή εκκαθάρισης μεταφέροντα στον οικείο δήμο σε προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. 2. Η μεταφορά του ανωτέρω προσωπικού διενεργείται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η δε κατάταξη του προσωπικού στις συσταθείσες θέσεις εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο και δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με μέριμνα του ασκούντα χρέη Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. 3. Η προϋπηρεσία του μεταφερόμενου προσωπικού στο Ν.Π.Ι.Δ. με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικτύου αορίστου ή ορισμένου χρόνου αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη για όλες τις μισθολογικές, βαθμολογικές ασφαλιστικές συνέπειες. 4. Η παρούσα Καταλαμβάνει και το προσωπικό των που βρίσκονται σε εκκαθάριση κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, 5. Η διάταξη ισχύει για όσα άτομα με αναπηρία έχουν μεταφερθεί από επιχειρήσεις σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου σε Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού σύμφωνα με τις εκάστοτε ρυθμίσεις της κείμενης νομοθεσίας». Ωστόσο αν και οι ενάγοντες πληρούν σύμφωνα με τα ανωτέρων τις προϋποθέσεις του νόμου, και καλύπτουν με συμβάσεις εργασίας αορίστου πλέον χρόνου πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δήμου Φυλής, όπως επιβεβαίωσε και η εξετασθείσα στο ακροατήριο μάρτυρας, και συνομολόγησε και το εναγόμενο νομικό πρόσωπο, το εναγόμενο με την αριθμόν 102/18-5-2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν τους μετέφερε και δεν τους συμπεριέλαβε στις συσταθείσες με την απόφαση αυτή προσωποπαγείς θέσεις εργασίας, λύοντας έτσι στις 18-5-2016 τις συμβάσεις εργασίας τους και αρνούμενο πλέον να αποδεχθεί τις υπηρεσίες τους. Από την ακροαματική διαδικασία αποδείχθηκε ότι η Κ.Ε.Δ.Η.Φ. παρουσίαζε σημαντική έλλειψη οργάνωσης η οποία οδήγησε στη βίαιη και με εντάσεις λύση της, σε σημείο μάλιστα να διεξάγεται παράλληλα και ποινική διαδικασία για τον Πρόεδρο της ο οποίος βρίσκεται σε αντιδικία με το εναγόμενο νομικό πρόσωπο. Κατά συνέπεια, δεν βρέθηκε το πλήρες αρχείο της Κ.Ε.Δ.Η.Φ. που περιελάμβανε τους φακέλους και τις συμβάσεις εργασίας των εναγόντων ώστε ο εναγόμενος Δήμος κατά το χρόνο της απόφασης μεταφοράς τους στο Δήμο να μπορέσει να τους μεταφέρει σε προσωποπαγείς θέσεις. Επιπλέον όσα κατέθεσε η μάρτυρας απόδειξης τα επιβεβαίωσε και το εναγόμενο νομικό πρόσωπο με την προσθήκη του στις προτάσεις. Οι ενάγοντες κατά το χρόνο της συζήτησης της αγωγής απασχολούνται στις υπηρεσίες του εναγόμενου, δυνάμει της από 24-1-2017 εκδοθείσας προσωρινής διαταγής του Προέδρου Υπηρεσίας του Πρωτοδικείου Αθηνών. Με βάση τα ανωτέρω, αποδείχθηκε ότι δεν συνέτρεξε νόμιμος λόγος λύσης της σχέσης εργασίας τους, ώστε ο εναγόμενος Δήμος, ο οποίος περιήλθε σε υπερημερία περί την αποδοχή των υπηρεσιών των εναγόντων, οφείλει να συνεχίσει να αποδέχεται τις υπηρεσίες τους με τους ίδιους όρους και συνθήκες.

 

 

Κατόπιν τούτων, και με δεδομένη τη βούληση του εναγόμενου να συνεχίσει την απασχόληση των εναγόντων ΑΜΕΑ, πρέπει η αγωγή να γίνει δεκτή ως βάσιμη κατ’ ουσία και να υποχρεωθεί το εναγόμενο να αποδέχεται τις προσηκόντως προσφερόμενες υπηρεσίες των εναγόντων καταβάλλοντος τους τις νόμιμες αποδοχές τους. Τέλος πρέπει να συμψηφιστεί η δικαστική δαπάνη μεταξύ των διαδίκων λόγω της δυσχέρειας της ερμηνείας των εφαρμοζομένων κανόνων δικαίου (άρθρο 179 ΚΠολΔ).

 

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

 

 

Δικάζει αντιμωλία των διαδίκων.

 

Δέχεται την αγωγή.

 

Υποχρεώνει το εναγόμενο να αποδέχεται την εργασία των εναγόντων, απασχολώντας αυτούς σε θέσεις προσωποπαγείς, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, με βάση τα προσόντα, την ειδικότητα, την προσωπική τους κατάσταση και με τις αντιστοιχούσες στην υπηρεσιακή τους ένταξη αποδοχές, λαμβανομένου υπόψη του χρόνου προϋπηρεσίας του καθενός, ήτοι από 29.7.2004 για τον πρώτο ενάγοντα, από 30.7.2004 για τη δεύτερη ενάγουσα, από 14.2.2008 για την τρίτη ενάγουσα, από 1.12.2009 για την τέταρτη ενάγουσα, και από 29.7.2004 για τον πέμπτο ενάγοντα.

 

Συμψηφίζει τα μεταξύ των διαδίκων δικαστικά έξοδα στο σύνολό τους.

 

Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο του στην Αθήνα στις 12.4.2017, χωρίς να παρευρίσκονται οι διάδικοι και οι πληρεξούσιοι δικηγόροι τους.

 

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                               Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ