ΜΠρΠατρ (Ασφ. Μ.) 2765/2005

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

Δικαίωμα ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του ατόμου - Δικαίωμα ιδιωτικής ζωής του ατόμου - Δικαίωμα προστασίας του ατόμου από τη συλλογή, επεξεργασία και χρήση των προσωπικών του δεδομένων - Προσβολή προσωπικότητας - Προσωρινή διακοπή λειτουργίας καμερών -.

 

Προσωρινή διακοπή της λειτουργίας δεκαπέντε (15) καμερών που τοποθετήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο επ' ευκαιρία της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων σε κοινόχρηστους χώρους της πόλεως των Πατρών, διότι από τη συνέχιση της λειτουργίας τους, προσβάλλονται παράνομα στην προσωπικότητά τους οι αιτούντες και οι προσθέτως παρεμβαίνοντες υπέρ αυτών δικηγόροι στο Πρωτοδικείο Πατρών, που δραστηριοποιούνται στην πόλη των Πατρών και συμμετέχουν ενεργά στην οικονομική, κοινωνική και πολιτική της ζωή, διότι περιορίζεται η προσωπική τους ελευθερία και παρεμποδίζονται στην ελεύθερη ανάπτυξη της κοινωνικής και πολιτικής τους δραστηριότητας.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ

 

   Αριθμός 2765/2005

   (Γεν. Ειδ.4957/2004)

   ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ

   ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

 

   Αποτελούμενο από την Δικαστή Ελένη Κατσούλη, Πρόεδρο Πρωτοδικών, χωρίς τη σύμπραξη Γραμματέως.   

   Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 1 Ιουνίου 2005, για να δικάσει την επόμενη υπόθεση μεταξύ:

   Των αιτούντων: 1) Ν.Τ. του Σ., 2) Β.Λ. του Χ., 3) Σ.Β. του Λ., 4) Π.Ν. του Ε. και 5) Ι.Κ. του Χ., κατοίκων Πατρών, οι οποίοι παραστάθηκαν μετά του πληρεξουσίου τους δικηγόρου Μαρίνου Σκανδάμη.

   Των καθών η αίτηση: 1) Ελληνικού Δημοσίου, όπως εκπροσωπείται στην ένδικη υπόθεση από τους Υπουργούς Δημ. Τάξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο παραστάθηκε δια του πληρεξουσίου του δικηγόρου Διονυσίου Ζαχαρόπουλου και 2) Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΑΤΡΩΝ», που εδρεύει στην Πάτρα και εκπροσωπείται νόμιμα, το οποίο παραστάθηκε δια του πληρεξουσίου του δικηγόρου Σπύρου Αργυριάδη.

   Οι αιτούντες με την από 15-11-2004 αίτησή τους, που απευθύνεται στο Δικαστήριο αυτό (αριθ. έκθ. κατάθ.4957/3-12-2004), ζήτησαν όσα αναφέρονται σ' αυτή.

   Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης οι δικηγόροι Ιωάννης Παπαναστασόπουλος και Δημήτριος Μπερερής, οι οποίοι παραστάθηκαν αυτοπροσώπως, άσκησαν πρόσθετη παρέμβαση υπέρ των αιτούντων. Στη συνέχεια οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων αφού ανέπτυξαν τους ισχυρισμούς τους ζήτησαν να γίνουν δεκτοί.

   ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

   ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

   Η διάταξη του άρθρου 57 παρ.1 του ΑΚ ορίζει ότι όποιος προσβάλλεται παράνομα στην προσωπικότητά του έχει δικαίωμα να απαιτήσει να αρθεί η προσβολή και να μην επαναληφθεί στο μέλλον. Η προστασία της προσωπικότητας περιλαμβάνει όσα αγαθά συνδέονται με το πρόσωπο π.χ. την υγεία (δημόσια και ατομική), την τιμή, την ιδιωτική ζωή και τη σφαίρα απορρήτου, όσα στοιχεία συνθέτουν την εξωτερίκευση του ατόμου (όνομα, εικόνα), σωματική και ψυχική ακεραιότητα. Αντικείμενο, επίσης, της ιδιωτικού δικαίου προστασίας της προσωπικότητας αποτελούν τα δικαιώματα και οι ελευθερίες που το Σύνταγμα αναγνωρίζει στα άτομα, όπως η θρησκευτική ελευθερία, η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, πολιτικής δραστηριότητας κτλ. Το άρθρο 57 ΑΚ συνιστά μία γενική ρήτρα και αποτελεί συγκερασμό των συνταγματικών διατάξεων των άρθρων 2 παρ.1 και 5 παρ.1, με συνέπεια στο δικαίωμα της προσωπικότητας να περιλαμβάνεται τόσο ο σεβασμός της αξίας του ανθρώπου, όσο και η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας.

   Με την υπό κρίση αίτηση οι αιτούντες, (από το δικόγραφο της οποίας παραιτήθηκαν νομότυπα κατά τα άρθρα 294 και 297 ΚΠολΔ) ως προς το δεύτερο των καθών), επικαλούμενοι επείγουσα περίπτωση, ζητούν τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων για την προσωρινή προστασία του προσβαλλόμενου από το καθού Ελληνικό Δημόσιο δικαιώματός τους της προσωπικότητας και τη ρύθμιση της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί. Τα ζητούμενα μέτρα συνίστανται στην προσωρινή διακοπή της λειτουργίας δεκαπέντε (15) καμερών που τοποθετήθηκαν από το καθού Ελληνικό Δημόσιο επ'ευκαιρία της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων σε κοινόχρηστους χώρους της πόλεως των Πατρών, διότι από τη συνέχιση της λειτουργίας των άνω καμερών προσβάλλονται παράνομα στην προσωπικότητά τους διότι περιορίζεται η προσωπική τους ελευθερία και παρεμποδίζονται στην ελεύθερη ανάπτυξη της κοινωνικής και πολιτικής τους δραστηριότητας κατά τα ειδικότερα εκτιθέμενα στην αίτηση. Η αίτηση αρμοδίως εισάγεται ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου για να συζητηθεί κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων (άρθρ.686 επ. ΚΠολΔ) και είναι νόμιμη, στηριζόμενη στις διατάξεις των άρθρων 5 και 25 του Συντάγματος, 57 ΑΚ, 731 και 732 ΚΠολΔ, χωρίς παράλληλα το αιτούμενο ασφαλιστικό μέτρο να προσκρούει στον απαγορευτικό κανόνα του άρθρου 692 παρ.4 ΚΠολΔ, εφόσον από τη διάταξή του, που ρυθμίζει προσωρινά το θέμα, δεν δημιουργούνται αμετάκλητες καταστάσεις που οδηγούν στην ικανοποίηση του δικαιώματος, του οποίου ήδη διώκεται η εξασφάλιση, απορριπτομένης για το λόγο αυτό της σχετικής ενστάσεως του καθού Ελληνικού Δημοσίου. Πρέπει, συνεπώς, η αίτηση να εξεταστεί περαιτέρω κατ'ουσίαν.

   Κατά τη συζήτηση της υποθέσεως στο ακροατήριο, με προφορικές δηλώσεις τους παρενέβησαν προσθέτως υπέρ των αιτούντων οι Ιωάννης Παπαναστασόπουλος και Δημήτριος Μπερερής, δικηγόροι διορισμένοι στο Πρωτοδικείο Πατρών, και κάτοικοι Πατρών, ζητώντας να γίνει δεκτή η αίτηση διότι από τη λειτουργία των παραπάνω καμερών προσβάλλονται παράνομα στην προσωπικότητά τους και ως εκ τούτου έχουν έννομο συμφέρον. Η πρόσθετη αυτή παρέμβαση παραδεκτώς ασκήθηκε προφορικά (άρθρ. 686 παρ.6 ΚΠολΔ) και είναι νόμιμη, στηριζόμενη στο άρθρο 80 ΚΠολΔ, αφού είναι πρόδηλο το έννομο συμφέρον των παρεμβαινόντων. Επομένως, πρέπει να εξεταστεί και αυτή κατ'ουσίαν, συνεκδικαζόμενη με την αίτηση (άρθρ. 31 και 246 ΚΠολΔ).

   Από την εκτίμηση των ενόρκων καταθέσεων των μαρτύρων Κ Λ και Κ Κ, που εξετάστηκαν με επιμέλεια των διαδίκων στο ακροατήριο του Δικαστηρίου και όλων των εγγράφων που οι διάδικοι επικαλούνται και προσκομίζουν, πιθανολογήθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Με απόφαση της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ολυμπιακών Αγώνων (Δ.Α.Ο.Α.) του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ευρύτατο σύστημα ασφάλειας με σκοπό την εξυπηρέτηση των αναγκών της κυκλοφορίας καθώς και την εξασφάλιση της προστασίας των προσώπων κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων 2004. Προς το σκοπό αυτό η ως άνω Διεύθυνση γνωστοποίησε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα τη λειτουργία αρχείου μέσω συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης και υπέβαλε σχέδιο εγκατάστασης 293 καμερών στο οδικό δίκτυο της Αττικής για την απρόσκοπτη διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων και πεζών και τη ρύθμισή τους καθώς και για την άμεση επέμβαση της Δημόσιας εξουσίας σε περιπτώσεις προσβολής προσώπων και αγαθών από έκνομες ενέργειες. Η ανωτέρω Αρχή έδωσε την άδεια που της ζητήθηκε για τη λειτουργία του ως άνω κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης με την υπ'αριθμ. 28/2004 απόφασή της, θέτοντας ως όρους ότι: 1)Δεν θα γίνεται λήψη και καταγραφή εικόνων της εισόδου ή του εσωτερικού των κατοικιών 2)Δεν θα είναι δυνατή η λήψη και ακρόαση συνομιλιών περιοίκων και περαστικών 3)Πριν το άτομο εισέλθει στην εμβέλεια της βιντεοκάμερας, θα ενημερώνεται με τρόπο πρόσφορο και σαφή (επαρκής αριθμός ευδιάκριτων πινακίδων σε εμφανή σημεία) ότι εισέρχεται σε χώρο, ο οποίος βιντεοσκοπείται καθώς επίσης και για το σκοπό της βιντεοσκόπησης 4)Θα τηρούνται απαρεγκλίτως τα μέτρα ασφάλειας του συστήματος επεξεργασίας καθώς και αποθήκευσης των δεδομένων και 5)Η τήρηση των δεδομένων θα επιτρέπεται για χρονικό διάστημα επτά (7) ημερών. Επίσης η ανωτέρω Αρχή κρίνοντας, ότι η λήψη και επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα με κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης που λειτουργεί μονίμως, συνεχώς ή κατά τακτά χρονικά διαστήματα δεν επιτρέπεται διότι προσβάλλει την προσωπικότητα και την ιδιωτική ζωή του ατόμου, σύμφωνα με την υπ'αριθμ. 1122/2000 Οδηγία που είχε εκδώσει «Για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων μέσω κλειστών κυκλωμάτων», έδωσε την άδεια που της ζητήθηκε μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα και συγκεκριμένα για την περίοδο από 1ης Ιουλίου έως 4 Οκτωβρίου 2004. Τμήμα του παραπάνω συστήματος ασφαλείας και για την εξυπηρέτηση του ίδιου σκοπού αναπτύχθηκε σε όλες τις Ολυμπιακές πόλεις, μεταξύ των οποίων και στην Πάτρα. Ετσι μεταξύ των μέτρων ασφαλείας που αναπτύχθηκαν στην Πάτρα ήταν η τοποθέτηση και λειτουργία σε βασικούς οδικούς κόμβους της πόλεως δεκαπέντε (15) καμερών και συγκεκριμένα επί: 1)Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών και Κανελλοπούλου, 2)Ηρώων Πολυτεχνείου- Πέντε Πηγαδίων, 3)Νόρμαν-Οθωνος Αμαλίας, 4)Ακτής Δυμαίων-Ελευθερίου Βενιζέλου, 5)Κορίνθου-Αγίου Νικολάου, 6)Κανακάρη-Αγίου Νικολάου, 7)Πλατεία Γεωργίου-Κορίνθου, 8) Πλατεία Γεωργίου - Μαιζώνος, 9) Γούναρη - Κορίνθου (Δικαστήρια), 10) Καλαβρύτων - Μαραγκοπούλου, 11) Πανεπιστημίου (διασταύρωση Κουρτέση), 12)Οθωνος Αμαλίας-Τριών Συμμάχων, 13)Μαιζώνος-Αγίου Νικολάου, 14)Διόδιο Ρίου και 15)Προβλήμα Ρίου. Για την τοποθέτηση των παραπάνω επίμαχων καμερών ουδεμία απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα εκδόθηκε που να επιτρέπει την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα μέσω συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης υπο τις προϋποθέσεις του Ν.2472/1997. Η άδεια που χορήγησε η ανωτέρω Αρχή για την περίοδο των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων με την προαναφερόμενη απόφασή της αφορούσε μόνο τις 293 κάμερες στο οδικό δίκτυο της Αττικής και η παράταση της λειτουργίας του συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης που είναι εγκαταστημένο στο οδικό δίκτυο του Ν. Αττικής επετράπη, υπο προϋποθέσεις με την υπ'αριθμ. 63/2004 απόφαση της ανωτέρω Αρχής, για το σκοπό αποκλειστικά της διαχείρισης της κυκλοφορίας των οχημάτων σε οδικούς άξονες μεγάλης κυκλοφορίας και έληξε στις 24-5-2005. Επομένως, η τοποθέτηση και λειτουργία των επίμαχων καμερών στην πόλη των Πατρών ήταν από την αρχή παράνομη και σε κάθε περίπτωση είναι παράνομη η λειτουργία τους μετά την 4-10-2004, ακόμα και για το σκοπό της διαχείρισης της κυκλοφορίας των οχημάτων, όπως υποστηρίζει το καθού. Περαιτέρω πιθανολογείται ότι η λειτουργία των παραπάνω καμερών, μεταξύ των οποίων και των επίμαχων, εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου C41 που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων. Το σύστημα αυτό, όπως προκύπτει από το αρ. πρωτ. 3455/20-10-2004 έγγραφο της Δ.Α.Ο.Α. του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης, το περιεχόμενο του οποίου επικαλείται η προαναφερόμενη απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (63/2004), αποτελείται από α)την κάμερα ΡΖΤ που είναι πανοραμική, με οπτικό ζούμ και συνεχή περιστροφική οπτική γωνία 360 μοιρών, β)μικρόφωνο τοποθετημένο σε ύψος 5 ή 7 μέτρων και είναι ανθεκτικό στις καιρικές συνθήκες και λειτουργεί κατά τη διάρκεια και μετά από μία βροχόπτωση, γ)νοήμου σύστημα κυκλοφορίας (traticon), το οποίο βασίζεται σε μονάδες επεξεργασίας βίντεο, ο χειριστής των οποίων μπορεί να επιλέγει εικόνα ή ήχο από οποιαδήποτε θέση και να κάνει προβολή ή ακρόαση στην οθόνη και στα ηχεία του κέντρου που διαχειρίζεται, να επιλέγει την οπτική γωνία, να προκαλεί κλίση της κάμερας (ανέβασμα-κατέβασμα) και να εστιάζει σε οποιοδήποτε στόχο επιθυμεί. Η κάμερα ουσιαστικά είναι κατά την άνω απόφαση «όμοια με έναν φρουρό που περπατά σε σταθερή διαδρομή». Υπάρχει ακόμα δυνατότητα του χειριστή να αρχειοθετεί τα βίντεο και να ανακτά τα αρχειοθετημένα βίντεο οποιαδήποτε στιγμή επιθυμεί. Εκ των τεχνικών αυτών χαρακτηριστικών οι επίμαχες κάμερες έχουν δυνατότητες παρακολούθησης που υπερβαίνουν κατά πολύ τις όποιες ανάγκες ελέγχου της κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα μπορούν να ζουμάρουν σε πρόσωπα και πινακίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων από απόσταση δύο χιλιομέτρων και να καταγράφουν διαλόγους από μεγάλη απόσταση και γενικά να παρακολουθούν, εποπτεύουν και επισημαίνουν επί 24ώρου βάσεως όλα όσα επιθυμεί ο χειριστής τους ή η Προϊσταμένη αρχή του. Ειδικότερα πιθανολογήθηκε ότι όσον αφορά τις επίμαχες κάμερες, αυτές που είναι τοποθετημένες σε δύο σημεία της Πλατείας Γεωργίου έχουν τη δυνατότητα λήψης και καταγραφής εικόνων της εισόδου και του εσωτερικού κατοικιών και επαγγελματικών χώρων και της εισόδου χώρων συνάθροισης πολιτών όπως του Δημοτικού Θεάτρου, ακόμα έχουν τη δυνατότητα καταγραφής ιδιωτικών στιγμών όπως μίας επαγγελματικής ή κοινωνικής συνάντησης, ενώ η κάμερα που έχει τοποθετηθεί στη διασταύρωση των οδών Γούναρη και Κορίνθου μπορεί να στραφεί προς τις εισόδους του Δικαστικού και Νομαρχιακού Μεγάρου και να καταγράψει την αντίστοιχη κίνηση πολιτών από και προς τα κτίρια αυτά, ακόμα και τα πρόσωπα που συμμετέχουν σε πορείες και διαδηλώσεις, οι οποίες σχεδόν πάντοτε διέρχονται από το συγκεκριμένο σημείο. Επομένως, η λειτουργία των επίμαχων καμερών προσβάλλει παράνομα το δικαίωμα της προσωπικότητας των αιτούντων, και των προσθέτως παρεμβαινόντων υπέρ αυτών, δικηγόρων στο Πρωτοδικείο Πατρών που δραστηριοποιούνται στην πόλη των Πατρών και συμμετέχουν ενεργά στην οικονομική, κοινωνική και πολιτική της ζωή, αλλά και των λοιπών πολιτών διότι τους θέτει υπό έλεγχο και αδικαιολόγητο περιορισμό της ελευθερίας τους ως εκδήλωση της προσωπικότητάς τους και τους παρεμποδίζει στην ελεύθερη ανάπτυξη της κοινωνικής και πολιτικής δραστηριότητάς τους. Η αίσθηση του πολίτη ότι είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται υπό παρακολούθηση σίγουρα επηρεάζει τη συμπεριφορά του κατά τρόπο αντιτιθέμενο σε βασικές αξιολογήσεις μίας δημοκρατικής εννόμου τάξεως. Επομένως, η λειτουργία των επίμαχων καμερών συνιστά ανεπίτρεπτη προσβολή των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του ατόμου (άρθρ. 5 παρ.1 Σ), της ιδιωτικής ζωής (άρθρ. 9Σ) και της προστασίας του ατόμου από τη συλλογή, επεξεργασία και χρήση των προσωπικών του δεδομένων (άρθρ. 9Σ). Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω και ενόψει ότι συντρέχει κατεπείγουσα περίπτωση πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση ως προς το καθού Ελληνικό Δημόσιο ως και κατ' ουσίαν βάσιμη καθώς και η πρόσθετη υπέρ των αιτούντων παρέμβαση, κατά τα οριζόμενα ειδικότερα στο διατακτικό. Τέλος, τα δικαστικά έξοδα των αιτούντων πρέπει να επιβληθούν εις βάρος του καθού Ελληνικού Δημοσίου, μειωμένα σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 22 παρ.1 του Ν.3693/1957, 5 παρ.12 του Ν.1738/1987 και 2 της 134423/1992 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, κατά τα οριζόμενα στο διατακτικό.

   ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

   Η αίτηση θεωρείται πως δεν ασκήθηκε ως προς το δεύτερο των καθών ΝΠΔΔ με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Πατρών».

   Δικάζει κατ'αντιμωλίαν των λοιπών διαδίκων.

   Δέχεται την αίτηση όσον αφορά το πρώτο των καθών Ελληνικό Δημόσιο, και την πρόσθετη υπέρ των αιτούντων παρέμβαση.

   Απαγορεύει προσωρινά στο καθού Ελληνικό Δημόσιο τη λειτουργία των δεκαπέντε (15) καμερών που έχουν τοποθετηθεί σε βασικούς οδικούς κόμβους της πόλεως των Πατρών και συγκεκριμένα επί: 1) ΝΕΟ Πατρών-Αθηνών και Κανελλοπούλου, 2) Ηρώων Πολυτεχνείου-Πέντε Πηγαδίων, 3) Νόρμαν-Οθωνος Αμαλίας, 4) Ακτής Δυμαίων-Ελευθερίου Βενιζέλου, 5) Κορίνθου - Αγίου Νικολάου, 6) Κανακάρη-Αγίου Νικολάου, 7) Πλατεία Γεωργίου-Κορίνθου, 8) Πλατεία Γεωργίου-Μαιζώνος, 9) Γούναρη-Κορίνθου (Δικαστήρια), 10) Οθωνος Αμαλίας-Τριών Συμμάχων, 11) Μαιζώνος-Αγίου Νικολάου, 12) Καλαβρύτων-Μαραγκοπούλου, 13) Πανεπιστημίου (Κόμβος Κουρτέση), 14) Διόδια Ρίου και 15) Προβλήτα Ρίου.Και

   Καταδικάζει το καθού Ελληνικό Δημόσιο στα δικαστικά έξοδα των αιτούντων, το ύψος των οποίων καθορίζει σε διακόσια (200) ΕΥΡΩ.

   Κρίθηκε, αποφασίσθηκε και δημοσιεύθηκε στο ακροατήριό του στην Πάτρα στις 8 Ιουλίου 2005, σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση, απόντων των διαδίκων και των πληρεξουσίων τους δικηγόρων, παρουσία της Γραμματέως Μαρίας Βαγγελάτου.