Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών Δ.Σ.Α. «ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ»

 

ΜΔΠρΤρίπολης 516/2018

 

Διοικητική εκτέλεση - Απαιτήσεις ΟΑΕΕ από εισφορές - Ανακοπή για την ακύρωση ταμειακής βεβαίωσης -.

 

Ανεπίτρεπτη η ταμειακή βεβαίωση οφειλής, η οποία αποτελεί νόμιμο τίτλο για την είσπραξη των απαιτήσεων του ΟΑΕΕ, και ως εκ τούτου αδύνατη η λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος του οφειλέτη του ΟΑΕΕ κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, χωρίς την ολοκλήρωση της διοικητικής διαδικασίας, είτε με την έκδοση απόφασης της Τοπικής Διοικητικής Επιτροπής επί της ένστασης του διοικουμένου, είτε με την πάροδο άπρακτης της προθεσμίας εντός της οποίας οφείλει να αποφανθεί η ΤΔΕ. Δεκτή η ανακοπή για την ακύρωση ταμειακής βεβαίωσης. Ο ανακόπτων δεν ενημερώθηκε νομίμως για την ύπαρξη της ένδικης οφειλής του στον ΟΑΕΕ με αποτέλεσμα να απωλέσει το δικαίωμά του να αμφισβητήσει τις απαιτήσεις του ΟΑΕΕ έναντι αυτού με την άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής. Ο ΟΑΕΕ δεν προέβη σε έκδοση και κοινοποίηση στον ανακόπτοντα των καταλογιστικών πράξεων, επί των οποίων ερείδεται το ταμειακώς βεβαιωθέν χρέος.

 

 

 

Αριθμός απόφασης Α516/2018

 

ΤΟ

ΑΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

 

(ΤΜΗΜΑ Α' ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ)

 

συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του, στις 19 Σεπτεμβρίου 2017, με δικαστή την Αρτεμη Σερόγλου, Πρωτοδίκη Δ.Δ., και γραμματέα την Κωνσταντίνα Μπρούσαλη, δικαστική υπάλληλο,

 

γ ι α να δικάσει την ανακοπή με χρονολογία κατάθεσης 25/09/2014,

 

του ..., κατοίκου Τρίπολης (...), ο οποίος παραστάθηκε με τον πληρεξούσιο του δικηγόρο Χρήστο Κλειώση,

 

κατά των Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία: 1) «Ιδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων - Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Μισθωτών (Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ.) Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) Τρίπολης, το οποίο παραστάθηκε με τον πληρεξούσιο του δικηγόρο, Κωνσταντίνο Μπουντή, και 2) «Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.)», το οποίο παραστάθηκε με την πληρεξούσια του δικηγόρο, Αναστασία Τζίφα, στα οποία Ν.Π.Δ.Δ. έχει υπεισέλθει ως καθολικός διάδοχος αυτών, το Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης» (Ε.Φ.Κ.Α.), το οποίο εκπροσωπείται από το Διοικητή του και παραστάθηκε με τους ανωτέρω πληρεξούσιους δικηγόρους.

 

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης οι διάδικοι ανέπτυξαν τους ισχυρισμούς τους και ζήτησαν όσα αναφέρονται στα πρακτικά.

 

 

Αφού μελέτησε τη δικογραφία

σκέφτηκε κατά το νόμο

 

 

1. Ε π ε ι δ ή με την κρινόμενη ανακοπή, για την οποία καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (βλ. σχετ. το υπ' αριθ. 777316, σειράς Α, ειδικό έντυπο παραβόλου), ζητείται, παραδεκτώς, η ακύρωση της υπ' αριθ. …/14-07-2014 ταμειακής βεβαίωσης που εκδόθηκε σε βάρος του ανακόπτοντος από τον Διευθυντή του Περιφερειακού Κ.Ε.Α.Ο. Τριπόλεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για την είσπραξη ποσών 13.898,76 ευρώ (κυρία εισφορά 13.821,73 ευρώ και πρόσθετα τέλη 77,03 ευρώ), τα οποία προέρχονται από ληξιπρόθεσμες οφειλές του από εισφορές προς τον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), για τις οποίες είχαν συνταχθεί οι υπ' αριθμ. … πράξεις βεβαίωσης οφειλής του ανωτέρω Οργανισμού. Η ως άνω πράξη ταμειακής βεβαίωσης γνωστοποιήθηκε στον ανακόπτοντα με την υπ' αριθ. 118902/01-08-2014 ατομική ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών του Διευθυντή του ίδιου Περιφερειακού Κ.Ε.Α.Ο.

 

2. Επειδή, με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 51 του ν. 4387/2016 (ΦΕΚ Α' 85) συνεστήθη νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, ως νέος φορέας κυρίας ασφάλισης, με την επωνυμία «Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης» (Ε.Φ.Κ.Α.) και ορίστηκε η 1η.1.2017, ως ημερομηνία έναρξης λειτουργίας αυτού. Από την ίδια ημερομηνία, στο νέο αυτό φορέα εντάσσονται αυτοδικαίως, αφενός μεν όλοι οι υφιστάμενοι φορείς κυρίας ασφάλισης, αφετέρου δε το Κ.Ε.Α.Ο., κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στα άρθρα 53 και 54 αντιστοίχως του ίδιου ως άνω νόμου. Κατόπιν δε τούτου, νομίμως παρίσταται, σε κάθε περίπτωση, ο Ε.Φ.Κ.Α. και συνεχίζει την παρούσα δίκη, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 70 του ν. 4387/2016 και τις περιπτ. Δ' και Η' της παρ. 3 του άρθρου 62 του ίδιου νόμου, όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο 31 παρ. 1 του ν. 4445/2016 (ΦΕΚ Α' 236).

 

3. Επειδή, στο άρθρο 217 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ΚΔΔ), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2717/1999 (Α'-97), ορίζεται ότι «1. Ανακοπή χωρεί κατά κάθε πράξης που εκδίδεται στα πλαίσια της διαδικασίας της διοικητικής εκτέλεσης και, ιδίως, κατά α) της πράξης της ταμειακής βεβαίωσης του εσόδου, β) ..., ενώ στο άρθρο 224 του ανωτέρω Κώδικα ορίζεται ότι: «1. Το δικαστήριο ελέγχει την προσβαλλόμενη πράξη κατά το νόμο και την ουσία, στα όρια της ανακοπής, τα οποία προσδιορίζονται από τους λόγους και το αίτημα της. 2. ... 3. Κατά τον έλεγχο του κύρους των προσβαλλόμενων με την ανακοπή πράξεων της εκτέλεσης, δεν επιτρέπεται ο παρεμπίπτων έλεγχος της νομιμότητας προηγουμένων πράξεων της εκτέλεσης. 4. Στην περίπτωση της ανακοπής κατά της ταμειακής βεβαίωσης, επιτρέπεται ο παρεμπίπτων έλεγχος, κατά το νόμο και τα πράγματα, του τίτλου βάσει του οποίου έγινε η βεβαίωση, εφόσον δεν προβλέπεται κατ' αυτού ένδικο βοήθημα που επιτρέπει τον έλεγχο του κατά το νόμο και την ουσία ή δεν υφίσταται σχετικώς δεδικασμένο. 5. ...». Ακόμη, στο άρθρο 225 του ίδιου Κώδικα ορίζεται ότι «Το δικαστήριο, αν διαπιστώσει παράβαση νόμου ή ουσιαστικές πλημμέλειες της προσβαλλόμενης πράξης, προβαίνει στην ολική ή μερική ακύρωση ή στην τροποποίηση της. Σε διαφορετική περίπτωση, προβαίνει στην απόρριψη της ανακοπής».

 

4. Επειδή, ο Κώδικας Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε. - ν.δ. 356/1974, Α' 90) ορίζει στο άρθρο 2 ότι «1. Η είσπραξις των δημοσίων εσόδων ανατίθεται εις τα Δημόσια Ταμεία, τα λοιπά επί της εισπράξεως όργανα και τους ειδικούς ταμίας, εις ους έχει ανατεθή η είσπραξις ειδικών εσόδων, ενεργείται δε δυνάμει νομίμου τίτλου ... 2. Νόμιμος τίτλος είναι : α) Η κατά τους κειμένας νόμους βεβαίωσις και ο υπό των αρμοδίων Διοικητικών ή ετέρων αρμοδίων κατά τον νόμον Αρχών προσδιορισμός του εισπρακτέου ποσού, του είδους του εσόδου και της αιτίας δι’ ην οφείλεται, β) Η εξ εγγράφων δημοσίων ή ιδιωτικών αποδεικνυομένη οφειλή, γ) Η εξ εγγράφων δημοσίων ή ιδιωτικών πιθανολογούμενη κατά την έννοιαν του άρθρου 347 Κωδικός Πολιτικής Δικονομίας ως προς την ύπαρξιν και το ποσό αυτής οφειλή. 3. Εις τας περιπτώσεις β' και γ' της προηγουμένης παραγράφου η εις το Δημόσιον Ταμείον βεβαίωσις ενεργείται κατόπιν εγγράφου της κατεχούσης τα έγγραφα Αρχής ή οίκοθεν υπό του Δημοσίου Ταμείου εφ' όσον ταύτα ευρίσκονται παρ' αυτώ» και στο άρθρο 4 ότι: «1. Αμα τη βεβαιώσει ποσού τινός εις το Δημόσιον Ταμείον ως δημοσίου εσόδου ο Διευθυντής του Δημοσίου Ταμείου υποχρεούται επί πειθαρχική αυτού ευθύνη να αποστείλη προς τον οφειλέτην ατομικήν ειδοποίησιν, δυνάμενος και να κοινοποίηση ταύτην, περιέχουσαν τα στοιχεία του οφειλέτου, το είδος και το ποσόν του χρέους, το οικονομικόν έτος εις ο ανήκει τούτο, τον αριθμόν και την χρονολογίαν του τριπλοτύπου βεβαιώσεως και την χρονολογίαν πληρωμής του χρέους ή εκάστης δόσεως εις περίπτωσιν καταβολής εις δόσεις. Η ειδοποίησις αύτη αποστέλλεται προς τον οφειλέτην διά της Ταχυδρομικής Υπηρεσίας ή δι' υπαλλήλων του Δημοσίου Ταμείου. 2. Η κατά την προηγούμενην παράγραφον κοινοποιουμένη ατομική ειδοποίησις δεν εξομοιούται προς την επιταγήν προς πληρωμήν. 3. Η παράλειψης αποστολής της κατά την παράγραφον 1 του παρόντος άρθρου ειδοποιήσεως ουδεμίαν ασκεί επίδρασιν επί του κύρους των κατά του οφειλέτου λαμβανομένων αναγκαστικών μέτρων». Στη συνέχεια, η παρ. 1 του άρθρου 2 αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 7 του ν. 4224/2013 (Α' 288/31.12.2013) ως εξής: «1. Με την εξαίρεση των φόρων και των λοιπών δημοσίων εσόδων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013), για τα οποία εφαρμόζονται αποκλειστικά οι διατάξεις του ως άνω Κώδικα, η είσπραξη των δημοσίων εσόδων ανήκει στην αρμοδιότητα της Φορολογικής Διοίκησης και των λοιπών οργάνων που ορίζονται με ειδικές διατάξεις για το σκοπό αυτόν ή των ειδικών ταμιών, στους οποίους έχει ανατεθεί η είσπραξη ειδικών εσόδων». Επίσης, οι ως άνω παρ. 2 και 3 του άρθρου 2, αντικαταστάθηκαν με την παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4224/2013 ως εξής: «2. Για την είσπραξη των δημοσίων εσόδων απαιτείται νόμιμος τίτλος. Με την εξαίρεση των φόρων και των λοιπών δημοσίων εσόδων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013), για τα οποία εφαρμόζονται αποκλειστικά οι διατάξεις του ως άνω Κώδικα, νόμιμο τίτλο αποτελούν: α) Τα έγγραφα, στα οποία οι αρμόδιες αρχές προσδιορίζουν, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, τον οφειλέτη, το είδος, το ποσό και την αιτία της οφειλής, β) Τα δημόσια ή ιδιωτικά έγγραφα, από τα οποία αποδεικνύεται η οφειλή, γ) Τα δημόσια ή ιδιωτικά έγγραφα, από τα οποία πιθανολογείται η οφειλή, ως προς την ύπαρξη και το ποσό αυτής, κατά την έννοια του άρθρου 347 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. 3. Η είσπραξη στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου πραγματοποιείται από τη Φορολογική Διοίκηση μετά την καταχώριση των στοιχείων του νόμιμου τίτλου στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων, είτε κατόπιν αποστολής στη Φορολογική Διοίκηση χρηματικού καταλόγου από την αρχή που απέκτησε το νόμιμο τίτλο είτε με βάση μόνο το νόμιμο τίτλο, εφόσον αυτός έχει περιέλθει με οποιονδήποτε τρόπο στη Φορολογική Διοίκηση. ...» Περαιτέρω, τα δύο πρώτα εδάφια της παρ. 1 του ως άνω άρθρου 4 του ΚΕΔΕ αντικαταστάθηκαν με την παρ. 5 του άρθρου 7 του ν.4224/2013 του ΚΕΔΕ ως εξής: «1. Με την εξαίρεση των φόρων και των λοιπών δημοσίων εσόδων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013), για τα οποία εφαρμόζονται αποκλειστικά οι διατάξεις του ως άνω Κώδικα, καθώς και των δημοσίων εσόδων της περίπτωσης β' της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του παρόντος Κώδικα, μετά την καταχώριση του χρέους ως δημοσίου εσόδου κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 παράγραφος 3, η Φορολογική Διοίκηση εκδίδει ατομική ειδοποίηση, την οποία, είτε αποστέλλει ταχυδρομικά στον οφειλέτη και στα συνυπόχρεα πρόσωπα είτε την κοινοποιεί σε αυτούς σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4174/2013. Στην ατομική ειδοποίηση αναφέρονται τα στοιχεία και ο αριθμός φορολογικού μητρώου, εφόσον υπάρχει, του οφειλέτη, το είδος και το ποσό του χρέους, συμπεριλαμβανομένων των τόκων που έχουν ήδη υπολογισθεί κατά την κείμενη νομοθεσία, ο αριθμός και η χρονολογία καταχώρισης του χρέους ως δημοσίου εσόδου ή ο τίτλος στον οποίο βασίζεται το χρέος, ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής αυτού, η μνεία ότι από την επομένη ημέρα της λήξης της νόμιμης προθεσμίας καταβολής του χρέους και μέχρι την τελική εξόφληση αυτού υπολογίζονται οι τόκοι και το πρόστιμο του άρθρου 6 του παρόντος ...». Τέλος, στην παρ. 11 του άρθρου 7 του ν. 4224/2013 ορίζεται ότι «Οι διατάξεις των παραγράφων 1 έως 10 του παρόντος άρθρου τίθενται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2014, εκτός-«ν ορίζεται διαφορετικά στις μεταβατικές διατάξεις».

 

5. Επειδή, στο άρθρο 16 του π.δ. 258/2005 «Καταστατικό του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.)» (Α' 316) ορίζεται ότι «1. Οι απαιτήσεις του Ο.Α.Ε.Ε., από πάσης φύσεως καθυστερούμενες εισφορές, πρόσθετα τέλη και ειδικές προσαυξήσεις, εισπράττονται κατά τη διαδικασία του νόμου περί εισπράξεως δημοσίων εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.), όπως ισχύει κάθε φορά. Τίτλους για τη βεβαίωση και την αναγκαστική είσπραξη των απαιτήσεων του Οργανισμού αποτελούν οι Πράξεις Επιβολής Εισφορών και Προσθέτων Τελών (Π.Ε.Ε.Π.Τ.), που συντάσσονται από τα αρμόδια προς τούτο όργανα του. ... 2. Με βάση τους τίτλους της προηγουμένης παραγράφου και αφού προηγουμένως διαπιστωθεί η μη πληρωμή της οφειλής από τους υπόχρεους, συντάσσονται καταστάσεις οφειλετών, οι οποίες, αφού υπογραφούν από το αρμόδιο όργανο, επέχουν θέση τίτλου εκτέλεσης και εκτελούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου περί είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. 3. Κατά των ανωτέρω πράξεων επιτρέπεται η άσκηση ενστάσεων ενώπιον των Τ.Δ.Ε. από τους ενδιαφερόμενους εντός προθεσμίας 30 ημερών από της κοινοποίησης τους. 4. Η τυχόν άσκηση από τον οφειλέτη ένστασης κατά της Π.Ε.Ε.Π.Τ. δεν αναστέλλει την εκτέλεση της. 5. ...». Συναφώς, στο άρθρο 12 του Κανονισμού Ασφαλιστικής Λειτουργίας του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Φ. 80000/7228/308/7-9-2006 απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Β' 1397), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση του με την Φ10035/31086/1570 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (Β' 2096), ορίζεται ότι «Στις περιπτώσεις που τα εισπρακτικά όργανα του Οργανισμού διαπιστώνουν καθυστέρηση στην καταβολή των εισφορών με άμεση προτεραιότητα στους ασφαλισμένους που οφείλουν εισφορές με κίνδυνο παραγραφής των χρεών τους, υποχρεούνται να συντάσσουν κατάσταση οφειλής, για κάθε ασφαλισμένο χωριστά, την οποία θα αποστέλλουν στον υπόχρεο μέσω ταχυδρομείου με επιστολή και θα τον καλούν, όπως μέσα σε (10) δέκα ημέρες προσέλθει να καταβάλλει το σύνολο οφειλής, από εισφορές, Π.Τ. και ειδικές προσαυξήσεις. Στην περίπτωση που ο υπόχρεος δεν προσέλθει για την καταβολή της οφειλής και ανεξάρτητα από την παραλαβή της κατά την προηγούμενη παράγραφο επιστολής, μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία, τότε ο αρμόδιος υπάλληλος του Περιφερειακού Τμήματος της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης θα προβαίνει στη σύνταξη ΠΡΑΞΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΩΝ ΤΕΛΩΝ (Π.Ε.Ε.Π.Τ.) σε βάρος του, με την οποία θα καλείται μέσα σε (20) είκοσι ημέρες να καταβάλλει την οφειλή. Η παραπάνω Π.Ε.Ε.Π.Τ. θα επιδίδεται στον υπόχρεο μέσω ταχυδρομείου με απόδειξη παραλαβής, ώστε να βεβαιώνεται η παραλαβή της. Σε περίπτωση μη παραλαβής της από τον υπόχρεο, τότε η επίδοση θα διενεργείται βάσει του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας μέσω δικαστικών επιμελητών ή εξουσιοδοτημένων από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού υπαλλήλων, ονομαστικά. Η Π.Ε.Ε.Π.Τ. με την επίδοση της στον υπόχρεο αποτελεί τίτλο βεβαίωσης και είσπραξης των απαιτήσεων του Οργανισμού, σύμφωνα με τις καταστατικές του διατάξεις. Σε περίπτωση μη εξόφλησης της διαλαμβανόμενης οφειλής από τον υπόχρεο συντάσσεται αρμοδίως κατάσταση οφειλετών, που υπέχει θέση τίτλου εκτέλεσης και εκτελείται σύμφωνα με τις ρητές διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε. ... Η Π.Ε.Ε.ΠΤ. πρέπει να επιδίδεται στον ασφαλισμένο μέσα στον ίδιο μήνα της έκδοσης της και το αργότερο πριν από τη λήξη του επόμενου μήνα. Σε περίπτωση που παρέλθει η ανωτέρω προθεσμία χωρίς να έχει επιδοθεί στον οφειλέτη, ακυρώνεται, εκδίδεται νέα και επιδίδεται κατά τα ανωτέρω. ... Ο υπόχρεος οφειλέτης του Οργανισμού, στον οποίο εκδόθηκε Π.Ε.Ε.ΠΤ. έχει δικαίωμα να ασκήσει ένσταση μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την επομένη της επίδοσής της, ενώπιον της Τοπικής Διοικητικής Επιτροπής, πλην όμως η υποβολή ένστασης δεν αναστέλλει την εκτέλεση. ... Μετά την επίδοση της Π.Ε.Ε.ΠΤ. στον οφειλέτη και εφόσον δεν προσέλθει να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει την οφειλή του μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την κοινοποίησή της, αποστέλλεται σε αυτόν με απόδειξη παραλαβής ή με δικαστικό επιμελητή ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ, στην οποία αναφέρονται τα εξής στοιχεία: ... Οι κατά τα ανωτέρω οφειλές δύναται να βεβαιωθούν στη Δ.Ο.Υ. κατόπιν εξουσιοδότησης του προϊσταμένου του τμήματος με απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού. Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται η κατά την προηγουμένη παράγραφο αποστολή ατομικής ειδοποίησης....».

 

6. Επειδή, με το άρθρο 101 του ν. 4172/2013 (Α' 167) ορίζεται ότι «1. Στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ιδρύεται Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο) με οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια. 2. Το Κ.Ε.Α.Ο. έχει ως σκοπό: α) την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, β) ... 3. Για τις ανάγκες του παρόντος νοούνται: -Τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές, οι καταβλητέες εισφορές έως την καταληκτική ημερομηνία εμπροθέσμου καταβολής τους.- Καθυστερούμενες, οι ασφαλιστικές εισφορές από την επόμενη ημέρα λήξης της εμπροθέσμου καταβολής τους. -Ληξιπρόθεσμες, οι καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές από τη σύνταξη της πράξης βεβαίωσης της οφειλής.- Βεβαίωση οφειλής, η ειδική διοικητική πράξη καταγραφής οφειλών. Η πράξη βεβαίωσης οφειλής συντάσσεται τον επόμενο μήνα λήξης της εμπροθέσμου καταβολής των ασφαλιστικών οφειλών και σε κάθε περίπτωση μέχρι έξι (6) μήνες από την ημέρα που οι ασφαλιστικές οφειλές κατέστησαν καθυστερούμενες.- Τίτλο εκτελεστό αναγκαστικής είσπραξης οφειλών σύμφωνα με το ν.δ.356/1974 Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), ως ισχύει, αποτελεί η πράξη βεβαίωσης οφειλής μετά την απόδοση μοναδικού αριθμού και την ταυτόχρονη ηλεκτρονική εγγραφή της στο ειδικό ηλεκτρονικό μητρώο εσόδων του Κ.Ε.Α.Ο. 4. Στη βάση δεδομένων του Κ.Ε.Α.Ο. διαβιβάζεται αυτοματοποιημένα η πράξη βεβαίωσης οφειλής εντός μηνός από τη σύνταξη της και της αποδίδεται μοναδικός αριθμός. Μετά το διαχωρισμό των οφειλών σε άμεσα εισπράξιμες και επισφαλείς: α) ενημερώνεται ο οφειλέτης με κάθε πρόσφορο μέσο για την οφειλή του και την έναρξη διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης, β) εντός μηνός από την έκδοση του εκτελεστού τίτλου αποστέλλεται ατομική ειδοποίηση και τάσσεται προθεσμία είκοσι (20) ημερών εντός της οποίας καλείται ο οφειλέτης να εξοφλήσει, γ) μετά την εκπνοή της ως άνω προθεσμίας ο εκτελεστός τίτλος διαβιβάζεται στα κατά τόπο αρμόδια όργανα για εκτέλεση σύμφωνα με τον ΚΕΔΕ, ως ισχύει, δ) μετά τη διαβίβαση στο Κ.Ε.Α.Ο. των ληξιπροθέσμων οφειλών κάθε είδους διοικητική ή δικαστική αμφισβήτηση που ασκείται ενώπιον των οικείων Ασφαλιστικών Οργανισμών ή Δικαστηρίων δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα .... 9. α) Στο Κ.Ε.Α.Ο. διαβιβάζονται από 1.7.2013 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του ΟΑΕΕ ... β) Στο Κ.Ε.Α.Ο. διαβιβάζονται: i) οι ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των πέντε χιλιάδων (5.000,00) ευρώ συνολικής οφειλής, Μ) οι οφειλές που κατέστησαν απαιτητές λόγω μη τήρησης των προηγούμενων ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής. 10. Με αποφάσεις του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ... ρυθμίζονται: το περιεχόμενο (τα στοιχεία) της βεβαίωσης οφειλής ... η διαδικασία είσπραξης και ηλεκτρονικής διαχείρισης του Κ.Ε.Α.Ο. ... Με όμοια απόφαση καθορίζεται η οργανωτική διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των επιμέρους τμημάτων του Κ.Ε.Α.Ο., ...11. α) Η άσκηση διοικητικών προσφυγών ή ενδίκων βοηθημάτων κατά την ισχύουσα διαδικασία στους οικείους ασφαλιστικούς οργανισμούς για την αμφισβήτηση των καθυστερούμενων ασφαλιστικών οφειλών δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα, β) ... δ) Η διοικητική εκτέλεση που ήδη έχει αρχίσει στα οικεία ταμεία πριν την έναρξη λειτουργίας του Κ.Ε.Α.Ο. συνεχίζεται από το Κ.Ε.Α.Ο.. ...12. Κάθε διάταξη αντίθετη με τις διατάξεις του παρόντος καταργείται από της ένταξης κάθε οργανισμού στη διαδικασία είσπραξης μέσω του Κ.Ε.Α.Ο.. Οι διατάξεις των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών διατηρούνται για οφειλές κάτω των 5.000 ευρώ συνολικής οφειλής.".

 

7. Επειδή, κατ' εξουσιοδότηση της προαναφερόμενης διάταξης της παραγράφου 10 του άρθρου 101 του ν. 4172/2013, εκδόθηκαν: α) Η με αριθμό Φ.80000/οικ.23795/791/5.8.2013 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (Β' 2124), με τις διατάξεις της οποίας ορίστηκαν τα εξής: «Η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 101 του ν. 4172/2013, περιλαμβάνει υποχρεωτικά τα εξής στοιχεία: Α) Στοιχεία Οφειλής: 1. Την αιτία της οφειλής. 2. Τον ασφαλιστικό οργανισμό, τον Τομέα, ή την Υπηρεσία ή το Υποκατάστημα του ασφαλιστικού Οργανισμού που εκδίδει την Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής .... 3. Ο αριθμός αναφοράς της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής. 4. Η ημερομηνία έκδοσης της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής. 5. Οι υπογραφές των αρμοδίων οργάνων και η υπηρεσιακή σφραγίδα των ασφαλιστικών Οργανισμών. Β) Στοιχεία Περιόδου Οφειλής: 1. Το έτος και το μήνα ή το χρονικό διάστημα που αφορά η οφειλή. 2. Το ποσό της οφειλής. 3. Το ποσό των επιβαρύνσεων. 4. Το συνολικό ποσό της οφειλής (το άθροισμα των στοιχείων 2 και 3). 5. ... Γ) Στοιχεία Οφειλέτη για φυσικά πρόσωπα: 1. Κατηγορία οφειλέτη (φυσικό πρόσωπο). 2. Αριθμός Μητρώου Οφειλέτη στον ασφαλιστικό οργανισμό. 3. Κωδικός αριθμός Δ.Ο.Υ. 4. Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του οφειλέτη. 5. Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) του οφειλέτη. 6. Προσωπικά στοιχεία του οφειλέτη ... Δ) ....» και β) Η με αριθμό Φ.80000/οικ.25379/312/29.8.2013 απόφαση του ίδιου ως άνω Υπουργού (Β' 2699), με την οποία ορίστηκαν μεταξύ άλλων τα εξής: «Α. Διαβίβαση της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) 1. Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί  διαβιβάζουν την Πράξη  Βεβαίωσης Οφειλής που εκδίδουν στο ΚΕΑΟ, εντός μηνός από τη σύνταξή της. 2. Η διαβίβαση των πράξεων από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς στο Κ.Ε.A.O. γίνεται αυτοματοποιημένα, μέσω μηχανογραφικής εφαρμογής. 3. ... 4. ... 5. Στο ΚΕΑΟ διαβιβάζονται τα στοιχεία που περιλαμβάνει η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής. 6. ... 7. Κατά την παραλαβή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής γίνεται έλεγχος πληρότητας, ορθότητας και συνέπειας στοιχείων από το πληροφοριακό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο. Σε περίπτωση που τα στοιχεία που έχουν διαβιβαστεί είναι ελλιπή ή λανθασμένα, ώστε να μην είναι δυνατή η ταυτοποίηση του οφειλέτη, ενημερώνεται άμεσα ο ασφαλιστικός οργανισμός και η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής τίθεται σε εκκρεμότητα μέχρι την αποστολή των αναγκαίων στοιχείων από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς. Β. Εγγραφή Οφειλής στο ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του Κέντρου Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.): 1. Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων από το πληροφοριακό σύστημα του ΚΕΑΟ και την παραλαβή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής, αποδίδεται, με ηλεκτρονικό τρόπο, μοναδικός αριθμός (Κ.Ε.Α.Ο.). Η απόδοση του μοναδικού αριθμού ΚΕΑΟ γίνεται με σειριακό τρόπο ανά ημερολογιακό έτος. ... 3. Με την απόδοση μοναδικού αριθμού Κ.Ε.Α.Ο. στην Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής αυτή καθίσταται νόμιμος εκτελεστός τίτλος και εγγράφεται ηλεκτρονικά σε Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του ΚΕΑΟ. Το ΚΕΑΟ επιδιώκει την είσπραξη της οφειλής, ενώ το ποσό που εισπράττεται αποτελεί έσοδο των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών. Ταυτόχρονα ενημερώνεται το Ηλεκτρονικό Μητρώο Οφειλετών στο οποίο καταχωρούνται τα στοιχεία του οφειλέτη και της οφειλής. Στους οφειλέτες αποδίδεται Αριθμός Μητρώου Οφειλέτη ΚΕΑΟ, και ο αριθμός μητρώου του οφειλέτη στον ασφαλιστικό οργανισμό καταχωρείται ως στοιχείο στο λογαριασμό του οφειλέτη που τηρείται στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Οφειλετών του ΚΕΑΟ. 4. Μετά την εγγραφή στο Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων, παύει κάθε αρμοδιότητα είσπραξης, ρύθμισης ή λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης των ασφαλιστικών οργανισμών για τις οφειλές που διαβιβάστηκαν στο Κ.Ε.Α.Ο. 5. ...Γ. Διαχωρισμός Οφειλών σε άμεσα και μη εισπράξιμες - Ενημέρωση οφειλέτη - Είσπραξη οφειλής: 1. Μετά την εγγραφή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής στο Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του Κ.Ε.Α.Ο., οι οφειλές διαχωρίζονται από το πληροφοριακό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο. σε άμεσα εισπράξιμες και μη, βάσει κριτηρίων που καθορίζονται από την Διεύθυνση Ανάλυσης και Αξιολόγησης του ΚΕΑΟ. 2. ... 3. Ο οφειλέτης ενημερώνεται από τις υπηρεσίες του ΚΕΑΟ για το σύνολο της οφειλής του με έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω τρόπους: i) Μέσω τηλεφωνικού κέντρου (call center), ii) Μέσω μηνύματος κινητής τηλεφωνίας (sms). iii) Μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), iv) Μέσω του διαδικτυακού ηλεκτρονικού λογαριασμού του ΚΕΑΟ, κατόπιν πιστοποίησης, v) Μέσω γραπτής ειδοποίησης που αποστέλλεται στην επαγγελματική του διεύθυνση ή στη διεύθυνση κατοικίας του. Με τις παραπάνω ειδοποιήσεις, ο οφειλέτης καλείται να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει το σύνολο της οφειλής του άμεσα, εντός προθεσμίας δέκα (10) εργάσιμων ημερών από τη λήψη της ειδοποίησης, με την υπενθύμιση ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του θα ακολουθήσει η λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ - Ν.Δ. 356/1974). 4. Ο οφειλέτης μπορεί να εξοφλήσει το σύνολο ή μέρος της οφειλής του (κεφάλαιο και τυχόν προσαυξήσεις), ή να υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης οφειλών, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις, εφόσον υφίσταται δυνατότητα ρύθμισης για το είδος της οφειλής. Μερική εξόφληση της οφειλής χωρίς υπαγωγή σε καθεστώς ρύθμισης δεν αναστέλλει τη διαδικασία λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης. Η οφειλή αναπροσαρμόζεται στο τρέχον ασφάλιστρο και μετά την έκδοση της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής και την απόδοση μοναδικού αριθμού ΚΕΑΟ, για τις περιπτώσεις που προβλέπεται από τις διατάξεις των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών. ... Αρμόδια υπηρεσία για την υπαγωγή του οφειλέτη σε καθεστώς ρύθμισης είναι η περιφερειακή υπηρεσία του ΚΕΑΟ στην οποία βρίσκεται η έδρα ή η μόνιμη κατοικία του οφειλέτη, για το σύνολο των οφειλών ανά την επικράτεια προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς που εντάσσονται στο ΚΕΑΟ και αφορούν τον ίδιο οφειλέτη. Οι ανωτέρω υπηρεσίες ελέγχουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την υπαγωγή σε καθεστώς ρύθμισης και εκδίδουν τις σχετικές αποφάσεις. Η εξόφληση της οφειλής ή σε περίπτωση ρύθμισης η καταβολή της δόσης γίνεται στις περιφερειακές υπηρεσίες του ΚΕΑΟ ή στις περιφερειακές υπηρεσίες του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ ή σε Τραπεζικά Ιδρύματα με χρέωση λογαριασμού μέσω ΔΙΑΣ. ... Δ. Αποστολή Ατομικής Ειδοποίησης στον οφειλέτη: Σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν ανταποκριθεί εντός της ως άνω προθεσμίας των δέκα (10) εργάσιμων ημερών, και εντός μηνός από την εγγραφή της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής στο Ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Εσόδων του ΚΕΑΟ, αποστέλλεται στον οφειλέτη Ατομική Ειδοποίηση. Στην Ατομική Ειδοποίηση αναγράφονται αναλυτικά το είδος και το ποσό της οφειλής ανά Πράξη Βεβαιώσεις Οφειλής, αναπροσαρμοσμένο στις περιπτώσεις που προβλέπεται από τις διατάξεις των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών, με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη, προσαυξήσεις ή άλλες τυχόν επιβαρύνσεις, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί την ημερομηνία έκδοσης τη Ατομικής Ειδοποίησης. Στον οφειλέτη δίνεται αποκλειστική προθεσμία είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της Ατομικής Ειδοποίησης, προκειμένου να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει την οφειλή του. Η Ατομική Ειδοποίηση αποστέλλεται είτε εγγράφως είτε ηλεκτρονικά. ...».

 

8. Επειδή, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, το δικαστήριο που δικάζει την ανακοπή δεν μπορεί να εξετάσει λόγο ανακοπής που αμφισβητεί το κατ' ουσία βάσιμο της απαίτησης του επισπεύδοντος τη διοικητική εκτέλεση, στην περίπτωση που ο ανακόπτων έχει δικαίωμα άσκησης προσφυγής ενώπιον Δικαστηρίου, που αποφαίνεται με δύναμη δεδικασμένου, κατά της σχετικής καταλογιστικής πράξης (πρβλ. ΣτΕ 2281/2000 Ολ., 4117/2015, 2087/2014, 1958/2013, 324/2012, 4411/2011, 3661/2011, 1825/2010, 2809/2010, 2251/2009, 1376/2007, 623/2006, 1730/2001). Εξάλλου, κατά της καταλογιστικής πράξης του αρμοδίου υπαλλήλου του Περιφερειακού Τμήματος της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης του ΟΑΕΕ σε βάρος οφειλέτη του Οργανισμού, δύναται να ασκηθεί προσφυγή ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού πρωτοδικείου, μετά την εξάντληση της προβλεπόμενης από το νόμο διοικητικής διαδικασίας, ενώ, όπως έχει ήδη κριθεί (πρβλ. ΣτΕ 2281/2000 Ολ., 2982/2007 επταμ., 3322/2010, 1825/2010, 3328/2008), δεν επιτρέπεται ούτε η σύνταξη κατάστασης οφειλέτη, δηλ. της «εν ευρεία εννοία» βεβαίωσης της οφειλής, δυνάμει του νόμιμου τίτλου είσπραξης της, ούτε η έκδοση της πράξης ταμειακής βεβαίωσης της οφειλής αυτής, μη υφισταμένου, συνεπώς, σταδίου έναρξης της διοικητικής εκτέλεσης, στην περίπτωση που δεν έχει εγκύρως κοινοποιηθεί η παραπάνω καταλογιστική πράξη στον οφειλέτη του ΟΑΕΕ (πρβλ. και ΣτΕ 4117/2015. 3661/2011). με την οποία, μάλιστα, πρέπει να γίνεται ενημέρωση για τη δυνατότητα άσκησης της προαναφερθείσας ενδικοφανούς προσφυγής και για τις συνέπειες από την τυχόν παράλειψη άσκησης της. Περαιτέρω, όπως, ομοίως, έχει κριθεί (πρβλ. ΣτΕ 2982/2007 επταμ., 3322/2010. 1825/2010. 3328/2008). κατά την έννοια των προδιαληφθεισών διατάξεων ερμηνευόμενων υπό το φως του άρθρου 20 παρ. 1 του Συντάγματος, με το οποίο κατοχυρώνεται η αποτελεσματική παροχή δικαστικής προστασίας (βλ. και άρθρο 6 ΕΣΔΑ), και στην περίπτωση που, μετά την άσκηση ένστασης από τον οφειλέτη του ΟΑΕΕ, κατά της ανωτέρω καταλογιστικής πράξης, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η διοικητική διαδικασία, είτε με την έκδοση απόφασης της Τοπικής Διοικητικής Επιτροπής, επί της κατά τα ανωτέρω ένστασης, είτε με την πάροδο άπρακτης της προθεσμίας εντός της οποίας οφείλει να αποφανθεί η ΤΔΕ, δεν αναστέλλεται μεν, κατά τις προαναφερθείσες διατάξεις, η σύνταξη κατάστασης οφειλετών είναι, όμως, ανεπίτρεπτη, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, η ταμειακή βεβαίωση της σχετικής οφειλής, η οποία αποτελεί το νόμιμο τίτλο υπό στενή έννοια για την είσπραξη των εν λόγω απαιτήσεων και δεν είναι, ως εκ τούτου, δυνατή η λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος του οφειλέτη του ΟΑΕΕ, κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, περιλαμβανομένης και της αποστολής σε αυτόν ατομικής ειδοποίησης, που αποτελεί την πράξη έναρξης της αναγκαστικής εκτέλεσης, με την οποία αυτός καλείται να καταβάλει την οφειλή του. Εξάλλου, με τις διατάξεις του άρθρου 101 του ν. 4172/2013, οι οποίες αφορούν στην αναγκαστική είσπραξη των ληξιπροθέσμων, κατά την έννοια της παραγράφου 3 του ως άνω άρθρου, ασφαλιστικών οφειλών, που διαβιβάζονται λόγω αρμοδιότητας στο ΚΕΑΟ, δεν ανατρέπονται τα όσα προαναφέρθηκαν σχετικά με την αποτελεσματική παροχή δικαστικής προστασίας, η οποία ικανοποιείται με την κοινοποίηση του νομίμου τίτλου στον οφειλέτη, δηλ. της πράξεως επιβολής εισφορών και πρόσθετων τελών (Π.Ε.Ε.Π.Τ.), κατά της οποίας αυτός δικαιούται να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή, όπως και στην περίπτωση που, μετά την άσκηση της τελευταίας, δεν έχει ολοκληρωθεί η διοικητική διαδικασία, είτε με την έκδοση απόφασης της ΤΔΕ επί της κατά τα ανωτέρω ένστασης, είτε με την πάροδο άπρακτης της προθεσμίας εντός της οποίας οφείλει να αποφανθεί η ΤΔΕ, με αποτέλεσμα να παρακωλύεται η συγκρότηση εκτελεστού τίτλου, και συνακόλουθα, να είναι ανεπίτρεπτη η σύνταξη της πράξης βεβαίωσης της οφειλής και η ταυτόχρονη ηλεκτρονική εγγραφή της στο ειδικό ηλεκτρονικό μητρώο εσόδων του ΚΕΑΟ.

 

9. Επειδή, στην προκείμενη περίπτωση από τα στοιχεία της δικογραφίας προκύπτουν τα εξής: Με την υπ' αριθ. …/14-7-2014 πράξη ταμειακής βεβαίωσης του Διευθυντή του Περιφερειακού Κ.Ε.Α.Ο. Τριπόλεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ βεβαιώθηκαν σε βάρος του ανακόπτοντος ληξιπρόθεσμες οφειλές του από εισφορές προς τον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), ποσού 13.898,76 ευρώ (κύρια εισφορά 13.821,73 ευρώ και πρόσθετα τέλη 77,03 ευρώ), για την οποία είχαν συνταχθεί οι υπ' αριθ. … πράξεις βεβαίωσης οφειλής του ανωτέρω Οργανισμού. Οι ως άνω πράξεις ταμειακής βεβαίωσης γνωστοποιήθηκαν στον ανακόπτοντα με την υπ' αριθ. 118902/01-08-2014 ατομική ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών του Διευθυντή του ίδιου Περιφερειακού Κ.Ε.Α.Ο.. Ηδη, με την κρινόμενη ανακοπή ο ανακόπτων προβάλλει, μεταξύ άλλων, ότι οι εκδοθείσες πράξεις ταμειακής βεβαίωσης είναι άκυρες, διότι συντάχθηκαν πριν την συγκρότηση νόμιμων τίτλων, και συγκεκριμένα χωρίς να του έχουν κοινοποιηθεί, αλλά και χωρίς να έχουν συνταχθεί προηγουμένως οι καταλογιστικές πράξεις των εισφορών, ώστε να μπορέσει ν' ασκήσει ένσταση κατ' αυτών ενώπιον της Τ.Δ.Ε. του Ο.Α.Ε.Ε., και σε περίπτωση απόρριψης αυτής, προσφυγή ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Δικαστηρίου. Ειδικότερα, μάλιστα, υποστηρίζει ότι οι αναφερόμενες στην ένδικη ατομική ειδοποίηση πράξεις βεβαίωσης οφειλής δεν έχουν συνταχθεί σε υλική, έγγραφη μορφή, φέρουσες υπογραφή των αρμοδίων υπαλλήλων και σφραγίδα της υπηρεσίας, ώστε να αποκτήσουν υπόσταση ως διοικητικές πράξεις, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, το άρθρο 101 του ν. 4172/2013 και το άρθρο 5 της υπ' αριθ. Φ.80000/οικ.23795/791/5.8.2013 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Εξάλλου, το καθ' ου, με την από 1-11-2016 έκθεση των απόψεων του Διευθυντή του Περιφερειακού Κ.Ε.Α.Ο. Πειραιά, υποστηρίζει ότι το Κ.Ε.Α.Ο. διαχειρίζεται τις οφειλές, όπως αυτές διαμορφώνονται και αποστέλλονται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, ενώ κάθε περίπτωση αμφισβήτησης επιλύεται από τους τελευταίους, οι οποίοι φέρουν και την ευθύνη του προσδιορισμού του ύψους και του είδους των οφειλών. Εξάλλου, ισχυρίζεται ότι η για οποιοδήποτε λόγο αναστολή του νόμιμου τίτλου (καταλογιστικής πράξης) δεν κωλύει την καταχώρηση της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων, αποκλειστικά για λόγους παρακολούθησης της οφειλής.

 

10. Επειδή, με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά στην 8η σκέψη της παρούσας, λαμβανομένου ειδικότερα υπόψη του ισχυρισμού του ανακόπτοντος ότι δεν ενημερώθηκε νομίμως για την ύπαρξη της ένδικης οφειλής του, με αποτέλεσμα να απολέσει το δικαίωμά του να αμφισβητήσει τις απαιτήσεις του Ο.Α.Ε.Ε. έναντι αυτού, ασκώντας ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Τ.Δ.Ε., και ότι από τα στοιχεία που προσκόμισαν οι διάδικοι προκύπτει ότι ο Ο.Α.Ε.Ε. δεν προέβη σε έκδοση και κοινοποίηση στον ανακόπτοντα των καταλογιστικών πράξεων, επί των οποίων ερείδεται το ταμειακώς βεβαιωθέν χρέος, η κρινόμενη ανακοπή, σύμφωνα με όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά κατά τα ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη ταμειακή βεβαίωση. Περαιτέρω, πρέπει να αποδοθεί στον ανακόπτοντα το καταβληθέν παράβολο (αρ. 277 παρ. 9 ΚΔΔ), εκτιμώμενων δε των περιστάσεων, να απαλλαγεί το καθού από τη δικαστική δαπάνη του ανακόπτοντος (αρ. 275 παρ. 1 ΚΔΔ).

 

 

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

 

 

-Δέχεται την ανακοπή.

 

-Ακυρώνει την …./14-07-2014 ταμειακή βεβαίωση του ΚΕΑΟ Τρίπολης.

 

-Διατάσσει την απόδοση του παραβόλου στον ανακόπτοντα.

 

-Απαλλάσσει το καθού από τη δικαστική δαπάνη του ανακόπτοντος.

 

Η απόφαση δημοσιεύθηκε στο ακροατήριο του Δικαστηρίου κατά την έκτακτη δημόσια συνεδρίαση της 01-8-2018.

 

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ      Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ