ΜΔΠρΠειρ 1680/2011

 

Πρόστιμα. Εργατική νομοθεσία. Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας.

 

 

7ο Μονομελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιώς

Αριθμός 1680/2011

 

 

... κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 1, 2, 3, 4 και 6 του Β.Δ. της 28 Ιαν./4 Φεβρ.1938 (Περί κανονισμού ωρών εργασίας του προσωπικού φορτηγών αυτοκινήτων), όπως τα άρθρα 2 και 3 αυτού τροποποιήθηκαν με το β.δ. 882/1961,  το νόμιμο ωράριο εργασίας των οδηγών αγοραίων φορτηγών αυτοκινήτων (Α΄ κατηγορίας) δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 12 ώρες ανά ημέρα, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η καθ’ αυτό οδήγηση, που δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις 8 ώρες ημερησίως, οι στάσεις, οι αναμονές, όλες οι σχετικές με την εκμετάλλευση του αυτοκινήτου εργασίες και η πέρα των 4 ωρών αναμονή στο σταθμό αυτοκινήτων (πιάτσα), ενώ η 8ωρη απασχόληση στην οδήγηση διακόπτεται επί μια ώρα. Ειδικότερα, ως προς το χρόνο αναμονής του φορτηγού αυτοκινήτου πέρα των 4 ωρών στο σταθμό αυτοκινήτων (πιάτσα), θεωρείται μεν εκ των ανωτέρω διατάξεων ως χρόνος επιτρεπόμενης απασχόλησης, αλλά δεν μπορεί να υπερβαίνει συναθροιζόμενος με τις λοιπές ανωτέρω ώρες εργασίας τις 12 ώρες ημερησίως. Και τούτο διότι, αφενός η γραμματική διατύπωση της εν λόγω διάταξης ως προς το σύνολο των επιτρεπόμενων ωρών εργασίας είναι σαφής, αφετέρου τίθενται συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την υπέρβαση του 12ωρου ωραρίου (συσσώρευση εργασίας, επείγουσα εργασία, άδεια της αρμόδιας αρχής, ανώτατο όριο υπέρβασης ημερησίως και ετησίως), χωρίς τη συνδρομή των οποίων, επισύρονται έννομες συνέπειες αστικής και διοικητικής φύσεως, ήτοι αμοιβή για υπερωριακή απασχόληση και επιβολή χρηματικών κυρώσεων λόγω παράβασης της εργατικής νομοθεσίας, αντιστοίχως. Με το σκεπτικό αυτό κρίθηκε ότι ορθά επιβλήθηκε πρόστιμο σε βάρος οδηγού φορτηγού δημοσίας χρήσεως, κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων,  για υπέρβαση του νόμιμου 12ωρου ωραρίου, αφού συνυπολογίστηκαν στο ωράριο αυτό και οι 4 ώρες αναμονής του οδηγού στο σταθμό αυτοκινήτων (πιάτσα).