ΕλΣ (Τμ. IV) 2970/2014

 

Έγκριση  η μη σχεδίου της συμπληρωματικής σύμβασης δημοσίου έργου με τίτλο «Λήψη μέτρων άρσης επικινδυνότητας επί της Πλατείας Αμερικής  με κατασκευή φέροντος οργανισμού μέχρι την στάθμη δαπέδου ισογείου»-.

 

Κατ' αρχήν απόρριψη του σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης με την 191/2014 απόφαση του Ε' Κλιμακίου του ΕΣ. Αίτηση ανάκλησης εκ μέρους του Δήμου και άσκηση πρόσθετης παρέμβασης υπέρ του Δήμου εκ μέρους του αναδόχου, Διενέργεια συμπληρωματικής σύμβασης υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 57 της κωδικοποίησης της νομοθεσίας περί δημοσίων έργων [Ν 3669/2008]. Δεκτή η αίτηση ανάκλησης διότι: 1) η αρχική δημοπράτηση του έργου έγινε προς αποτροπή αμέσου κινδύνου στο οποίο εκτέθηκε η ζωή και ασφάλεια των όμορων προς το οικόπεδο πολυκατοικιών λόγω του κλονισμού της στατικής επαρκείας των πολυκατοικιών αυτών, 2) ο εν λόγω κίνδυνος προκλήθηκε όχι εξ υπαιτιότητας του Δήμου αλλά αποκλειστικά εκ τους γεγονότος ότι η ιδιοκτήτρια του επίμαχου οικοπέδου μετά την διάνοιξη σκάμματος βάθους 15 μέτρων σε αυτό για την θεμελίωση του προοριζόμενου να ανεγερθεί δεκατριώροφου κτιρίου, εγκατέλειψε την οικοδομική της δραστηριότητα επί μακρό διάστημα χωρίς την λήψη μέτρων αντιστήριξης των πρανών εκσκαφής, γ) η έκταση του επικειμένου για την υγεία και την δημόσια ασφάλεια κινδύνου ήταν τέτοια ώστε για την αντιμετώπιση του απαιτήθηκε να δοθεί εντολή αναγκαστικής εκκένωσης των ομόρων προς το σκάμμα πολυκατοικιών, προς την οποία όμως αρνήθηκαν να συμμορφωθούν οι ένοικοι αυτών  καθώς και εισαγγελική παραγγελία προς τον Δήμο για την λήψη μέτρων άρσης της επικινδυνότητας, δ) υπό τις συνθήκες αυτές ο Δήμος ανέθεσε τις σχετικές εργασίες αντιστήριξης  κατόπιν διαγωνισμού μεταξύ περιορισμένου αριθμού εργοληπτικών επιχειρήσεων χωρίς την δημοσίευση προκήρυξης η δε σχετική σύμβαση λόγω συνδρομής κατεπειγουσών περιστάσεων διαπιστώθηκε με την 464/2012 πράξη του Ε' Κλιμακίου. Το Τμήμα κρίνει ότι η ανάθεση των συμπληρωματικών εργασιών κατέστη  αναγκαία λόγω επειγουσών και απρόβλεπτων περιστάσεων.

 

 

ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΤΜΗΜΑ VI

 

 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριο του, στις 20 Ιουνίου 2014, με την εξής σύνθεση: Σωτηρία Ντούνη, Αντιπρόεδρος, Πρόεδρος του VI Τμήματος, ΓεώργιοςΒοΐλης και σημίνα Σαντοριναίου (εισηγήτρια), Σύμβουλοι, Ευαγγελία Σεραφή και Ιωάννα Ευθυμιάδου, Πάρεδροι, με συμβουλευτική ψήφο. Γραμματέας η Πελαγία Κρητικού, Προϊσταμένη Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

        Για να αποφασίσει σχετικά με τη με αριθμ. κατάθ. 79/17.6.2014 αίτηση του Δήμου Αθηναίων, που εδρεύει στην Αθήνα (οδός Λιοσίων 22) και εκπροσωπείται νόμιμα, ο οποίος παραστάθηκε δια του πληρεξουσίου δικηγόρου του Στυλιανού Μπεζαντέ (A.M. Δ.Σ.Α. 10510).

 

        Με την αίτηση αυτή επιδιώκεται η ανάκληση της 191/2014 πράξης του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

        Στη διαδικασία παρεμβαίνει υπέρ του αιτούντος Δήμου και κατά του κύρους της προσβαλλόμενης πράξης, με την κατατεθείσα στις 18/6/2014 παρέμβαση της, η εταιρεία με την επωνυμία «ΤΕΧΝΕΡΓΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΕ», που εδρεύει στη Νέα Ιωνία Αττικής (οδός Κασταμονής 118) και εκπροσωπείται νόμιμα, η οποία παραστάθηκε δια δηλώσεως του πληρεξουσίου δικηγόρου της Ευθυμίου Αναγνωστόπουλου (Α.Μ./Δ.Σ.Α. 20003).

 

Κατά τη συνεδρίαση το Δικαστήριο άκουσε:

 

       Τον πληρεξούσιο δικηγόρο του αιτούντος Δήμου, ο οποίος ζήτησε να γίνει δεκτή η αίτηση του.

 

        Την από 20.6.2014 γνώμη του Αντεπιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο Κωνσταντίνο Τόλη, που αναπληρώνει νόμιμα τον κωλυόμενο Γενικό Επίτροπο της Επικρατείας, ο οποίος πρότεινε την απόρριψη της αίτησης.

 

       Μετά τη δημόσια συνεδρίαση το Δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη σε αίθουσα του δικαστηρίου, με την παρουσία των ανωτέρω μελών του.

 

’κουσε την εισηγήτρια Σύμβουλο Ασημίνα Σαντοριναίου και Αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα Σκέφθηκε κατά το Νόμο

 

      I. Με την υπό κρίση αίτηση, για την οποία δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλου (άρθρο 73 παρ. 1 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013 - Φ.Ε.Κ. Α' 52 - Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο), όπως οι λόγοι της αναπτύσσονται με το από 20.6.2014 υπόμνημα, ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 191/2014 πράξης του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο νομιμότητας σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Λήψη μέτρων άρσης επικινδυνότητας κατασκευής επί της ... με κατασκευή τμήματος φέροντος οργανισμού κτιρίου μέχρι τη στάθμη δαπέδου ισογείου», συμβατικής δαπάνης 92.910,63 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), μεταξύ του αιτούντος Δήμου και της παραδεκτός παρεμβαίνουσας εταιρείας «ΤΕΧΝΕΡΓΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε.». Συνεπώς, η υπό κρίση αίτηση και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν τυπικά δεκτές και να ερευνηθούν περαιτέρω ως προς τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα τους.

 

 

      II. Από το άρθρο 57 της κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής δημόσιων έργων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3669/2008 (Φ.Ε.Κ. Α' 116), συνάγεται ότι η σύναψη συμπληρωματικών συμβάσεων με τον ανάδοχο ήδη εκτελούμενου δημόσιου έργου αποτελεί εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης εκτέλεσης εργασιών και για το λόγο αυτό διενεργείται μόνο υπό τις καθοριζόμενες στο νόμο προϋποθέσεις, αφού συνιστά παρέκκλιση από τις αρχές της διαφάνειας, της ισότητας συμμετοχής στις διαδικασίες για την κατάρτιση δημοσίων συμβάσεων και του ελεύθερου ανταγωνισμού. Ειδικότερα, ως συμπληρωματικές εργασίες θεωρούνται εκείνες, για τις οποίες συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το έργο και δεν περιλαμβάνονται στην αρχικά συναφθείσα σύμβαση, β) κατέστησαν αναγκαίες κατά την τεχνική εκτέλεση του έργου, όπως αυτό περιγράφεται στην αρχική σύμβαση, λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων και γ) είτε δεν μπορούν τεχνικά ή οικονομικά να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση, χωρίς να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα για την αναθέτουσα αρχή, είτε, παρά τη δυνατότητα διαχωρισμού τους, είναι απόλυτα αναγκαίες για την τελειοποίηση της. Ως απρόβλεπτες δε περιστάσεις νοούνται αιφνίδια πραγματικά γεγονότα, τα οποία δεν ανάγονται στο χρόνο κατάρτισης της αρχικής σύμβασης και αντικειμενικά δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν, σύμφωνα με τους κανόνες της ανθρώπινης εμπειρίας και λογικής, και να ενταχθούν στο αρχικό έργο και τη συναφθείσα σύμβαση, μολονότι η μελέτη (οριστική ή προμελέτη), με βάση την οποία προσδιορίστηκε το τεχνικό αντικείμενο του έργου, υπήρξε πλήρης και ακριβής. Οι περιστάσεις που επικαλείται η αναθέτουσα αρχή για την αιτιολόγηση του απρόβλεπτου, η οποία φέρει και το σχετικό βάρος απόδειξης (βλ. αποφάσεις VI Τμ. Ελ. Συν. 1780, 2502, 3359/2009, 2066/2010, 3220/2012), δεν πρέπει να απορρέουν από δική της ευθύνη (βλ. Αποφάσεις VI Τμ. 707/2010, 3220/2012,2036/2014).

 

 

      III. Α. Από τα στοιχεία του φακέλου της ελεγχόμενης σύμβασης προκύπτουν τα ακόλουθα:

 

      ί) Μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε από υπαλλήλους της Διεύθυνσης Πολεοδομίας του Δήμου Αθηναίων στην πολυώροφη οικοδομή επί της ..., κατόπιν σχετικής, υποβληθείσας στις 19.10.2009 αίτησης των ενοίκων της πολυκατοικίας, διαπιστώθηκαν σε αυτήν εκτεταμένες ζημίες (κατακόρυφες ρωγμές και αποκόλληση της από την όμορη οικοδομή επί της Πλατείας Αμερικής αριθ. 1, ρηγματώσεις στο δάπεδο του υπογείου, σε τοιχοποιίες, δοκούς του φωταγωγού κ.λπ.), οι οποίες καθιστούσαν το ανωτέρω κτίσμα επικίνδυνο από στατική και δομική άποψη (ετοιμόρροπο). Οι ζημίες δε αυτές οφείλονταν στο γεγονός ότι στο όμορο οικόπεδο επί της ... η ιδιοκτήτρια αυτού κατασκευαστική εταιρεία «ΚΝΩΣΣΟΣ ΑΤΕ», ήδη από το έτος 2008, είχε προβεί στη διάνοιξη σκάμματος, βάθους 15 μέτρων, για την ανέγερση πολυώροφης οικοδομής και στην προσωρινή αντιστήριξη των πρανών εκσκαφής με προσωρινά μέτρα «ωφέλιμης ζωής» δύο ετών, χωρίς στη συνέχεια να προβεί στην εκτέλεση οιασδήποτε κατασκευαστικής εργασίας. Μετά την άρνηση της ως άνω κατασκευαστικής εταιρείας να συμμορφωθεί προς τα διαταχθέντα με τις 090335/11.5.2010 αναθεωρητική έκθεση και 013983/20.1.2012 έκθεση επικινδύνου αντιστήριξης πρανών εκσκαφής της Διεύθυνσης Πολεοδομίας του Δήμου Αθηναίων, διενεργήθηκε έλεγχος της στατικής επάρκειας των λοιπών ευρισκομένων στα όμορα προς το σκάμμα οικόπεδα, οικοδομών. Ακολούθως, εκδόθηκε η ΕΓ 130-12/430 (ΑΒΜ Λ 2012/1655) παραγγελία του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών για την άρση της επικινδυνότητας των ως άνω οικοδομών (βλ. το 14109 π/ΕΓ/7.1.2013 έγγραφο της Πταισματοδίκη του 8ου Προανακριτικού Τμήματος του Πταισματοδικείου Αθηνών), διατάχθηκε, δε, η αναγκαστική εκκένωση και ολική αχρησία των όμορων προς το οικόπεδο οικοδομών επί των οδών ...(βλ. τα προσκομιζόμενα από τον αιτούντα Δήμο α) Φ17/911/21.3.2012 έγγραφο της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, β) 9414/30.4.2012 έγγραφο της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Σχεδίου Πόλεως και Πολεοδομίας του Δήμου Αθηναίων σχετικά με την εκκένωση των ως άνω οικοδομών, που απευθύνεται στο Αστυνομικό Τμήμα Αγίου Παντελεήμονος Αθηνών και γ) 1018/4/51 -κδ718.12.2012 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αθηνών της Ελληνικής Αστυνομίας, από το οποίο προκύπτει ότι οι περισσότεροι διαμένοντες και δραστηριοποιούμενοι στις  οικοδομές αυτές  αρνήθηκαν

αποχωρήσουν).

 

      ii) Επιπλέον, με την 361/10.5.2012 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του αιτούντος Δήμου, αποφασίστηκε για την αποτροπή του κινδύνου κατάρρευσης των ως άνω όμορων προς το σκάμμα οικοδομών, κατ' εφαρμογή των άρθρων 425 και 427 του κωδικοποιηθέντος σε ενιαίο κείμενο με το άρθρο μόνο του π.δ. της 14.7.1999 (Φ.Ε.Κ. Δ' 580) Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας, η πλήρης κατασκευή, με μέριμνα του αιτούντος Δήμου, του φέροντος οργανισμού της οικοδομής επί της ... από οπλισμένο σκυρόδεμα από την κατώτερη στάθμη θεμελίωσης μέχρι και την οροφή του α' υπογείου (δάπεδο ισογείου), σύμφωνα με τη στατική μελέτη του κτιρίου, που έχει εγκριθεί με την 1315/2008 οικοδομική άδεια της Διεύθυνσης Πολεοδομίας του Δήμου Αθηναίων. Περαιτέρω, εγκρίθηκε, ενόψει της άνω κατεπείγουσας και οφειλόμενης σε απρόβλεπτα γεγονότα ανάγκης, η ανάθεση της εκτέλεσης των εργασιών αυτών με τη διαδικασία του διαγωνισμού μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλούμενων εργοληπτικών  επιχειρήσεων χωρίς  δημοσίευση  σχετικής προκήρυξης, κατ' εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 125 παρ. γ' και 28 παρ. β' του Κώδικα περί κατασκευής Δημοσίων Έργων (ν. 3669/2008). Ακολούθως, με την 1018/2012 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του αιτούντος Δήμου ανατέθηκαν οι επίμαχες εργασίες στην παρεμβαίνουσα εταιρεία, έναντι του συνολικού ποσού των 990.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.) και, με την 464/2012 πράξη του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κρίθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σχετικής σύμβασης, η οποία υπογράφηκε τελικώς στις 3.1.2013.

 

      iii) Με την ελεγχόμενη 1η συμπληρωματική σύμβαση, η σύναψη της οποίας έχει εγκριθεί με την 881/16.4.2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθηναίων, επιδιώκεται η ανάθεση στην παρεμβαίνουσα εταιρεία πρόσθετων και νέων εργασιών,  που  αφορούν στην αύξηση  της ποσότητας  του  σκυροδέματος προκειμένου να καλυφθούν οι ανομοιομορφίες και οι κοιλότητες των πρανών εκσκαφής, καθώς και στη λήψη μέτρων αντιδιαβρωτικής προστασίας της υπό κατασκευή οικοδομής (αντιδιαβρωτικές επαλείψεις, μονωτικά υλικά, σωληνώσεις αποχέτευσης και απορροής όμβριων υδάτων κ.λπ.) και αποτροπής πρόσβασης σ' αυτή (τοιχοδομές, περιφράξεις κ.λπ.). Στην οικεία, από 27.3.2014 αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει την ελεγχόμενη συμπληρωματική σύμβαση, αναφέρεται ότι: «... Προέκυψε η ανάγκη εκτέλεσης και νέων εργασιών που είναι απολύτως αναγκαίες για την εξυπηρέτηση της αρτιότητας του έργου και δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν από τη μελέτη του έργου. Συγκεκριμένα δεν ήταν δυνατό να προβλεφθεί κατά τη σύνταξη της μελέτης ότι το προς κατασκευή κτίριο με την παρούσα εργολαβία θα παραμείνει ημιτελές χωρίς ανωδομή πιθανότατα για πολλά έτη, λόγω ιδιοκτησιακών θεμάτων .... Επίσης δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθεί η επιπλέον ποσότητα η  οποία θα απαιτείτο προκειμένου να καλυφθούν οι ανομοιομορφίες και οι κοιλότητες των πρανών εκσκαφής ...».

 

      Β. Με την προσβαλλόμενη πράξη κρίθηκε ότι δεν συντρέχουν εν προκειμένω οι προβλεπόμενες στις διατάξεις του άρθρου 57 του ν.3669/2008 προϋποθέσεις σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης, διότι η ανάγκη εκτέλεσης των περιλαμβανομένων στην ελεγχόμενη σύμβαση εργασιών δεν προέκυψε από απρόβλεπτες περιστάσεις, δεδομένου ότι α) η διάνοιξη σκάμματος στο οικόπεδο από την ιδιοκτήτρια αυτού εταιρεία καθώς και η μετέπειτα άρνηση αυτής να προβεί στην εκτέλεση οποιασδήποτε κατασκευαστικής εργασίας, ήταν ήδη γνωστές στην αναθέτουσα αρχή κατά το χρόνο δημοπράτησης του επίμαχου έργου και β) η αρμόδια τεχνική υπηρεσία του Δήμου όφειλε, κατά τους κανόνες της ανθρώπινης εμπειρίας και λογικής, πριν από τη δημοπράτηση του άνω τμήματος, να είχε προβεί στην επανεξέταση - επικαιροποίηση της αρχικής μελέτης του έργου, η οποία αφορούσε στην πλήρη κατασκευή της οικοδομής από την ως άνω εταιρεία και όχι αποκλειστικά στο επίμαχο τμήμα της (μέχρι τη στάθμη δαπέδου ισογείου).

 

      Γ. Ενόψει των ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη ότι α) η δημοπράτηση του έργου (10.5.2012) επιβλήθηκε για την αποτροπή του άμεσου κινδύνου στον οποίο εκτέθηκε η ζωή και η ασφάλεια των ενοίκων των όμορων προς το επίμαχο οικόπεδο πολυκατοικιών λόγω του κλονισμού της στατικής επάρκειας των κτιρίων των πολυκατοικιών αυτών, β) ο εν λόγω κίνδυνος προκλήθηκε όχι εξ υπαιτιότητας του Δήμου αλλά αποκλειστικά εκ του γεγονότος ότι η ιδιοκτήτρια του επίμαχου οικοπέδου μετά τη διάνοιξη του σκάμματος βάθους 15 μέτρων σ' αυτό για την θεμελίωση του προοριζομένου να ανεγερθεί δεκατριόροφου κτιρίου εγκατέλειψε την οικοδομική της δραστηριότητα για μακρό χρονικό διάστημα χωρίς τη λήψη αντίστοιχης διάρκειας μέτρων αντιστήριξης των πρανών εκσκαφής γ) η έκταση του επικείμενου για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια κινδύνου ήταν τέτοια ώστε για την αντιμετώπιση του απαιτήθηκε να εκδοθεί εντολή αναγκαστικής εκκένωσης όλων των όμορων προς το σκάμμα πολυκατοικιών, προς την οποία, όμως, αρνήθηκαν να συμμορφωθούν οι ένοικοι αυτών, καθώς και εισαγγελική παραγγελία προς το Δήμο για τη λήψη μέτρων προς άρση της επικινδυνότητας δ) υπό τις συνθήκες αυτές ο Δήμος ανέθεσε τις σχετικές εργασίες αντιστήριξης κατόπιν διαγωνισμού μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλούμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης, η νομιμότητα, δε, σύναψης της σχετικής σύμβασης λόγω συνδρομής κατεπειγουσών και απρόβλεπτων γεγονότων διαπιστώθηκε με την 464/2012 πράξη του Ε' Κλιμακίου, το Τμήμα κρίνει ότι η ανάθεση των εν λόγω συμπληρωματικών εργασιών κατέστη αναγκαία λόγω επειγουσών και απρόβλεπτων περιστάσεων. Τούτο, δε, διότι αφενός η αναγκαιότητα των εργασιών αυτών δεν μπορούσε να προβλεφθεί κατά την ανάθεση του αρχικού έργου, αφού η κατασκευή αυτού επιβλήθηκε για λόγους δημόσιας υγείας και ασφάλειας και δικαιολογημένα κατά τους κανόνες της κοινής πείρας και λογικής, υπό τις συνθήκες αυτές αξιοποιήθηκε η ήδη υπάρχουσα στατική μελέτη του υπό ανοικοδόμηση κτιρίου και ως εκ τούτου δεν μπορεί να αποδοθεί ευθύνη στο Δήμο για τη μη επικαιροποίηση της μελέτης αυτής, αφετέρου η επέλευση του επικείμενου κινδύνου οφείλεται στην παράλειψη της ιδιοκτήτριας του οικοπέδου επί του οποίου διανοίχτηκε το επίμαχο σκάμμα να διασφαλίσει για το απαραίτητο χρονικό διάστημα τη στατική επάρκεια των όμορων κτιρίων και δεν ανάγεται στο πεδίο ευθύνης του Δήμου, αφού δεν μπορούσε αυτός να προβλέψει ούτε το αν ούτε το πότε η ιδιοκτήτρια του οικοπέδου θα αποπεράτωνε το κτίριο και τέλος σε κάθε περίπτωση, δεδομένων των συνθηκών, και με την επικαιροποίηση της αρχικής στατικής μελέτης, είναι αμφίβολο αν θα ήταν πλέον δυνατόν να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες πρόβλεψης για τις ανακύπτουσες εργασίες.

 

      IV. Συνακόλουθα, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η κρινόμενη αίτηση και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές και να ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη, το δε οικείο σχέδιο σύμβασης μπορεί να υπογραφεί.

 

 

                                 Για τους λόγους αυτούς

 

 

Δέχεται την αίτηση και την παρέμβαση.

 

Ανακαλεί την 191/2014 πράξη του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Λήψη μέτρων άρσης επικινδυνότητας κατασκευής επί της ... με κατασκευή τμήματος φέροντος οργανισμού κτιρίου μέχρι τη στάθμη δαπέδου ισογείου».

 

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 27 Ιουνίου 2014.

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ    Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

 

ΣΩΤΗΡΙΑ ΝΤΟΥΝΗ         ΑΣΗΜΙΝΑ ΣΑΝΤΟΡΙΝΑΙΟΥ

 

 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΥ

 

 

    Δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο του Δικαστηρίου στις 15 Ιουλίου 2014. 

 

ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΥ        ΠΕΛΑΓΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΥ