ΕιρΝΙωνίας 5/2018

 

Ακύρωση πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής -.

 

Ανακοπή κατά πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής που εξέδωσε Δήμος. Νόμιμοι λόγοι ανακοπής. Στοιχεία ορισμένου του πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής. Ακύρωση πρωτοκόλλου λόγω αοριστίας, επειδή δεν περιέχεται σε αυτό ακριβής περιγραφή των ορίων και πλευρικών διαστάσεων του ακινήτου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση ως προς τον ακριβή καθορισμό της ταυτότητάς του, και επειδή ο Δήμος δεν συγκοινοποίησε στον ανακόπτοντα διάγραμμα του επίδικου ακινήτου.

 

 

 

ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ

 

ΑΡΙΘΜΟΣ 5/2018

 

ΤΟ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ          

(ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ) 

 

Συγκροτήθηκε από την Ειρηνοδίκη Γεωργία Παναγιώτου και τη γραμματέα Ευφημία Βαρλά.

 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 9 Νοεμβρίου 2017 για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:

 

Του ..., κάτοικος Χαλανδρίου Αττικής (...) με ΑΦΜ ... της Δ.Ο.Υ. Χαλανδρίου ο οποίος στο Δικαστήριο εκπροσωπήθηκε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο του Διονύσιο Μπαράτη.

 

Του Δήμου Νέας Ιωνίας Αττικής, που εδρεύει στη Νέα Ιωνία Αττικής και εκπροσωπείται νόμιμα από τον Δήμαρχο του και στο Δικαστήριο εκπροσωπήθηκε από την πληρεξούσια δικηγόρο του Καλλιόπη Κοντογιάννη.

 

Οι αιτούντες με την από 1-8-2017 αίτησή τους που κατέθεσαν στο Δικαστήριο αυτό με αριθμό κατάθεσης 52/2017 ζήτησε να γίνουν δεκτά όσα αναφέρονται στο αιτητικό της και προσδιορίστηκε να συζητηθεί στη δικάσιμο που αναφέρεται στην αρχή της παρούσας.

 

Ακολούθησε συζήτηση όπως αναφέρεται στα πρακτικά.

 

 

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

 

 

Από τις διατάξεις του άρθρ. 61 παρ. 1, 2, 3 εδάφ. α' 4 και 7 του ν.δ. 86/1969, όπως η μεν παράγραφος 1 αυτού αντικαταστάθηκε, η δε παρ. 7 αυτού συμπληρώθηκε από το άρθρ. 2 του ν.δ. 996/1971 και της παρ. 1 έως 8, 62 παρ. 1 εδάφ. α' και 79 παρ. 1 του Ν. 998/1979 «Περί προστασίας των Δασών και των δασικών εν γένει εκτάσεων της χώρας» προκύπτει ότι ο αρμόδιος Δασάρχης μπορεί να εκδώσει και κοινοποιήσει πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής εναντίον εκείνου που εκχωρεί εκχέρσωση, υλοτομία, σπορά ή οποιαδήποτε άλλη διακατοχική πράξη σε δημόσιο, δημοτικό, κοινοτικό ή μοναστηριακό δάσος ή σε δάσος που ανήκε σε οποιοδήποτε ίδρυμα ή σε αναδασωτέες εκτάσεις ή σε μερικώς δασοσκεπή λιβάδια και χορτολιβαδικά εδάφη, άσχετα από το χρόνο που διενεργήθηκαν οι διακατοχικές πράξεις. Στο α 2 παρ. 1 του Α.Ν. 263/1968 ορίζεται ότι: «κατά του αυτογνωμόνως εκλαμβανομένου οιουδήποτε δημοσίου αιτήματος, συντάσσεται παρά του αρμοδίου Οικονομικού Εφόρου πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής κοινοποιούμενο προς τον καθ' ου απευθύνεται. Σύμφωνα δε με την παρ. 12 του άρθρ. 1 του Ν. 2307/1995 το πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρ. 2 του ΑΝ 263/1968 προκειμένου περί δημοτικών και κοινοτικών κτημάτων, συντάσσεται από τον Δήμαρχο ή τον Πρόεδρο της Κοινότητος ύστερα από απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. Κατά του πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής που εκδίδεται εναντίον εκείνου που καταλαμβάνει εκτάσεις Δημοσίου επιτρέπεται άσκηση ανακοπής ενώπιον του αρμοδίου Ειρηνοδικείου της περιφέρειας του ακινήτου εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση κατά τη διαδικασία των άρθρων 686 επ. κατ' εφαρμογή του άρθρου 583 ΚΠολΔ. Αντικείμενο της προβλεπόμενης από το νόμο ανακοπής κατά του ΠΔΑ δεν είναι η αναγνώριση κυριότητας ή η προσωρινή ρύθμιση της νομής στην επίδικη έκταση, αλλά η κρίση για τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων έκδοσης του πρωτοκόλλου που ανακόπτεται ως παράνομη διοικητική πράξη. Έτσι οι λόγοι της ανακοπής μπορεί να είναι είτε η έλλειψη των προϋποθέσεων, κυρίως η αμφισβήτηση του χαρακτήρα της επίδικης έκτασης ως δασικής ή η κυριότητα του Δημοσίου κ.λπ., είτε η έλλειψη των τυπικών στοιχείων της διοικητικής πράξης που προσβάλλεται (βλ. Π. Τζίφρας Ασφαλιστικά Μέτρα εκδ. 1985, σελ. 574, Μ.Πρωτ.Θηβών 129/2002 ΝοΒ 50.1128, προσκομίζ, Ειρ.ΑΘ. 1210/2008, Ειρ.Κρωπίας 309/2013).

 

Περαιτέρω, το πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής για να είναι ορισμένο πρέπει να περιέχει τα παρακάτω τυπικά στοιχεία: 1) αριθμό βιβλίου καταχώρισης, 2) είδος κτήματος (αστικό, αγροτικό, οικία, οικόπεδο, αιγιαλός, παραλία), 3) τοποθεσία, 4) έκταση, 5) οριοθεσία, 6) πλευρικές διαστάσεις, 7) προέλευση (τρόπο κτήσης). Πρωτόκολλο Διοικητικής Αποβολής, το οποίο φέρει τυπικές ατέλειες, ακυρώνεται από το δικαστήριο, καθόσον η κατά τα άνω πληρότητα είναι αναγκαία από τον ειδικό χαρακτήρα των πρωτοκόλλων τούτων, τα οποία παρότι είναι διοικητικές πράξεις, επιφέρουν αποτελέσματα δικανικά σε βάρος των καθ' ων (Ευαγ.Δωρή "Τα δημόσια κτήματα" τομ. Α 1980, σελ. 512). Στην προκειμένη περίπτωση, με την κρινόμενη ανακοπή και κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα σε αυτή, ο ανακόπτων ζητά την ακύρωση του υπ' αριθμ. .../3-7-2017 πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής του Δημάρχου Νέας Ιωνίας Αττικής, με το οποίο αποβλήθηκε ο ανακόπτων από το ακίνητο που αναφέρεται σε αυτό, ευρισκόμενο στη Νέα Ιωνίας Αττικής. Επίσης, ζητά και καταδικασθεί ο καθ' ου Δήμος στη δικαστική του δαπάνη.

 

Η κρινόμενη ανακοπή αρμοδίως φέρεται προς συζήτηση ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου, στην περιφέρεια του οποίου υπάγεται το ακίνητο από το οποίο αποβλήθηκε ο ανακόπτων, κατά τη διαδικασία των όρθρων 686 επ. ΚΠολΔ (άρθρ. 2 παρ. 3 του ΑΝ 263/1968, 733, 29 ΚΠολΔ). Είναι νόμιμη, ερειδόμενη στις διατάξεις των άρθρων 2 ΑΝ 263/1968, 1 παρ. 12 Ν. 2307/1995, 583 ΚΠολΔ και ως προς το παρεπόμενο αίτημα στις διατάξεις των άρθρων 176, 191 παρ. 2 ΚΠολΔ. Ασκήθηκε δε εμπρόθεσμα και νομότυπα, δεδομένου ότι το προσβαλλόμενο πρωτόκολλο κοινοποιήθηκε στον ανακόπτοντα στις 4-7-2017 (βλ. σχετ. υπ' αριθμ. 9720Γ/4-7-2017 έκθεση επιδόσεως του δικαστικού επιμελητή της περιφέρειας του Εφετείου Αθηνών ...) και η ανακοπή ασκήθηκε στις 2-8-2017, όπως προκύπτει από τις υπ' αριθμ. 11073Β και 11077Β/2-8-2017 εκθέσεις επιδόσεως της δικαστικής επιμελήτριας της περιφέρειας του Εφετείου Αθηνών ....

 

 

Από την εκτίμηση των ενόρκων καταθέσεων των μαρτύρων που εξετάσθηκαν στο ακροατήριο με την επιμέλεια των διαδίκων μερών, οι οποίες περιέχονται στα ταυτάριθμα με την παρούσα πρακτικά δίκης σε συνδυασμό με το σύνολο των εγγράφων που νόμιμα επικαλούνται να προσκομίζουν οι διάδικοι, πιθανολογήθηκαν, κατά την κρίση του Δικαστηρίου, τα ακόλουθα, κρίσιμα για την ένδικη υπόθεση, πραγματικά περιστατικά: Με το υπ' αριθμ. .../3-7-2017 πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής του Δημάρχου Νέας Ιωνίας Αττικής, ο ανακόπτων αποβλήθηκε από έκταση επιφανείας 482,60 τ.μ., επί της οδού ... στο Κ.Χ. ... του Δήμου Νέας Ιωνίας Αττικής, περιφραγμένης} εντός της οποίας ευρίσκονται μηχανήματα  οικοδομών, μεταφερόμενος οικίσκος και επιγραφή με την επωνυμία «...» και είναι σε συνέχεια εδαφικού απαλλοτριωτέου τμήματος ιδιοκτησίας του ... (ανακόπτοντα), για το λόγο ότι τα ανωτέρω βρίσκονται σε δημοτική κοινόχρηστη έκταση (σύμφωνα με την 1/2006 πράξη εφαρμογής της περιοχής «Ανθρακωρυχεία», η οποία κυρώθηκε με την υπ' αριθμ. οικ. 1059/33/2006 Απόφαση Νομάρχη Αθηνών). Κατά του ανωτέρω πρωτοκόλλου, ο ανακόπτων ισχυρίζεται, μεταξύ άλλων, ότι αυτό είναι αόριστο ως προς την περιγραφή της επίδικης έκτασης, καθόσον δεν αναφέρονται στο πρωτόκολλο τα όρια - πλευράς αυτής (επίδικης έκτασης) και κυρίως ότι δεν συνοδεύεται από σχεδιάγραμμα της επίδικης έκτασης και ουδέν τέτοιο σχεδιάγραμμα που συγκοινοποιήθηκε και για το λόγο αυτό τυγχάνει ακυρωτέο.

 

 

Από τα προσαγόμενα έγγραφα δεν προκύπτει ότι ο καθ' ου Δήμος συγκοινοποίησε στον ανακόπτοντα διάγραμμα του επίδικου ακινήτου, παρά το γεγονός ότι γίνεται αναφορά σε αυτό στο ανακοπτόμενο πρωτόκολλο (στοιχ. 13). Σε συνδυασμό δε και με το γεγονός ότι στο εν λόγω πρωτόκολλο δεν υφίσταται αναφορά όλων των εκτεθέντων, για το ορισμένο της περιγραφής του επίδικου ακινήτου, στοιχείων, ήτοι ακριβής περιγραφής των ορίων και πλευρικών διαστάσεων αυτού, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση ως προς τον ακριβή καθορισμό της ταυτότητας αυτού, σύμφωνα και με τα διαλαμβανόμενα στη μείζονα πρόταση στην αρχή της παρούσας, το προσβαλλόμενο πρωτόκολλο δεν είναι επαρκώς ορισμένο. Συνεπώς, εφόσον τα ελλείποντα στοιχεία για τον καθορισμό της ταυτότητας του επίδικου ακινήτου από το οποίο αποβλήθηκε ο ανακόπτων με το εν λόγω πρωτόκολλο είναι τυπικά και πρέπει να περιλαμβάνονται σε αυτό για την εγκυρότητα του, ο σχετικός ισχυρισμός του ανακόπτοντος περί ακυρότητας του πρωτοκόλλου λόγω αοριστίας αυτού, πρέπει να γίνει δεκτός και ως κατ' ουσία βάσιμος, ενώ ουδεμία έννομη επιρροή ασκεί ο ισχυρισμός του καθ' ου περί της γνώσης των στοιχείων αυτών από τον ανακόπτοντα, ο οποίος και αληθής υποτιθέμενος, κρίνεται ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος, καθόσον δεν καθιστά έγκυρο το πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής.

 

 

Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει η κρινόμενη ανακοπή να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί το υπ' αριθμ. 19231/3-7-2017 πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής του Δημάρχου Ν. Ιωνίας Αττικής. Τέλος η δικαστική δαπάνη πρέπει να συμψηφισθεί μεταξύ των διαδίκων κατ' άρθρο 179 ΚΠολΔ.

 

 

                     ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

 

 

•          ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων

 

•          ΔΕΧΕΤΑΙ την ανακοπή

 

•          ΑΚΥΡΩΝΕΙ το υπ' αριθμ. 19231/3-7-2017 πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής του Δημάρχου Ν. Ιωνίας Αττικής

 

•          ΣΥΜΨΗΦΙΖΕΙ τη δικαστική δαπάνη.

 

Κρίθηκε, αποφασίσθηκε και δημοσιεύτηκε στη Νέα Ιωνία στις 16-1-2018, σε έκτακτη δημόσια στο ακροατήριό του συνεδρίαση.

 

                   Η ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ          Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών ΔΣΑ «ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ»