ΔΕφΑθ(Ακυρ) 605/2010

 

Εισφορά γης σε χρήμα -.

Πράξη προσδιορισμού εισφοράς γης σε χρήμα. Υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου και όχι σε αίτηση ακυρώσεως.

 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τμήμα Γ΄

ΑΚΥΡΩΤΙΚΟΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

 

 

Με μέλη τους: Αικατερίνη Μπαλντά-Ζόμπολα, Πρόεδρο Εφετών Δ.Δ., Θεανώ Τζοβαρίδου και Γεωργία Σακαρέλλου, Εφέτες Διοικητικών Δικαστηρίων,

 

συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 3 Μαρτίου   2010, με γραμματέα την Παρασκευή Τσίχλη, για να δικάσει την από 20.11.2007, αίτηση

 

των ..., κατοίκου Παλλήνης Αττικής (...) 2) ..., κατοίκου Παλλήνης Αττικής (...) και 3) ..., κατοίκου  Παλλήνης Αττικής (...), οι οποίοι δεν παραστάθηκαν

 

 κ α τ ά του  Δήμου Παλλήνης, ο οποίος δεν παραστάθηκε

 

Κατά τη δημόσια συζήτηση που ακολούθησε, το Δικαστήριο άκου-σε:

 

την εισηγήτρια της υπόθεσης, Εφέτη Διοικητικών Δικαστηρίων, Θεανώ Τζοβαρίδου, που διάβασε τη σχετική έκθεσή της, εξέθεσε τα ζητήματα που προκύπτουν και ανέπτυξε τη γνώμη της γι΄ αυτά, 

 

Μετά τη συνεδρίαση, το Δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη και, αφού

μελέτησε τη δικογραφία και τις σχετικές διατάξεις,

 

αποφασίζει τα εξής:

 

 

1. Επειδή, με την αίτηση αυτή ζητείται η ακύρωση της υπ' αριθμ. 115/2007 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου Παλλήνης, με την οποία προσδιορίσθηκε η τιμή μονάδας της εισφοράς σε χρήμα ακινήτων των αιτούντων στη θέση «Βακαλόπουλο» στην πολεοδομική ενότητα ΠΕ 11 του Δήμου Παλλήνης.

 

 

2.   Επειδή, στο άρθρο 8 του ν.   1337/83 (φ. 33} καθορίζονται οι υποχρεώσεις των ιδιοκτητών ακινήτων, που εντάσσονται στο σχέδιο πόλεως ή στα οποία επεκτείνεται το σχέδιο πόλεως, να συνεισφέρουν ποσοστό των ιδιοκτησιών τους (εισφορά σε γη) προκειμένου να δημιουργηθούν οι κοινόχρηστοι χώροι και να ικανοποιηθούν οι κοινωφελείς σκοποί της πόλεως. Στην παράγραφο 5 του άρθρου 9 του ίδιου νόμου ορίζεται ότι : "..... Κάθε διαφορά μεταξύ του υπόχρεου για καταβολή εισφοράς και του Δημοσίου ή Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης επιλύεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του αρθρ. 21 του Νόμου 947/1979 και του Π.Δ. 59/ 1980", στη δε παράγραφο 7 του ως άνω άρθρου ορίζεται ότι "7. Πάσα διαφορά μεταξύ του υποχρέου προς καταβολήν της εισφοράς προσώπου και του Δημοσίου εν σχέσει προς την επιβολήν ή τον υπολογισμόν και το ύψος ταύτης υπάγεται εις την αρμοδιότητα του τριμελούς διοικητικού πρωτοδικείου...». Επομένως, η κρινόμενη   αίτηση, με την οποία αμφισβητείται η νομιμότητα της προσβαλλόμενης πράξης προσδιορισμού της εισφοράς γης σε χρήμα, υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου (ΣτΕ 3374/2000, 3932/95 πρβλ. ΣτΕ 4464/98 και συνεπώς πρέπει να παραπεμφθεί, κατ' εφαρμογήν του άρθρου 34 παρ. 1 του ν.1968/1991 (Α΄150), στο κατά τόπο αρμόδιο (άρθρο 7 παρ.1 του ν. 2717/1999-Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, Α' 97 και άρθρο μόνο π.δ/τος 404/1978, Α' 83) Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών.

 

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

 

Παραπέμπει την υπόθεση στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών.

 

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα  στις 16  Μαρτίου 2010 και  δημοσιεύτηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση του Δικαστηρίου στην Αθήνα  στις  23 Μαρτίου 2010.

                      

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                  Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΠΑΛΝΤΑ-ΖΟΜΠΟΛΑ                       ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΣΙΧΛΗ

ΧΑ