ΤΡΑΠΕΖΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ «ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ»

 

 

ΜΔΠρΑθ 7242/2018

 

Εισφορά αλληλεγγύης - Μέτοχοι αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρίας εγκατεστημένης στην Ελλάδα - Απαλλαγή - Αίτηση ακύρωσης -.

 

Προβλέπεται απαλλαγή από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση για το εισόδημα που αποκτούν, με τη μορφή διανομής καθαρών κερδών ή μερισμάτων, είτε απευθείας, είτε από εταιρείες χαρτοφυλακίου, οι μέτοχοι των αλλοδαπών πλοιοκτητριών εταιρειών, εγκατεστημένων στην Ελλάδα. Κρίθηκε ότι μη νομίμως επιβλήθηκε στα κέρδη (μερίσματα) από εκμετάλλευση πλοίου που εισέπραξαν οι προσφεύγοντες (μέσω εταιρείας χαρτοφυλακίου), ως μέτοχοι αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας εγκατεστημένης στην Ελλάδα, η προβλεπόμενη στο άρθρο 29 του ν. 3986/2011 εισφορά αλληλεγγύης. Δεκτή η αίτηση ακύρωσης. Ακύρωση εκκαθαριστικού σημειώματος κατά το μέρος που με αυτό επιβλήθηκε εισφορά αλληλεγγύης του άρθρο 29 του ν. 3986/2011 στα δηλωθέντα από τους προσφεύγοντες, με την ιδιότητα των μετόχων αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας, μερίσματα από εκμετάλλευση πλοίου.

 

 

 

Αριθμός απόφασης: 7242/2018

 

ΑΚΔ ../2013

 

ΤΟ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΤΜΗΜΑ 16ο ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ

 

 

            σ υ ν ε δ ρ ί α σ ε δημόσια στο ακροατήριό του στις 4 Δεκεμβρίου 2017, με δικαστή τη Βασιλική Κουρή, Πρωτοδίκη Δ.Δ., και γραμματέα την Πανωραία Γιόγιου Ντζάνη, δικαστική υπάλληλο,

 

            γ ι α να δικάσει την προσφυγή με χρονολογία κατάθεσης 4.4.2013

 

            τ ω ν: 1) Γ. Λ., μόνιμου κάτοικου … (με διεύθυνση αλληλογραφίας στην Ελλάδα την οδό … στην …) και 2) Π. Λ., κατοίκου … (οδός …), οι οποίοι παραστάθηκαν με τον δικηγόρο Κωνσταντίνο Καλλιντέρη

 

            κ α τ ά του Ελληνικού Δημοσίου, που εκπροσωπήθηκε από τον Προϊστάμενο της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.) Κηφισιάς, και δεν παραστάθηκε.

 

            Το Δικαστήριο, αφού διαπίστωσε τη νόμιμη κλήτευση του καθού, προχώρησε στη συζήτηση της υπόθεσης, χωρίς αυτό να είναι παρόν.

 

 

Α φ ο ύ  μ ε λ έ τ η σ ε  τ η  δ ι κ ο γ ρ α φ ί α

Σ κ έ φ τ η κ ε  κ α τ ά  τ ο  ν ό μ ο

 

 

1.. Επειδή με την κρινόμενη προσφυγή, για την άσκηση της οποίας καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (σχ. τα με κωδ.πληρ. … e-παράβολα), ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση του από 11.1.2013 ενιαίου εκκαθαριστικού σημειώματος φυσικών προσώπων (αρ.χρημ.καταλ. .) της ΔΟΥ Κηφισιάς, καθό μέρος κλήθηκαν με αυτό οι προσφεύγοντες να καταβάλουν ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρ. 29 του ν. 3986/2011, για τον προσδιορισμό της οποίας συνυπολογίστηκαν ναυτιλιακά μερίσματα που οι παραπάνω δήλωσαν για το οικονομικό έτος 2012.    

 

             2. Επειδή για την εφαρμογή των στόχων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 - 2015 που εγκρίθηκε με τον ν. 3985/2011 (Α΄ 151), εκδόθηκε ο ν. 3986/2011 (Α΄ 152), με το άρθρο 29 του οποίου, όπως ίσχυε κατά την έκδοση της προσβαλλόμενης πράξης, ορίστηκαν τα ακόλουθα: «1. Επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα άνω των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ των φυσικών προσώπων, που προέκυψαν κατά τις διαχειριστικές χρήσεις 2010 έως και 2014 και δηλώνονται με τις δηλώσεις των αντίστοιχων οικονομικών ετών 2011-2015. 2. Για την επιβολή της εισφοράς, λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο του φυσικού προσώπου […]. 3. Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, που επιβάλλεται στο συνολικό καθαρό εισόδημα της προηγούμενης παραγράφου, υπολογίζεται ως εξής: α) Για συνολικό καθαρό εισόδημα από δώδεκα χιλιάδες ένα (12.001) ευρώ έως είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ, η ειδική εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή ένα τοις εκατό (1%) επί ολόκληρου του ποσού. β) Για συνολικό καθαρό εισόδημα από είκοσι χιλιάδες ένα (20.001) ευρώ έως και πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ, η ειδική εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή δύο τοις εκατό (2%) επί ολόκληρου του ποσού. γ) Για συνολικό καθαρό εισόδημα από πενήντα χιλιάδες ένα (50.001) έως και εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ, η ειδική εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή τρία τοις εκατό (3%) επί ολόκληρου του ποσού. δ) Για συνολικό καθαρό εισόδημα από εκατό χιλιάδες ένα (100.001) ευρώ και άνω, η ειδική εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή τέσσερα τοις εκατό (4%) επί ολόκληρου του ποσού [...]. Το ποσό της έκτακτης εισφοράς περιορίζεται αναλόγως, σε κάθε περίπτωση ώστε το συνολικό καθαρό εισόδημα που προκύπτει μετά την αφαίρεση της ειδικής εισφοράς να μην υπολείπεται του καθαρού εισοδήματος που απομένει μετά την αφαίρεση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, η οποία υπολογίστηκε με την εφαρμογή του αμέσως προηγούμενου συντελεστή. 4. α) Η εισφορά του παρόντος βεβαιώνεται οίκοθεν από τον προϊστάμενο της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας που είναι αρμόδιος για τη φορολογία του φυσικού προσώπου [...] με βάση τους τίτλους βεβαίωσης που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 74 του Κ.Φ.Ε. β) Για τον υπολογισμό της εισφοράς εκδίδεται εκκαθαριστικό σημείωμα, αντίγραφο του οποίου αποστέλλεται στον υπόχρεο [...] 5. [...] β) Υπόχρεος σε καταβολή της εισφοράς είναι το φυσικό πρόσωπο στο όνομα του οποίου βεβαιώνεται αυτή [...] γ) Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να ρυθμίζεται η ειδικότερη διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των εισφορών και κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου».

 

            3. Επειδή, με την 2563/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε, όσον αφορά την ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, ότι, όπως προκύπτει και από τα αναφερόμενα στην εισηγητική έκθεση επί του άρθρου 29 ν. 3986/2011, αυτή επιβάλλεται σε φορολογούμενους με εισόδημα που υπερβαίνει ένα κατώτερο χρηματικό όριο, και που, επομένως, κατά την εκτίμηση του νομοθέτη, έχουν και μεγαλύτερη φοροδοτική ικανότητα και μπορούν, ως εκ τούτου, να συμβάλλουν, αυτοί και όχι οι μειωμένου εισοδήματος συμπολίτες τους, στην κάλυψη των δημοσιονομικών αναγκών της χώρας. Η εισφορά επιβάλλεται «με δεδομένη την εξόχως δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας, με το τεράστιο δημοσιονομικό έλλειμμα και το υπέρογκο δημόσιο χρέος και με γνώμονα το δημοσιονομικό συμφέρον της χώρας» και προς τον σκοπό της άμεσης αντιμετώπισης της εν λόγω δημοσιονομικής κατάστασης με συμμετοχή κάθε πολίτη στην προσπάθεια αυτή και ανάλογα με την ικανότητά του να συνεισφέρει στα δημόσια βάρη. Συνεπώς, πρόκειται για οριστική χρηματική παροχή προς το κράτος, που έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και παρέχεται χωρίς ειδικό αντάλλαγμα, με σκοπό την κάλυψη του δημοσιονομικού ελλείμματος της χώρας, ήτοι προς εξυπηρέτηση γενικότερου κρατικού σκοπού, η οποία, ενόψει των εννοιολογικών αυτών χαρακτηριστικών της, συνιστά φόρο.

 

            4. Επειδή ο Έλληνας νομοθέτης έχει θεσπίσει ειδικές διατάξεις για την εμπορική ναυτιλία, με σκοπό την προσέλκυση στα ελληνικά νηολόγια ελληνόκτητων πλοίων, την εγκατάσταση στην Ελλάδα ναυτιλιακών επιχειρήσεων και, εν γένει, τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος, κανονιστικού και διοικητικού, για την ανάπτυξη ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, με τις εντεύθεν ωφέλειες για την εθνική οικονομία (φορολογικά έσοδα, κύκλος εργασιών που συνεισφέρει στην ανάπτυξη και στην απασχόληση κ.λπ.). Οι διατάξεις αυτές (μερικές των οποίων αναφέρονται στις επόμενες σκέψεις) αντανακλούν και την ισχύ της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, η οποία, μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ανασυγκροτήθηκε και μεγεθύνθηκε σταδιακά και, με τον δυναμισμό και την προσαρμοστικότητά της, κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως (από την άποψη της συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου ελληνικού στόλου) και συνεισφέρει σημαντικά, αμέσως ή εμμέσως, στον σχηματισμό του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος (Σ.τ.Ε. 99/2017).

 

            5. Επειδή, ειδικότερα, στον ισχύοντα ν. 27/22.4.1975 «Περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξιν της Εμπορικής Ναυτιλίας, εγκαταστάσεως αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων» (Α΄ 77), ορίζεται στο άρθρο 1 ότι: «1. Επιβάλλεται κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου φόρος και εισφορά επί των υπό ελληνικήν σημαίαν πλοίων [...], στο άρθρο 2, ότι: «1. Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ` όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων [...], στο άρθρο 4, ότι: «1. Ο φόρος και η εισφορά βαρύνει: τους πλοιοκτήτας ή πλοιοκτητρίας εταιρείας, τους εγγεγραμμένους εις το οικείον νηολόγιον κατά την πρώτην ημέραν εκάστου ημερολογιακού έτους, ανεξαρτήτως της κατοικίας ή της διαμονής ή της έδρας αυτών εν τη ημεδαπή ή εν τη αλλοδαπή [...], στο άρθρο 25 (όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο), ότι: «Γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων οποιουδήποτε τύπου ή μορφής, ασχολούμενα αποκλειστικά με τη διαχείριση, εκμετάλλευση, ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία, πάνω από πεντακόσιους (500) κόρους ολικής χωρητικότητας, εξαιρουμένων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, καθώς και με την αντιπροσώπευση πλοιοκτητριών εταιρειών, ως και επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο εργασιών τις ίδιες με τις παραπάνω αναφερόμενες δραστηριότητες, δύνανται, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, να εγκαθίστανται στην Ελλάδα κατόπιν άδειας που χορηγείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Εμπορικής Ναυτιλίας και η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως [...]», και στο άρθρο 26 (όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο), ότι: «Αλλοδαπή εταιρεία πλοιοκτήτρια πλοίου υπό ξένην σημαίαν, όπερ τελεί υπό την εκμετάλλευσιν ή διαχείρισιν ημεδαπής ή αλλοδαπής επιχειρήσεως, εγκατεστημένης εν Ελλάδι δυνάμει των διατάξεων του προηγουμένου άρθρου, απαλλάσσεται από παντός φόρου, τέλους, εισφοράς ή κρατήσεως επί του εισοδήματος του κτηθέντος, εις το εξωτερικόν εκ της εκμεταλλεύσεως του πλοίου, του οποίου τυγχάνει πλοιοκτήτρια. Της αυτής απαλλαγής από παντός φόρου, τέλους, εισφοράς ή κρατήσεως απολαύουσι και οι μέτοχοι ή οι εταίροι των άνω εταιρειών διά το παρ` αυτών κτώμενον τοιούτον εισόδημα υπό μορφήν διανομής καθαρών κερδών ή μερισμάτων, είτε απ` ευθείας είτε υπό μορφήν εταιρειών χαρτοφυλακίου (Holding Companies)». Το Σύνταγμα προσέδωσε αυξημένη τυπική ισχύ στις βασικές από τις προπαρατεθείσες διατάξεις, ορίζοντας, στο άρθρο 107 αυτού, τα εξής: «1. Η πριν από την 21 Απριλίου 1967 νομοθεσία με αυξημένη τυπική ισχύ για την προστασία κεφαλαίων εξωτερικού διατηρεί την αυξημένη τυπική ισχύ που είχε και εφαρμόζεται και στα κεφάλαια που θα εισάγονται στο εξής. Την ίδια ισχύ έχουν και οι διατάξεις των Κεφαλαίων Α΄ έως και Δ΄ του τμήματος Α΄ του νόμου 27/75 «περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξιν της εμπορικής ναυτιλίας, εγκαταστάσεως αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων». 2. Νόμος, που εκδίδεται μια φορά μόνο μέσα σε τρεις μήνες από την ισχύ του Συντάγματος, ορίζει τους όρους και τη διαδικασία για την αναθεώρηση ή λύση των εγκριτικών διοικητικών πράξεων που εκδόθηκαν με οποιονδήποτε τύπο κατ` εφαρμογήν του νομοθετικού διατάγματος 2687/1953 ή των συμβάσεων που έχουν συναφθεί από 21 Απριλίου 1967 έως 23 Ιουλίου 1974 για επενδύσεις κεφαλαίων εξωτερικού, με εξαίρεση εκείνες που αφορούν τη νηολόγηση πλοίων με ελληνική σημαία».

 

            6. Επειδή στην προκείμενη περίπτωση, από τα στοιχεία της δικογραφίας προκύπτουν τα ακόλουθα: Με το προσβαλλόμενο εκκαθαριστικό σημείωμα της Δ.Ο.Υ. Κηφισιάς, επιβλήθηκε σε βάρος των προσφευγόντων, μεταξύ άλλων, συνολική έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης φ.π. βάσει της διάταξης του άρ. 29 του ν. 3986/2011, και συγκεκριμένα, ύψους 68.808,62 ευρώ σε βάρος του πρώτου προσφεύγοντος και ύψους 2.759,30 ευρώ σε βάρος της δεύτερης προσφεύγουσας, βάσει τροποποιητικής (τελικής) φορολογικής δήλωσης αυτών, με την οποία δήλωσαν συμπληρωματικά (στους κωδικούς 659 και 660, ως απαλλασσόμενα από φόρο εισοδήματος) ναυτιλιακά μερίσματα, ύψους 1.006.721,30 ευρώ και 60.151,57 ευρώ, αντίστοιχα, για το οικονομικό έτος 2012. Ήδη, με την κρινόμενη προσφυγή, όπως παραδεκτώς αναπτύσσεται με τα από 1.12.2017 και 7.12.2017 υπομνήματα, οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση του προσβαλλόμενου εκκαθαριστικού σημειώματος, όσον αφορά σε  επιβληθείσα σε βάρος τους εισφοράς αλληλεγγύης, ύψους 40.268,85 ευρώ στον πρώτο προσφεύγοντα και ύψους 2.122,80 ευρώ στη δεύτερη προσφεύγουσα, για τον λόγο ότι μη νομίμως συνυπολογίστηκαν, για τον προσδιορισμό της ένδικης εισφοράς, τα προαναφερθέντα ποσά ναυτιλιακού μερίσματος.

 

            7. Επειδή, οι προσφεύγοντες προβάλλουν, ειδικότερα, ότι τα μερίσματα επί των οποίων επιβλήθηκε η εν θέματι εισφορά καταβλήθηκαν σε αυτούς, κατά την κρινόμενη χρήση (2011), υπό την ιδιότητά τους ως μετόχων της αλλοδαπής εταιρείας χαρτοφυλακίου (Holding Company) με την επωνυμία «LAURA INVESTMENT CORP». Η εταιρεία αυτή συμμετέχει ως κύριος δικαιούχος στο μετοχικό κεφάλαιο της ναυτιλιακής εταιρείας με την επωνυμία «TWIGHLIGHT MARINE LTD» που εδρεύει στη Μάλτα και είναι πλοιοκτήτρια του υπό μαλτέζικη σημαία πλοίου «WARRIOR», τη διαχείριση του οποίου έχει αναλάβει γραφείο που έχει εγκαταστήσει στην Ελλάδα η αλλοδαπή (Λιβεριανή) εταιρεία με την επωνυμία «LEROS MANAGEMENT S.A.», δυνάμει των διατάξεων του άρ. 25 ν. 27/1975. Ακολούθως, υποστηρίζουν ότι τα μερίσματα που εισπράττονται από την εκμετάλλευση του ως άνω πλοίου ξένης σημαίας απαλλάσσονται από οποιονδήποτε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση στο επίπεδο των μετόχων, σύμφωνα με το άρ. 35 ν. 814/1978 και το άρ. 26 ν. 27/1975. Προς υποστήριξη του εν λόγω ισχυρισμού τους, οι προσφεύγοντες προσκομίζουν στο Δικαστήριο την υπ’ αρ. πρωτ. ./1840/69/19.12.2012 βεβαίωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, σύμφωνα με την οποία, με την 3122.1/1840/49/22074/17.3.2005 Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας (ΦΕΚ 47/ΤΑΠΣ/29.3.2005), εγκρίθηκε, σύμφωνα με τις διατάξεις των ν. 378/1968, 27/1975, 814/1978, 2234/1994 και 3752/2009, η εγκατάσταση στην Ελλάδα γραφείου της εταιρείας «LEROS MANAGEMENT S.A.» που εδρεύει στη Λιβερία. Στο ίδιο δε έγγραφο αναφέρονται τα κάτωθι: «Σύμφωνα με επιστολή της φερόμενης σαν πλοιοκτήτριας εταιρείας ‘.. LTD’, υπεύθυνη δήλωση του εκπροσώπου της εταιρείας ‘LEROS MANAGEMENT S.A.’ και την ετήσια αναφορά δραστηριότητας του γραφείου της εταιρείας στην Ελλάδα έτους 2011 που έχουν κατατεθεί στην Υπηρεσία μας, η εταιρεία ‘LEROS MANAGEMENT S.A.’ φέρεται ότι κατά το έτος αυτό διαχειρίστηκε το υπό σημαία Μάλτας πλοίο «..». Επίσης, προσκομίζονται φωτοαντίγραφα των από 14.12.2012 Πρακτικών του μοναδικού Διευθυντή της εταιρείας με την επωνυμία «.. CORP» των Νήσων Μάρσαλ, ήτοι του προσφεύγοντος, με τα οποία πρακτικά αποφασίστηκε η διανομή μερισμάτων, στους μετόχους της εταιρείας αυτής που προκύπτουν από τα έσοδα του πλοίου «WARRIOR», κατά την περίοδο, από 1.1.2011 έως 31.12.2011, ύψους 1.870.000 δολαρίων ΗΠΑ στον προσφεύγοντα, και 80.000 δολαρίων ΗΠΑ στη δεύτερη προσφεύγουσα. Τέλος, προσκομίζονται βεβαιώσεις αγοράς συναλλάγματος, διαφόρων ποσών, κατά τη διάρκεια του έτους 2011.

 

            8. Επειδή με τα ανωτέρω δεδομένα, το Δικαστήριο, λαμβάνοντας υπόψη ότι με τις προδιαλαμβανόμενες διατάξεις των άρθρων 25 και 26 του ν. 27/1975, οι οποίες, όπως προεκτέθηκε, έχουν αυξημένη τυπική ισχύ, προβλέφθηκε απαλλαγή από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση για το εισόδημα που αποκτούν, με τη μορφή διανομής καθαρών κερδών ή μερισμάτων, είτε απευθείας, είτε από εταιρείες χαρτοφυλακίου, οι μέτοχοι των αλλοδαπών πλοιοκτήτριων εταιρειών, εγκατεστημένων στην Ελλάδα, δυνάμει των διατάξεων του άρ. 25 ν. 27/1975, κρίνει ότι μη νομίμως επιβλήθηκε στα κέρδη (μερίσματα) από εκμετάλλευση πλοίου που εισέπραξαν οι προσφεύγοντες (μέσω εταιρείας χαρτοφυλακίου), ως μέτοχοι αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας εγκατεστημένης στην Ελλάδα, η προβλεπόμενη στο άρ. 29 του ν. 3986/2011 εισφορά αλληλεγγύης (πρβλ. ΔΕΑ 3235/2017 σκ. 10), η οποία έχει τη νομική φύση του φόρου (Σ.τ.Ε. Ολομ. 2563/2015 σκ. 12), κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με το δικόγραφο. Ακολούθως, το Δικαστήριο κρίνει ότι πρέπει να ακυρωθεί το ένδικο εκκαθαριστικό σημείωμα, καθό μέρος επιβλήθηκε με αυτό εισφορά αλληλεγγύης του άρ. 29 του ν. 3986/2011 στα δηλωθέντα από τους προσφεύγοντες, με την ιδιότητα των μετόχων αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας, μερίσματα από εκμετάλλευση πλοίου, και να διενεργηθεί νέα εκκαθάριση της οφειλόμενης από αυτούς εισφοράς, για το οικονομικό έτος 2012.

 

            9. Επειδή, κατ' ακολουθίαν, η προσφυγή πρέπει να γίνει δεκτή, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο διατακτικό. Τέλος, το νομίμως καταβληθέν παράβολο, ύψους 847,84 ευρώ, πρέπει να αποδοθεί στους προσφεύγοντες (άρ. 277 παρ. 9 ΚΔΔ), το δε επιπλέον που καταβλήθηκε, ύψους 74,79 ευρώ (2189439-40 σειράς Η διπλότυπα είσπραξης τύπου Α της Δ.Ο.Υ. Κηφισιάς) πρέπει να επιστραφεί σε αυτούς, ως αχρεωστήτως καταβληθέν (άρ. 277 παρ. 11 ΚΔΔ). Τέλος, δικαστικά έξοδα δεν καταλογίζονται, ελλείψει σχετικού αιτήματος (άρ. 275 παρ. 7 Κ.Δ.Δ.).

 

 

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

 

            -Δέχεται την προσφυγή.

 

            -Ακυρώνει το από 11.1.2013 ενιαίο εκκαθαριστικό σημείωμα φυσικών προσώπων (αρ.χρημ.καταλ. .) της ΔΟΥ Κηφισιάς, καθό μέρος επιβλήθηκε με αυτό εισφορά αλληλεγγύης του άρ. 29 του ν. 3986/2011 στα δηλωθέντα από τους προσφεύγοντες, με την ιδιότητα των μετόχων αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας εγκατεστημένης στην Ελλάδα, μερίσματα από εκμετάλλευση πλοίου, για το οικονομικό έτος 2012.

 

            -Αποφαίνεται ότι τα μερίσματα που εισέπραξαν οι προσφεύγοντες, κατά το έτος 2011, με την ιδιότητα των μετόχων αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας εγκατεστημένης στην Ελλάδα, από εκμετάλλευση πλοίου της εταιρείας αυτής, δεν υπόκεινται στην προβλεπόμενη στο άρ. 29 του ν. 3986/2011 εισφορά αλληλεγγύης.

 

            -Διατάσσει την αρμόδια Φορολογική Αρχή να διενεργήσει νέα εκκαθάριση της οφειλόμενης από τους προσφεύγοντες εισφοράς αλληλεγγύης του άρ. 29 του ν. 3986/2011, για το οικονομικό έτος 2012, και την επιστροφή των τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών εισφοράς σε αυτούς.

 

            -Διατάσσει να αποδοθεί/επιστραφεί στους προσφεύγοντες το συνολικό  ποσό παραβόλου που καταβλήθηκε.

 

Η απόφαση δημοσιεύτηκε στο ακροατήριο του Δικαστηρίου κατά την έκτακτη δημόσια συνεδρίαση της 30.4.2018.

 

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                                               Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΥΡΗ                             ΠΑΝΩΡΑΙΑ  ΓΙΟΓΙΟΥ-ΝΤΖΑΝΗ

 

 

Ακριβές αντίγραφο

 

Αθήνα    3/5/2018

 

Η Προϊσταμένη του 16ου τμήματος